75 kilo afvallen en dan lukt het opeens niet meer..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: 75 kilo afvallen en dan lukt het opeens niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 08:33

Wauw wauw wauw... waarvoor schaam jij je, ik denk dat je zojuist voor een heleboel mensen een groot voorbeeld bent geworden... wat een prestatie, wat een wilskracht! Ik heb zelf iig spontaan alle koeken etc. aan de kant gedaan.

Ik las dat je best wat fruit eet, nou weet ik van mezelf dat ik juist op fruit heel erg reageer met mijn suikerspiegel. Da's wel lekker om je suiker ff omhoog te krijgen, maar bij mij crasht hij daarna ook razendsnel. (uitgevonden tijdens mijn diabetesdieet). Gevolg: slap, trillerig, humeurig, hoofdpijn, snaaigedrag,... Misschien eens kijken of het scheelt als je geen fruit pakt maar groente (bijv. een salade met gezonde dressing en stukjes magere kip, of een stuk komkommer, bloemkoolroosjes met een gezonde dressing, wortelsalade met geroosterde zonnebloempitjes,...) of een hand onbewerkte nootjes?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 08:36

Jemig... waarom zou jij je schamen... waarom onzeker... waarom zo'n frustratie!!

Kijk eens wat je gepresteerd hebt!!
Moet alles in één keer, direct goedgaan.... nee... :) Alles gaat in stapjes...
En whatever als je eens een tijdje weer wat zwaarder bent... als je zelf maar in je hoofd hebt : Dit is max. gewicht, en ik eet me niet vol.
Soms komt het voor dat je lijf gewoon even wat meer nodig heeft...

Maar wauw..... mijn mond viel open van verbazing....
Als er iemand was waar ik dit verhaal niet van had verwacht was jij het wel...!!

Respect! _/-\o_

Ennuh.... gewoon lekker gezond blijven eten, bewegen, je ding doen!
Zolang jij je er fijn bij voelt, zonder die rommel met gewicht en weegschaal enz. rustig aan doen. :)

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 08:56

Hier ook iemand met diepe respect en bewondering. Meid je hebt al zoveel bereikt, het laatste gedeelte gaat inderdaad het langzaamst. Juist omdat je al zoveel eraf hebt, vindt je het raar dat het laatste "beetje" niet wil. Maar dat is heel normaal, dat andere is juist veel te hard gegaan en eigenlijk niet de bedoeling.

Zwemmen om je knieën te ontzien is wel goed inderdaad, ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om je in een badpak te vertonen, maar je hebt al zoveel bereikt, dan kan dat er ook wel bij. Jezelf voorhouden dat het juist is om te bereiken wat je wil, het laatste beetje eraf en als dat inhoudt dat je dan in badpak moet, so be it! Je zult zien dat het badpak snel te groot wordt en binnen de kortste keren loop jij in bikini :D

En als je je lichaam even de tijd geeft om aan dit gewicht te wennen, dan komt het laatste ook nog wel. Je lichaam heeft nu in een korte tijd heel veel afvalstoffen te verwerken gehad. Dit zat eerst allemaal opgeslagen en wordt nu allemaal afgedreven, maar dat vergt heel veel van je lichaam. Misschien dat je jezelf daarom zo slap voelt.

Gewoon nu even rustig aan doen, inderdaad even (tijdelijk) de weegschaal de deur uit en in je hoofd allemaal maar positieve gedachtes. Als je in de spiegel nog steeds dat dikke propje ziet, hang dan een foto op van hoe je was en kijk dan naar jezelf in de spiegel, dan kan je trots zijn op wat je al bereikt hebt!

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:33

Hoi Cayenne, allereerst wil ik even zeggen dat ik het onnoemelijk stoer vind dat je dit topic gewoon onder je eigen naam opent! En waarom zou je eigenlijk niet, want wat jij hebt gedaan is ongelooflijk. 75 kilo eraf, petje af hoor!!

