Wie nog meer depressief?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:44

susannex schreef:
Red_Savage schreef:
ehm, ja weet niet echt hoe ik het moet zeggen / uitleggen.
heb een kl*te verleden met mijn vader, en hij heeft zich zelf de dood in gedronken.
en klinkt raar misschien maar voor mij is het een rust, in mijn hoofd kom ik hem al constant tegen..
ik heb zoveel woede en haat tegen over hem, hij heeft mijn leven kapot gemaakt en daar moet ik nu voor vechten dat het goed komt.
maar nu kan ik nooit vragen waarom hij me alles heeft aan gedaan dat is ook het enige waar ik dan mee zit dat hij er niet meer is.
klinkt misschien raar maar voor mij is het nou eenmaal zo

Nee hoor, dat klinkt helemaal niet raar. Ik begrijp je gevoel wel.
Mijn vader is ook dood door onderandere alcohol en drugsverslaving.

Het ligt bij hem wel wat ingewikkelder en ik ben echt nooit kwaad op hem geweest. Ik vind het wel heel erg dat mijn verdriet nooit is acccepteerd door mijn omgeving, die vonden het belachelijk dat wij daar verdrietig om waren. zo van 'we zijn beter af zonder hem.' DAAR kan ik pas kwaad om worden, om hoe we behandeld zijn.

Ik heb het dus nooit kunnen/verwerken.

dan ben je 1 van de weinige die vind dat dat van mij niet raar is..
pff, ja die van mij die heeft me jeugd verknald dus moet er nu voor vechten dat het weer helemaal goed met me gaat komen maar pff dat is niet makkelijk.

nee dat scheelt dat je nooit kwaad op hem bent geweest, mijn vader heeft dingen gedaan die gewoon echt niet kunnen!
en ik heb dus dingen mee gemaakt die ik als klein meisje nooit had mee mogen maken.
ja zeiden ze tegen mij ook in het begin deed het echt pijn maar nu kan ik het een plekje geven en mis ik hem totaal niet.
behalve dat ik met zoveel vragen blijf zitten die ik nooit meer kan stellen.

nee dat is zo moeilijk als je het nooit hebt kunnen verwerken.

zo raar als ik dit nu over me vader typ/praat lijkt het net of me keel dicht word geknepen :S

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:46

topsylover schreef:
Het was ook mijn vader zijn eigen schuld. Hij heeft de binnenbocht genomen op een berg in Duitsland. ZONDER helm met 60 p/u van de berg af. ( _-:( ) Helaas reed er toen net een auto in die bocht. :'(

Ik heb het inmiddels een plaatsje kunnen geven en ik ben erachter gekomen, na 5 jaar, dat het écht niet mijn schuld is. Wat een opluchting was dat!
Ik kan er nu ook een heel stuk beter mee omgaan, kan erover praten zonder in tranen uit te barsten. Ik vertel het vaak in zo`n 'whatever'houding, om mezelf te beschermen daartegen.

Red_Savage@ Het grootste deel van mijn omgeving weet wel dat mijn vader is overleden en zij hebben er ook respect voor en beginnen er niet zomaar over. Helaas zitten er wel van zulke stomkoppen tussen die zoiets doen:
'Dan ga je toch naar je vader toe als je het niet lukt?' (bv brommer is stuk)
'Ja maar ik heb geen vader meer.'
'WAAAAT? :| dat meen je niet oh sorry het spijt me heeeel erg, wat erg voor je! jeeeeeeetje meis dat had ik noooooit gedacht! Wat erg voor je!'

Ja, hou nu maar op, ik weet dat het erg is.. :z

Vannacht weer moeilijk dagje gehad, dus ik ga nu eventjes naar papa toe! Even een uurtje picknicken en muziek luisteren met papa. :+:

Wat een ongeluk zeg. :(:)

En ik dat herken ik wel hoor. Ik krijg het zelf niet eens over mijn lippen, maar soms moet je wel door ongemakkelijke situaties.
'Wat voor werk doet je vader?' bijvoorbeeld.

Het stomste vond ik nog wel deze:
Ik moest naar mijn decaan om info te vragen over studiefinanciering, over hoeveel ik zou krijgen. Ende hoeveelheid hangt heel erg af van het inkomen van je ouders. Mijn moeder heeft geen inkomen. En toen vroeg ze naar mijn vader. Dus toen zei ik al, zwaar ongemakkelijk
'Ehmm..een vader is er niet'
Zit mijn decaan zo aan te dringen van 'jaja, kom nou...dat je vader weinig tot geen inkomen heeft betekent natuurlijk niet dat hij er niet meer is, dus hoeveel verdient hij??'
'Mijn vader is dood'

Vervelend blijft het.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:47

topsylover schreef:
Het was ook mijn vader zijn eigen schuld. Hij heeft de binnenbocht genomen op een berg in Duitsland. ZONDER helm met 60 p/u van de berg af. ( _-:( ) Helaas reed er toen net een auto in die bocht. :'(

Ik heb het inmiddels een plaatsje kunnen geven en ik ben erachter gekomen, na 5 jaar, dat het écht niet mijn schuld is. Wat een opluchting was dat!
Ik kan er nu ook een heel stuk beter mee omgaan, kan erover praten zonder in tranen uit te barsten. Ik vertel het vaak in zo`n 'whatever'houding, om mezelf te beschermen daartegen.

