Hallux Valgus, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Re: Hallux Valgus, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 13:05

Operaties worden toch ook gewoon op zaterdag gedaan?
Stel dat ik een operatie op zaterdag kan krijgen.. Dan zou ik vrijdag toch wel weer naar school kunnen? :)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:06

Alleen spoedoperaties..

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:10

durf ik niet te zeggen, lijkt me inderdaad niet voor ene geplande afspraak. Ik moest ook zoiezo een nachtje blijven als het door was gegaan!

sissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:34

Ik heb op 20 september mijn rechtervoet laten opereren van een bunionette. Dat is ongeveer hetzelfde als hallux valgus, maar dan aan de buitenkant van de voet. Mijn kleine teen en bijbehorend botje in mijn voet is gebroken en rechtgezet d.m.v. een pinnetje. Het was onder lokale verdoving, dat mocht ik zelf kiezen. Lokale zou wel beter zijn om de pijn achteraf onder controle te houden, zei de anesthesist me. Ik was er wel blij mee want ik was helemaal niet suf en misselijk (heb ik wel van narcose), en doordat de lokale verdoving 12 uur werkt voelde ik me kiplekker :D Om 3 uur die nacht ben ik dan wakker geworden van de pijn. De eerste 24 uur daarop zijn de hel, en vanaf dan ging het beter bij mij.

Op 4 oktober is het megagroot verband eraf gegaan, en was er enkel nog een plakker op de wonde. Die mocht er gisteren af. Nu moet ik nog 4 weken met een speciale schoen rondlopen, en dan kijken of ik een gewone schoen aan kan.

Als ik het nu bekijk is het wel meegevallen. De eerste dagen heb je heel veel pijn, maar je voelt het echt beteren. Ik heb er geen spijt van!

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:46

Ik ben inmiddels uit het gips, ik kan weer gewone schoenen aan is nog behoorlijk dik dat wel. Ik heb ook al sleehakken aangehad en dat ging aardig, maar het is gewoon nog pijnlijk.
Litteken was helaas minder mooi, was nogal verweekt, nu begint het te helen en te drogen

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:51

Is je voet ook echt smaller geworden?

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:45

Hij is wel smaller maar nog dik, over 3 maanden is hij ongeveer echt genezen en dan is hij echt smaller!

sissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:23

Bij mij is er nu ook al duidelijk verschil merkbaar!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:00

Mijn moeder heeft (HAD) het ook, bij mij is het duidelijk aan het ontwikkelen, helaas.

Ik raad je aan, laat je absoluut, onder geen beding, niet in Nederland opereren. Ze doen het onnodig moeilijk en het herstelt slecht.
Mijn moeder heeft zich in Spanje laten opereren, in Alicante. Ze was wakker tijdens de operatie en is zelf, zonder krukken, de operatie kamer uit gelopen. In NL gaat dat helaas heel anders...
Wat ze in Spanje doen is een klein sneetje maken en de hallux valgus met een boor weg vijlen, zoals je dat ook met een schuurmachine oid. doet. Ze heeft een paar weken met een soort rubberen brace gelopen, maar kon gewoon voorzichtig lopen en dus boodschappen doen/werken/etc.

Als je het adres van de kliniek wilt, PB maar :)

sissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:46

Daarvoor hoef je niet per se naar Spanje te gaan hoor, al is een reisje natuurlijk handig meegenomen ;-) Ik was ook wakker tijdens de operatie en voelde me erna kiplekker. Tot 's nachts, dan was de verdoving uitgewerkt en ben ik aan de pillen gegaan. Ik ben geopereerd in Lier, voor meer gegevens mag je mij ook een PB sturen hoor :j

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:06

Maar bij mij is er niet alleen een bunion weggewerkt maar is ook mijn middenvoetsbeentje rechtgezet, lijkt me niet dat ze dat met een boor weg vijlen. Met een vijl kun je dus wel de knobbel wegwerken maar toch nooit de oorzaak verhelpen, namelijk de afwijking van je middenvoetsbeentje?

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:07

Nou, ik ga toch het ZH maar eens bellen weer, mijn contract wordt niet verlengd, dus ik heb vanaf 1-11 alle tijd voor de operatie :+, kun je na +/- 2 weken weer aan het solliciteren?

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:19

LarissaXX schreef:
Mijn moeder heeft (HAD) het ook, bij mij is het duidelijk aan het ontwikkelen, helaas.