Je schrijft dat je in je hoofd nog niet goed beseft dat je zoveel kwijt bent. Een tip: ga naar de supermarkt. Neem twee boodschappenmandjes en begeef je naar de suikerafdeling. Stouw in beide mandjes 37 pakken suiker en een pondspak koffie. Probeer dit eens op te tillen!? Mocht het niet in de mandjes passen, ga dan naar de plaatselijke voerleverancier en laat hem/haar op elk van jouw schouders een zak brok leggen. Daarna nog één erbovenop. Da's zwaar om te tillen he? Nou lieve Cayenne, ZO VEEL ben jij kwijt en hoeft jouw lichaam dus niet meer mee te zeulen!! Wie weet helpt het je om te beseffen dat je een fantastische prestatie hebt neergezet waar menigeen een puntje aan kan zuigen _/-\o_

Verder zou ik willen zeggen: koop een leuk badpak en ga lekker zwemmen. Zal jou aan je derrière oxideren wat anderen daarvan vinden. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar jij hebt het in je, dat weet ik zeker, jij had tenslotte ook de 'ballen' om zo ontiegelijk veel af te vallen!! Go Cayenne, wees jezelf, en wees vooral TROTS op jezelf :(:)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:25

Cayenne:
Ik kan niet anders doen dan met mijn voorgansters mee gaan. Echt alleen maar respect voor wat je bent afgevallen _/-\o_.

Tip: Ga niet alleen naar het zwembad, maar neem iemand mee (is al gezegd).
Tip: Ga 's morgens vroeg tussen de oudje zwemmen (is al gezegd).
Tip: Is het een idee om met een arts te gaan praten, zodat je tussen je oren ook - 75kg te worden/zijn.

Verder alleen maar respect, ik krijg er niet eens 10kg vanaf. En wees trots op jezelf en zeg dit ook hardop elke ochtend en avond als je in de spiegel kijkt!! Het hardop tegen jezelf zeggen scheelt al heel echt heel veel. En hang van die gele post-it briefje overal op met bemoedigende teksten. Dat je een mooie meid bent en dat je hartstikke trots op jezelf bent.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:44

als 'sochtends tussen de oudjes niet uitkomt, bij mij in het zwembad is het rond etenstijd (17.-19.00) ook doodstil :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:50

Ook vanaf hier heel, heel, heel, heel veel respect voor wat je al hebt klaargespeeld. Jij mag met recht trots op jezelf zijn! En ik neem mijn petje voor je af.

En welke maat je ook onder/boven hebt, zo raar zal het er niet uitzien in badpak. En als je dat idee wel hebt, ga dan maar eens in elk willekeurig plaatselijk zwembad kijken: daar hebben de mensen ook geen perfect lijf hoor! En dat hoeft ook niet. Zwemmen is heerlijk en lijkt me erg fijn als je onbelast toch wil bewegen.

Daarnaast zou ik je toch weer terug willen verwijzen naar de diëtiste, misschien nu naar een andere dan de vorige keer voor een frisse blik? In ieder geval denk ik toch dat die mensen er de meeste kijk op hebben. En anders, kan je huisarts zelf je niet verder helpen? Want je zo moe voelen is ook niet fijn natuurlijk :(:)

Maar nogmaals, wauw, petje af voor je. Wat een fantastische prestatie om zoveel af te vallen.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:51

