meer mensen die weer last hebben van hooikoorts?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:24

Ik meldt me ook...

Ik heb normaal echt extreem last van hooikoorts.. maar moet zeggen dat het nu wel nog meevalt.
Ik neem het hele jaar medicatie (xyzall) door wegens allergie voor huisstofmijt.

Eergisteren bleef ik slapen bij een vriendin, die haar katten zitten in huis... en ja hoor, ik had er meteen echt veel last van. Voelde me gisteren en gisterenavond er echt ziek van... Heb dit dus steeds als ik ergens geweest ben waar er katten zitten.

Nu ik dit topic tegenkwam en de reacties las kwamen eventjes alle k*utsituaties naar boven die eraan komen deze de zomer :roll:.
Vroeg me af of er echt niets anders bestaat om die hooikoorts tegen te gaan...

Tijdens de zomer neem ik dus nog steeds Xyzall door, maar aangezien ik die het hele jaar doorneem heeft die minder effect wanneer ik erg veel last heb. Maar zonder kan ik ook niet voor m'n huisstofmijt. Tijdens de zomermaanden gebruik ik dan ook wel nog oogdruppels, neussprays en pilletjes die de kitteling in je keel verzachten. Vorig jaar heeft m'n moeder ook een soort machinetje gekocht die werkt met stralingen. Je moet 2 stukjes in je neusgaten steken en dat 4minuten in je neus laten zitten. En ondertussen branden er lampjes die een soort 'laagje' op je neusslijmvlies leggen waardoor pollen minder snel kunnen binnendringen. Het maakt ook heel je neus vrij.
Ik dacht eerst dat het een fabeltje was en geloofde er niet echt in, maar wanneer ik het een week gebruikte merkte ik echt wel veel verschil.
Het is wel zo dat je het moet blijven gebruiken voor je resultaat ziet. Dus als je het maar af en toe eens doet zal het niet blijven werken.

Dit helpt wel heel goed, maar wat ik het lastigste vindt is die kitteling in je keel! Echt, kom er gewoon gek van!

Ik ben het gewoon zooo hard beu. Heb dit al van kleins af aan en als het zomer is dan kan ik gewoon nooit eens normaal 'weggaan' zonder er last van te hebben :( :(
Ik heb al zo vaak gezocht op internet of er geen andere behandelingen bestaan waarbij je echt bijna geen last meer hebt, maar deze vindt ik jammergenoeg niet. Moest die er ooit komen, let me know! Echt

tamara16

Re: meer mensen die weer last hebben van hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:01

nu ga ik wel melden dat ook mijn hooikoorts er aan zit te komen, ben alweer bij tijden aan het niezen
en heb een loopneus.
Bah bah

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:14

meld me even als moeder van hooikoorts/astma kind.
Mijn zoon(14) heeft ook al weer ernstig last van zijn hooikoorts....heeft zijn eerste prednisolon en anti-biotica kuur er net weer op zitten.Zodra hij last heeft van hooikoorts wordt zijn astma ook erger :\
Hij is allergisch voor alles dat groen is :roll: gelukkig niet voor stof en huisdieren enzo....

wij zitten er over te denken om zo'n immuun behandeling te gaan proberen. Dan wel de injectie's,want oralgen druppels werkte niet.
Er schijnt nu ook een methode te zijn met injecties in de lymfe in de lies....
Heeft iemand hier ervaring met immuun behandelingen????

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:20

Ja, ook ik ben weer lekker aan het snotteren. Omdat ik borstvoeding geef mag ik mijn normale medicatie niet gebruiken. Homeopathie ed heb ik in verleden al geprobeerd, helpt bij mij niet. Maar aangezien mijn dochtertje nu 1 jaar wordt (aankomende zondag) zit ik er sterk over te denken te gaan stoppen met de bv zodat ik dit seizoen wel mijn normale medicatie kan gebruiken. Vorig jaar ben ik een paar keer flink ziek geweest daar heb ik dit jaar geen zin in.

