Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:41

Mag ik me ook even melden?
Armaris, 20jaar en ook al een tijd last van wisselende stemmingen
Sinds mijn 12e in therapie, met tussenpauze's en sinds 1,5j bij een hele fijne psychologe
Verder woon ik sinds mijn 18 samen met mijn lieve vriend in een appartementje.
Ik studeer verpleegkunde, voltijds en zit in mijn voorlaatste jaar.

Ik merk al heel lang dat ik moeite heb om alles bij te houden, maar toch loop ik door met alle gevolgen nadien.

Ik lees vanaf hier mee, heb wel het topic doorlezen en zag Tozalin als nieuweling :wave:
Wbt handschrift heb ik ook wel, van mezelf al een slordig handschrift en nu helemaal :)

Als er nog vragen zijn, shoot!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:46

Welkom Armaris. Ook nog jong dus.

O ja, merkte nog iets: ik heb heel vaak wat moeite met mijn lichaamstemperatuur. Dan weer warm, dan weer koud, en dat keer op keer. Zo irritant! :D
Grappig. Ik ga steeds meer opmerken waar ik nooit bij stil zou staan. Puur omdat ik mijn klachten herken en vooral erken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 00:17

Welkom hier!

Lichaamstemperatuur had ik ook heel erg :j
Soms stond ik 3x per dag onder de douche om op te warmen. Ik wil ook niet weten wat de rekening van het water doet straks :o :=

Even een ego-berichtje:
Ik ben helemaal hyper :):)
Had concert vanavond (en gisteravond ook). Was gast-soliste met 2 stukken.
Heb zo lekker geblazen! 1e stuk ging echt zoveel beter dan gister. Wel pittig, maar fijn kunnen spelen.
2e stuk zat ik helemaal in. Heb heel mijn gevoel er in gegooid. Ik was klaar en kon niet meer stoppen met glimlachen. Maakte me niet meer uit hoe het klonk, ik heb heerlijk gespeeld.
Komen er na afloop allemaal mensen naar me toe die tranen in hun ogen hadden, kippenvel, enz.
Dat was kicken.

Daarna ff wat gedronken met de dirigent, zegt-ie: wil je de opname vast horen?
Eeeh ja, is goed. :D
Man :oo
Jemig :oo
Ben ik dat???
Ja, ik was het echt.
Het was zo mooi. Zo stom om over jezelf te zeggen, maar al het werk van het afgelopen jaar dat ik er in heb gestoken was te horen <3
Echt, ik wil morgen weer :D :):)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 08:34

Wow, wat ontzettend gaaf zeg Amanda! Hou dat gevoel vast. Wel mooi dat er opnames zijn. Dan kun je altijd terug naar dat gevoel. Jij ging toch ook lesgeven (als ik het goed heb onthouden)? Hoe gaat dat?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 10:46

Ja, ik geef ook les :j
Heb nu maar 1 leerling. Maar dat gaat super. Lesgeven is zo onwijs leuk!
Ik ben inderdaad blij dat er een opname van is. En ook nog eens 1 die fantastisch klinkt. Heerlijk!
Vandaag stuiter ik gewoon nog even na :):) :D

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 12:08

welkom Armaris!

lichaamtemperatuur....ik heb echt een hele tijd gehad dat ik het zelfs met 2 dekbedden op het niet warm kreeg in bed! schijnt ook te komen doordat je dus zoooo oververmoeid bent!

Wat GAAAAAAAAAAAF Amanda! echt super hoor!!! geniet jij nog maar mooi even na! je hebt het verdiend! zeker weten!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:20

Wat een heerlijk weer vandaag!
Toch wel even genieten zo in de zon!

