Té dun en onzeker.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Té dun en onzeker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:23

De vraag is of je je fit en gezond voelt. Dat is veel belangrijker dan een cijfertje.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:26

Sizzle schreef:
De vraag is of je je fit en gezond voelt. Dat is veel belangrijker dan een cijfertje.

precies, het bmi is maar een richtlijn en houdt geen rekening met je bouw :)

aan de lijn doen als je jonger bent is erg slecht, je kunt dan veel voedingstoffen overslaan terwijl je wel hard aan het groeien bent.
mocht je het echt niet vertrouwen maak dan een afspraak met je huisarts, die kan je doorverwijzen naar een diëtiste. :)

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:32

Mijn moeder heeft daar ook last van,
ze is 1.75 dus niet klein, maar weegt iets van 60 kg, en is dus behoorlijk mager, ze kan eten wat ze wilt & dat doet ze ook.
Ze heeft een tumor in der kaak gehad waardoor de helft van der kaak weg is gehaald incl bot, ze heeft een prothese maar kon daardoor 2 jaar lang alleen maar soep & vla eten, ze at bijna 2 bakken slagroom op een dag toen, maar ze woog nog maar iets van 47 kg...
Ik zou echt niet weten hoe je dikker kan worden.. :(:)

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:34

Pfff... ik zou juist wel heel wat kilo's kwijt willen.
zullen we ruilen? :P nee grapje ;)

Er zijn drankjes waar extra kolydraten in zitten, daar kom je heel wat van aan.vooral op je heupen; en gewoon in de supermarkt te krijgen, en ze zijn zoooo lekker :o

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:49

Maak je niet druk als je 13 bent!
Toen ik zo oud was, woog ik ook iets van 45/50, bij een lengte van 1.80.
Op en gegeven moment 50/55, en toen met de pil 60/64.
De 1 is nou eenmaal sneller volwassen kwa lijf dan de ander.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:56

Ik heb de hoop na mijn 18e zwaarder te worden wel opgegeven :o

Wat vervelend dat je je zo onzeker voelt! Maar kijk naar de dingen die je allemaal kan doen, de mensen in de omgeving die je lief hebben en schijt hebben aan de rest!

Ik ben ook veels te licht volgende maand 24, ben 1.63 en heb een bmi van 17. Maar voel me kiplekker en heb geen lichamelijke klachten. Vroeger vaker naar de huisarts ervoor geweest maar die heeft zich nooit zorgen gemaakt. Door mijn lengte past het ook gewoon bij me.

Ik ben een beelddenker :+ Jullie zeggen ben dun maar aan welke bv kledingmaat moet ik dan denken?
Ik zelf ben net ietsje gegroeid (gewicht gaat dan niet omhoog de omvang wel :P ) Ben van spijkerbroek maat 25 naar 26 gegaan. Bovenkleding draag ik xs of als ze het hebben xxs dat sluit net wat mooier aan.

p0ny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:18

iklieftponys schreef:
Pfff... ik zou juist wel heel wat kilo's kwijt willen.
zullen we ruilen? :P nee grapje ;)

Er zijn drankjes waar extra kolydraten in zitten, daar kom je heel wat van aan.vooral op je heupen; en gewoon in de supermarkt te krijgen, en ze zijn zoooo lekker :o

Hoe heten die drankjes ?

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:21

Nou jullie mogen allemaal wel ene kilootje van mij? :D

Dunnere benen, armen, BUIK, eet minder, beweeg meer, maar of dr iets af gaat? 3 gram hooguit. :/