Knakkende kaak; van kwaad tot erger.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Re: Knakkende kaak; van kwaad tot erger.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 10:11

Ik heb morgenochtend een afspraak bij de HA, ben benieuwd wat die er van gaat zeggen.. Ibuprofen werkt goed, alleen dus niet tijdens het eten, dan steekt de pijn er doorheen.

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 10:15

Ik heb dat ook echt heel erg. Mijn kaak knakt altijd met eten.
Het doet bij mij gelukkig verder geen pijn.Eet ook gewoon kauwgom enzo.
IK heb het ook al zo lang dat ik het niet meer hoor, maar mijn omgeving wel haha.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 10:16

Ik heb hiervoor met een speciaal bitje moeten slapen omdat mijn kaak zich niet ontspant.
Ik was tegen de verwarming aangevallen en nu was mijn kaak een paar mm verschoven. Kon me mond niet een open doen om een frietje te eten.
Heb dat bitje nu niet meer maar vond het wel fijn voor de ontspanning van de kaak. Hij knakt nog en mag van de dokter ook geen kauwgom eten.Echt harde broodjes bijvoorbeeld eet ik ook niet, krijg ik gewoon pijn aan me kaak van. Maar er is mee te leven. :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 10:20

Als eten veel pijn doet raad ik aardappelpuree aan met zachte groenten (boontjes, kool, dat soort dingen) en geen vlees (vlees is te taai) aan. Brood kun je vervangen door yoghurt met muesli. Heel naar dieet overigens, na twee weken kwam het mijn strot uit :+

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 10:28

Ti's idd wel goed voor de lijn zo'n kaak :=
Korstjes van de boterhammen eet ik ook niet meer :n

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 11:10

Nope, da's ook te hard. Ik ben heel erg blij dat mijn kaak weer gewoon doet als ik dit allemaal zo lees :')

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:21

ik heb dat probleem ook gehad en soms nog wel eens
ik moest eigenlijk een foto laten maken maar nooit gedaan
dokter dacht dat het ging om een versleten kaakkopje
zou gewoon even naar de HA gaan voor een foto

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 12:55

Hebben jullie trouwens nog tips voor vloeibaar voedsel? Ik heb nu alleen vla in huis :P

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:57

soep en pap

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:40

Yoghurt, kwark, noodels, gebakken ei in kleine stukjes...

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:26

*Moest even lachen om alle verhalen hier*
Ik heb hier ook al een 2.5 jaar last van, ik weet hoe lastig het is!
Ben bij de tandarts hier voor geweest, die stuurde me weer naar huis.
Toen kreeg ik ook ''spierpijn'' in mijn kaakgewricht, waardoor ik werd doorverwezen naar de kaakchirurg. Daar heb ik een bitje gekregen voor in de nacht (tegen het knarsen). Helpte niet.
Jullie zullen het niet geloven, maar toen ben ik een aantal maanden aan de anti depressiva geweest en in die maanden heb ik nergens last van gehad! Kon alle harde & zachte dingen eten en zelfs toffee's!
Maarja, anti depressiva kan ik niet altijd blijven slikken voor mijn kaak dus ze schuiven het bij mij op de stress (die ik dus blijkbaar heb).
Bij het teveel knarsen/bijten in mijn slaap, merk ik het de volgende dag. Gevolg: stijve kaak met pijn in oor.
Blij dat ik niet de enige ben, maakte me in die tijd toch best zorgen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:19

Ik heb ook last van (rechts), gelukkig geen pijn te bespeuren.

Vooral snachts als ik te lang mijn rechterkant heb geslapen hoor (en voel ik) je het echt klakken bij het minste. Heb al een paar keer gehad dat ik mijn rechterkaakdeel midden in de nacht niet meer openkreeg. Eerste keer was het grote paniek maar nu duw ik er even op en dan gaat het wel weer.

Vervelend is het wel, zeker met zoveel pijn :(:) .

