Uit angst voor zwangerschap een zwangerschapstest.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

Re: Uit angst voor zwangerschap een zwangerschapstest.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:39

Ik heb het zelf gelukkig nog nooit gehaald
maar heb hem wel een keer voor een vriendin van me gehaald. ze dacht dat ze zwanger was omdat ze 1 dag te laat ongesteld was geworden. uiteindelijk bleek dat ze niet zwanger was gelukkig.
maar ik ben hier niet egt bang voor denk er wel vaak over na van wat als.. maarja gelukkig is het nog niet zover! en mag van mij ook nog wel paar jaar wachten :P

ik had trouwens nog wel een vraagje hier:
ik heb nu gewoon de pil maar wil graag overstappen op de prikpil. is die wel betrouwbaar? wat als ze verkeerd spuiten en je doet het onveilig? heb geen zin om al een kleine te krijgen eigenlijk haha
en als je de prikpil gebruikt ben je dan helemaal onvruchtbaar?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:51

Zonnetje81 schreef:
_Tara_ schreef:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat er zo weinig mensen om de zoveel tijd een test doen. Anticonceptie is nooit 100% safe en door een ongesteldheid heen kun je gewoon zwanger zijn...

Als er toch geen aanleiding naar is...waarom wel? Uiteindelijk kom je er vanzelf achter. Ik ben op een leeftijd dat ik die verantwoordelijkheid wel kan dragen. Jezelf elke maand gek maken is ook zoiets voor iets wat nog geen 1% kans geeft...?

@aafje: Bestaat de nuvaring al zolang?

Ik maak mezelf niet elke maand gek hoor. Helemaal niet. Ik zit alleen echt niet te wachten op kinderen, vandaar dat ik om de zoveel maanden een test doe. Heb geen zin om er "uiteindelijk wel achter te komen". Sommige mensen merken 't pas als ze al ontsluiting hebben... Nee dankjewel...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:53

Ik heb ook een hele lange tijd schrik gehad, maar dan deed ik wel alles om het te vermijden (spiraal en condoom, pil en condoom). Dit kwam door een programma i didn't know i was pregnant werd er echt gek van.
Snap niet dat mensen die schrik hebben en dan zo weinig doen om het te voorkomen.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:00

@ Zonnetje81 ja zeker, ik gebruikte hem toen al bijna 5 jaar, ik ben ermee begonnen omdat ik niet goed tegen de normale pil kon/kan.
Laatst bijgewerkt door aafje87 op 17-03-11 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:05

Ik test om de zoveel tijd of ik niet toevallig toch zwanger ben, terwijl ik wel anticonceptie gebruik. Niets is 100% veilig en ik wil het toch graag op tijd weten. Liever niet met flinke buikpijn bij de HA en er dan achter komen dat ik lig te bevallen... Mijn vriend en ik hebben op dit moment geen kinderwens, maar mocht ik toch zwanger blijken is het wel welkom.

De morning after pil heb ik 2 keer gebruikt. Ik was vergeten om de Nuvaring terug te plaatsen na bepaalde activiteiten. ;) Better safe than sorry.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:16

_helga_ schreef:
Ik heb het zelf gelukkig nog nooit gehaald
maar heb hem wel een keer voor een vriendin van me gehaald. ze dacht dat ze zwanger was omdat ze 1 dag te laat ongesteld was geworden. uiteindelijk bleek dat ze niet zwanger was gelukkig.
maar ik ben hier niet egt bang voor denk er wel vaak over na van wat als.. maarja gelukkig is het nog niet zover! en mag van mij ook nog wel paar jaar wachten :P

ik had trouwens nog wel een vraagje hier:
ik heb nu gewoon de pil maar wil graag overstappen op de prikpil. is die wel betrouwbaar? wat als ze verkeerd spuiten en je doet het onveilig? heb geen zin om al een kleine te krijgen eigenlijk haha
en als je de prikpil gebruikt ben je dan helemaal onvruchtbaar?

