Diëtisten gevraagd! Kleintje groeit niet goed.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Re: Diëtisten gevraagd! Kleintje groeit niet goed.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 10:20

Nou dat is het dus, ze hebben me geen complex aangepraat, maar het is puur mijn eigen gevoel.
Iets in mij maakt zich toch zorgen!

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:25

als dat het geval is kun je gewoon het beste naar je huisarts gaan en jezelf geruststellen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:42

Maak dan een afspraak met je kinderarts Charlotte, moedergevoel is een belangrijke indicatie imo :j
Bij Enya weet je waar er allemaal op getest is denk ik, dus het is iig ook fijn om dat allemaal uit te sluiten.
Heb je al gewogen voor en na je voedingen, dat je weet hoeveel cc ze effectief drinkt? Misschien kun je dat nog opschrijven van een aantal dagen en dat meenemen naar de kinderarts. Weegschalen zijn hier in Belgie te huur via je mutualiteit (ziekenfonds) voor een verwaarloosbaar bedrag.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 10:54

Ik heb niet helemaal meegekregen waar ze allemaal op getest is? Ze drinkt heel effectief, daarnaast eet ze ook al heel veel en drinkt ook ui tuitbekertje, dus dat is het niet zozeer. Ik moet de 28e terug, ik denk dat ik even lekker zo door ga met papjes (vind ze gelukkig heerlijk) warm eten fruit en BV. Als ik nu constant ga wegen en meten maak ik mezelf helemaal gek denk ik. Ik hoop dat ze bij de volgende controle gewoon een mooie groei laat zien, anders ga ik inderdaad naar een kinderarts en ga ik ook even langs mijn huisarts. (check, check, dubbelcheck :D )

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:00

Dat ze effectief drinkt zegt niks over jou gevoel!

Daarnaast [ik wil je niet bang maken] kan je kindje enorm veel drinken en eten zonder daadwerkelijk aan te komen. Bij mijn zoontje zijn we heel vroeg begonnen met vaste voeding door zijn verborgen reflux. Het mannetje at meer als zijn zus van toen 4 jaar oud en kreeg meer flesvoeding als zogenaamd goed voor hem zou zijn, maar kwam echt geen grammetje aan.... Maar groeide wel in de lengte.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:01

Ik had het toen in het topic gezet, dus ik dacht dat je het vast al teruggelezen had.
- muco (taaislijmziekte)
- leukemie
- coeliakie
- andere allergieën en voedselintoleranties
- functioneren van de organen (hart, lever, nieren,..) (maagdarmsysteem is niet waarschijnlijk als ze eerder wel goed gegroeid zijn)
- controle van de voedselinname door wegen voor en na de borstvoeding, en het noteren van de hoeveelheden van de vaste voeding. Bij onvoldoende inname dwangvoeding en dan bekijken of ze wel bijkomen.

Ik dacht trouwens ook dat Enya goed dronk hoor, die dronk dan wel regelmatig kort, maar ook zeker vier keer per dag gewoon lang en veel, dus over die keren kort zat ik niet zo in. Ze is pas echt gaan miepen in het ziekenhuis, toen is ze echt in hongerstaking gegaan en nu nog is het niet altijd ok.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:02

Suus, is dat ooit duidelijk geworden wat het probleem was? Enya groeit ook in lengte maar niet in gewicht. Behalve haar hartprobleem (wat vermoedelijk meespeelt maar geen hoofdoorzaak kan zijn) is er verder niks gevonden na een week ziekenhuisopname.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 11:03

Dat heeft Kinou ook niet, ze is niet zwaar, maar ook niet groot, ze is dus 69 cm en 7,8 kilo.
Vriendin van mij had een hele lange beeb, en heel smalltjes, zag er best eng uit, van die lange dunne beentjes. Heeft mijn meisje ook niet, heeft wel lekker spek op de bovenbenen. Is het niet wat voorbarig om nu al een kinderarts te raadplegen?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 11:04

Heb ik dan blijkbaar helaas oevrheen gelezen, dacht toch dat ik alles wel gezien had in dit topic :(

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:11

Nee een kinderarts is er voor jou! En als jouw moeder gevoel zegt dat het niet goed zit dan moet je daar naar luisteren, al is het alleen maar om jezelf gerust te stellen. Zo een kleintje kan op een hele korte tijd ineens vermageren.

