Ten einde raad, altijd buikpijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: Ten einde raad, altijd buikpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:15

Ja dat heb ik ook, vandaar niets vaker dan om de 4 dagen eten (beter meer dagen, maar daar heb ik niet genoeg producten voor) (anders ga je op elke dag een appel daar weer op reageren).

Ik snap je wel hoor, maar in mijn ogen is het belangrijk om de oorzaak te achterhalen waarom je dan soms opvlammende ontstekingen hebt.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:49

maar als er uit een scopie niets uit komt, en wellicht straks uit de intollerantie testen ook niets uit komt,
Dan is het echt ermee leren leven.

Ik ga straks naar de 3e MDL arts toe, ik zit aan zware pijnstillers, en ze weten nog niet wat het is.
Voor mij was het boek al afgesloten, ik had een spastische darm, en dat was het, you have to deal with it.
En toch komen de klachten vaak zo hevig terug, dat ik dus helemaal niets kan.

Ik ben ook echt een pasta vreter, eet dit niet heel veel, maar toch is er verschil met de ene of de andere keer. pannenkoeken zijn voor mij echt not done, daar wordt ik echt ziek van.

En ook ik heb krom gelegen van de moviprep (of hoe het heet ;) ) de hele nacht op de wc gezeten, krampende maag en darmen waar je u tegen zegt, maar dat is ook niet zo gek, als je al zo last heb van je maag-darm stelsel, en je krijgt een middel waarvan je gegarandeerd binnen 5 minuten van naar de plee moet rennen, dan is het niet raar dat je er pijn van hebt. Had namelijk precies het zelfde, pijnen, soms zo heftig dat mijn vriend mij bijv. nock out op de wc vond. zulke krampen ik had. en je drinkt 2 liter water op, die dus binnen afzienbare tijd in je darmen zit, je lichaam krijgt niet eens de tijd om het op te nemen.
Ik ben er om 8 uur s'avonds mee begonnen, om 10 over 8 moest ik rennen, en ben er pas 8 uur de volgende morgen enigsinds vanaf gekomen. uiteindelijk had ook ik een buik, waar men wellicht vraagtekens bij zetten.

Maar goed, misschien is er bij jou wel iets aan de hand, maar kijk niet verbaasd op als je arts niets voor je kan doen. Ik MOET noodgedwongen weer naar een MDL arts, en ga nu eens erop aandringen dat ik heel graag een kijkoperatie wil hebben, dit is voor mij het laatste wat ik nog heb kunnen bedenken.....

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:49

Hannanas schreef:
Ja dat heb ik ook, vandaar niets vaker dan om de 4 dagen eten (beter meer dagen, maar daar heb ik niet genoeg producten voor) (anders ga je op elke dag een appel daar weer op reageren).

Ik snap je wel hoor, maar in mijn ogen is het belangrijk om de oorzaak te achterhalen waarom je dan soms opvlammende ontstekingen hebt.

als je de ziekte van chronn hebt, dan is er geen reden waarom, het komt gewoon ineens op.....

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 17:34

Ivy_Power89, over de moviprep snap ik dat je er helemaal krom van gaat liggen. Logisch ook, tis zo gemisch als de pest. Maar ik hoefde na 2u nog niet naar de wc. Het kwam er niet uit, mijn buik zwelde helemaal op. Pas toen ik in bed ging liggen met een kersenpitzak op mijn buik, hoefde ik pas te rennen voor de wc.
Ik ben niet vanplan om movicol te slikken en dan gewoon mijn dagelijkse dingen niet te kunnen doen. Voor een onderzoek vind ik het prima.

Ik kan wel allerlei medicijnes gaan slikken, maar als ze gewoon op een gok mij medicijnen gaan geven gaan mijn nekharen al overeind staan. Ze weten niet wat ik heb, ze geven maar wat en hopen dat dat aanslaat.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 17:37

gelukkig zijn de meeste (even duidelijk MEESTE) medicijnen verder niet schadelijk voor je lichaam.

Ik gebruik duspatal, wondermiddel, en tja, ze weten niet wat ik heb dus je hebt PDS, dat is de verzamelnaam.
en ook ik ben tegen het geven van medicijnen bij iets wat niet duidelijk is, maar als je echt pijn hebt, dan neem je het wel aan. als zij zeggen dat het wellicht helpt, dan doe ik dat.
Ik heb aan de zaldiar gezeten, daar zit tramadol in, en dat is een broertje van de morfine. dat haalde voor mij de scherpe randjes ervan af.

wacht nu maar die testen af, wie weet wat er nog uit komt.
Ik probeer je niet te overtuigen dat je dingen moet nemen, maar je alleen te behoeden voor een teleurstelling.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 17:42

Terleurgesteld word ik al vanaf mijn 14e ;)

