En nú is het klaar! Het moet en zal gebeuren...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:46

texelse schreef:
En voor degenen die niet naar de sportschool kunnen/willen, en niet van hardlopen houden: ga gewoon 3 a 4x in de week een uur wandelen, en dan stevig doorstappen!! Kan prima met de kinderwagen. Dat helpt echt, en je hoofd ruimt er ook zo lekke van op.

Ik vind dit een goede tip. TS moet hier toch wat mee kunnen. Thuis sporten met de Wii (of wat anders) is misschien 'makkelijk' maar een paar keer in de week buiten lopen lijkt mij veel prettiger. Dan kom je er uit, je kind komt er uit. Heerlijk in de buitenlucht. Geen excuus 'er ligt nog ergens wasgoed wat ik zie in mn ooghoek en dat moet ik eerst opruimen voordat ik iets kan doen' (vluchtgedrag)

Ik ben zo eentje die maar 5 kilo wil kwijtraken, dat vind ik al moeilijk genoeg. Maar ik geloof niet in (crash)dieeten wel in meer bewegen in combi met die repen niet meer kopen. Wat niet in huis is ligt kan je ook niet eten.

Succes TS!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:46

Lies21 schreef:
Zonnetje81 schreef:
We kunnen ook een topic starten met een BMI grens :+ :D _O-

Haha een HK topic, is je BMI hoger als 30 rond, laten we samen zorgen voor een slanke kont!!! :')

Helemaal niet zo'n gek idee :+

Tamadine

Re: En nú is het klaar! Het moet en zal gebeuren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:47

En als je eenmaal onder die 30 grens bent gekomen, ben je dan nog wel welkom :-).

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:47

haha ja natuurlijk! Want dan ben je het grote voorbeeld!! :D

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:53

Dat is ook weer waar.
Ik ga nu mijn BMI even uitrekenen....

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:54

36,3, snik
Maar ik kom van een BMI van 45 af, dus dat is dan wel weer positief.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:55

@Tamadine, ZO jij bent al goed op weg zeg!
Hoe heb je dat nou gedaan?

@ TS, wat vind jij nou van zo'n HK topic?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:56

Ik vind een HK ook prima, dan kan je ook eens iets afwijken van je overgewicht, want er is meer in het leven dan alleen lijnen! :-)
Lies, ik heb een maagband sinds mei 2009.

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:57

Ik ben begonnen op een BMI van 30 en zit nu op 27
dus ik kom niet meer in aanmerking voor HK ???

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 16:58

eerlijk? Klinkt prima, maar ben bang dat ik dan net zo makkelijk vertel dat er 2 kilo af zijn, als dat eigenlijk helemaal niet zo is.
Omdat ik stiekem zit te vreten ofzo ;)

Erg he? Ben ik de enige die zo is? Of de enige die er voor uit komt :+

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:00

Hahaha sans6 ik heb me vaak genoeg afgevraagd of alle resultaten van iedereen wel waar waren, en zeker als ik weer eens wat aangekomen was was de verleiding groot om er over te liegen, maar kon mezelf dan nog net voor houden dat ik daar alleen mezelf mee heb uiteindelijk :j

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:00

NEE, haha sans6, nee echt niet.. maarrr ik ben nu wel echt gemotiveerd, en dus al 4 kilo kwijt, op eigen kracht....
Waar ben je bang voor als je eerlijk bent?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:12

Je kunt heel internet voor de gek houden, je hele familie, je hele vriendenkring, al je collega's, werkelijk iedereen.
Maar doe je het voor hen? Of doe je het voor jezelf?

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 17:18

daar heb je gelijk in Saskiaatje, maar...

weet je, ik wil zó graag.. Zó enorm graag... en tóch.. tóch lukt het me steeds niet. En dan voel ik me rot. En wat doe ik als ik me rot voel? Juistem... een zak chips open trekken ofzo.

En dáár durf ik dan dus niet voor uit te komen.