Helga; van de prilpil kan je onvruchtbaar worden. Wordt dus niet aangeraden als je nog kinderen wilt.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:18

ooh.. dat wist ik niet. bedankt voor de tip! zal ik nog maar eens goed nadenken wat ik nu eigenlijk wil. ;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:18

Nuvaring is ook wel makkelijk!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:19

lesilla schreef:
Ik heb ook een hele lange tijd schrik gehad, maar dan deed ik wel alles om het te vermijden (spiraal en condoom, pil en condoom). Dit kwam door een programma i didn't know i was pregnant werd er echt gek van.
Snap niet dat mensen die schrik hebben en dan zo weinig doen om het te voorkomen.

ben ik het wel mee eens znder condoom mag hij niet in de buurt komen }>
maar dan nog is dat geen garantie.
maar dan heb je wel alles er tegen gedaan.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:22

Ja inderdaad, maar dan kan ik het mezelf niet verwijten. En daar gaat het om!
Helemaal mee eens

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:26

Wilawander schreef:
Heb nog nooit een test of een MAP hoeven halen gelukkig. Klinkt dat erg ouderwets voor iemand van 30? :o

Een ongelukje zit in een klein hoekje maar sommige mensen gaan er ook wel heel makkelijk mee om. Als ik mijn omgeving zie hoeveel mensen een ongelukje hebben......... :(:)

_/-\o_ of ik ben ook ouderwets. Ben ook 30, nog nooit een getest of een MAP gehaald.

Ben misschien van de oude stempel maar als je niet zwanger wilt worden zorg dan iig naast de pil voor een condoom (en ook voor de overige ziektes is dat natuurlijk beter).

Vriendlief en ik weten samen dat mocht ik ondanks de pil zwanger worden een evt. beeb erg welkom is. Daarnaast hebben wij ons beide laten testen voor we het niet meer 'save' zijn gaan doen. Is geen wantrouwen maar wel een stuk zuinig zijn op je lijf.

_helga_

als je ongesteld bent geweest en je begint weer met de pil en als je op die dag nog sex hebt zonder condoom kun je dan zwanger worden eigenlijk? hoorde van een vriendin dat de pil dan nog niet werkt?

Lis_Ol

ik heb het zelf (gelukkig) nog nooit hoeven halen
mijn vriendin wel, die was al 2 weken over tijd, maar dat gebeurde wel is vaker (was sinds kort aan de pil) had ook de morningafterpil geslikt, en uiteindelijk na een maand toch een zwangerschapstest gedaan. daar kwam toen dus niks uit
uiteindelijk een afspraak gemaakt bij de verloskundige, en toen bleek ze dus al 2,5 maand zwanger te zijn.
ze is nu over 2 maanden uitgerekend, en ze kan niet wachten <3 (en dr vriend ook niet := )

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:28

Waarom is 't goed om geen test of MAP te hebben gebruikt? Ik test liever voor de zekerheid.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:28

MAP is rotzooi dat zou ik zelf persoonlijk sowieso niet "zomaar" gebruiken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 16:32

Dat klopt inderdaad, moeder van vriendin is gynaecologe en de MAP blijkt echt troep, hoe vaker je die gebruikt hoe meer je baarmoeder eraan gaat. ;) Er zijn zelfs vrouwen die na het gebruik hiervan onvruchtbaar blijken...

Heftige verhalen hier, maar toch zie je maar weer hoeveel dames toch even voor de zekerheid testjes doen. Ik had 't eerlijk gezegd niet verwacht!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:39

Zonnetje81 schreef:
Nuvaring is ook wel makkelijk!

heel makkelijk, maar ook heel onbetrouwbaar......

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:40

Waarom is nuvaring heel onbetrouwbaar?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:41

omdat een vriendin van mij er twee keer doorheen zwanger is geworden + miskraam heeft gekregen.
Laatst bijgewerkt door Ariebombarie op 17-03-11 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:43

_Tara_ schreef:
Waarom is nuvaring heel onbetrouwbaar?

Zie ook mijn verhaal van zwanger worden door ring heen, en helaas heb ik het meer gehoord.....

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 16:43

Ariebombarie schreef:
omdat een vriendin van mij er twee keer doorheen zwanger is geworden + miskraam heeft gekregen. en ik zelf ook.

Jezus! Dat klinkt wel heel heftig! :(:) Mag ik vragen wat je nu gebruikt voor anticonceptie? :o of helemaal niet natuurlijk :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:44

Des te meer reden voor mij om te blijven testen.

Kikka

Nell_ schreef:
Helga; van de prilpil kan je onvruchtbaar worden. Wordt dus niet aangeraden als je nog kinderen wilt.

Wat een onzin, misschien eerst even research doen voor je dit soort dingen roept?

On topic: Ik heb wel een aantal keer een zwangerschapstest gedaan ja, gelukkig altijd negatief :) Ik wil geen kinderen en zou het echt een ramp vinden om zwanger te worden.

Zonnetje81

Oh ik nog niet en als dat zo is, dan vind ik het niet zo'n ramp (nu niet). Maar hoezo miskraam door de ring?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:45

Omdat hij makkelijk niet goed kan zitten ofzo?
ga eens opzoeken welke percentages voor veilig zijn ze bij de nuvaring geven