@Urielle, Bij Kenjy zijn we er nooit achtergekomen wat er nou met hem aan de hand was. Hij heeft van de diëtiste speciale voeding ontvangen met enorm veel calorieën erin en daar is hij echt van opgeknapt.
Had dat nou niet gewerkt dan was hij ook verder de medische malle molen in gegaan om het allemaal uit te zoeken. Maar dat is gelukkig niet nodig geweest.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:12

Enya heeft ook gewoon spekbeentjes, daar is verder niets aan te zien, gewoon een gezonde vrolijke dikke baby om te zien, zij het dat het een kleintje is. Maar de lengte was het probleem niet, wel haar gewicht, en daar had ik niks aan gezien - alleen op de curve. :o

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 11:14

Oh oke.... ook apart dat ze er verder niet zo mager uitzag....
Zal het Cb eens contacteren! Zij begonnen over de kinderarts.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:43

Mijn eerste kind stopte met eten en drinken toen ze 4 maanden oud was,net een jaar en ze wilden haar 3 keer op nemen wegens uitdroging en ondervoeding.Ze gingen dwangvoeren dat wist ik al,ze was erg mager.Had veel buikkrampen en at veel hetzelfde, maar dat vonden we niet erg als ze maar at.C B hebben we nooit enige steun aan gehad,ze is wel getest op van alles maar daar kwam niks uit.Toen ze 6 jaar was zag ze erg slecht uit, grote kringen erg moe enz.Ik ben toen naar een allergie centrum geweest, daar kwam van alles uit.Koemelk eiwit allergie, schimmel in haar darmen enz.Als je haar nu ziet, 16 jaar jong.Stevige boven benen,en alles eet ze op.Er kan van aales aan de hand zijn, maar dat hoeft echt niet hoor!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:21

marleen_usar schreef:
Mijn eerste kind stopte met eten en drinken toen ze 4 maanden oud was,net een jaar en ze wilden haar 3 keer op nemen wegens uitdroging en ondervoeding.Ze gingen dwangvoeren dat wist ik al,ze was erg mager.Had veel buikkrampen en at veel hetzelfde, maar dat vonden we niet erg als ze maar at.C B hebben we nooit enige steun aan gehad,ze is wel getest op van alles maar daar kwam niks uit.Toen ze 6 jaar was zag ze erg slecht uit, grote kringen erg moe enz.Ik ben toen naar een allergie centrum geweest, daar kwam van alles uit.Koemelk eiwit allergie, schimmel in haar darmen enz.Als je haar nu ziet, 16 jaar jong.Stevige boven benen,en alles eet ze op.Er kan van aales aan de hand zijn, maar dat hoeft echt niet hoor!

mijn dochter is ook op alles getets maar er kwam niks uit
ook al meerdere keren bij een kinderarts geweest en ik maak me ook wel zorgen
ze is 1,24 en 7,5 jaar oud en weegt 19 kilo
zoontje is 2,5 en 91cm en die weegt 13 kilo
die ziet er echt een stuk beter uit
mijn dochter is ook heel wit in haar gezicht en altijd moe en nooit zin om buiten te spelen
ik ben dan weer zo een stoute mams die toch zegd dat ze even een uurtje buiten moet spelen
frisse lucht en nu met het zonnetje moet toch even goed doen
verder zit ze aan vitamine

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:30

Waar is getest, want testen in ziekenhuis of bij H.A wil niet zeggen dat er niks aan de hand is.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:33

ze heeft een uitgebreid bloed onderzoek gehad op alle mogelijk voedings allergien
en stof etc

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:37

Mijn dochter dus ook, en bij het allergie centrum bleek dus wel dat ze reageerde op bepaalde dingen.Zit ze ook vaak verstopt?

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:42

nee verstopping geen last van

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 13:44

Zo dametje heeft weer 2 bordjes pap op :D

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:46

pap :r
hebben die van mij ook nooit lekker gevonden
maar ja heb ook moeilijke eters :Y)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 14:03

Heb van Nutrilon griesmeelpap, die is echt wel lekker! En ze heeft ook een granenpap van Bambix.
Ze vind ze gelukkig beide erg lekker!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:12

oh had ik maar zulke makkelijke kinderen
mijn dochter eet alleen spinazie en boord met kaas
en mijn zoontje eet gelukkig wat meer
die lust spinazie en andijvie en is gek op gekookteaardappels
maar daar houd het wel bij op
aan fruit eten ze banaan en appel en aardbeien
zelfs met patat maak ik mijn dochter niet echt blij

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 14:13

Die van mij eten alles! Oudste alleen niet altijd even weg van zijn vlees.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:16

:j ik ben duidelijk jaloers op jou kids
mijn man is ook al zo moeilijk met eten
word er soms helemaal naar van
er staat elke week het zelfde op tafel
en soms wel twee keer in de week dezelfde groente maar ja moet toch wat he
zo hebben we zondag spinazie gegeten en morgen weer
zelf lust ik wel bijna alles en doe heel soms voor mezelf even wat anders maken
maar vind het dan al weer gauw een gedoe met al die pannen

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 14:19

Tjeetje.... Kyan is gek op zijn groentes, helemaal boom (broccoli) en spruitjes!
Nee gezonde eetlust verder, gelukkig niet van dat lastige gedoe. Papa eet ook netjes mee.
Wat dat betreft niks te klagen hier :D