Nouw, Ik moet nu een hoofdpijn/moeheid dagboek bij houden. Ik ga over 2 weken erheen misschien word ik dan door gestuurd naar een kinderarts(volgensmij) en anders bloedprikken Xxxx Bedankt Mando
SuzanH
Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-11 08:02
Morgen ga ik bloedprikken Tussen 8 en half 9. Daarna paardrijden om 9 uur. Hopelijk heb ik daar dan geen last van me arm !!!!
Marielle_93
Geplaatst: 03-05-11 08:06
Ik ging eerst ook niet omdat ik niet durfde, gewoon de andere kant opkijken als ze gaat prikken. (nouja ik heb alleen maar de andere kant opgekeken want ik hou niet zo van bloed maargoed) Ik vond het echt meevallen
moelly
Geplaatst: 03-05-11 08:07
Ik zal je vertellen dat ik als de dood voor naalden/prikken ben.. Als ik er al een zie, dan moet ik al even zitten, die dingen vind ik echt NIET fijn. Ik moest dus ook bloedprikken, en ik zit daar maar te wachten in die stoel voordat ze eindelijk die naald in m'n arm steekt.. Op een gegeven moment zegt ze:"Ik ben klaar hoor", waarop ik antwoord:"Maar je hebt nog niet geprikt?!".. Bleek dat ik er niks van heb gemerkt
Geplaatst: 03-05-11 08:17
Waar wij eerst woonde was bloedprikken bij mij een drama. Hele chagrijnige priksters die 9 van de 10 keer mis prikte. En dan heb ik ook nog hele kleine roladers waardoor ze er extra moeite mee hadden. Moest blij zijn dat ze na tig keer prikken een kwart buisje hadden. Bont en blauw was ik elke keer na het prikken. En dat op beide armen omdat ze bij allebei probeerde er iets uit te krijgen. Waar we nu wonen had ik de eerste keer dus echt geen zin in prikken. Uitgelegd aan de huisarts waarom en zij gaf aan dat er op de praktijk zelf geprikt wordt door 2 ziekenhuis en dat ik dan het beste voor het ene ziekenhuis kon kiezen wegens de goede reputatie. Dus ik met knikkende knietjes erheen en verhaal uitgelegd.
Kwam ze met een alternatief om te prikken in de zijkant van mijn arm omdat daar de adres blijkbaar dikker zijn. Dus geprobeerd en ja hoor, meteen alle buisjes in 1x vol. Het prikken is daar wel iets gevoeliger, maar vergeleken met de pijn die het keer op keer misprikken meebracht is dit echt appeltje eitje. Dus als ik weer moet ga ik altijd als dat ziekenhuis er zit en vraag ik of ze aan de zijkant willen prikken. Ben sindsdien ook helemaal van mijn prik fobie af en voel er inmiddels ook weinig tot niks meer van
Okee,, Mijn moeder prikt ook heel vaak daar voor bloed want zij heeft suikerziekte. Zij zegt dat het echt geen pijn doet maarja heb j ooit gehoord dat je ouders zeggen dat iets pijn doet xD
Daarna nog nooit last gehad van spierpijn ofzo?
Silence
Geplaatst: 03-05-11 08:28
Vroeger wel, maar met het nieuwe prikken heb ik nergens last van. Geen blauwe plekken, geen spierpijn... niks.
nee, ik merkte er nog weinig van, ik denk ook dat dat komt doordat ik er niks van gevoeld heb. want bv bij de baarmoederhalskanker-prik voelde mijn arm wel stijf aan.. maar die deed bij mij dan ook echt zeer
Ik heb die baarmoederprik ook gehaald en totaal geen last van gehad! Over 6 maanden ofsoo moet ik weer Ik ben nog niet zenuwachtig voor morgen. Ik moet om kwart over 8 s`ochtends. Dus dan ben ik zo ervan af.
Het komt vast wel goed TS! Zal je mijn ervaringen maar besparen haha, hoewel die meer voortkwamen uit ontzettende angst/spanning van mijn kant dan wat anders. Gewoon ontspannen en dan is het over voor je het weet!
Ik ben 4 weken geleden ook geweest omdat ik al weken doodmoe was... Het bloedprikken stelt écht NIETS voor!! Je voelt HOOGUIT een heel klein prikje... Verders niets. Bij mij kwam eruit dat ik op korte termijn Pfeiffer virus heb gehad.... Daar over heen heb ik een vette griep gehad. Ben 2 weken volledig thuis geweest en nu gedeeltelijk aan het werk... Ik ben doorgaans moe, en lusteloos.. het wordt langzaam aan beter (té langzaam naar mijn idee) Succes morgen!
Ik heb afgelopen vrijdag ook bloed laten prikken om te laten testen op pfeiffer, schildklier en nog wat. Ik zag zelf ook gigantisch tegen die prik op (laatste keer dat ik een naald in me had viel ik flauw, maar dat was niet voor bloedprikken!) Maar het viel zoooo mee! Ik keek niet toen hij de naald erin stak, maar daarna keek ik wel. Je voelt een klein prikje en daarna niets meer! Mijn arm is de rest van de dag wel een beetje stijf geweest, heb wel gewoon gewerkt dus in beweging gehouden. Denk dat als je je arm stil gaat houden dat je er dan meer last van hebt. Donderdag of vrijdag krijg ik de uitslag...
SuzanH
Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-11 18:38
Okee bedankt ! ik ga mezelf niet opfokken en ik zie het wel ik ga sws niet naar de naald kijken want dan lig ik ook plat Mrjaa hopelijk valt het bij mij ook mee en kan ik daarna gwn paardrijden!!!<<<< Hoe denken jullie over paardrijden?
Een tip. Vraag de prikster of ze even voor je aftelt en adem op dat moment uit. Ik prik zelf tussen de 30 en 50 mensen per dag en als ik iemand in de stoel heb zitten die bang is pas ik dit altijd toe en het helpt! Gewoon je verstand even op nul zetten en dan ben je er zo weer klaar mee. Het komt echt wel goed.
bloed prikken valt heel erg mee, ik was altijd doodsbang voor naalden en prikken, maar in de afgelopen 3 weken heb ik iets van 30 injecties en prikken/bloed afnames gehad, en er komt 2x per week iemand thuis bloed prikken nu, de naalden angst is bijna weg
het is alsof iemand met een scherp potloodpuntje heel eventjes in je huid prikt, het valt écht heel erg mee. Ik kijk zelf wel de andere kant uit tot het klaar is, zo'n held ben ik dan ook weer niet