Elke dag je haar wassen: welke shampoo/ conditioner?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

goldith

Re: Elke dag je haar wassen: welke shampoo/ conditioner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 08:47

Ik was m'n haar nu al een poos met Andrelon maar ik kan er niks meer mee, het is nu droog, futloos en snel vet. Zodra ik bij De Tuinen kom wil ik Yes to ... proberen, maar welke variant? De Yes to Carrots of de Yes to Tomatoes? Heb erg dik en lang haar (niet geverfd) en wil graag wat meer volume... :)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:39

goldith schreef:
Ik was m'n haar nu al een poos met Andrelon maar ik kan er niks meer mee, het is nu droog, futloos en snel vet. Zodra ik bij De Tuinen kom wil ik Yes to ... proberen, maar welke variant? De Yes to Carrots of de Yes to Tomatoes? Heb erg dik en lang haar (niet geverfd) en wil graag wat meer volume... :)

dit wil ik van de week ook wel gaan halen maar ik heb juist dun en lang haar en highlights erin.. zag eerder in dit topic langs komen dat iemand de Yes to Tomatoes fijner vond wat betreft het volume? want dat zou ik ook heeel graag wat meer willen.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:02

Ik gebruik de shampoo en conditioner van Yes to Carrots. Wil nooit meer anders, sowieso het idee dat er geen chemische zooi in zit en dat het helemaal dierproefvrij is. (In tegenstelling tot Nivea etc) Mn haar voelt sterker aan, en heb het idee dat het 'vieze' laagje eraf is. :j Yes to tomatoes heb ik nog niet geprobeerd!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:05

Ik heb voor mijn krullen yes to cucumber, ik heb al volume genoeg. Heerlijk spul!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:06

Ik ga die ook eens proberen :j ik zweer normaal gesproken bij de Seanik van Lush (http://www.lush.nl) in combinatie met de Veganese. Maar Lush zit niet in Groningen ^) is best prijzig en nou ja, een keertje wisselen van shampoo kan best interessant zijn.
Zal zo eens langs de Tuinen fietsen, het is toch koopzondag ( *\o/* )

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:10

Ik ben toentertijd gestopt met Lush omdat er zoveel troep in zat... Ik gebruikte die kokos shampoo en Jungle.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:20

Ik gebruik de shampoo en conditioner van John Frieda. Is best een duur, maar je doet er wel lang mee. En als je een beetje op de aanbiedingen let heb je er vaak 2 voor de prijs van 1 ofzo.

Maar m'n haar wordt er super zacht van, ruikt lekker en zit gewoon goed. M'n haar wordt ook helemaal niet snel vet (meer). Toen ik andere shampoos gebruikte werd het veel sneller vet.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 14:25

Mijn haar is op dat gebied ook geen toppertje meer. Word ontzettend snel vet en als ik het niet was, zou het nog wel een dagje doorkunnen, maar dan wel in een staart omdat het zo ontzettend sluik word. En op stage is dat geen goed plan :)

Mijn favoriet is nu Yes To Tomatoes! Heerlijk spul!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 15:38

Wat voor troep zit er in Lush dan lieveli?

Ik heb een fles shampoo Yes to Tomatoes gekocht en handcreme Yes to carrots. Dat laatste bevalt al érg goed :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 17:26

Ik heb even gekeken en in die Lush shampoo zitten parabenen, wat slecht is voor je haar.

Ik waste het vroeger om de dag, maar heb het nu verlengd naar één dag wel, twee dagen niet. Ik doe nu 3 volledige dagen met één wasbeurt en mijn haar blijft ook die drie dagen mooi glanzend. Ben ook overgestapt van gewone shampo (Elsève) naar die van de Body Shop. Ze hebben daar nu een speciale lijn zonder siliconen en parabenen, ook voor verschillende types haar (vet, droog, gekleurd). Daarmee blijft mijn haar veel langer mooi én de jeuk op mijn hoofdhuid die ik vroeger had is er ook meteen mee verdwenen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 17:33

Berdien schreef:
Wat voor troep zit er in Lush dan lieveli?

Ik heb een fles shampoo Yes to Tomatoes gekocht en handcreme Yes to carrots. Dat laatste bevalt al érg goed :j

Parabenen en sulfaten. Het doet me pijn, ik was gek op Lush :(

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 17:58

Oh echt? -O- Nooit echt last van gehad, heb gewoon glanzend, zacht en volumineus (wat een woord :+ ) haar :j
Maar aan de andere kant.. een shampoo zonder is dan waarschijnlijk wel aan te raden. Beetje jammer alleen dat ik een voorraad van 3 Seaniks heb :+ :+

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:04

Oamaru schreef:
Ik gebruik de shampoo en conditioner van Yes to Carrots. Wil nooit meer anders, sowieso het idee dat er geen chemische zooi in zit en dat het helemaal dierproefvrij is. (In tegenstelling tot Nivea etc) Mn haar voelt sterker aan, en heb het idee dat het 'vieze' laagje eraf is. :j Yes to tomatoes heb ik nog niet geprobeerd!