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:20

ben nu echt aan het snotteren ja, verstopte neus, pijn in het hoofd
last van me keel.
We moeten maar zien hoe het verder gaat verlopen dit seizoen,

wil iedereen in elk geval veel sterkte wensen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 23:08

Ik hab de laatste week echt erge hoofdpijn, zo'n vol-hoofd gevoel maar geen voorhoofdsholte ontsteking en ik heb altijd een chronische loopneus (in de winter van het hooi en de kou en in de zomer van de plantjes en het gras). Ook krijg ik het heel benauwd van hooi en ga ik dan verkeerd ademhalen waarmee ik het nog veel erger maak.
Nu spoel ik mijn neus iedere ochtend en avond met sterimar met koper
http://www.sterimar.com/nl/neusoplossingen.php
Dat helpt al heel veel (ben sinds een jaar niet meer verkouden geweest). Ik wil de mangaan ook nog gaan bestellen.
De Aeriuspilletjes die ik nu weer slik werken ook goed. De hoofdpijn neemt al af.

Ik heb voor de Aerius pillen de Xyzal gehad... bleek ik allergisch voor te zijn.
Allergisch voor een anti-allergiemiddel :') , dat moet je ook kunnen...

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 01:16

Das idd ook niet handig haha ik heb normaal geen last van hoofdpijn, maar nu al een week hoofdpijn bij mijn slapen etc net alsof ik mijn kiezen te stijf op elkaar heb gedrukt. Kwam mijn moeder met het snuggere idee kan best van de hooikoorts zijn. Neem nu een halve ceterezine s avonds maar ga nu ook maar halve sochtends nemen. Helaas, zoald ik eerder poste word ik al moe van de hooikoorts maar van de medicijnen helemaal :(

Besje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:46

Nou volgens mij heb ik het ook hoor , ik weet niet als het kan maar gister was ik de hele dag buiten en heb ik heel vaak geniest tranende ogen verkouden en keelpijn! vorig jaar heb ik er nooit last van gehad!
Ik heb het vandaag wat minder

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:53

Pfft, ik meld me ook. Bij mij is het ook alweer een poosje aan de gang. Vooral een loopneus, jeukende neus en veel niezen. Morgen toch ook maar weer een receptje halen voor zyrtec tabletjes.
Ik ben paar jaar geleden getest op allergie voor grassen. Maar dat heeft zich nu dus al lekker uitgebreidt, aangezien de graspollen nog niet in de lucht zijn.
Merk wel verlichting als er een regen buitje gevallen is, dus wat mij betreft mag er elke dag best een klein buitje uit de lucht komen :P

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:36

@ borderjay:
Ik had daar ook al eens iets over gelezen over die immuun behandeling. Maar ik had ook gelezen (weet niet meer precies waar) dat er grote kans is dat je lichaam er verkeerd op reageert en dat het nog 'erger' wordt???

Maar moest zoiets helpen, laat maar komen... ik ben die medicatie en het hele boeltje echt spuugzat.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 17:46

Wat een gedoe met die hooikoorts, heb al weer een paar dagen wat lichte last maar vandaag was echt heel erg.
Ik loop al de hele dag te snotteren en te huilen.
Mijn medicijnen helpen dan ook niet goed meer als alles al zo geirriteerd is.
Bij mij helpt alleen een neusspray met prednison via de dokter.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 17:56

Ook ik meld me als slachtoffer. Zit voor mijn gevoel helemaal verstopt en mijn keel doet zo'n zeer! Meestal gaat die keel redelijk snel over, dat gesnotter is vaak helaas blijvend :(

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 14:53

Argh, volgens de hooikoortsberichten zijn er bijna geen pollen...hoe komt het dan dat ik snotter, mijn bijholtes al weer begin te voelen, hoofdpijn en keelpijn krijg en mijn ogen ook jeuken en branden? :(
Nog meer mensen met klachten ondanks de 'bijna geen pollen' berichten? :=

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:59

:j

Werd vanmorgen ook alweer met hoofd- en keelpijn wakker. Ogen irriteren en het niezen begint.
Maar toch vind ik het heerlijk dit weer :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:02

Hier nog een hooikoortspatiënt ;) . Gister was echt een ramp, ik probeer het voeren van de paarden zoveel mogelijk te mijden (beetje afstand houden en toekijken hoe mijn zus het doet ;) ). En ik poets nu buiten en niet op de deel, het weer is toch mooi.