Red_Savage@ Het grootste deel van mijn omgeving weet wel dat mijn vader is overleden en zij hebben er ook respect voor en beginnen er niet zomaar over. Helaas zitten er wel van zulke stomkoppen tussen die zoiets doen:
'Dan ga je toch naar je vader toe als je het niet lukt?' (bv brommer is stuk)
'Ja maar ik heb geen vader meer.'
'WAAAAT? :| dat meen je niet oh sorry het spijt me heeeel erg, wat erg voor je! jeeeeeeetje meis dat had ik noooooit gedacht! Wat erg voor je!'

Ja, hou nu maar op, ik weet dat het erg is.. :z

Vannacht weer moeilijk dagje gehad, dus ik ga nu eventjes naar papa toe! Even een uurtje picknicken en muziek luisteren met papa. :+:

pff ook niet niks ;(

ja idd als ze dat dan zeggen dan meteen oh sorry en alles.
bij mij is het altijd zo.

'ja maar je ouders'
' heb geen ouders'
'huh?' je hebt toch een vader en moeder?'
'nee heb geen vader meer'
'oh sorry, spijt me'
'maakt me niks uit hoor'

dan gaan mensen me zielig vinden/medelijden met me hebben nou dat hoeft niet.
zeggen ze vind je het niet erg dat ie dood is dan? klinkt dan hard als ik nee zeg maar meen het echt.
ik hoef die man nooit in mijn leven, hij heeft teveel aangericht

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:06

Marijkjuh schreef:
@Svdijk: Jeetje wat een rotsituatie, ik snap dat je boos bent. Misschien is het ook verstandiger om je moeder eruit te zetten. Het klinkt nogal hard en vanachter de computer is alles natuurlijk heel lastig in te schatten, maar zou het niet verstandig zijn als je zorgt dat het helemaal goed met je gaat komen? Het blijft natuurlijk je moeder, maar het is wel jou leven.

vandaag voel ik me dan weer schuldig over mijn gedachten om m'n moeder het huis uit te zetten....
maar toch moet dat gesprek er heel snel komen.
vorig jaar zat ik er slecht bij, maar was ik wel super zelfstandig en kreeg ik alles wat ik wilde voor elkaar.
maar nu zij weer zo aanwezig is in mijn leven, en daarbij wéér een nieuwe man, kom ik nergens aan toe en word ik leeg gezogen.
heb momenteel ook het gevoel dat ik nergens terecht kan met m'n verhaal/problemen.
ik ga dalijk een laptop halen waarop ik mijn hele verhaal kan schrijven, dat word dan zo'n beetje m'n dagboek.
hopen maar dat dat een beetje rust en ruimte geeft.

Chantaliiejj

Re: [Centraal] Wie nog meer depressief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:50

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:54

Chantaliiejj schreef:
ik lees nog ff mee! denk ook dat ik depressief ben volgende week toch maar ff naar de dokter toe dit is mij verhaal [MW] Helemaal nergens meer zin in Depressief ?? ben ik echt depressief ?

klinkt/komt wel zo op me over, beginnende depressie? ik weet het niet zo goed.. ook omdat het hier momenteel niet zo goed gaat.
maar meis, je kan je verhaal altijd hier kwijt!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:56

susannex schreef:
Chantaliiejj schreef:
ik lees nog ff mee! denk ook dat ik depressief ben volgende week toch maar ff naar de dokter toe dit is mij verhaal [MW] Helemaal nergens meer zin in Depressief ?? ben ik echt depressief ?

klinkt/komt wel zo op me over, beginnende depressie? ik weet het niet zo goed.. ook omdat het hier momenteel niet zo goed gaat.
maar meis, je kan je verhaal altijd hier kwijt!

Dankje me ma zij net is vast die winter dip die iedereen heeft maar dat weet ik niet hoor .. heb het al een tijdje word steeds erger ..

