Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:30

+:)+

Kom net bij m'n oogarts vandaan. Weet nu eindelijk een datum voor de operatie.... Ben a.s. maandag al de sigaar..................
Moet de zondag ervoor me melden (i.v.m. diabetes en een hba1c net boven de 8 :P )
Vind het echt doodeng..... Willen jullie alstjullieblieft voor mij duimen????? :o

Carolinef

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:47

tuurlijk doen we dat, gelukkig maandag al, hoef je ook niet te snel te wachten, toi toi toi meid!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 18:38

Ik ga mij helemaal suf duimen ! wel fijn dat je nu al vrij snel aan de beurt bent ! succes !!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:45

Dank jullie wel!!! :D
Ik weet nog niet of ik 's morgens of 's middags aan de beurt ben... (hoop zo snel mogelijk, je kunt er maar vanaf zijn..)
Hij zei nog dat ik absoluut niet de enige was die bang/zenuwachtig was, dus dat was wel weer prettig om te horen :+ :D
Ik zie écht ZO mega op tegen het infuus............... Ik ben er altijd al bang voor geweest en toen ik hem 4 jaar terug voor het eerst kreeg hebben ze 5x moeten proberen en heb ik daarna bijna een jaar bij de fysio gelopen omdat ze de peesschede beschadigd hadden met prikken :( ;(

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:26

Ik heb geloof ik ook wel eens gepost in het vorige topic, maar dat is al wel heel lang geleden.
Ik heb een probleem, wat ik overigens zelf veroorzaakt heb.
Ik ben al heel lang niet meer bij een internist of dvk geweest en dat is niet zo heel slim, maar nu durf ik eigenlijk niet zo goed een afspraak te maken. Straks krijg ik dan de wind van voren (niet dat ik dat niet verdiend heb), maar daardoor stel ik het dus liever uit... HELP!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:28

Eh ... Carmen. Je bent niet de enige ..

Zullen we maar gewoon gaan bellen morgen?

@ Kentaro: sterkte!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 21:31

Carmn , misschien een idee om in een ander ziekenhuis te starten ? dan kan je helemaal opnieuw beginnen..heb ik namelijk ook ooit gedaan...

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:56

Oh, wel fijn om te horen dat ik in ieder geval niet de enige ben.
En waarschijnlijk heb je gelijk en moeten we morgen maar gewoon bellen...
*Probeert vast een goeie reden te vinden om het niet te doen*

Een nieuw ziekenhuis, wow, dat is wel heel extreem, I like it!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:20

Heb ik ook gedaan, maar ook daar ging ik weer gewoon afspraken uitstellen en uiteindelijk niet meer ... Zorg wel goed voor mezelf hoor, ben super netjes ingesteld, maar verder? Ai, moet echt snel weer!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:53

oei Carmen, probeer gewoon te gaan bellen, of zoals gesuggereerd wordt in een ander ziekenhuis starten.
Als je naar je oude ziekenhuis gaat gewoon zeggen dat je het ook heel stom vind van jezelf en dat je graag beter wil!

@Kentaro, heel veel sterkte maandag, zal ook voor je duimen hoor maar het komt vast goed.
Wel naar dat dat infuus zo stom geprikt is, snap best dat je daar erg tegen op ziet.

@Valeria
naja opzich wel goed dat ze nou het nu wel weten, anders had jij misschien nee gezegd en dan gaan ze zoeken naar iets anders terwijl het veel dichterbij ligt dan.

@moniqueT
jij hebt je zo te zien ook goed in verdiept, naja ik heb me er ook wel aardig in verdiept laatste periode, heb mijn profielwerkstuk (5havo) over sport&diabetes gedaan en natuurlijk ook dat soort dingen erin. Maar ik eet ook echt teveel hoor, ik hou me niet netjes aan de 20gram koolhydraten af en toe :o

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:58

Ha, ja, heb me er inderdaad heel erg in verdiept. Heb een aantal jaren voorlichtingen en cursussen gegeven voor de Diabetesvereniging Nederland. Was in die tijd een wandelende diabetesvraagbaak ;-)

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:33

nou ik moet morgen naar het ziekenhuis, ben benieuwd :)
de laatste tijd is het een beetje bij ingeschoten door omstandigheden.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 01:24

At Kentaro: Heel veel suc6 ik ga me ook helemaal suf duimen! kan me voorstellen dat je tegen het infuus opziet. ik weet uit eigen ervaringen dat als ze je prikken met een vlindernaaldje (hier kan je zelf om vragen) dit minder pijnlijk is omdat deze naaldjes kleiner zijn.
bij mij gebruiken ze deze standaard voor het bloedprikken en infuusprikken omdat ik zeer moeilijk te prikken ben en een enorm stugge huid heb. mischien dat je er wat mee kan.

@t Carmen: je zou inderdaad bij een ander ziekenhuis kunnen beginnen, maar het is wel verstandig om even te bellen...mischien stuit je eerdaags op een probleem waarbij advies van een dvk en/of internist wel handig is.gewoon even doen meid! ik duim in ieder geval voor je.

Heb voor nu weer alles bijgelezen. :o vandaag weer een hectische dag gehad. wel een leuke dag :D
het minst leuke was toen ik aan de stoei ging met een bouwpakket van ikea... (heb ikea werkelijk vervloekt :( )zeggen ze dat je die pakketen in no time in mekaar hebt. ja niet dus. na anderhalf uur kwam ik erachter dat ik naald en draad nodig had. lekker slim :+
maar uiteindelijk toch gelukt.
ik heb gister voor het eerst minder gespoten voor het slapen gaan en met resultaat werd vanmorgen wakker met een 5.8 nuchter ipv van een 3.2 watik de laatste tijd had *\o/* .
ik duik mijn nest in, morgen wordt het italiaanse ijs geleverd. (houdt insulinespuit alvast in aanslag :P )

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:26

Net me bloeddruk opgemeten en heb een extreem lage bloeddruk 96 over 41...
heb wel steeds er koude handen voeten en benen, maakt niet uit onder hoeveel dekens ik lig of hoe dicht ik bij de kachel zit, vind het best wel vreemd.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:56

wat raar suikermeisje! nooit eerder opgemerkt dat je een lage bloeddruk hebt?

