Hevige angsten, hoe kom ik er van af?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThinkAgain

Re: Hevige angsten, hoe kom ik er van af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 10:46

Mijn vriend en ik gaan een stukje uit het eind nog eens remaken (weet niet of dat het stuk was wat je eng vond), maar die kunnen we je ook best een keer sturen als het ervan komt. Wordt wel iets ontzettend flauws hoor.

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:16

Ik heb het zelfde gehad als jou nou niet zo erg maar ik heb al eens een film gezien nog maar net nieuw en daar komt een joker invoor en die ziet er niet zo vriendelijk uit. Als ik nu een joker zie vind ik dat echt super eng, en ik lig met een deo bus op me bed omdat ik als ik iets hoor of voel ga ik die gebruiken. En ik heb het wel tegen mijn ouders vertelt maar die zeggen dat ik me niet zo meot aanstellen, maar ik weet wat je bedoelt. het gaat nu een stuk beter nu met mij want een vriendin waarmee ik de film heb gezien heeft goed met mij gepraat daarover want ik had ook gewoon slapeloze nachten. Ik ben van plan om de film nog eens te bekijken denk ik en dan te bezeven dat het allemaal maar nep is enzo.

Maar dat van jou is echt wel heel heftig!!
Sterkte!!

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jou film heet?

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:22

Deliana27 schreef:
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jou film heet?

The Grudge, dat staat ook in het topic een paar blzs terug :)

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:30

ow sorry! niet gezien.

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:31

Toen ik de OP las dacht ik al gelijk aah The Grudge..
Ik was zelf rond een leeftijd van 14 gek op horrorfilms, niks was te gek, The Grudge, Texas Chainsaw messacre, The amityville horror ect. tot ik The Exorcist ging kijken.. mijn hemel wat is dat een enge film.. ik heb serieus een maand bij mn moeder in bed geslapen, en nog dacht ik dat heel het bed tekeer ging.
Ik denk dat ik er wel overheen ben gegroeid maar ik durf die film NOOIT meer te kijken, zelfs zoals TS ook aangeeft durf ik geen plaatjes over dat kind te kijken.
Ik heb er nu geen nachtmerries meer over oid maar ben er goed bang van geweest...

Ik hoop dat alles goed komt en dat je niet meer bang bent voor japanners oid, heel veel sterkte iig!

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:35

@desperado
ja ik was ook echt wel zo'nn horror freak enzo. en was ook vanplan the exorcist te kijken maar me moeder wou dat absoluut neit hebben! 'ik denk er niet aan, dan slaap je nooit geen nacht meer!' zei mijn moeder.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:37

haha, mijn moeder zou dat nog zeggen als ik Scary Movie wilde kijken omdat er 'Scary' in de titel zit :') Ik heb the exorcist nog nooit gezien, gelukkig. Zal er vast nog een keer van komen maar ik kijk zo min mogelijk enge films meer, hoewel ik er twee jaar terug ook echt fan van was. Heb op een of andere manier in de tussentijd zo'n angst ontwikkeld waardoor ik soms weken niet kan slapen van iets stoms als Jackass.

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:47

Welke ik trouwens ook echt eng vond was Paranormal Activity 1 dan.. die heb ik op dvd gezien wow daar schrok ik ook wel even van :=, 2 daarin tegen vond ik niks.. echt saai.. maar beetje offtopic

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:11

Dat heb ik ook wel vaak met horror films deel 1 is echt wel leuk en echt best eng maar deel 2 dan word het weer een heel stuk minder.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:19

Wat ontzettend naar voor je!
Goed dat je hulp hebt gezocht. Ik zou inderdaad ontspanningsoefeningen gaan doen en proberen vooral veel leuke dingen te doen en er neit aan te denken. Verder denk ik zoals al eerder gezegt dat EMDR misschien wat voor je zou zijn.