Gister had ik mijn medicijnen niet ingenomen, maar vandaag ben ik gewapend met medicatie en otrivin naar buiten gegaan, en dat ging redelijk ok. Afgezien van het feit dat mijn kop vol zit, mijn oren zeer doen, mijn ogen rood en jeukerig zijn, en mijn neus kapot is van het vele neussnuiten ;) .

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:47

Heb vanmorgen op de radio gehoord dat het morgen (de eerste lente dag :D ) een ongunstige dag voor hooikoorts patientjes is.. !!!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:56

nathalie_v schreef:
Heb vanmorgen op de radio gehoord dat het morgen (de eerste lente dag :D ) een ongunstige dag voor hooikoorts patientjes is.. !!!

Oh jee, nou daar zijn we mooi klaar mee. Ik kijk steeds naar de voorspellingen op de Prevalin site. Maar die zeggen steeds dat er bijna geen pollen zijn, terwijl ik er toch flink op reageer := Morgen toch maar preventief ceterizine nemen dan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:08

Lekker dan.. ik ha vandaag al een kriebelneus.. morgen maar alvast op jacht naar neusspray en oogdrupjes :=

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:18

Hoopte eigenlijk dat je gelijk had Alwiene.. Maar er zijn helaas hier veel pollen.. Heb ook m'n medicatie maar ingenomen.. helaas loop ik toch flink te snotteren op school... en wil natuurlijk met dit weer wil ik zo lekker de hond uit gaan laten... :+

@ Jans de drogisten//apotheken zullen weer blij met je zijn :P

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:23

Ik hoopte ook dat Prevalin gelijk had, maar geloofde er al niet veel meer van gezien mijn klachten :')

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:18

Och hou op, schij uit ;) Ik heb weer ontzettende traanogen, niesbuien én ja weer hoofdpijn door de geweldige pollen... Maar weer eens naar de HA voor een receptje...

DameBlanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:25

Hier ook een drama, door dat ik 7 maanden zwanger ben mag ik niet mijn huidige medicatie gebruiken. Of eigenlijk bijna niks! Dus heel koud water drinken met ijsblokjes, en druppels gehad van de acupuncturist. Helaas nog even uitzingen voorlopig!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:32

Even een vraagje.. Hebben jullie dat ook dat je over je hele lijf (precies tijdens het hooikoorts seizoen) jeuk hebt.. Dus op je hoofd, armen, benen etc.
Kreeg laatst zelfs de opmerking of ik toch geen luizen en eczeem had :+
Loop me helemaal rot te krauwen... ^)

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:40

nathalie_v schreef:
Even een vraagje.. Hebben jullie dat ook dat je over je hele lijf (precies tijdens het hooikoorts seizoen) jeuk hebt.. Dus op je hoofd, armen, benen etc.
Kreeg laatst zelfs de opmerking of ik toch geen luizen en eczeem had :+
Loop me helemaal rot te krauwen... ^)

Ja, hier helaas wel :\
Ik heb al van baby af aan eczeem en gelukkig beperkt het zich sinds m'n 15e tot wat plekjes op m'n armen en knieholtes en ben ik er met periodes helemaal vanaf :j

Maar zodra het hooikoortsseizoen weer begonnen is, krijg ik weer meer last. Heb nu weer vuurrode plekken op m'n polsen, erg vervelend. Die allergische reactie kan dus inderdaad op je huid slaan :(:)

Mijn tip is om vooral níet teveel te krabben (hoe gruwelijk moeilijk dat ook is, ik weet er álles van), maar te koelen met natte washandjes en eventueel in te smeren met verkoelende zalf. Ik gebruik bijvoorbeeld pure aloë vera van de Tuinen, is heel fris en neemt even de jeuk en irritatie weg :)

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:02

Ik heb altijd wel op m'n boven en onderbenen (normaal gezien alleen aan de binnenkant.. maar sinds kort niet meer :( ) Van die plekken die zo verschrikkelijk jeuken, maar dat als ik alleen uit de douche kwam..
Ja ik hou het inderdaad koel (maar dan met iets van biofreeze oid.,) dit gebruik ik alleen als ik geen wondjes heb (anders brand het echt heel erg :P ) en met vaseline creme van de HA :)
Maar nu heb ik (toevallig weer als de hooikoorts begint) echt op m'n hoofd armen en zelfs m'n voeten jeuk :+ Er is niets te zien, en het gaat ook niet echt weg met krauwen..