Ik bijt graag...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 08:20

Als kind en tiener heb ik op mijn vingers gebeten, de losse velletjes en nagelriemen. Een kleine troost misschien, bij mij is het goed gekomen en nu zie je er niets meer van. Mijn nieuwst tik: haren trekken, 1 voor 1.... Het is begonnen met een staart die niet lekker zat, je kent dat wel als er 1 klein miniplukje niet lekker in je elastiek zit.. En nu is het zo erg dat er een kaler plekje zit :o ;( en ik doe mijn uiterste best om het niet te doen maar zodra er stress is, gaat het fout....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:24

Ik weet wel zeker dat je huisarts hier heel serieus op in gaat. Ik denk dat hij je doorverwijst naar een psycholoog die veel ervaring heeft met dwangneuroses ( want dat is het )
En die kun je prima afleren met gedragstherapie.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:28

em_papillon schreef:
zoekend76 schreef:
ik vind het best zorgwekkend...als ik jou was zou ik er wel met iemand over praten...mss je ouders of anders de huisarts.
Blijf hier zeker niet mee rondlopen, het gaat van kwaad tot erger.
heel veel sterkte!

Mn ouders weten het wel hoor :P Huisarts.. tsja.. wat zou hij kunnen verzinnen ? :P

Misschien kan hij verzinnen waarom je het doet of je verwijzen naar iemand die wel meer weet en je ervan af kan helpen. Want goed en echt gezond is het natuurlijk niet om jezelf tot bloedens toe te bijten. Heb je veel stress waar je niets aan kunt verhelpen ofzo, waar je je machteloos om voelt (en ja dit is psychologie van de koude grond :o )

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:40

Maar... voelen jullie geen pijn dan als jullie jezelf afkluiven? :P

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:48

antje_vip schreef:

Pijn is fijn :D

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 21:43

fargo schreef:
Misschien kan hij verzinnen waarom je het doet of je verwijzen naar iemand die wel meer weet en je ervan af kan helpen. Want goed en echt gezond is het natuurlijk niet om jezelf tot bloedens toe te bijten. Heb je veel stress waar je niets aan kunt verhelpen ofzo, waar je je machteloos om voelt (en ja dit is psychologie van de koude grond :o )

Ja dat is waar :)
Nah.. heb wel stress maar niet extreem.. net als iedereen. En ik doe het al heel lang.. alleen pas in mijn arm :P En meer mensen doen het zo te lezen!

antje_vip schreef:

Nou soms :P maar dan is het fijne pijn.. tenzij je bijv. kloofje op je duim knokkel hebt.. die steeds open gaat.. dat doet gewoon pijn :P

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:05

Hmmm, het lijkt me toch wel goed om naar je huisarts te gaan en je te laten verwijzen. Het klinkt een beetje tegen mutilatie aan (zeker dat bijten in je arm).

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:48

Een keer een velletje o.i.d. wegpeuteren, dat zal iedereen wel eens doen. Of een haartje wat in de wegzit uittrekken idem.. maar, als je dit soort handelingen bewust of onbewust constant aan het doen bent.. dan, helaas voor iedereen die er nogal luchtig over doet: dit soort handelingen worden in de psychologie een dwangneurose genoemd en is wel degelijk een ernstige afwijking, die je op den duur behoorlijk in de weg kan gaan zitten en waar je beter maar snel hulp voor gaat zoeken.
Een huisarts zal er niet om lachen, als hij verstandig is word je doorverwezen voor cognitieve therapie, mogelijk in combinatie met medicatie om de serotonine-opname in je hersenen te bevorderen of te herstellen.
Een dwangneurose 'genezen' is niet eenvoudig; de onderliggende oorzaken zijn vaak complex en de patient heeft er vaak zelf geen zicht op. Het kan een oorsrong vinden in angst, slecht omgaan met stress etc.
Naar je huisarts dus!

ponymeid1

Re: Ik bijt graag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:57

Ik bijt ook continu op de binnenkant van m'n wangen en lippen. Maar verder dan dat en nagelriemen kom ik niet. Doe ik al zo lang ik me kan herinneren, maar tot bloedens toe red ik ook absoluut niet.

Wat jij doet klinkt een stuk ernstiger, 'schone' huid tot bloedens toe kapot bijten lijkt me niet best.

Anoniem

Re: Ik bijt graag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:47

@Jannepauli, ik gaf een paar bladzijden geleden precies hetzelfde aan, maar er werd niet op gereageerd. Het lijkt wel alsof men het hier als iets heel onschuldigs ziet.

Ts nogmaals dit is niet zo onschuldig als nagelbijten ( wat ook al een dwangneurose is), je bent nu nog best jong, en dan is het makkelijker op te lossen. hoe langer je dit blijft doen , hoe moeilijker het is om er vanaf te komen.