Maar ik neem liever "middeltjes" uit de gezondheidswinkel, wat helpt je darmflora te verbeteren.
Daar heb ik meer baat bij dan al die medicijnen.
Zelfde ik had opeens hele erge eczeem op mijn gezicht. Dus ik werd doorgestuurd naar de Dermatoloog. Die wist niet waarvan het zou komen, maar ik kreeg elke twee weken andere zalfjes mee om erop te doen. Het maakte het alleen maar erger. De lieve arts gaf ook toe dat hij maar wat probeerde en hoopte dat hij iets vond wat er wel tegen hielp. Heel gek ik stopte met aangemaakte suikers te eten en het trok helemaal weg..
Toen ik dat zei tegen de arts, werd ik natuurlijk uitgelachen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:21

Nassie, ik ben ook meer voor natuurlijke middeltjes maar naast de homeopatische dingen en de activia yoghurt en de yakult drankjes enz enz gebruik ik dus Duspatal, net zals ivy_power, en dat is verder écht onschadelijk(zus gebruikt het al jaaaaren dagelijks en regelmatig controle van bloed enz, niets aan de hand)

Alleen dieet en natuurlijke middeltjes was in mijn geval niet voldoende.
En Duspatal is niet 'op de gok zomaar een medicijn meegeven'
Duspatal is een van de best werkende middelen bij PDS (oftewel alle darmklachten waarvan de oorzaak niet te achterhalen is) en heeft geen bijwerkingen :) is ook geen pijnstiller trouwens, geeft alleen rust in je darmen en voorkomt ontstekingen.
Zus is extreem overgevoelig en ik ben redelijk gevoelig voor bijwerkingen, zo mag ik niet alle pijnstillers & antibiotica enz maar Duspatal haalt alleen de klachten weg en verder niets, oftewel voor ons écht een wondermiddel :j

Eczeem kan trouwens goed vanuit je darmen komen, heeft zus ook. Dermatoloog schreef zware middelen voor en hormoonzalven etc niets hielp, tot ze van haar darmklachten af was.
Dus het stoppen met aangemaakte suikers eten kan héél duidelijk de reden zijn dat je eczeem wegging.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 07:34

callum schreef:
Popke schreef:
Vervelend om altijd met buikpijn rond te moeten lopen. Ik ken het gevoel ;-)
Maar weet je zeker dat het je darmen zijn? Want er zit natuurlijk nog veel meer in je buik!
Heb je al eens een (inwendige) echo laten maken?

Het zou ook zomaar kunnen dat je kleine verklevingen in je buik hebt en die kunnen voor aardig wat buikpijn zorgen. Omdat definitief vast te kunnen stellen moeten ze een kijk operatie doen.

Ik wacht er ook op maar moet eerst mijn krachten sparen voor een mogelijk andere behandeling. Tot die tijd zitten we in hetzelfde schuitje ;-)

Misschien kun je eens een balletje opgooien bij je arts?
Succes in ieder geval!

het risico van een kijkoperatie bijverklevingen is dat je het erger maakt omdat er door de kijkoperatie nieuwe verklevingen kunnenontstaan. zou goed overleggen met je arts. kande hele boel ook verergeren. mijn arts wilde dat om die rede niet doen

Thanks voor je tip! Dat heeft mijn arts er niet bij verteld ;-)
Ik wacht zeker nog even af want moet zowieso eerst herstellen van een mola zwangerschap en dat kan nog even duren.
Maar deze pijnen zijn niet te houden!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 07:41

Mijn dochter is ook een paar keer getest, maar er kwam niks uit ze mocht alles eten.Bij een allergie centrum kwam er wel van alles naar boven, ze was toen al 6 jaar ziek.Ze knapte snel op, toen ze niet alles meer at.

Bentley26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 07:54

Wat betref je maagpijn: Zou het ook niet zo kunnen zijn dat je enzymen te kort hebt???? Ik heb het zelfde als jij ook vanaf mn 12e... dokter zei Ja leer er maar mee leven. Ik heb het dan niet in een hele zware vorm dan wat jij hebt. Maar zoals melk... daar kan ik zeker niet tegen.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 08:13

Een myom hoeft geen buikpijn te geven, dit bleek wel na mijn operatie van een flinke bal. Nooit last gehad, behalve een dikke buik.
Mijn surrogaat moeder heeft ook enorme buikpijn gehad en bleek dat zijn niet tegen bepaalde (cirtus)vruchten kan.
Wat een zeer fijn middel is om je darmflora weer op regel te brengen is dolfius van solgar, maar misschien ken of gebruik je dit al.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 11:51

Ik ben net ontslagen uit het ziekenhuis. Ik heb geen allergieën, darmen zijn schoon en zien er goed uit. Dus ik ben kerngezond. En moet terug komen als de buikpijn ooit weer zo heftig word.
Maar nu ik op speltbrood/rijst/groenten/fruit/water leef heb ik weinig buikpijn, dus houd ik dit dieet maar voor lange tijd aan :j

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:10

Hoelang heb je in het ziekenhuis gelegen?

