Mijn krullen verdwijnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Re: Mijn krullen verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:31

koperspiraaltje zitten geen hormonen in...

Maar nu ik zo nadenk; mijn krullen zijn echt minder geworden na mijn 20e, toevallig stopte ik toen ook met vlees eten... goh!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:50

Euhm, ja maar een koperspiraaltje is gevaarlijker, minder betrouwbaar, zetten ze ook alleen maar bij vrouwen die al kinderen hebben gehad, geeft meer kans op volledige onvruchtbaarheid na het verwijderen etc. etc.

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:02

Ik had altijd flink wat slag in mijn haar. Dat verdween opslag toen ik aan HBO-v begon 1e jaar propedeuse. Mijn hemel! Van mij dus puur door stress. Heb het toen en aantal jaren niet langer dan schouder gehad en als twintiger ook een keer een heel fout permanentje, schapendoeseffect.Na paar kinderen heb ik nu weer flink wat slagen erin. Als ik mijn best doe kan ik er zelfs met wat mud een grove krul in fóhnen/kneden. Ben er weer blij mee! Dus hormonen spelen zeker een rol.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:58

Een spiraaltje doet onwijs veel pijn als je dat laat plaatsen. En ik bleef die pijn houden.
Ja dat is wel irritant bij de nuva ring, maar ik heb een vaste vriend ;). Anders geef je dat ding snel een slinger, niemand die het doorheeft hoor :') .
De dokter zei tegen mij dat de hormonen vooral in je baarmoeder blijven. Behalve dat het een irritante ring is vond ik het toch minder zwaar dan de pil.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:02

Jaimyliefje schreef:
Euhm, ja maar een koperspiraaltje is gevaarlijker, minder betrouwbaar, zetten ze ook alleen maar bij vrouwen die al kinderen hebben gehad, geeft meer kans op volledige onvruchtbaarheid na het verwijderen etc. etc.

Dat mag dan in theorie misschien zo zijn; ik heb er wel gewoon een op doktersrecept hoor. En ik heb toch echt geen kinderen (that I know of :D ). Dat het onbetrouwbaarder is; tsja.. geen enkele anticonceptie is 100% betrouwbaar toch? Ik ken ook wel kinderen die zijn gekomen ondanks de pil, mirena en implantaat.

Ik heb echt geen zin in die hormonen... met de minipil dropte mijn libido al naar nul. Is op zich best handig (want dan heb je ze ook niet zo nodig ;) ) maar toch.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:20

Ik had ook altijd heel veel krullen....en na mijn 20e helemaal verdwenen!
head en shoulders direct weg gooien en nooit meer gebruiken, legt een laagje over je haar echt bagger!!
En al die maskers of wat dan ook helemaal niet aan beginnen, kost een hoop geld en verzwaard je haar alleen maar zodat de krullen er nog makkelijk uit zakken. Het zou inderdaad aan de pil kunnen liggen omdat daar veel hormonen in zitten maar wat iedereen al aan geeft je haar veranderd, doe er niet teveel aan dan verpest je het straks alleen maar.....en ik ben nu 10 jaar verder en heb sinds een jaar weer redelijk wat krullen terug.

Succes!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:24

Zoek schreef:
Ik had ook altijd heel veel krullen....en na mijn 20e helemaal verdwenen!
head en shoulders direct weg gooien en nooit meer gebruiken, legt een laagje over je haar echt bagger!!
En al die maskers of wat dan ook helemaal niet aan beginnen, kost een hoop geld en verzwaard je haar alleen maar zodat de krullen er nog makkelijk uit zakken. Het zou inderdaad aan de pil kunnen liggen omdat daar veel hormonen in zitten maar wat iedereen al aan geeft je haar veranderd, doe er niet teveel aan dan verpest je het straks alleen maar.....en ik ben nu 10 jaar verder en heb sinds een jaar weer redelijk wat krullen terug.

Succes!

Niet allen Head & Shoulders maar alle drogisterij-shampoo's ;)

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:43

Ik heb zelf beetje krullen, ik heb paar keer met head & schoulders gewassen omdat er geen andere shampoo was. Ik had toen stijl haar, dus dat kan ook de grote veroorzaker zijn :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:52

Ja dat klopt, heel veel shampoos doen dit, vaak adviseren wij de goedkoopste van de Aldi :o
Alleen wordt je haar hier in het begin erg droog van vandaar dat heel veel mensen dit niet willen gebruiken maar na een aantal maanden wassen merk je echt niets meer van het droge ;)
Tja dan zit er maar een ding op, koop shampoo van de kapper!!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:56

Zoek schreef:
Ja dat klopt, heel veel shampoos doen dit, vaak adviseren wij de goedkoopste van de Aldi :o
Alleen wordt je haar hier in het begin erg droog van vandaar dat heel veel mensen dit niet willen gebruiken maar na een aantal maanden wassen merk je echt niets meer van het droge ;)
Tja dan zit er maar een ding op, koop shampoo van de kapper!!

Tja het wordt er niet droog van.. maar je haalt de siliconen van het haar.. het haar is altijd al even droog geweest maar door de siliconen merk je dat niet...
Kappersshampoo is absoluut niet per definitie ok hoor ;)