[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:10

Nou :=

De voedingswaarde van een eierkoek (100 gram) bestaat uit:
kJoule: 1362 (kCal: 325)
Eiwit: 7,5 gram
Koolhydraten: 65 gram
Vet: 3,5 gram
Water: 21 gram.

Eierkoek bevatten per 1 stuk;
Kcal 85
Eiwitten 1.00 gram
Koolhydraten 18.00 gram
Vet 1.00 gram

Autsch, 18 Koolhydraten per stuk.

PinkPrincess

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:17

in brood 25
en in krekker dacht ik ook 18. zo uit mijn hoofd.

om echt een streng dieet te volgen moet je veel wokgroente dus elke dag als avond eten.
en veel water drinken. dan 1 stukje fruit. en 1 krekker dan val je echt wel af.
als je het maar volhoud.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:23

Hangt er vanaf wat je de rest van de dag eet :)

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:27

nou niet veel haha veel water drinken en kleine mini porties eten. eigenlijk heeft een mens helemaal niet veel nodig kwa voeding en heb je tegen woordig voedings sublimenten waarbij je alleen maar iets kleins en gezonds hoeft teeten om je darmen in werking te houden. wij hebben alleen heel veel vocht nodig .

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:29

Nou, ik weet wel dat een menselijk lichaam heel wat meer nodig heeft dan alleen vocht. Het is verleidelijk om weinig te eten, maar of het goed is..

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:39

je moet gevarieerd eten met veel kleine porties verdeelt over de hele dag.
en veel water drinken dat is gezond. maar wie heeft nu tijd om 8x per dag een kleine maaltijd te eten?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:46

Ik vind 't niet echt gezond klinken wat je zegt PinkPrincess.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:50

Nou, het klopt dat het slim is om ongeveer om de 3 uur te eten om je verbranding op gang te houden. Maar dan blijft het belangrijk dat je gezond eet, en in zijn totaal genoeg. :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:52

Over ontbijtkoek, volgens mij is volkoren ontbijtkoek best ok hoor.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:52

licht eraan wat je doet, ik denk dat als je smorgens stukje fruit, dan paar uur later een krekker kaas en komkommer, dan uur later bakje van die tros tomaatjes, enz enz zo klein hapjes.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:53

Als je zo eet, gaat je lichaam volgens mij vrij snel in de spaarstand :=

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:55

nee hoor want als je bezig bent houd je je verbranding op pijl.
en verbrand je alles wat binnen komt in energie en niet in vet.
overgens is in de avond na 7/8 uur eten erg ongezond want dan ga je zitten niksen en slaat je lichaam het op.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:58

Je verbranding houdt je op peil door genoeg te eten. Als je niks eet, valt er ook niks te verbranden :P
Dat ja na een bepaalde tijd niks meer zou mogen eten is achterhaald. Je kan gerust nog wat eten. Punt is dat veel mensen 's avonds chips/koekjes gaan eten, zo is die 'regel' ontstaan. Een bakje yoghurt/stuk fruit ofzo kun je gerust nog eten.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:01

hoe kom je erbij dat ik zeg niks eten? ik zeg over de hele dag kleine porties eten is gezond.

om eerlijk tezijn haal ik amper 1000 calorieen per dag en als ik meer eet kom ik echt wel aan. ik heb zelf vrij weinig nodig aan voeding ik eet veel groente slik vitamines en drink veel water en voor mij is dat goed. en tuurlijk zoals vandaag kon ik even de snoep niet laten staan en dat is helemaal niet zo heel erg als het maar niet elke dag is. maar per persoon verschilt is ook maar net wat je werk is.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:04

Heb je de beginpost wel gelezen? 1000 is echt veel en veel te weinig. Je lichaam gaat dan echt in de spaarstand. Vitaminepillen zijn overigens niet bedoeld als vervanging van groente en fruit... Zou makkelijk zijn :P

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:43

PinkPrincess, inderdaad, dan zit je op dit moment in de spaarstand en ja, dan kom je aan als je nu gaat eten, want je lichaam denkt: ''oh, extra eten, ik heb al zo lang weinig gehad, laat ik dat nu opslaan, voor het geval dat er weer een periode van schaarste komt''. Als je nu weer gewoon langzaam opbouwt naar zo'n 1500, heb je daar op de lange termijn profijt van!
Dat je vrij weinig nodig hebt aan voeding vind ik een beetje achterhaald, want je lichaam past zich aan aan je gewoontes en vraagt op een begeven moment niet meer om meer. Natuurlijk hangt het een beetje af hoeveel je verbrandt met bewegen hoeveel je nodig hebt, maar minder dan 1000 dat kan gewoon niet.

Ik meld me hier ook, interessante dingen worden gezegd. Ben zelf al zo'n 8 maanden op ''dieet'' en inmiddels 19 kilo kwijt. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 07:26

PP: Het is niet waar dat als je weinig eet dat je dan vet gaat verbranden. je gaat eerder je spierweefsel opbranden (ook als je veel sport). Het lichaam is niet een simpel op- en aftrek sommetje. Je lichaam is een scheikundig proces, geen basisschool sommetje :)

Er zijn drie macro voedingsstoffen:
Koolhydraten
Eiwitten
Vetten

Eiwitten en vetten heeft je lichaam nodig om te kunnen leven, koolhydraten niet (dat zeg ik niet omdat ik Atkins doe, dit staat ook gewoon gezellig op Wikipedia). Je lichaam gebruikt koolhydraten voor snelle energie.