En ben stiekem wat zenuwachtig voor morgen, dan ga ik sinds 8 maand weer es naar mijn 1e lijns toe, omdat het "afscheid"wel heel raar was, niet verwacht dat ik tijdens haar zwangerschapverlof bij de de 2e lijns terecht zou komen!
En had altijd zoiets van: knaag knaag. ergens wil je haar dus gewoon even graag vertellen van hoe en wat! en het domme is, dat ik d'r gewoon ook mis! mss ook wel omdat zij je van begin af aan kent toen je zo enorm onderin die put lag!....

maar toch, kriebel de kriebel! dom he!
komt ook omdat ze zooo dichtbij woont, op mijn route als ik naar vriendin te paardrijden ga, kom ik er al snel langs met peerd, en wil dan gewoon ook dingen weten als: kan ik hoihoi roepen, of even een praatje maken van hoe het is, met haar net pasgeboren baby enz, of dat ze daar dus echt niet op zit te wachten.....maar durf het ook niet te vragen....op zich is zij wel iemand: gewoon doen, en als de ander het niet op prijs stelt, dan zeggen ze dat wel....maar goed...

en voor de rest wat lastig, zit ook nog op een ander forum, daar ken ik een meid nu anderhalfjaar lang, vooral via internet, en es een paar keer in't echt gezien! maar die heeft nu echt een doodswens! gats, zo eng, ALS ze het al doet, dan is't maar zo voorbij.....gats gats gats...zit er best mee! en ergens zegt iets tegen mij: neem afstand, maar ja, ken haar ook weer iets te goed om dat dan maar zo te kunnen....hoop toch zo dat ze uit die negatieve cirkel komt(vriend heeft het net uitgemaakt, en bij elke tegenslag heeft ze dus dit....en ze heeft al es een poging met medicijnen gedaan... vorig jaar)

maar goed nieuws, mijn moeder is al voor de 3e nacht thuis, en dat is heerlijk! geeft ons ook weer meer rust en niet dat verplichte gevoel van: nou vanavond maar even naar het verpleegtehuis enz..)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:22

en kennen jullie het gevoel, dat als je even geen afleiding hebt, dat je je dan best snel even weer wat "down"voelt? maar als je dan weer afleiding hebt, even iets doen met iemand of je partner, dat het dan ook zo weer over is?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:43

Ja, ken ik. Wat ik echt heb moeten leren is ontspannen en niets doen. Juist zonder afleiding.
In het begin gierden de gedachten door mijn hoofd.
Ik had overigens wel altijd muziek aan en brulde daar soms keihard mee mee.
Maar nu kan ik gewoon een half uur of een uur op de bank zitten, muziek aan en verder niets.
Heerlijk om te ontspannen.

En tuurlijk kun je dat soort dingen vragen. Als ze het niet wil zeggen dan zal ze dat toch ook wel aangeven?
Heftig van dat andere meisje. Afstand nemen hoeft niet, maar bescherm wel jezelf. Zij maakt de keuze zelf. Daar kun jij niets aan doen behalve respecteren en een luisterend oor bieden. Dat is heel moeilijk, maar je kan iemand niet veranderen of een richting in duwen. Heeft ze wel hulp?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:01

Reageer straks meer,want zit op telefoon. Maar kwam even vertellen dat de confrontatie uitgesteld is. Niet omdat ik het niet durfde ofzo maar omdat mijn ouders niet-subtiele opmerkingen maakten dat ik het vandaag niet hoefde te zeggen, dat het niet het juiste moment was en dat we het lekker gezellig moeten houden, maar dat het vooral mijn eigen keus was. Nou, ik begreep de hint wel.
Was in de auto dus best wel pissig en verdrietig en gefrustreerd. Maar dan kom ik bij mijn zus binnen, geef haar een zoen,zeg mijn zwager (van stiefzus) gedag die mijn neefje op de arm heeft en loop richting de bank waar mijn leukste zwager met mijn 9 weken oude nichtje zit en nog voor ik hem een zoen kan geven geeft ie me met een grote grijns mijn nichtje in de armen en dan voel ik heel mijn lijf vullen met liefde. Wat hou ik veel van dat meisje en wat ben ik gek op haar. Dat maakt alles weer goed. (en terwijl ik dit type zit ik weer met tranen in mijn ogen)
Zo bijzonder,ook hoe 'thuis' mijn zus en zwager voor mij zijn.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:12