Ik zit in de schuldsanering (nu we toch eerlijk zijn) en kan me dus écht, met geen mogelijkheid een abbo op de sportschool ofzo veroorloven. Mijn man en ik werken veel, dus ben ik na werktijd afhankelijk van een oppas als ik wil gaan sporten. En die doet dat ook niet voor niks. Tip over mijn zoontje meenemen in de wandelwagen is paar x voorbij gekomen, maar die hou ik echt nog geen kwartier in die wagen, dan wil hij er uit. En meelopen wil 'ie dan ook niet. Peuter he :+

Heb een crosstrainer staan, maar als ik daar op sta, doet het pijn aan mijn knieën.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:20

Ik snap helemaal wat je bedoelt. :j
Maar er gaan meerdere wegen naar Rome. Je hoeft niet per se te sporten om af te vallen.

Ik ben ruim 17 kg afgevallen, zonder te gaan sporten, door alleen mijn eetpatroon aan te passen.
Er zijn tegenwoordig diëten waarbij je zo ontzettend veel mag eten, dan heb je ook nooit trek, laat staan honger.
Ik heb het dan op de die-hard manier gedaan. Geen snoep, chips, ijs, koekjes, helemaal niets.
Alleen ontbijt, lunch, avondeten en één gezonde snack tussendoor.

Maar daarvoor moet je inderdaad gigantisch zelfdiscipline hebben. :)

Edit
En dat hebben maar weinig mensen, ik heb tussendoor ook periodes gehad dat ik het niet vol kon houden.
Laatst bijgewerkt door Saskiaatje op 07-03-11 17:22, in het totaal 2 keer bewerkt

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:21

sans6 schreef:
weet je, ik wil zó graag.. Zó enorm graag... en tóch.. tóch lukt het me steeds niet. En dan voel ik me rot. En wat doe ik als ik me rot voel? Juistem... een zak chips open trekken ofzo.

En dáár durf ik dan dus niet voor uit te komen.

Je bent echt niet de enige hoor.
Als je hier op bokt leest, lijkt het wel of iedereen die wil afvallen daar ook in slaagt.
Ik weet zeker dat er nog meer mensen zijn die met hetzelfde probleem zitten als jij (ik ben er 1 van).

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:23

Momenteel lukt het me best, maar ik ben wel een jojo-geval...
Eerlijk zijn tegenover jezelf is toch de 1e stap

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:27

Zoveel herkenbaarheid alweer..
Meid ik hoop echt dat het gaat lukken met de strijd tegen de kilo`s..
ik weet precies hoe je je voelt en moet eigenlijk ook gewoon de strijd weer aangaan maar maar maar maar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:28

Ik vind het heel erg lastig voor je.
Je hebt eigenlijk een moment/gebeurtenis nodig, die bij jou de knop om zet.
Wat hier eerder in het topic werd gezegd (je moet gewoon maar even de knop omzetten) gaat écht niet op.
En dan bedoel ik dat jij uit jezelf niet die knop om kunt zetten, omdat het geen tastbare knop is.
Dat is absoluut geen teken van zwakte, maar er moet iets gebeuren waardoor je in ziet dat het zo niet langer kan.

Bij mij was dat een nieuw rond getal.
Ik zat constant op een stabiel gewicht, maar ineens was daar een nieuw cijfertje.
Toen kwam bij mij dat besef en is die knop om gegaan.
Dat was zo'n 'aha'-moment. :)*

Is het niet iets om wat dingen te gaan vervangen?
Dat je je Lays-chips niet in één keer laat staan, maar eerst vervangt door 'dieet'-chips van de Lidl?
Is écht lekkere chips en er zit bijna de helft minder vet in. :j
En dan hetzelfde bij koekje of snoep, zoetjes i.p.v suiker.

Zo kan je lichaam er aan wennen en kun jij rustig afbouwen, zonder echt een honger gevoel te krijgen.

Ik vind het bewonderingswaardig dat jij zo naar jezelf kunt kijken en ook eerlijk zegt dat je niet altijd eerlijk bent over datgene wat je eet.
Zo hou je jezelf én een ander niet voor de gek. :)

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 17:31

Lieve post van je KBK :j

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:33

Het werkt ook bij een ieder ander he? Niemand is hetzelfde.
Sommigen doen het cold turkey en anderen bouwen het langzaam af, het is voor jezelf bepalen wat het best werkt.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:34

Beste TS, allereerst vind ik het echt super dat je zoveel wil afvallen. Maarre ergens proef ik dat de knop bij jou nog niet om is.. klopt dat?. Dat zal toch eerst moeten gebeuren.