Een dieet met weinig kcal zal ook bestaan uit weinig eiwitten en vetten en veel koolhydraten.
Op dat moment gebruikt je lichaam de suikers voor je energie. Lijkt goed toch? Maar omdat het tekorten aan eiwitten oploopt, zal het je spieren gaan afbreken voor eiwitten. Je lichaam zegt dus eigenlijk: "F*ck it, m'n hart moet kloppen, die buikspieren kunnen wel even wachten."
Bij een tekort aan vetten in ons voedsel, zal het lichaam niet zo snel het vet in je reserves gaan aanspreken. Dit komt omdat in ons vet geen vitamines zitten, maar juist heel erg veel afvalstoffen. Je lichaam gebruikt vet voornamelijk voor vitamines, zoals B vitamines, A en D en allerlei andere zaken. Zonder vet of genoeg vet, kan je lichaam die vitamines niet gebruiken.
Vandaar dat ik op andere dieten 'skinny-fat' was. Wel dun, maar toch blubberig, ondanks al het sporten dat ik deed.

Ik geloof niet zo in de spaarstand, ik geloof wel in een inefficiente manier van energieverbruik.

Oh ja, ontbijtkoek heeft veel geraffineerde suikers :)

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:02

Phormicola : ik heb nooit gezegt dat je van weinig eten op lange termijn handig is. of gezond is.
ik zeg dat kleine beetjes over de hele dag dus verdeelt om de 2 uur iets kleins eten. beter is dat houd je verbranding aan de gang: maar wie heeft er nu tijd om dat tedoen? eigenlijk niemand daarom eten wij hollanders gemiddelt 3 x perdag een grote maaltijd en savonds iets kleins erbij als lekkernij.

Ik geef aan dat IK dus dat hoeft niet voor jullie te gelden gewoon weinig nodig heb, althans mijn lichaam vraagt gewoon niet om veel. ik heb nooit gezegt dat dat dan goed is voor de lijn. een gezonde levensstijl is het hele totaal pakket en de juiste manier voor jou/ik/hij/zij tevinden van leven. dat is voor iedereen verschillend dat is afhankelijk van wat je doet wat je wilt doen en waar je lichaam behoefte aan hebt.

Ik heb een hele heel snel behoefte aan ijzers en eiwitten ik eet ook geen vlees. dus dat is niet zo heel gek dan ga je verzadiging in boter of vla zoeken waar ik eigenlijk helemaal niet tegen kan. dus ik heb nu capsules die je die extra stof toedienen

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:42

Ik heb nu weer andere dieet pillen gehaald. CLA met groene thee. Waarschijnlijk werkt het niet, want ik heb het hele dieetpillenschap al gehad :))
Maar tsja, toch maar even proberen. Je weet maar nooit. :+

MaRcIaNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:43

ik ben sinds dec vorig jaar begonnen met de herbalife. :)
Tot nu toe bevalt dat me heel erg goed. 2 shakes op een dag om af te vallen en s'avonds gewoon je warme eten. Het is goed om, om de 2 uur iets te eten dus fruit, of producten waar veel eiwitten in zitten. Hoe meer eiwitten je eet hoe meer je afvalt.
bijv: naturel kwark, een ei, tomaten , paprika, enz.
Het lukt mij ook niet altijd om om de 2 uur te eten, maar je moet geen honger hebben.

Ik drink nu groene thee, water, koffie zonder suiker, of melk.
Dit bevalt mee heel erg goed.
het belangrijkste is om straks op hetzelfde gewicht te blijven , ik heb mij hele eetgewoonte aan moeten passen maar ik heb er totaal geen moeite meer mee.

Ook blijf ik veel bewegen. ik ga nu 2 x in de week baantjes zwemmen en rij mijn paard. :D

Als jullie vragen hebben mag je ze stellen,, :))

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:00

Zo hey, kwas vanmorgen nog even een pond kwijt :+ Nog twee kilo en ik zit op m'n streef *\o/*

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:02

@marciano
hoeveel ben jij hier al mee afgevallen en in hoeveel tijd?
zijn de kosten van die shakes erg duur?

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:03

phormicola schreef:
Zo hey, kwas vanmorgen nog even een pond kwijt :+ Nog twee kilo en ik zit op m'n streef *\o/*

jaloers :(

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:08

dan wil ik nog even een tip geven

kookboek: koken met karin zonder pakjes en zakjes.

het draait echt om 1 stuks ingrediënten en een lekker maal maken. ze heeft ook allemaal filmpjes online staan. ik kook redelijk vaak uit het boek. sinds ik probeer geen rommel in te nemen lukt het afvallen aardig. en veel water drinken.
echt een heel leuk kook boek met zelfmaak gerechten en niet moeilijk, maar gezond.

zoek maar op youtube en google kom je vanzelf bij haar site.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:09

Mar_Nimbus schreef:
@marciano
hoeveel ben jij hier al mee afgevallen en in hoeveel tijd?
zijn de kosten van die shakes erg duur?

niet aan shakes beginnen daar val je vanaf maar je komt 10x zo snel weer aan als je weer gewoon gaat eten,
gewoon gezond eten veel water drinken en bewegen.