@amanda, ja ze heeft hulp, 1e lijns, 2e lijns, 16 weken opname voor therapie....en geregeld de crisisdienst en korte opname als ze in crisis zit...wel heftig!

en heerlijk dat je nichtje zoveel voor je betekent polivy!
en jammer dat je niet aan je gesprek toekwam, mag ik vragen met wie je dan een gesprek wou?kan zijn dat ik er es overheen gelezen heb....

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:19

Ik wilde de confrontatie aangaan met mijn stiefzus en zwager (die dus van het neefje). Ik wilde aangeven hoe ik tegen de dingen aankijk en mijn frustratie, boosheid en teleurstelling gewoon eens kenbaar maken. Ben nu al bijna een jaar aan het stapelen (eigenlijk jammer, maar laatste jaar wordt het steeds erger), maar dan is ze zwanger, dan is ze net bevallen en altijd is er wel wat. Ik verwacht niet dat er iets is veranderd, maar laat haar nu ook maar eens naar mij uitspreken hoe ze het ziet en andersom, dan weet ik ook waar ik aan toe ben.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:24

Ook ik kom me even melden, helaas.
Na een paar jaar vaak tegen vanalles aangelopen te zijn ben ik nu overspannen en kan bijna niks meer zonder te janken of me er nóg rottiger over te voelen. Als jullie vragen hebben wil ik die graag beantwoorden, maar weet niet zo goed wat ik hier moet schrijven.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:28

Welkom Hilde. Je woont dichtbij zie ik :) Wat leuk. Heb je al een stap gezet om wat meer vat te krijgen over de huidige situatie en je beter te gaan voelen?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:35

Polivy schreef:
Welkom Hilde. Je woont dichtbij zie ik :) Wat leuk. Heb je al een stap gezet om wat meer vat te krijgen over de huidige situatie en je beter te gaan voelen?

Van de ene psycholoog naar de andere :') Zit nu denk ik een jaar of 4 à 5 in deze situatie, en heb al verschillende psychologen gezien. Helaas heeft tot nu toe geen een ergens toe geleid, maar misschien dat de huidige psycholoog meer kan betekenen. Ook heb ik al trainingen gehad, voor mijn faalangst en mijn zelfbeeld. Omdat ik nog zo jong ben ben ik via jeugdzorg nu ook terecht gekomen bij iemand die aan huis komt om te praten. Helaas is er tot nu toe nog niet echt verbetering in te zien.. In de eerste twee jaar dacht iedereen dat het de pubertijd was, maar nu het zo lang duurt begint men toch wel te twijfelen of er niet wat anders aan de hand is. Daarom onderga ik op dit moment ook testen voor autisme en IQ e.d. Morgen heb ik de laatste testen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 08:58

Welkom Hilde. Succes met de tests vandaag.
Hoe oud/jong ben je?

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:27

hier een klein bericht van mij,
zie dat we weer een nieuw lid hebben welkom!

hier is het echt super slecht zit in een mega dip waarvan ik weet dat ik niet de kans ga krijgen om er uit te komen binnen de eerste 2 weken door omstandigheden.
dus even helemaal nergens zin in het is allemaal weer heel erg BAH.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:03

oh gats crazyshar!
je kan je verhaal even kwijt hier he! of via pb!

en welkom nieuweling! spannend dus die testen, even afwachten of daar dus meer duidelijkheid uitkomt!