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:00

alsjeblieft, zou kunnen maar zou ook het begin kunnen zijn hoor van depressie.. ben je al langs de dokter geweest? ( kan je ook zonder dat je ouders het weten doen ) dokters hebben zwijgplicht of je gaat en neemt 1 van je ouders mee.
voor mijn moeder was het al snel duidelijk dat ik in een depressie zat

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:48

ja ik heb net gesprek met me moeder gehad ook over school enzo .. we gaan volgende week toch maar naar de dokter

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:14

Chantaliiejj schreef:
ja ik heb net gesprek met me moeder gehad ook over school enzo .. we gaan volgende week toch maar naar de dokter

dat is wel fijn meis!
laat je even weten hoe het ging? ben benieuwd!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:43

Pff, ik had vanmiddag beter niet naar mijn vader kunnen gaan! Boete van 90 euro, ze stonden te laseren vlak voor de begraafplaats, weer geen rust in mijn hoofd kunnen krijgen. :(
Gelukkig ben ik daarna de hele middag bij goede vriendinnen geweest die me even hebben kunnen afleiden van alles, maar wáárom moet nu ook alles weer tegelijk komen? ;(

Mijn moeder weet trouwens niet dat ik depressief ben (geweest), ze denkt dat ik anorexia had doordat ik door het verdriet/nergens geen zin in bijna niets kon eten. Er zijn maar 5 mensen in mijn omgeving die het weten en ik kan er maar met 1 daarvan echt goed over praten.

Pff, soms wou ik echt dat er iemand voor me was. Die af en toe even bij me komt zitten, een knuffel geeft en vraagt of alles wel écht zo goed gaat. ;(

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:44

Chantaliiejj schreef:

Succes volgende week. :) Ik hoop voor je dat er iets uit komt.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:46

topsylover schreef:
Pff, ik had vanmiddag beter niet naar mijn vader kunnen gaan! Boete van 90 euro, ze stonden te laseren vlak voor de begraafplaats, weer geen rust in mijn hoofd kunnen krijgen. :(
Gelukkig ben ik daarna de hele middag bij goede vriendinnen geweest die me even hebben kunnen afleiden van alles, maar wáárom moet nu ook alles weer tegelijk komen? ;(

Mijn moeder weet trouwens niet dat ik depressief ben (geweest), ze denkt dat ik anorexia had doordat ik door het verdriet/nergens geen zin in bijna niets kon eten. Er zijn maar 5 mensen in mijn omgeving die het weten en ik kan er maar met 1 daarvan echt goed over praten.

Pff, soms wou ik echt dat er iemand voor me was. Die af en toe even bij me komt zitten, een knuffel geeft en vraagt of alles wel écht zo goed gaat. ;(

ooohw :( balen meisss!
ja vriendinnen kunnen je wel afleiden gelukkig maar daarna val ik meestal weer terug, jij ook?

had je anorexia?
ik zou er graag voor je zijn echt! waar woon je ?
ben blij dat ik me vriend heb, alleen het jammere dat ie door de weeks in friesland zit ;(

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:00

susannex schreef:
ja vriendinnen kunnen je wel afleiden gelukkig maar daarna val ik meestal weer terug, jij ook?

had je anorexia?
ben blij dat ik me vriend heb, alleen het jammere dat ie door de weeks in friesland zit ;(

Ja klopt, kreeg vanmiddag door een communicatiefoutje ruzie met een van mijn beste vriendinnen. Wil het graag oplossen maar daar staat mijn hoofd nu even niet naar. Ben vanavond ook vroeg weggegaan van mijn vriendinnen, normaal zou ik er nu nog staan. :)
Edit: Zolang ik mensen om me heen heb lijkt er niets aan de hand te zijn met mij. Maar wanneer ik terug naar huis rij stort ik meestal weer compleet in.

Nee, ik heb gelukkig geen anorexia gehad! Ik had gewoon geen eetlust door alles wat er in mijn hoofd omging. Maar mijn moeder vatte het niet willen eten als anorexia op. ;)
Bedankt voor je zorgen! Ik woon in het noorden van Drenthe, en jij?

Er is wel een persoon waar ik altijd mijn verhaal bij kwijt zou kunnen, de jongen die ik leuk vind. Ik heb hem vlak voor mijn depressie leren kennen en heb ontzettend veel aan hem gehad! We zagen/spraken mekaar niet vaak, maar áls ik hem zag kon hij gelijk een lach op mijn gezicht toveren. :) Helaas heeft meneer het nogal druk waardoor ik hem maar 1 keer in de week spreek..
(Laatst stuurde ik hem een smsje toen ik in een dip zat: Wat zou je doen als mij iets overkwam? Kreeg ik 3 dagen later pas een reactie. :roll: )

Dit topic doet me wel goed trouwens! Ik kan hier een beetje mijn gedachten en dingetjes kwijt, lucht wel op. :)
Ik zat er ook al aan te denken om een schriftje te kopen waarin in mijn gevoelens etc kan opschrijven, denk dat ik daar vanavond mee ga beginnen. :)
Laatst bijgewerkt door topsylover op 18-01-11 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:01

topsylover schreef:
Chantaliiejj schreef:

Succes volgende week. :) Ik hoop voor je dat er iets uit komt.