75 kilo :oo :oo :oo _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
en in een vrij korte periode ik bedoel amper 11 maanden is echt super hoor
maar wel balen dat je dan als het ware vast loopt
spieren wegen wel zwaarder dan vet natuurlijk
zo ben ik zelf erg druk met afvallen maar word alleen maar zwaarder maar mijn kledingen word groter en groter
dus er gebeurd wel wat behalve met de weegschaal :(
misschien is het bij jou ook wel zo dat als je meer sport je spieren toenemen
en je dan weer zwaarder bent?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:01

zodan 75 kilo ppfftttt, bewondering, echt enorm knap.
Zit zelf nu ook in zo,n periode niet afvallen, niet bijkomen.
Heb voor mezelf besloten, dit is mijn gewicht, hierbij voel ik me fijn. Dan maar 10 kilo eraf ipv 15
En dat lijkt me toch ook wel heel belangrijk.Je fijn en gelukkig voelen en al is dat nou net niet
dat perfecte gewicht. Maar wat is weer een perfect gewicht, dat wat andere vinden??? Nee toch.
Een goed gewicht is, waar jij je lekker bij voelt.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:08

jilleroo schreef:
als 'sochtends tussen de oudjes niet uitkomt, bij mij in het zwembad is het rond etenstijd (17.-19.00) ook doodstil :)

Wij zwemmen inderdaad ook in de middag, van 15 tot 16 uur... Dan is het heel rustig en zijn ik en mijn vriendin ongeveer de strakste van het hele bad tussen al die oudjes.. :') Goed voor je ego zoiets.. :))
Laatst bijgewerkt door Sita_ op 15-02-11 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:12

ik zwem zelf ook en ben niet de slankste hoor in het zwembad
ga altijd met een vriendin die maar 60 kilo weegt maar heb er maling aan
ik wil wat doen aan mijn lijf en dat gaat niet met stilzitten
er lopen nog wel meer ''dikkere'' mensen rond
kan me daar niet aan storen
je moet maar zo denken dat jij er in iedergeval wat aan doet en de mensen die commentaar leveren zitten over het algemeen zelf op hun kont
gewoon gaan en maling hebben aan andere je bent ook zo stoer geweest om open en eerlijk hier op het forum te zijn
dus dat is appeltje eitje voor je zet hem op +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

roomsoes17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:37

jeetje wat super super knap van je!
echt geen woorden voor!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:41

roomsoes17 schreef:
jeetje wat super super knap van je!
echt geen woorden voor!

_O- _O- _O- _O-
en dan met jou accountnaam :') :') :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 11:42

allemaal weer heel erg bedankt voor de reacties en tips!
Ik ben op dit moment niet thuis dus ik lees mobiel bij, maar zal later nog wel even reageren :)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:58

Cayenne gefeliciteerd meid +:)+ +:)+ +:)+ 75 kilo afvallen is niet niks!

Wat advies voor nu: (ben ook dietist)
Gewoon gezond blijven eten, niet te weinig maar ook niet te veel. Probeer je gewicht stabiel te houden, en maak er geen obsessie van. 1x per week op de weegschaal (steeds op dezelfde dag rond dezelfde tijd, bijvoorbeeld 's ochtends na het opstaan of juist 's avonds voor je naar bed gaat). Berg de weegschaal zo op dat je hem niet steeds ziet als je dat lastig vind.
Je (geestelijke) gezondheid vind ik veel belangrijker dan nog 10 kg afvallen. Vind jij dit ook?
Ga dus iets doen wat je leuk vind, al kost dat moeite. Probeer je gedachten zo af te leiden en ga vooral niet zitten piekeren. Daar krijg je eerder problemen van dan dat je ze oplost (ja, ben ervaringsdeskundige wat dat betreft ;))

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:59

Heb nu niet zoveel tijd om te reageren maar het eerste wat in me opkomt na het lezen van je OP: Wat ernorm knap! Hier mag je zo trots op zijn als een Pauw!!! Ga zo in mn volgende pauze dit topic lezen..

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:48

Sorry, ik kan je verder niet helpen
Maar wil wel zeggen.
Dat ik het super van je vind dat je dit toch onder je eigen account plaatst.

Een SA is helemaal niet nodig, want ik vind het super knap van je dat je zoveel bent afgevallen +:)+

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:06

laura1986 schreef:
Cayenne gefeliciteerd meid +:)+ +:)+ +:)+ 75 kilo afvallen is niet niks!