Wat voor alle angsten geldt is probeer er niet aan te te geven. Bijvoorbeeld bij hoogtevrees: Je loopt langs een reling, kijkt naar beneden en krijgt last van de angst, dan moet je juist niet weglopen, want zo versterk je de angst, maar even blijven staan. Ik weet dat dit ontzettend moelijk is, maar probeer als je een japanse vrouw ziet deze niet uit de weg te gaan! Het lastige is dat je wel WEET dat het nergens op slaat, maar dat je toch de angst krijgt. Deze reactie zwakt af als je er dus niet aan toegeeft. De film opnieuw kijken zou hier ook bij kunnen helpen. Enge films zijn vaak een stuk minder eng, zonder geluid!
Misschien kan je een keer op een hele zonnige dag overdag met iemand erbij die jij vertrouwd de film bekijken zonder geluid ofzoiets? eventueel bij ene stukjes stil zetten en deze bespreken, wat zie je nu, waarom vind je dat eng?

Heel veel sterkte!

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:26

Ik ben door de film the grudge ook echt heel bang geweest, niet meer alleen durven slapen en ben ook in een therapie geweest (ook nog andere redenen, evt PB) en nu durf ik gewoon weer alleen te slapen, maar ik kijk nooit meer een horror....

Echt ontzettend vervelend voor je, hoop echt dat je er snel van afkomt want ik weet hoe vervelend het is, hopelijk gaat de therapie aanslaan en kom je er van af.. Sterkte!!

spookje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 18:01

fojoe: Dat is inderdaad een idee.. Alleen heb de film al teruggebracht naar de videotheek :+ Misschien toch maar kopen/ nog keer huren..

ThreeFingers: Zou kunnen, maar ik zou geen oorzaak kunnen bedenken los van die film eigenlijk.. Verder geen angstige momenten meegemaakt voor wat ik me herinner..

peacehorses: Het was het stukje dat ze van de trap af kwam zegmaar, vlak daarna. En lijkt me grappig om te zien haha, mag je best sturen! :P

Deliana27: Nu je het zegt, ik heb ook een hele tijd met een spuitbus deo onder m'n kussen gelegen voor als er iets zou gebeuren. Dan had ik een 'wapen' :+ Grappig dat ik daar niet de enige mee ben/was! :P

Desperado_: Die ga ik zeker niet kijken, zoveel reacties van mensen die door die film last kregen! Gelukkig maar dat die angst is overgegaan bij je! :)

jorretje: Wat jij beschrijft heb ik gedaan, nog een keer kijken (geluid uit) en enge momenten besproken. Helpt gelukkig iets, maar die eindscene zit nu volop in mijn hoofd.
Zo vervelend want ik zei vannacht ook tegen mezelf, HOU OP! En dat lukt dan even, maar dan gaat het weer.. Ik probeer het echt..

Milou: Mocht je een tip hebben, zou ik die heel graag van je krijgen (mag ook per PB). Jij bent er dus vanaf gekomen, en ik ben heel erg benieuwd hoe!

Verder niet echt een update. Ik ben wel heel erg bezig met tegen mezelf zeggen dat ik realistisch moet nadenken en gewoon doorlopen (niet 100x om me heen kijken, vragen of m'n vriend meegaat naar het toilet tot het licht aan is etc.) En dat werkt wel eventjes. Ik ga gewoon door met proberen :D

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:08

jorretje schreef:
Misschien kan je een keer op een hele zonnige dag overdag met iemand erbij die jij vertrouwd de film bekijken zonder geluid ofzoiets? eventueel bij ene stukjes stil zetten en deze bespreken, wat zie je nu, waarom vind je dat eng?

Heel veel sterkte!

TS heeft de film al gekeken, zoals in het topic stond :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:09

spookje1 schreef:
peacehorses: Het was het stukje dat ze van de trap af kwam zegmaar, vlak daarna. En lijkt me grappig om te zien haha, mag je best sturen! :P

hehe, ja dat was precies het stukje dat we wilden gaan remaken! Had ik toch goed gegokt. Maar ze's wel een beetje lelijk hoor. En een beetje lelijk gemaakt, haar gewrichten zijn niet zo goed geolied :+

spookje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 14:17

Ik heb eigenlijk wel goed nieuws denk ik.

Gister avond heb ik wel 100x tegen mijzelf gezegt; als iedereen die deze film keek zo bang was en werkelijk op misterieuze wijze om het leven was gekomen, dan was dit wel bekend geworden.
Dit is niet zo, dus stel je niet zo aan en ga gewoon slapen.

