Ganglion, vanzelf weggegaan bij iemand? Update P2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:14

Nou, zo :D :')

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Ganglion, vanzelf weggegaan bij iemand? Update P2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:10

Precies, weg! :D

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:16

:') en dan issie over een paar dagen weer terug :P ik ga het maar niet doen, dan gaat het mis.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:17

Het ziet er mij te pijnlijk uit om te proberen :')

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:19

:= ik heb het toch maar geprobeerd. Loop er nu al 4 jaar of langer mee rond, en ik was het zo zat ik het gewoon een keer moest proberen. Heb er een harde klap opgegeven met het zwaarste boek dat ik heb :oo. Heb goed raak geslagen, alleen hij zit er nog :P het is nu knal rood en blauw :\. Deed niet echt super veel pijn ofzo, het was alleen een heel naar gevoel :P beetje moeilijk te omschrijven. Baal er wel van dat het bij mij niet werkt.

edit:
Haha zie net dat je, je hand gebogen moet houden. Ik hield hem recht :o. * gaat nog een poging wagen* *\o/*

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:17

Hahaha, dan ben ik toch wel heel benieuwt of het nou wel gelukt is! :))
Ik zou het echt niet durven :n
Maargoed, mijn ganglion zit ook vrij diep in mijn pols... Denk niet dat ik die weg kan slaan :n

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 15:40

ik had het laast met de orthopeed over en die zegt dat je altijd schade aankan richten als je er een klap opgeeft.
ik heb hem laast in me voet weg laten spuiten voelde er helemaal niks van alleen daarna was me voet stijf.
en kon ik er een paar daagjes moeilijk op lopen.
ik zou hem gewoon laten weg spuiten je voelt een klein prikje.

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 15:53

nou ik ben blij dat die van mij weggesneden gaat worden, ipv er met een boek op te lopen slaan ;(
hij is al een keer leeggezogen maar toen was hij dezelfde dag terug, ik hoop dat ie nu langer weg gaat blijven

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 15:57

ja die kans is heel groot jammer genoeg die van mij is tot nu toe nog niet terug.
maar ik laat me nooit meer operen ben 4 keer geopereert nu aan allebij me polsen.
aan recht zat tot 2 keer toe een ganglion die zo groot was dat ik me pols niet meer kon buigen dat wou niet.
die zijn weggebleven maar ben nu ook al 2 keer aan links geholpen weggehaalt zo klein als een erwt verband kon er af na 2 dagen en dat vieze kreng zat er weer.
en nog een hoop gezeur gehad met me litteken operen geeft ook geen garantie.
maarja die pijnen die er samen mee gaan heb je er veel voor over om er vanaf te zijn.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 16:00

Operatie geeft idd ook geen garantie :n
Ik heb al 4x een ganglion operatief laten verwijderen uit mijn linkerpols.
Resultaat: groot lelijk litteken, en hij zit er weer...
1x onder plaatselijk verdoving geopereerd (dat nooit weer :n )
en 3x onder algehele narcose.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 16:03

balen is dat ofnie ik heb ook 2 lelijke litekens en een mega zwelling aan links.
vond je plaatselijke verdoving niet fijn ik heb dat aan links beide keren gehad was blij dat ik na huis mocht zo gauw ik me pols weer voelde dat heb je algehele narcose niet.
dus ik was blij dat het zo mocht de eerste keer wel zenuwachtig viel me reuze mee,
2 de keer was ik totaal releaxt toen kreeg ik een leerling dokter dat was toch wel een stuk minder.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 16:05

Bij mij zit de ganglion vrij diep in mijn pols, en ik voelde gewoon veel te veel onder plaatselijke verdoving.
Op een gegeven moment vroegen ze nog of ze moesten stopen, heb redelijk bits gezegt dat ze op moesten schieten en dat onding uit mijn pols moesten halen... :o

Ik heb een soort van harry potter litteken op mijn pols :')

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 16:07

ik heb me litteken op rechts zo scheef als het maar kan links is wel redelijk gedaan maar het wordt na 2 keer er niet beter op nu zit er een mega zwelling aangezien ik niet zo goed ben in rust houden.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 16:14

Die van mij is twee keer leeg gezogen en in gespoten met cortison, de tweede keer deed dat erg veel zeer omdat die van mij tegen een zenuw aan duwde, dus het was goed dat ik lag, anders was ik vanzelf gaan liggen :+
Na de tweede keer is hij niet meer terug gekomen. Ik had het idee dat het door overbelasting kwam, ik kan bv nog steeds niet op m'n handen leunen. Maar door de oorzaken weg te halen is hij ook nooit meer terug gekomen.
Is zeker 8 jaar geleden :) Als hij de derde terug was gekomen had hij operatief verwijderd moeten worden :Y)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:55

Ik zat erover na te denken om het ook weg te laten snijden, maar als ik hier de reacties lees kan ik het beter niet doen. Denk idd ook dat het door overbelasting komt of verkeerde bewegingen. Bij mij komt het vooral doordat ik m'n polsen te ver naar beneden knik. Dat zag ik een tijd geleden veel op foto's (had het eerder nooit door dat ik dat doe), sinds ik er meer op let is de ganglion wel kleiner geworden.

Gisteren weer even m'n pols mishandeld |o ik ben het zo zat dat ik het gewoon wil proberen. De ganglion was gisteren helemaal weg :D. Een paar keer hard geslagen, en ik kon het zo indrukken. Toen ik wakker werd schrok ik wel een beetje. Het is nu rood :P maar ik weet nu pas wat ik al die jaren gemist heb. Bewegen gaat nu veel makkelijker. Eerder had ik er echt geen kracht meer in, en vaak een zeurende pijn. Sleutels kon ik niet eens normaal vast houden met die hand. Zodra ik niet oplet laat ik die zo los. Hoop maar dat het nu weg blijft.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:24

Dat had ik ook elmiran! Ik liet soms spontaan dingen los...
Maar die ganglion duwde dus op bepaalde zenuwen...
Gelukkig heb ik daar nu geen last van :) heel soms dat mijn pols pijnlijk word, maar dat is te overzien :j
Dus voorlopig mag deze (de 5e al...) lekker blijven zitten!