Dankje ik hoop het ook

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:01

susannex schreef:
Chantaliiejj schreef:

dat is wel fijn meis!
laat je even weten hoe het ging? ben benieuwd!

ja ik laat het weten.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:38

topsylover schreef:
susannex schreef:

had je anorexia?

Ja klopt, kreeg vanmiddag door een communicatiefoutje ruzie met een van mijn beste vriendinnen. Wil het graag oplossen maar daar staat mijn hoofd nu even niet naar. Ben vanavond ook vroeg weggegaan van mijn vriendinnen, normaal zou ik er nu nog staan. :)
Edit: Zolang ik mensen om me heen heb lijkt er niets aan de hand te zijn met mij. Maar wanneer ik terug naar huis rij stort ik meestal weer compleet in.

Nee, ik heb gelukkig geen anorexia gehad! Ik had gewoon geen eetlust door alles wat er in mijn hoofd omging. Maar mijn moeder vatte het niet willen eten als anorexia op. ;)
Bedankt voor je zorgen! Ik woon in het noorden van Drenthe, en jij?

Er is wel een persoon waar ik altijd mijn verhaal bij kwijt zou kunnen, de jongen die ik leuk vind. Ik heb hem vlak voor mijn depressie leren kennen en heb ontzettend veel aan hem gehad! We zagen/spraken mekaar niet vaak, maar áls ik hem zag kon hij gelijk een lach op mijn gezicht toveren. :) Helaas heeft meneer het nogal druk waardoor ik hem maar 1 keer in de week spreek..
(Laatst stuurde ik hem een smsje toen ik in een dip zat: Wat zou je doen als mij iets overkwam? Kreeg ik 3 dagen later pas een reactie. :roll: )

Dit topic doet me wel goed trouwens! Ik kan hier een beetje mijn gedachten en dingetjes kwijt, lucht wel op. :)
Ik zat er ook al aan te denken om een schriftje te kopen waarin in mijn gevoelens etc kan opschrijven, denk dat ik daar vanavond mee ga beginnen. :)

ik woon in zeist haha ver bij elkaar vandaan! :P
ik reageer morgen even op alles, ben ingestort vanavond (nu net) moet even beetje me best doen tot mezelf te komen

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 00:33

Is goed meid, doe rustig aan!
Ik kan even niet slapen, lig al een uur te draaien dus ga nu maar even mijn highscore ver beteren bij bejeweld..

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 00:35

topsylover schreef:
Is goed meid, doe rustig aan!
Ik kan even niet slapen, lig al een uur te draaien dus ga nu maar even mijn highscore ver beteren bij bejeweld..

ja doe ik zeker, morgen en donderdag ook thuis en vrijdags ben ik vrij dus heb even me rust genomen. (ben ook echt ziek)
pff ): hoe komt het dat je niet kan slapen?

ik ben meestal rond dit tijdstip nog wakker..

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 00:36

Ik slaap normaal ook pas rond uur of 2 :z

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 00:42

XmissdaphX schreef:
Ik slaap normaal ook pas rond uur of 2 :z

heee daph jij ook hier! <3

ja ik sluit me pc altijd tegen 12/1 af en dan slaap ik meestal tegen 2 uur uiterlijk

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 00:46

Jaa ik ook hier :D
Meestal ga ik rond 12 naar bed maarja..
Dan zit ik nog tot 2u zeker te msnen om me telefoon..
ook niet echt praktisch..

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 00:47

haha ja dat ken ik! :P naja ik lig met me laptop in bed/met me ipod.. en dan blijf ik doorgaan en volgende dag ben ik dan heel moe.. ben ik sws wel maar toch

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 00:54

Ik kan bijna altijd uitslapen...
Dus dat scheelt al een hoop natuurlijk :P
Over 2 weken een gesprek met de kinderterapeut...
Krijg wss toch medicatie voor me depressie...
Ik had het al eerder aangeboden gekregen maar toen afgewezen..
Dacht dat het wel ging lukken zonder.. Maar helaas :z

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 00:55

XmissdaphX schreef:
Ik kan bijna altijd uitslapen...
Dus dat scheelt al een hoop natuurlijk :P
Over 2 weken een gesprek met de kinderterapeut...
Krijg wss toch medicatie voor me depressie...
Ik had het al eerder aangeboden gekregen maar toen afgewezen..
Dacht dat het wel ging lukken zonder.. Maar helaas :z

ja ik nu ook deze week, gelukkig!
had / heb ik wel nodig maar merk er niks van ben nog altijd dood moe..
ben benieuwd hoe het gaat!