Heb altijd een lichtje aan op mijn kamer zodat ik kan zien wat er 'is', en toen ik om 0.00 wakker werd dacht ik, hé ik ben zowaar in slaap gevallen!
Ook niet eng gedroomd, ik ben zo blij :D !

Nu volhouden! :D

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:13

goedzo! :D top om te horen dat!

edit: kuch.. typfout.

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:30

Och zooo herkenbaar dit!
Toen ik een jaar of 5/6 was ben ik een keer naar het arsenaal (in vlissingen met piraten e.d ) geweest ik heb hierdoor 1 jaar lang nachtmerries gehad.
Hierdoor had ik ook altijd heimwee en durfde dus nergens anders meer te slapen.
afijn vreselijk vervelend dus. :(
Nu heb ik er geen last meer van maar als ik bijvoorbeeld een voorstukje van pirates of the carribean zag dan kreeg ik het meteen benauwd.. brrr..
ik heb 1 keer van mezelf de hele film af moeten kijken en daarna was ik er vanaf. :D
misschien dat dit je helpt?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:31

fijn!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:40

spookje1 schreef:
Ik heb eigenlijk wel goed nieuws denk ik.

Gister avond heb ik wel 100x tegen mijzelf gezegt; als iedereen die deze film keek zo bang was en werkelijk op misterieuze wijze om het leven was gekomen, dan was dit wel bekend geworden.
Dit is niet zo, dus stel je niet zo aan en ga gewoon slapen.

Heb altijd een lichtje aan op mijn kamer zodat ik kan zien wat er 'is', en toen ik om 0.00 wakker werd dacht ik, hé ik ben zowaar in slaap gevallen!
Ook niet eng gedroomd, ik ben zo blij :D !

Nu volhouden! :D

Inderdaad VOLHOUDEN !

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 09:14

Dat is een positief bericht TS! Hou dat gevoel vast inderdaad. Je gedachtes maken hoe je je voelt. Als je je daar dan in verliest, in die gedachtes, dan gaat 't fout. Maar zoals je het nu doet, top!

spookje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 18:47

Nogsteeds een positief bericht!
Afgelopen 2 nachten ook weer goed kunnen slapen, zonder dromen of onrustig/angstig wakker worden.

Vakantie is nu alleen over, en als ik erg moe ben en druk in mijn hoofd pieker ik sneller.. Hoop dat dit gewoon zo blijft gaan.
M'n mentor is wel op de hoogte ervan, dus als ik het een dag echt niet trek dan is dat gelukkig niet erg.

Maar we gaan gewoon proberen! :)
Bedankt voor jullie steun en lieve berichten !

spookje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 19:45

Weer een update!

Het gaat de afgelopen tijd eigenlijk zo goed, dat ik helemaal vergeten was dat ik een topic had lopen.
Vandaar dus deze late update.

Vorige week ben ik weer bij mijn psycho geweest om eigenlijk te vertellen dat ik wil stoppen met de behandeling omdat ik me nu gewoon goed voel.
Ik was bang dat als we verder zouden gaan ik het weer terug zou halen, want na de film gekeken te hebben is het eigenlijk langzaam geheel verdwenen.
Mijn psycho was het hier mee eens, ze zei ook dat het inderdaad goed kon helpen om de film te zien wat in mijn geval zo is. Dit vond ik wel wat apart omdat ze het altijd had afgeraden... :+

Nu heb ik over 5 weken ondertussen een afspraak staan om alles nog eens door te praten.

Het gaat dus gewoon goed met me nu! Ik droom er niet over en denk er minder aan. Merk wel dat gister/vandaag ik wel wat angstiger ben maar niet persé over die film. Ik zie gewoon wat spoken dwalen denk ik..
Ik hoop echt dat dit zo blijft want ik voel me heerlijk! Ik zit ook meteen een stuk prettiger in m'n vel! :)

Deze reactie is trouwens met goedkeuring geplaatst van een moderator ivm. de rode letters

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 08:21

Toppie meid *\o/*

Kun je nu je spookje 1 veranderen in .................... :)

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 10:05

super +:)+