Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Alles gaat in stapjes...

.

jilleroo schreef:als 'sochtends tussen de oudjes niet uitkomt, bij mij in het zwembad is het rond etenstijd (17.-19.00) ook doodstil
Goed voor je ego zoiets..
) laura1986 schreef:Cayenne gefeliciteerd meid![]()
![]()
75 kilo afvallen is niet niks!
Wat advies voor nu: (ben ook dietist)
Gewoon gezond blijven eten, niet te weinig maar ook niet te veel. Probeer je gewicht stabiel te houden, en maak er geen obsessie van. 1x per week op de weegschaal (steeds op dezelfde dag rond dezelfde tijd, bijvoorbeeld 's ochtends na het opstaan of juist 's avonds voor je naar bed gaat). Berg de weegschaal zo op dat je hem niet steeds ziet als je dat lastig vind.
Je (geestelijke) gezondheid vind ik veel belangrijker dan nog 10 kg afvallen. Vind jij dit ook?
Ga dus iets doen wat je leuk vind, al kost dat moeite. Probeer je gedachten zo af te leiden en ga vooral niet zitten piekeren. Daar krijg je eerder problemen van dan dat je ze oplost (ja, ben ervaringsdeskundige wat dat betreft)
De stelregel is dat hoe zwaarder je bent hoe makkelijker het eraf gaat, dat het nu niet zo goed meer lukt heeft er vooral mee te maken dat je gigantisch in de buurt komt van je ideale gewicht! Daarom wordt het steeds lastiger. Dat jij in 10 maanden 75 kilo af kon vallen toen je zoveel woog, betekent dat je nu nog maar 1 a 2 kilo per maand af kan vallen als je veel beweegt. Met de kanttekening dat je lichaam ook wat rust nodig heeft hoor! Dat moet er ook aan wennen dat het lichter is, een nieuwe patroon heeft etc. etc.No_worries schreef:Je schrijft dat je in je hoofd nog niet goed beseft dat je zoveel kwijt bent. Een tip: ga naar de supermarkt. Neem twee boodschappenmandjes en begeef je naar de suikerafdeling. Stouw in beide mandjes 37 pakken suiker en een pondspak koffie. Probeer dit eens op te tillen!? Mocht het niet in de mandjes passen, ga dan naar de plaatselijke voerleverancier en laat hem/haar op elk van jouw schouders een zak brok leggen. Daarna nog één erbovenop. Da's zwaar om te tillen he? Nou lieve Cayenne, ZO VEEL ben jij kwijt en hoeft jouw lichaam dus niet meer mee te zeulen!! Wie weet helpt het je om te beseffen dat je een fantastische prestatie hebt neergezet waar menigeen een puntje aan kan zuigen
AARGH! Ik ben er niet meer!
(En bij mij moet er ook nog 10 kilo af -liefst- dus ik lijd/lijn met je mee
)
)
Van het voorjaar is het zeker de bedoeling dat ik ga zwemmen!
Maar het was wel even fijn om m'n verhaal kwijt te kunnen.