Wat advies voor nu: (ben ook dietist)
Gewoon gezond blijven eten, niet te weinig maar ook niet te veel. Probeer je gewicht stabiel te houden, en maak er geen obsessie van. 1x per week op de weegschaal (steeds op dezelfde dag rond dezelfde tijd, bijvoorbeeld 's ochtends na het opstaan of juist 's avonds voor je naar bed gaat). Berg de weegschaal zo op dat je hem niet steeds ziet als je dat lastig vind.
Je (geestelijke) gezondheid vind ik veel belangrijker dan nog 10 kg afvallen. Vind jij dit ook?
Ga dus iets doen wat je leuk vind, al kost dat moeite. Probeer je gedachten zo af te leiden en ga vooral niet zitten piekeren. Daar krijg je eerder problemen van dan dat je ze oplost (ja, ben ervaringsdeskundige wat dat betreft ;))

En ik sluit me hier bij aan! Cayenne.... in je hoofd ben je die 75 kilo nog niet kwijt... het is precies wat je zelf al schrijft!
Alle respekt meis... echt! Wees verdorie trots op wat je bereikt hebt en heb daar plezier van.
Mens..... het ideale lichaam bestaat gewoon niet. Jezelf steeds wegen wordt een tic, ruim idd. dat ding op...
Je moet wel een heleboel wilskracht en power hebben, dit kun je dus ook.

Verder, kom eens 'buurten' hier... neem een lekkere en vooral welverdiende vakantie. Duik lekker in de zee of de lagune en zwem!
Niemand die je hier kent en buiten het toeristenseizoen ook zowat niemand op het strand. Ideaal!
Kun je lekker je ding doen, lekker ontspannen en eens eventjes heel iets anders.

Beloon jezelf eens i.p.v. te straffen? Niet te streng zijn hoor! :)

Nog 'n tip van een echt goede multivitamine: Health Insurance Plus (HIP) of de multivit. van Solgar.
(http://www.maximaalvitaal.nl/) (Nova Vitea) hadden dit altijd op voorraad.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:17

Geef het wat meer tijd. :j De stelregel is dat hoe zwaarder je bent hoe makkelijker het eraf gaat, dat het nu niet zo goed meer lukt heeft er vooral mee te maken dat je gigantisch in de buurt komt van je ideale gewicht! Daarom wordt het steeds lastiger. Dat jij in 10 maanden 75 kilo af kon vallen toen je zoveel woog, betekent dat je nu nog maar 1 a 2 kilo per maand af kan vallen als je veel beweegt. Met de kanttekening dat je lichaam ook wat rust nodig heeft hoor! Dat moet er ook aan wennen dat het lichter is, een nieuwe patroon heeft etc. etc.

Mijn tip: Blijf lekker bewegen, lekker gezond eten en probeer eerst eens te genieten van hoe je er nu voor staat. Je hebt al heel hard gebikkeld, geniet nu maar eens van het geweldige resultaat. Die andere 10 kilo komen nog wel, gun het tijd.

(Word je ook psychisch goed begeleidt door je diëtiste?)

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:29

Meid,diep respect,vind het echt super van je!!!

En verder zou ik de weegschaal idd. even de deur uit doen,het heeft nu echt geen zin om daar nog extra frustie van te raken. Je hebt al zo ontzettend veel bereikt,je mag jezelf op de schouder slaan. En die paar kilo's die je er nog af wil hebben,daar zou ik me even niet zo in vast bijten. Zodra het in je koppie weer wat rustiger is,gaan die kilo's er misschien ook weer makkelijker af.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 14:42

Wow meid! Ik heb respect voor je!
En jij hebt helemaal NIETS om je voor te schamen en natuurlijk kun je gewoon in badpak of bikini. Ik zie er ook niet uit, maar straal uit wat je bereikt hebt en wees er trots op, want dát is terecht!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 14:52

