Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

KoudbloedKim schreef:Ik kom er nu toch maar voor uit, maar dit doet me zo denken aan bokker Pollewoppy.
De ene dag reageerde ze nog in (o.a) mijn topic en een dag later...
Die zat daar ook "veilig" bij haar vriend(?).
Kan er niet zo goed tegen en voel me ook machteloos.
Pentax schreef:Geen leuk antwoord... Mijn vader werd na 2 dagen ook weer vrijgelaten en heeft het binnen 24 uur weer geprobeert.
Hij zit nu wel al ruim 2 jaar 'vast' (met geringe behandeling helaas).

newt schreef:Ik heb niet alle pagina's door gelezen, misschien had ik dit wel moeten doen, maar het kwaad zijn op het nederlands zorgsysteem met name op de ziekenhuis zorg en op de GGZ kan ik mij deels indenken want als "buitenstaander" is het erg frustrerend.
newt schreef:Wat ik mij niet kan voorstellen en hierin dit verhaal ook niet snap is dat wanneer mensen met een ts (tentme suicide) opgenomen worden de volgende dag altijd een psychiater lags komt, de zelfde dag of de dag erop mogen de patienten weer met ontslag. Maar zoals ik begrijp is er gewoon iemand van de GGZ geweest? Maar de psychiater moet inschatten of een opname nodig of niet nodig is en ja ook daarin heb ik vaak mijn twijfels.
newt schreef:Jou idee van een APK is eigenlijk niet van toepassing, want er word regelmatig bloed geprikt, zeker op de IC. Hierin worden spiegels geprikt van de medicatie die ingenomen is, en aan deze spiegels kun je aflezen of deze schadelijk kunnen zijn of niet.
newt schreef:Zijn het schadelijke medicatie voor het hart dan komen ze aan de telemtrie en op de IC komen ze sowieso aan de monitor en worden ze bewaakt, en hierbij worden ook de lever/nier waarden geprikt. Afhankelijk van welke medicatie het is worden er vervolg onderzoeken gedaan. Een ECG naderhand is niet nodig tenzij de Pols irregulair is of een flutter vertoon wat door een overdosis bepaalde anti eplieptica of serequel komt.
newt schreef:Neuroloog komt er ook niet bij omdat het niet om een neurologische aandoening gaat maar om een effect op de medicatie. NB in ieder ziekenhuis is dit weer verschillent, in het ene ziekenhuis komen alle ts'rs op de IC en in het andere allemaal op de verpleegafdeling, met daarbij een enkeling op de CCU wanneer het om hart medicatie gaat
newt schreef:Een IBS is in een paar uur te regelen maar dan moeten ze wel op het viaduct staan te springen. ts met medicatie word niet als "IBS waardig" gezien.
newt schreef:Het is zo iets moeilijks en frustrerend zeker omdat de GGZ een moeilijke tak van de zorg is.
Maar als ze wel hulp wil, dan kan ze zich inderdaad vrijwillig melden bij de GGZ, maar daar in tegen kun je ook vrijwillig weg, maar wil je geen hulp, dan word je inderdaad in het niets gelaten.
Ik ga als de brandweer! Ik ben zo blij dat er mensen zijn geweest die me niet hebben laten zwemmen..newt schreef:Maar nu heb ik nog een vraag en ik bedoel dit neit aanvallend of verwijtend of wat voor negatieve dan ook, het is mijn nieuwschierigheid. en je mag gerust via pb reageren
Maar ze heeft tabletten ingenomen maar wie heeft de ambulance gebelt wie heeft haar gevonden of heeft ze zelf gebelt met iemand of met de ambulance?

Nee hoor, echt niet.Rens_ke schreef:Ik ga hier niet openlijk publiceren watvoor medicatie er genomen is. Het was veel en heftig genoeg om op de SEH een flatline te krijgen. Do I need to say more?
newt schreef:Ik vroeg ook niet om welke medicatie het ging. Ik besprak alleen het protocol van het binnen komen van een ts'er.
Wie was de eerste contact persoon van je vriendin tentijde dat ze opgenomen lag?
newt schreef:Psychiater is niet GGZ, GGZ is een afkorting voor Geestelijke gezondheidszorg. Hier valt heel wat meer onder dan een psychiater, ook een psycholoog of geriater valt hier onder (GGZ voor ouderen).
newt schreef:Wat betreft de IBS en vrijwillig/verplichte opname, ja daar ben ik het met je eens dat het krom is. echter gaat het bij een ts 9 van de 10x om een schreeuw van aandacht/ hulp. Het is dan aan een psychiater om er achter te komen of het om een suicide (werkelijk dood willlen) gaat of om een tentame suicide (schreeuw om hulp). Helaas word dit niet altijd goed bekeken dit ook tot teleurstelling van ons als verpleegkundigen!.
maar ik bedoel eigenlijk, als eerste contactpersoon wanneer er gebelt moet worden met familie, wie stond dan als eerste op papier?. wij mogen namelijk alleen aan eerste contact persoon uitslagen geven van een patient. niet aan 3den.