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 09:18

Nou, net terug van de dokter. Ze kon ook helaas niet veel voor me betekenen, gelukkig wel meer dan de tandarts. Ze dacht aan geïrriteerde kaakkopjes dus ik heb diclofenac meegekregen voor een week. Als het na die week niet over is, moet ik naar de Fysio..

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:25

Mijn man heeft dat ook al zolang ik hem ken.
weet nog goed de eerste keer dat we gingen zoenen......ik schrok me kapot :D
Inmiddels ben ik aan dat geluid gewend,als hij eet, gaapt, altijd knakt de hele boel daar.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:28

Mijn vader heeft er ook last van, kreeg het in z'n puberteit en nooit meer weggegaan.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:34

Anne. schreef:
Ik heb lang gedacht of ik het hier neer ging zetten, maar ik moet toch eventjes mijn ei kwijt.

Ik heb sinds een kleine maand erg veel last van een knakkende kaak. In eerste instantie had ik verwacht dat het gewoon over zou gaan, want het was immers niet zo erg.

Stukje bij beetje werd het steeds vaker, ik heb zelf momenten gehad waar mijn kaak al knakte bij de kleinste beweging. Het werd steeds vervelender, ik heb vaak moeten stoppen met eten omdat het steeds erger werd (wel goed voor de lijn :=)

Het knakken bleef, maar ik begon er ook vaak pijn bij te krijgen. Vaak alleen nog bij een heftige knak, of als mijn kaak weer eventjes op slot stond. Erg naar..

En nu, heb ik al de hele dag pijn. Ik heb met veel moeite kleine stukjes krentenbol weg kunnen werken, maar meer is echt niet gelukt. Het straalt erg uit naar mijn oor en nek..

Heel herkenbaar.
Mijn kaken kraakte ook heel erg, om minst geringste... Daarnaast ook op slot schieten... Uiteindelijk heeft kaakchirurgie mij geholpen...

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn.. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb overigens voor vanmiddag een afspraak bij de tandarts hiervoor, de assistente wilde meteen een afspraak voor mij maken :=

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 07:56

Anne. schreef:
Nou, net terug van de dokter. Ze kon ook helaas niet veel voor me betekenen, gelukkig wel meer dan de tandarts. Ze dacht aan geïrriteerde kaakkopjes dus ik heb diclofenac meegekregen voor een week. Als het na die week niet over is, moet ik naar de Fysio..

Je bent nog niet bij de kaakchirug geweest?
Ik ben daar direct naar toe doorverwezen om een foto te maken en heb toen
dat bitje gekegen wat erg goed werkte.
Diclofenac heb ik ook gehad maar heeft niet gebaat

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:21

Anne. schreef:

wss toch kaakkopjes zat ik er niet ver naast

@monica08 wil je daarmee zeggen dat het dan geen slijttage kan zijn?
niet iedereen heeft natuurlijk last van stress

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:28

Mijn kaak sinds nog steeds op slot, nu 2 weken. Heel irritant.
Als het volgende week nog steeds op slot zit willen ze opereren aangezien ze nu geen bitje kunnen maken en er dus niks aan kunnen doen.
Ik heb schijnbaar in me kaakgewricht te ''lange'' botten (aan beiden kanten) die ervoor zorgen dat het nu niet meer open kan. Daar gaan ze dan een stuk af snijden.

Graag wil ik weten of iemand hier ervaring mee heeft. Hoelang duurt het herstel?
En waar heb je dan allemaal moeite mee?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:38

DDDMakkink schreef:
Anne. schreef:

wss toch kaakkopjes zat ik er niet ver naast

@monica08 wil je daarmee zeggen dat het dan geen slijttage kan zijn?
niet iedereen heeft natuurlijk last van stress

Ik weet niet of het slijttage is of niet. Dit is mijn ervaring en dit is wat ze mij verteld hebben.
Op dit moment hoef ik mijn mond maar te openen en ik hoor *knak*.. Vreselijk irritant.
Misschien toch volgende week weer eens een bezoekje aan de HA.