Nu is het dus accepteren van de buikpijn ;)
Duspatal werkt erg goed ;)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:20

Ik heb pas het boek "van gifbelt tot tempel" gekocht (om heel andere redenen hoor) maar ik wil het toch even noemen. Dat is een soort detoxkuur middels een redelijk normaal voedingspatroon, maar zonder brood, zuivel en pasta's etc. Daar staan heel veel recepten in die jij dan volgens mij ook zou mogen eten (en heel erg lekker). Ook een paar suggesties voor groentesapjes (ook een manier om veel voedingsstoffen binen te krijgen), je mag dan bijvoorbeeld ook rijstwafels, dat zou jij dan dacht ik ook mogen eten? En zelfgemaakte groentesoepen, pesto's, humus, etc.

Heb dus geen ervaring met dit soort klachten, maar dit leek me wel iets wat bij je "dieet" zou kunnen aansluiten om het wat gevarieerder te maken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:22

dat klinkt wel interessant, dat lijkt redelijk op mijn eetpatroon. Ga ik eens naar kijken.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 13:27

Ja inderdaad WowAmigo ik mag verdraag wel rijstewafels en zelfgemaakte soepen :j

ivy_power89 schreef:
Hoelang heb je in het ziekenhuis gelegen?

Hahah ik bedoelde ermee dat ik niet meer naar het ziekenhuis toe hoef.
Maar ontslagen zeggen ze natuurlijk alleen als je er een tijdje in heb gelegen :+
Mijn fout! :D

Maar als nog ga ik niet beginnen aan Duspatol. Ik vind het heel erg fijn dat het bij jou zo goed werkt :j
En accepteren van de buikpijn kan ik niet, want het hoort er niet. Vind het nogal makkelijk gezegd; "Je moet de buikpijn accepteren". Geloof me ik hoef geen ziekte/allergie of wat dan ook te hebben zodat ik weet waar ik die buikpijn van krijg. Maar die buikpijn hoort er niet, je lichaam geeft toch iets aan dat er iets "mis" is.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:30

Ik heb niet alles kunnen lezen, maar misschien kun je eens wat lezen over leem. Naast dat het reinigd kan het je naast je dieet ook van mineralen voorzien.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 13:32

Ik zal er eens naar opzoek vaan Lailapri :j
Leem de grond/klei bedoel je?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:36

je hebt verschillende, groene leem, schindeles leem, etc. vertagil is een bekend merk van leem maar er zijn ook andere zoals bijvoorbeeld bioron met zijn moederaarde klei

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:36

Tja je moet het zelf weten ;)
Er is onderzoek gedaan, en er is niets uitgekomen.
Je zal dus last blijven houden,

Succes ;)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 14:57

Dus je wilt mij vertellen, als jij ongelooflijke onuitstaanbare pijn hebt in je teen en je laat dat onderzoeken en er komt niets uit. Dat jij je bij die pijn neer legt? :))

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:40

Wel als er verschillende artsen mij hebben verteld dat ze er niets aan kunnen doen.

Je zegr zelf dat je altijd buikpijn hebt, en er wordt al een paar keer door verschillende mensen gezegd dat je duspatal kunt gebruiken, want dat helpt zo ontzettend goed. En jij roept, nee wil ik niet gebruiken, vraag dan ook niet om hulp!
Artsen hebben je duidelijk helemaal binnenste buiten gekeerd, en er is niets ernstigs is gevonden.
Dus ik wens je succes ;)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 17:36

Ik heb om de goude tip gevraagd, niet om iemand die mij medicijnen voor gaat schrijven.
Nogmaals, iedereen moet het natuurlijk helemaal zelf weten wat hij/zij wilt innemen. Maar ik heb het niet met medicijnen. Ik pas liever mijn voeddingsschema aan :j

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:44

Renske_ schreef:
Zus is extreem overgevoelig en ik ben redelijk gevoelig voor bijwerkingen, zo mag ik niet alle pijnstillers & antibiotica enz maar Duspatal haalt alleen de klachten weg en verder niets, oftewel voor ons écht een wondermiddel :j

Ik ben ook overgevoelig voor medicijnen en helaas ook voor Duspatal, dus dat heeft bij mij de boel verergerd en niet verbeterd en ik zit nu weer zonder medicijnen en met klachten.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:35

Nassie schreef:
Ik heb om de goude tip gevraagd, niet om iemand die mij medicijnen voor gaat schrijven.
Nogmaals, iedereen moet het natuurlijk helemaal zelf weten wat hij/zij wilt innemen. Maar ik heb het niet met medicijnen. Ik pas liever mijn voeddingsschema aan :j

Als dat bij jou werkt prima
maar je kan het ook anders zien
Duspatal kan de ontstekingen die er zijn wegnemen en de boel rustig maken, waarna je met je dieet en zonder duspatal pijnvrij verder kan
Ieder zijn eigen ding maar de uren/dagen/nachten die ik tot aan flauwvallen van de pijn dubbelgeklapt op mn bed/grond/enz door heb gebracht weiger ik nog ooit mee te maken, en alleen een dieet werkte bij mij niet, dan liever af en toe duspatal slikken hoor!
Ik sluit me dus bij ivy_power aan, en mijn artsen delen die mening ook :)

Lusitana wat vervelend! jij bent echt de 1e die ik hoor die er niet tegen kan, wat rot!! ik zou dan denk ik gek worden... veel succes verder!