Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hotchocolat schreef:Alwiene schreef:Wát begonnen met 20mg Ritalin per inname keer?? Dat is absurd!
Het is toch 1 mg medicijn per kilo lichaamsgewicht?
Mijn zoon van nog geen 20 kg krijgt nu per dag 15 mg. Ik heb de vrijheid als het nodig is nog extra te geven.
DDW1190 schreef:Hebben jullie ook dat je doordraaft in leuke dingen en geen stop weten te krijgen daarbij?
MootjeK schreef:Ik lees even mee. Heb onlangs de diagnose ADD gehad en ik geloof dat mijn coach me graag aan de medicatie zou hebben, maar ik twijfel zelf erg. Lees zoveel nare dingen over de bijwerkingen, oa. hoofdpijn, kans op depressie en een afgevlakt gevoel. En aangezien dat dingen zijn waar ik normaal ook al gauw last van heb ben ik er erg huiverig voor.
Ik merk dat ik al heel erg veel baat heb bij coaching alleen (nu vooral strategieën om mijn dagelijkse bezigheden beter te organiseren en structureren), dus hoop het ook zonder medicatie te kunnen...
moonfish13 schreef:Wat een negatief gedoe rond de Ritalin zeg.
Ik zie het heel simpel.. De een heeft insuline nodig de ander Ritalin.
We hebben het lang zonder geprobeerd maar dat wilde niet, dan probeer je iets.
moonfish13 schreef:Ik heb het gewoon via de psych gekregen, maar die dacht dat het niets zou doen.
Maar we mochten het wel proberen, en tot nu toe gaat het goed.
In het begin kreeg ik er bekant vleugeltjes van maar dat is al wat minder gelukkig.
Ik geef je gelijk Zilfstar, helemaal als een kind op die leeftijd het verschil al aan kan geven is het verbluffend.
Hier is het echt een aardschok het verschil wat het maakt.