Vraagje aan jou en de rest van de Yes to .. gebruikers, hoe voelt jullie haar verder aan? Wel zacht? Krijg je het nog wel uit de knoop? Ik gebruik normaal namelijk altijd John Frieda, ik heb een tijdje een shampoo van de Body Shop gebruikt waar geen parabenen enz in zaten, maar ik kreeg mijn klitten er gewoon niet meer uit, heel mn haar ging naar de paasei ...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:07

dressagelady, heb je die bananen of muntshampoo van Body Shop? Die heb ik eerst ook gehad en droog was mijn haar altijd mooi, maar na het wassen kreeg ik inderdaad de klitten onmogelijk uit mijn nat haar :x Ik heb nu een andere van Body Shop, iets van Rain Forest oid, daarmee heb ik dat probleem niet.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:11

Volgens mij had ik de rain forest, een shampoo voor gekleurd haar was het in ieder geval en hij rook naar cassis. Mijn haar was nog nooit zo verschrikkelijk droog en klitterig geweest als toen, dan maar siliconen dacht ik :o

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:14

Ik was mijn haar iedere dag met andrelon of syoss :D

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:15

Ik zou stoppen met elke dag je haar te wassen, het is even balen dat je in het begin even met vet haar loopt maar, zo kun je het wel naar óm de dag brengen en went je haar daar aan en wordt het minder vet. Qua shampoo en conditioner ben ik tevreden met Herbal supermodel straight (ookal heb ik golvend haar) of John Frieda shampoo en conditioner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:24

Gebruik zelf al enige tijd de shampoo en conditioner van Urtekram.
Het is even 'wennen' voor je haar, maar echt topspul.

Ecocert en BIDH keurmerk, dus alleen dat wat er in moet zitten, zit er in.
Geen troep.
En ook nog zoveel mogelijk biologisch.

http://www.urtekram.com/bodycare_eng/

(in nederland via zat sites te bestellen of te koop bij de natuurwinkel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:00

Dus als je minder vet haar wilt moet je het gewoon minder gaan wassen? Het is nu 8 uur en ik was mijn haar altijd rond deze tijd maar ik wil het afbouwen van elke dag wassen.. dus ik moet maar morgen met vet haar rondlopen wil ik het afbouwen? Aaah ik ga het proberen maar ik word al gek bij de gedachte! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:02

De reden dát je haar vet is, is omdat je het zo vaak wast :')
Gewoon stoppen met iedere dag, en om de dag gaan wassen. Iedere dag is ook gewoon slecht voor je haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:02

Is om de dag dan eigenlijk goed genoeg, of moet het eigenlijk nog minder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:05

Goed genoeg :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:05

Om de dag vind ik nog veel, persoonlijk. Ik heb het jarenlang zo gedaan, maar ik ben begin dit jaar "afgebouwd" naar 1 keer wassen, 2 dagen niet wassen. Dus ik was bv. maandagochtend en dan pas weer donderdagochtend. Je zit dan wel een tijdje met wat vet haar, maar eens je haar er aan gewoon is, is het echt veel beter :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:10

Bizzybijtje schreef:
De reden dát je haar vet is, is omdat je het zo vaak wast :')
Gewoon stoppen met iedere dag, en om de dag gaan wassen. Iedere dag is ook gewoon slecht voor je haar.

He oliebol! :') Maar mijn haar ziet er niet slecht uit, sterker nog het ziet er heel gezond uit en valt ook mooi en zo! Maar het is dus echt niet goed voor je haar? Hmmm.. dan ga ik het vandaag maar niet wassen en de komende weken alleen nog maar met knotjes in lopen :o.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:13

Yasmine schreef:
Om de dag vind ik nog veel, persoonlijk. Ik heb het jarenlang zo gedaan, maar ik ben begin dit jaar "afgebouwd" naar 1 keer wassen, 2 dagen niet wassen. Dus ik was bv. maandagochtend en dan pas weer donderdagochtend. Je zit dan wel een tijdje met wat vet haar, maar eens je haar er aan gewoon is, is het echt veel beter :)

Same here, en mijn haar is zóveel mooier geworden!
Eerste dag doe ik het meestal los, 2e dag ligt eraan hoe het zit en de 3e dag doe ik het vast, dan valt het ook niet op dat het iets vetter is.
Meestal was ik als ik ga stappen wel 'n keer extra, dus maximaal 3x per week. :j