Ik betaal voor kleuren (basiskleur met een paar highlights), wassen, knippen en in model brengen inclusief styling producten en een paar kopjes koffie meestal rond de 80 euro.
Vaak word ik dan wel door 2 verschillende kapsters geholpen en zijn ze ondertussen ook met andere klanten bezig.
Ik ga naar 2 verschillende kapsalons Bij de ene is knippen wassen (droog)föhnen €30,- Bij de ander hetzelfde voor €14,-
Verven (hele haar, ik heb haar tot over mijn bh bandje) is dan 2,5 x prijs kort haar. Meestal kom ik uit op €80,- voor verven. Maar bij die hele goedkope kapper was ik laatst voor highlighten én verven €40,- kwijt
lovelynutia
Geplaatst: 07-01-11 11:26
Knippen-föhnen voor 25 en wanneer ik het wil krullen+opsteken/invlechten maakt 30 euro. Kapper is wel een vriendin van mijn moeder (kennen elkaar al heel lang) en we gaan bij haar thuis langs. Verven/highlights doet mijn moeder en gaat altijd prima. Ik heb heel dun haar dus we zijn meestal wel in een half uurtje klaar.
rommulus
scheeld me klauwen vol geld ik heb het zo lang dat ze het toch bijna altijd scheef knippen (en dat kan ik zelf ook wel) verven doe ik niet aan daar loop ik dan 10 jaar mee rond (en een kleur spoeling gooi ik er zelf wel door heen )
Bubsj
Geplaatst: 07-01-11 11:30
Regio Groningen en ik heb dik lang haar
Bijpunten + Lowlights betaal ik 60,- voor. Ik ga eens per 8 weken doe bijpunten om en om
Kleur ik het ook zit ik meestal rond de 120
Tja, met mijn dikke haar zit ik qua verf enzo altijd aan de dubbele prijs
Daphne__
Geplaatst: 07-01-11 12:10
Mijn zus is m'n kapper, dus ik betaal niks Ze knipt en verft het voor me..
Maar vroeger betaalde we iets van 25 euro voor puntjes knippen
Ik laat trouwens bij de kapper alleen mijn uitgroei verfen en niet het hele haar.
Angeliekje
Geplaatst: 07-01-11 12:16
Ik ben vaak voor alleen uitgroei bijkleuren (blond), en wassen/drogen rond de 50 a 60 euro kwijt, met knippen erbij komt het rond de 80 a 90 euro. Het is een dure kapper, maar ze zijn erg goed! Ben 1x naar een andere (goedkopere) kapper geweest, en die hadden mn haar echt verknald...ben woedend met nog nat haar de zaak uitgelopen. Gelukkig groeit mn haar snel en kon het snel weer door mijn eigen vertrouwde (dure) kapper weer gefikst worden!
Jaycee_
Geplaatst: 07-01-11 12:19
Ik heb vorige keer 39 euro betaald voor wassen, knippen en drogen, waarvan een supplement van 5 euro omdat ik lang haar heb.... (tot op onderrug).
100voor het kleuren, 55voor het knippen. Dat was ik vorige keer kwijt. Moest ook perse van witblond naar bijna zwart gaan én wist niet dat stomme kapper en colorist beiden net awards hadden gewonnen (colorist of the year 2010, hairdresser of the year). Grrr Maar was wél de beste kapper die ik tot nu toe heb gehad
Mijn kapster is een vriendin van mijn moeder en daarom betaal ik een vriendenprijsje van 10 euro voor knippen. (Maakt niet uit hoe of wat).
Sodeletuut
Geplaatst: 07-01-11 13:05
Niets! Mijn moeder en vader zijn kappers, dus knippen kost sowieso niks, en verf/permanent/watdanook kunnen we gewoon goedkoop in de winkel kopen..
Pff wat een beláchelijke prijzen lees ik hier zeg, heb wel wat beters te doen met dat geld. Ben blij dat mn ouders kappers zijn.
Jasmijn_
Geplaatst: 07-01-11 13:06
Knippen kost me 10 euro. Wenkbrouwen erbij netjes maken is 5 euro dus totaal 15 euro. Goed te doen al zeg ik het zelf
denicola
Geplaatst: 07-01-11 13:08
Was laatst voor mijn zoontje van 11 al €17,50 kwijt. Dat vind ik al absurd. Opscheren van de zij-en achterkant en beetje bijknippen: 10 min. werk. Gaat toch nergens meer over die prijzen. Bij de meiden knip ik zelf de punten, en geen mens die dat ziet.
Verven, wassen, knippen, model fohnen het kost me in totaal 55,-
Maar heb lang gezocht naar een beetje voordelige kapper, ik ben voor hetzelfde ook wel eens 75,- kwijt geweest en zelfs een keer 105,- bij weer een andere kapper, belachelijk!
Ragdollcat
Geplaatst: 07-01-11 13:14
Tja er zijn veel te veel kapperszaken en of kappers die zwart bijverdienen door bij mensen thuis te gaan knippen.
Met als gevolg dat er minder klanten in kapperszaak komen en de salarissen en huur van pand moeten ook betaald worden, dus worden de prijzen doorberekend aan de klant.
Water is ook duurder geworden en stroom/licht/gas alles wat er aanwezig is in de kapperszaak en gebruikt worden, dat wordt ook doorberekend in de prijzen.
Lara_Silver
Geplaatst: 07-01-11 13:17
Hier was een coupe soleil met wassen en haarspul erin 95 euro. In model brengen wou ze ook doen maar dat gaat bij mij met mijn krullen niet op dat doe ik liever zelf. Knippen wou ik niet. Ik was matig tevreden over het resultaat omdat er naar mijn mening te weinig highlights in zaten. Sindsdien doet mijn moeder de haren met een pakketje voor hightlights van de Schwarzkopf en dat gaat prima.
Ik ben zo'n 18 euro kwijt voor alleen knippen. Is in de omgeving van Hoorn, Noord Holland. Deze is nog relatief goedkoop. Mijn vorige rekende 30 voor wassen en knippen, en dit is van 3 jaar terug gerekend.
Hoe doen jullie dat met zelf verven? Wil graag weer een iets anders kleurtje in mijn haar maar wil geen vermogen betalen bij de kapper. Ik heb een keer bij een vroegere vriendin gedaan. Haar moeder deed dat vaker en heeft ons haar dus gedaan, maar ben bang als ik het alleen doe dat ik de helft van mijn haar oversla met zo'n flesje.. Dus ben benieuwd met wat jullie verven en welke capriolen (of niet) je er voor moet uithalen. Want laat ik zo stellen, bovenlangs zijn mijn armen niet zo soepel (kan gerust onderlangs mijn hand op mijn schouderblad leggen maar bovenlangs, dus over het hoofd heen, kom ik niet zo ver). Heb trouwens haar tot net bij mijn schouderbladen.
Vroeger heb ik het wel met schuim gedaan, maar dat is een spoeling en is er dus zo weer uit als je geen basiskleur geverfd hebt. (stel dat ik met mijn blonde haar dan bruin erin doe heb ik dus over drie weken raar kleur haar en kan ik het weer opnieuw doen met als gevolg dat ik uiteindelijk duurder uit ben)