Ik raad je aan, laat je absoluut, onder geen beding, niet in Nederland opereren. Ze doen het onnodig moeilijk en het herstelt slecht.
Mijn moeder heeft zich in Spanje laten opereren, in Alicante. Ze was wakker tijdens de operatie en is zelf, zonder krukken, de operatie kamer uit gelopen. In NL gaat dat helaas heel anders...
Wat ze in Spanje doen is een klein sneetje maken en de hallux valgus met een boor weg vijlen, zoals je dat ook met een schuurmachine oid. doet. Ze heeft een paar weken met een soort rubberen brace gelopen, maar kon gewoon voorzichtig lopen en dus boodschappen doen/werken/etc.

Als je het adres van de kliniek wilt, PB maar :)

Als er een osteotomie gedaan wordt kun je echt niet zelf de kamer uitwandelen hoor... Ook al doet het geen pijn (door alle pijnstillers), dan is het voor de correctie nog niet heel erg verstanding om daar al lekker met je gewicht op te gaan staan. Ik denk idd ook dat er alleen een bunion weggehaald is.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:12

Hoe gaat het met de patienten? Ik moet over 2 weken, zie er best wel tegen op!

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:51

Ik heb het ook en niet zo'n beetje ook.
Aan beide voeten en mijn kleine tenen staan naar binnen toe.
Heb er geen last van, alleen mijn kleine teen heeft geen gevoel meer, en ik kan geen smalle schoenen aan.
Na lang sporten oid. begint het wel pijn te doen.

Het zit in de familie maar alleen hallux valgus voor zover ik weet.
Met de kleine teen niet.

Wat moet ik doen.. ik wil er van af maar wil absoluut géén operatie :o

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:51

zonder operatie kom je er niet vanaf :=

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:54

Hier nog een..

En het is mijn eigen schuld. Te krappe schoenen (Tjah, wat moet je als je niet veel geld hebt en maat 43 hebt) en veel hakken/pumps.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 21:27

susem succes!! :)
het komt vast goed!

eeniraM, dat is inderdaad geen handige maat :n heb je er nu erg last van??

en inderdaad, zonder operatie kom je er niet vanaf.. alleen kun je verergering een beetje tegenhouden met zooltjes..

ik zit nu in het gips met mijn pols.. dus voet operatie moet nóg langer wachten.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:45

_Nancy ; Idd een kútmaat. Ik prop ze altijd maar in 42. En ach, na een weekje pijn worden de schoenen vanzelf wel wijder :+ Heel slecht. Ik weet het.. maar wat moet ik anders? Ik doe nog geen seizoen met schoenen, zelfs niet de duurde van schuurman oid. Mijn moeder zei zonet dat het wel bijtrekt als je betere schoenen aan hebt.. maar dat lijkt me stug toch?

Pijn valt normaal wel mee. Maar wat ik al zei; ik pas schoenen. En dan zitten ze "goed". Maar met inlopen heb ik gewoon even pijn.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 22:15

Dat gaat m niet worden hoor, dat het wegtrekt ;)

als het er eenmaal is....
bij van haren hebben hebben ze vaak toch grotere maten, en het is betaalbaar :j

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:03

Heb het er gisteren met mn pa over gehad. Wat hem betreft is het mijn eigen keus.
Mijn zusje daarop tegen (ja die heeft ook wat te zeggen := ) zegt van: wacht tot je 18e, dan ben je uitgegroeid en kan het minder makkelijk terug groeien.
Wat zouden jullie doen... :o

*Ik heb mezelf inmiddels over mijn 'operatieangst' heen gezet. :D *

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:05

Contact opnemen met de orthopeed, die kan je vertellen of het slimmer is om te wachten toch je 18e.. Al vraag ik me af waarom tot je 18de.. volgens mij ben je op je 16de wel uitgegroeid..

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 18:23

Ik heb ook halux valgus, aan beide voeten.
Ben 2 jaar geleden geopereerd aan 1 voet omdat ik daar toen het meeste last van had. De operatie is mij erg tegen gevallen. De bult is zeg maar afgeschaafd, en mijn teen recht gezet door middel van een schroef. Na de operatie heb ik 6 weken gips gehad (waarvan vier weken loopgips) Ik merk dat ik toch minder last had voor de operatie, en nu juist meer.. Moet er wel bij zeggen dat ze er na de operatie pas achter zijn gekomen dat er ook artrose in het spel was.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:07

brr.. ik heb nu wel de kriebels, maandag ga ik onder het mes!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 12:09

Wat spannend!! :):)
Ben je er wel vanaf!

Vorige week ofzo, was er bij Dit is mijn lijf, ook een patient met Hallux Valgus :j
Daar is zij ook vanaf geholpen..