Verder ligt het uiteraard allemaal voor de hand:
1. stoppen met snoepen/frisdrank (dus ook gewoon niet meer kopen!!);
2. Bewegen (wandelen, crosstrainer, hardlopen, desnoods traplopen en touwtje springen, doe IETS!).
3. Kleinere porties eten.
En de sleutel tot succes: consequent zijn en volhouden.

Succes in ieder geval!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:36

Punt 3 ben ik het niet mee eens. Als je al het ongezonde laat staan en alleen nog gezond eet, hoef je geen kleinere porties te eten. :n

Edit
Op het moment dat je dan op je streefgewicht bent wil je namelijk weer 'normaal' gaan eten, lijkt me, en dan kom je direct weer aan en dan moet je niet willen.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:46

TS: sorry, ik weet het is een dooddoener maar waarom haal je dan chips in huis als je weet dat je er niet vanaf kunt blijven? Als je nu eens begint met fruit te kopen om je daaraan te "vergrijpen"?
Of misschien van die kleine zakjes kopen? Het gaat er immers om dat die zak leeg gaat (dat is mijn ervaring..) dus dan is de schade niet zo groot. Of werkt dat helaas niet zo bij jou?

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:49

Toen ik 21 was ben ik bevallen van mijn oudste dochter. Ik woog toen 74 kg en met een lengte van 1,74 geen vuiltje aan de lucht. Alleen omdat ik pas met 7 maanden erachter kwam dat ik moeder zou worden, heeft mijn leven echt een ommezwaai gemaakt. Ik heb toen keuzes gemaakt. Een heleboel verkeerde o.a. bij mijn inmiddels wel ex blijven. Ik dacht dat hij als hij zijn opleiding zou hebben, wij wel er zouden komen en als en als en............. nou niet dus. Toen ik 24 was is mijn 2e dochter geboren. Zij had een heleboel opstart problemen en heeft een hersenbeschadiging, waar ze nu erg goed mee kan leven en mensen die het niet weten, zullen niet snel denken dat er wat met haar is. Echter bij mij vlogen door alle emotionele schommelingen de kilo's eraan. Ik stond er eigenlijk alleen voor, want mijn ex deed geen bal, behalve dronken en stoned op de bank hangen na zijn werk. Toen heb ik mezelf bij kop en kont gepakt en ben gaan afvallen. Ik woog toen inmiddels 86 kilo en ben tot 68 kilo afgevallen. Ik werd zwanger van mijn jongste. Nou dat heeft de weegschaal geweten. Vooral na de zwangerschap. Cake met slagroom, brood met mosterdsaus, bekers met anijsmelk (want anijs was goed voor borstvoeding ) ja, ja, maar niet voor je sixpack. Emotioneel zat ik helemaal in een put, achteraf kan ik me van die tijd ook weinig herinneren. De tijd met mijn ex is 1 blur. Nou ben ik 6 jaar geleden gescheiden. Ik ben nu al twee jaar bezig om af tevallen. De weegschaal heeft de 101 gehaald. In oktober woog ik 72, maar in Januari heb ik alweer de 84 gehaald. Weeg nu 79 en wil onder de 70 komen. Al heb ik het er soms zo moeilijk mee. Vooral omdat met drie kinderen, ik voor hun wel zoete dingen in huis heb. Vaak als ik eenmaal de eerste week door ben kan ik me vaak goed beheersen. Ik weet niet of je nog lang in de sanering zit, maar beloof jezelf als je eruit komt dat je een keer jezelf verwent. Naar een beautyfarm ofzo. En dat je dan met je nieuwe "jij " lekker kan rondlopen met de t**ten vooruit, lipjes getuit stijl van Marijke Helwegen :). Ik weet zelf ook wanneer ik het moeilijk krijg. In Oktober moest ik naar de rechtbank inzaken mijn ex. Hakt er altijd weer in bij mij. Ik neem me voor, sterk me erdoor heen te slaan, maar het doet me nog steeds pijn. En dan gaat het bij mij ook mis. Ik verstopte ook eten. En ook ik ging mezelf voor de gek houden dat sommige dingen niet zo vet zijn als ze eruit zien. >;) Ja, tuurlijk haha ! En gisteren was de eerste keer alweer dat de Ijsboer door de straat reed. Alleen ik wil nu deze zomer echt in bikini !