No_worries schreef:
Je schrijft dat je in je hoofd nog niet goed beseft dat je zoveel kwijt bent. Een tip: ga naar de supermarkt. Neem twee boodschappenmandjes en begeef je naar de suikerafdeling. Stouw in beide mandjes 37 pakken suiker en een pondspak koffie. Probeer dit eens op te tillen!? Mocht het niet in de mandjes passen, ga dan naar de plaatselijke voerleverancier en laat hem/haar op elk van jouw schouders een zak brok leggen. Daarna nog één erbovenop. Da's zwaar om te tillen he? Nou lieve Cayenne, ZO VEEL ben jij kwijt en hoeft jouw lichaam dus niet meer mee te zeulen!! Wie weet helpt het je om te beseffen dat je een fantastische prestatie hebt neergezet waar menigeen een puntje aan kan zuigen _/-\o_

Amen!
En anders wil ik wel even in de houdgreep op je schouders liggen of de hele dag achterop je rug hangen? Jij bent gewoon een hele MIJ kwijt geraakt! :oo AARGH! Ik ben er niet meer! :') (En bij mij moet er ook nog 10 kilo af -liefst- dus ik lijd/lijn met je mee ;) )
Het is ff moeilijk nou, de bekende laatste loodjes, je zit even op een plateau...en het hoeft toch allemaal niet meer zo snel, ik bedoel: 10 kilo in een maand is wel héél rap hoor!
Gewoon doorgaan met verstandig eten, af en toe een uitspattinkje en daarna weer 'streng' en drinken, veeeeeeeel drinken (water dan he? :P )

JE KAN HET!

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 14:58

75 KILO! _/-\o_ Wauw, besef je wel hoeveel dat is? Dat je nu al zo ontzettend veel bereikt hebt?
Probeer dat gevoel vast te houden en minimaal een week niet meer op de weegschaal te staan.

Succes!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:21

HIHIHI...wat ik me nu even afvraag he...verdien jij wel genoeg om je hele garderobe te vernieuwen??? :D :D :D
Dat zal toch wel...buiten dat het natuurlijk kikken is zoveel maatjes minder...een behoorlijk kosten plaatje zijn!
Bewaar je wel een van je oude broeken? En als je er aan toe bent, maak dan eens een foto van zo'n oude broek die je voor je houd!
Ik denk dat je er minimaal 2 keer in past??

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 16:39

Aerdenhout, nou om eerlijk te zijn heb ik in het begin zo lang mogelijk in de wijdere kleding gelopen :+ :D
Dat zat ook wel lekker ipv dat het steeds zo strak zat, en soms trek ik het nog weleens aan om te kijken hoeveel ik nou ook alweer kwijt ben. Het meeste heb ik verder weggegeven.
Twee keer passen lukt niet hoor, maar er zit idd wel veel ruimte in! Ik denk dat ik maatje 56 oid had :o

Ik heb vanochtend trouwens Kwark gehaald en Vitamine A tot Zink :) Van het voorjaar is het zeker de bedoeling dat ik ga zwemmen!

Er vroeg nog iemand of ik psychisch word begeleid: nee, dat niet maar ik ben wel een aantal keer wezen praten met een psycologe waar ik via het GGZ toch al contact mee had, omdat ik er voor mijn gevoel obsessief mee bezig was. Die kon verder ook niet zoveel betekenen want die had er natuurlijk weinig verstand van :+ Maar het was wel even fijn om m'n verhaal kwijt te kunnen.

Nog iemand die vroeg of de toename in gewicht ook door spieren kan komen: in mijn geval niet, want tijdens de laatste meting die ik toen van mijn dieetiste heb gehad, kwam wel duidelijk naar voren dat mijn spieren ook aan het afnemen waren, terwijl ik nooit minder ben gaan sporten tijdens die periode.

Iedereen weer super bedankt voor alle tips! _/-\o_