zwanger & Vlees

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MiniMouse

Re: zwanger & Vlees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:28

Precies, wat dit jaar goed is kan volgend jaar weer slecht zijn.
Ze verzinnen elke keer wel weer iets nieuws...maar wat ben ik blij dat ik toen die griepprik niet gehaald heb.
Toen werd je scheef aangekeken, maar moet je nu eens zien wat er is gebeurd...

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:09

ik denk dat de mensen die toen wel de prik hebben gehaald, er voor hun eigen gevoel toen goed aan deden
dus ik vind dat heel persoonlijk

sorry off-topich

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:38

MiniMouse schreef:
Precies, wat dit jaar goed is kan volgend jaar weer slecht zijn.
Ze verzinnen elke keer wel weer iets nieuws...maar wat ben ik blij dat ik toen die griepprik niet gehaald heb.
Toen werd je scheef aangekeken, maar moet je nu eens zien wat er is gebeurd...

Ik heb de griepprik ook niet gehaald en mijn zoon heeft hem ook niet gehad terwijl wij destijds wel tot de 'hoogste' risicogroepen behoorden.
Heb er wel erg over getwijfeld maar zie hoe fout ze die epidemie hebben ingeschat, achteraf valt het allemaal erg mee.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 18:49

Minimouse: Wat is er nu gebeurd dan met de griepprik? Ik heb er niks over gehoord :$

Ze blijven idd veranderen met alles. Maar de dingen eten/drinken/roken blijft eigenlijk wel altijd hetzelfde :j

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:14

nee hoor, ivm. eten is er op 10 jaar tijd veel veranderd.
toen hadden ze het alleen over rauw vlees en ongewassen (rauwe) groente.
intussen komt daar blijkbaar nog verpakte vis bij, kaas van rauwe melk, rauwe eieren, zeevruchten en vast nog een hoop dingen die ik nog niet weet.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:58

fojoe schreef:
Toen hadden ze het alleen over rauw vlees en ongewassen (rauwe) groente. Intussen komt daar blijkbaar nog verpakte vis bij, kaas van rauwe melk, rauwe eieren, zeevruchten en vast nog een hoop dingen die ik nog niet weet.

Het gaat nog steeds allemaal om rauw. Alles wat je (daarna) verhit, is geen probleem.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:36

ik kreeg van 2 dokters uit onze vriendenkring een opmerking toen ik mosselen zat te eten - en nee, die waren niet rauw ;)
en groenten kunnen prima rauw, zolang ze maar goed gewassen zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:25

Nell_ schreef:
Minimouse: Wat is er nu gebeurd dan met de griepprik? Ik heb er niks over gehoord :$

Dat was de Mexicaanse griepprik.
Ik heb mijn kindje ook niet laten enten. Achteraf dolblij om.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 12:46

Maar van de mexicaanse griepprik was verder nog niks bekend dat het verkeerd was toch?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 13:20

Liezel: dat die alcohol helemaal verdampt is niet waar, er blijft altijd alcohol in zitten. Ik heb zelf iig het risico niet genomen en ook geen sausjes gegeten waar alcohol in zit. Alcohol komt direct vanuit de bloedbaan via de placenta bij de ongeboren baby, en die kan het niet afbreken. Daarom kan 1 glaasje al blijvende schade aanrichten.

Wbt dingen die je niet mag eten, ik zou zeggen waarom zou je het risico nemen? Ik heb me er strikt aan gehouden maar het scheelt misschien dat ik vanwege voedsel intoleranties bepaalde dingen toch al niet mag eten en dus al gewend ben dat ik dingen moet laten staan.

Ben ook wel benieuwd wat er gebeurd is met de mexicaanse griepprik? Ik heb 'm vorig jaar niet genomen hoewel ik toen hoogzwanger was, omdat het voor mij niet goed voelde.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:25

Nell_ schreef:
Maar van de mexicaanse griepprik was verder nog niks bekend dat het verkeerd was toch?

Er was heel weinig onderzoek gedaan naar de gevolgen van de enting voor de foetus.
Ik kreeg een oproep tijdens mijn zwangerschap, maar heb pertinent geweigerd.

Hoe je het ook doet, je doet het toch nooit goed.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:30

Niet alleen voor de foetus, er was zowieso nog nauwelijks onderzoek gedaan naar de effecten op volwassenen, kinderen en foetussen en zwangeren was bij mijn weten helemaal niets over bekend.
Ik ben er achteraf ook blij om.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 18:34

Dat er niks van bekend was wist ik idd. Daarom dat ik hem ook niet zal nemen, en mijn kinderen later ook niet!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 19:00

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... griep.html

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... pprik.html
Citaat:
In ieder geval twee Nederlandse kinderen hebben een slaapziekte sinds ze een vaccinatie tegen de Mexicaanse griep hebben ontvangen. Dat schrijft De Telegraaf vandaag.

De 4-jarige Willem is maar liefst twintig kilo te zwaar omdat hij door de ziekte slechts enkele uren achtereen wakker kan blijven. De ziekte narcolepsie werd geconstateerd nadat hij ingeënt was tegen de varkensgriep.

De bijwerkingen van het vaccin leiden tot een international onderzoek. Onderzoeksconsortium VAESCO wil duidelijk krijgen hoe vaak de ziekte bij kinderen is vastgesteld sinds de vaccinatie. Zweden, Finland, Noorwegen, Engeland, Denemarken, Duitsland, Frankrijk Italië en Nederland doen aan het onderzoek mee.