@polivy
dat zijn dan niet de mensen waar je zo dol bent van je nichtje??
in elk geval een dappere stap om het er toch eens over te willen hebben!!!
al dat gestapel....nee das niet goed!

ik zit op het werk(vandaar ook even de korte reactie)
en heb koppijn, en ben zenuwachtig voor vanmiddag hihi

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:52

Ik heb 2 stiefzussen. De oudste zie ik als mijn echte zus. Lijken ook veel op elkaar. Spreken elkaar vaak. Zij heeft ook een leuke vriend. En zij hebben dus pas een dochtertje gekregen, mijn lieve nichtje.
De andere stiefzus heb ik niet zoveel mee en andersom. Zij heeft een vriend waar dat ook voor geldt en zij hebben dus een maand na de geboorte van mijn nichtje een zoon gekregen, mijn neefje dus. En tegen die laatst twee wil ik dus eens zeggen hoe ik er naar kijk etc.

Werkse, en niet teveel opzien tegen vanmiddag. Komt echt goed. Zij zal ook wel willen weten hoe het met je is etc. En gewoon vragen wat je wil vragen. Dan weet je waar je aan toe bent. En zij kan zelf haar grenzen wel aangeven.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:20

goedeavond!
Dapper van je polivy!! hoop dat je binnenkort het moment zult vinden om het te bespreken!
Mijn gesprek met mijn 1e lijns was:
-gezellig
-en super!

ben dus heel blij!!!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:53

@ Amanda: Dankjewel voor de succeswensen en het welkom! Op dit moment nog maar 16 jaar. De tests waren toch niet meer nodig, hij had de antwoorden die hij zocht al gevonden in de andere tests! Toch nog veel voor hem uitgelegt zodat hij zeker wist dat hij het goed begreep. Was een moeilijk gesprek voor mij, maar hij is wel de eerste psycholoog waar ik me bij om m'n gemak voel. Ik hoop dat hij na de tests nog plaats voor me heeft om verder te gaan, anders moet ik weer naar een ander.. Erg jammer zou dat zijn!

@ Crazyshar: Dankjewel! Wat naar dat je in zo'n dip zit, lijkt me ook heel erg vervelend dat je er door die omstandigheden even niet uit komt.. Heel veel sterkte de komende weken en wees lief voor jezelf! Ookal kom ik me hier net melden, je mag me gerust PB'en als je het kwijt moet!

@ Bobomelo: Dankjewel! Volgende week maandag de uitslagen, ben heel erg benieuwd maar aan de andere kant ook helemaal niet, liever m'n kop nog even in het zand steken.. Maargoed, als we het weten dan kunnen we er iets mee! Wat fijn dat het gezellig en super was, dat klinkt wel heel erg goed dus! :)

@ Polivy: Vind het maar dapper! Hoop dat je snel het juiste moment kunt pakken, succes!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:05

bobomelo +:)+
Dat klinkt goed :j

Hilde: 16 jaar en dan al zulke klachten :(:)
Hopen dat je bij deze psycholoog kunt blijven :j
Wat waren zijn antwoorden? Of wil je dat liever niet zeggen? :)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:13

Ik heb het inmiddels gezegt tegen mijn moeder en idd de reactie die ik verwachte:
Da is toch nie je stelt je maar gewoon aan, en da valt wel mee enz.

Ik moest venmiddag naar de HA voor iets anders, maar ga het ook meteen even over dat hebben.
Mijn moeder moet er helaas bij zijn, maar ik ga gewoon alles zeggen.
Zei vindt het toch maar onzin, dus dan weet ze meteen hoe ik me voel en hoe ik over dingen denk.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:18

Weet je wat misschien ook eens helpt?
Je moeder vertellen hoe jij je voelt als ze zo reageert.
Niet beschuldigend, maar vanuit jouw ogen: 'Ik vind het niet zo fijn dat je dat zo zegt, want....'
Dat is wel confronterend, maar misschien realiseert ze zich dan hoe kwetsend dat het is.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:20

al vaker gedaan, en dan negeerd ze me en loopt ze weg