In het ziekenhuis was het oke :) mijn hba1c is van 9,1 naar 8,6 gegaan

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:06

Weet je zeker dat je meter goed is?? (laat je hem regelmatig eijken??)
Zo ja, is het misschien aan te raden een ecg te laten maken.......... (ik had nooit een lage bloeddruk, maar na m'n hartinfarct was het ook erg laag.... :o ) Wil je er echt niet mee laten schrikken, maar dat je het wel goed in de gaten houdt!!!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:05

oei dat is een lage bloeddruk ja!
Hoop dat het ding niet juist is!

OPeratie?sterkte alvast!

Carmn, zou gewoon naar je vaste arts bellen, ze zullen het heus wel begrijpen.
Succes, komt vast goed!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 08:34

Kentaro hoe is het met jouw ??

Hoe is de operatie gegaan ben erg benieuwd ?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:24

ja dat vraag ik me ook af, hoop dat t mee is gevallen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:00

Dag luitjes, daar is ik weer :D
Ik heb van het weekend m'n Reiki master cursus gedaan en daar écht zoveel aan gehad!!!!
Het infuus inbrengen (waar ik eigenlijk het bangst voor was :o ) ging niet echt lekker, maar gelukkig zat deze de 3e keer......
Was om half elf aan de beurt en kon ook echt gelijk door!! (hoefde gelukkig geen minuut te wachten!) Heel leuk OK team!! Was voor de eerste keer onder narcose. Moest aan iets moois denken. En ik was echt weg voor ik het wist...... Om 1 uur werd ik weer wakker. Had wel hoofdpijn en het idee dat hij m'n oog eruit gelepeld had........ Maar verders niets van misselijk ofzo. Had wel ondertemperatuur (terwijl ik lag te zweten als een otter...) en een te hoge bloeddruk. Ging weer naar m'n kamer. Heb wel echt de hele middag nog geslapen (dan had ik het minste last van m'n oog :P ) Om half 6 mocht ik voor het eerst weer eten (sinds de vorige avond), maar de hele dag was m'n suiker zo'n 15... / 16... (zei al tegen de zuster 'Als ik wel eet, is m'n suiker nog beter!' :+ :D
Vond dit wel een beetje apart, aangezien je de hele dag aan een infuus lag met een zak glucose en een zak insuline (denk dan stel je de insuline toch wat hoger in?!?! }:0 )
Mocht pas naar huis als m'n suiker beneden de 10 was. Uur na het eten was ie weer 16.8. Moest weer wat bij spuiten. Uur later was ie iets van 13.?, maar besloten ze toch dat ik naar huis mocht. Om 8 uur was ik weer thuis!!!
Gister voor controle geweest. Zag er heel goed uit!!!
Heb wel last van m'n hechting (het idee dat m'n oog steeds samen getrokken wordt :+ ), maar verders valt het heel erg mee!!!
Het is wel lekkerder om je oog dicht te hebben.....
Moet volgende week weer voor controle.
Baal wel dat ik anderhalve week niet m'n oog nat mag maken (douchen met een duikbril :+ :D ). Verlang echt naar een heerlijk warm nat doek op m'n oog.....
Moet druppelen (dat gaat goed), maar die zalf in m'n oog vind ik een stuk minder.... (het loopt uit de tube als het niet moet, maar als het in m'n oog moet, krijg ik het er niet in................. }:0 )
Ze hebben netvlies weggeschraapt, glasvocht met bloed weggezogen en onderhuids gelaserd................... (als ik dat allemaal zo hoor, ben ik helemaal blij dat we voor narcose hebben gekozen :D )
Garantie kunnen ze natuurlijk nooit geven, maar als het goed is ben ik er nu wel voorlopig vanaf!!!!!!!!!!!!!!! (natuurlijk wel heel goed uitkijken met infecties!!)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:20

Fijn dat het allemaal goed verlopen is!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:03

mooi dat het goed is gegaan!
maar het klinkt wel erg eng := :P

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:22

nou vind jou op en top dapper hoor, goed gedaan en idd er vanuitgaan dat t goed komt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 21:03

:o :D
Het waren ook echt stuk voor stuk super aardige mensen en dat doet ook een hoop goed!!!
(maar ik hoop wel dat ik er voor hééééél lang vanaf ben...... :j )

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 21:27

Kentaro schreef:
Weet je zeker dat je meter goed is?? (laat je hem regelmatig eijken??)
Zo ja, is het misschien aan te raden een ecg te laten maken.......... (ik had nooit een lage bloeddruk, maar na m'n hartinfarct was het ook erg laag.... :o ) Wil je er echt niet mee laten schrikken, maar dat je het wel goed in de gaten houdt!!!

me vader moet regelmatig meten en zat ook erg laag en bij de dokter ook erg laag, hij heeft pillen voor te hoge bloeddruk maar deze zijn gehalveerd en in het ziekenhuis zit ik ook wel laag, maar toen niet zo laag, maar had wel steeds last van koude handen enzo, maarja wel goed om dat eens te doen, zal nog wel in het ziekenhuis ernaar vragen. vind het maar vreemd.

gelukkig dat je lasering goed is verlopen!

het klinkt wel heel erg eng haha!