Hoe krijg je die killer body?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:45

Jodieee schreef:
Je kunt ook die diepere buikspieren trainen, Dit trekt de buik vaak strakker.. Dit doe je niet door normale sit ups enz.. te doen. Dan train je veel meer de opliggende spieren.
Om de diepe buikspieren te trainen kun je veel oefeningen doen met je benen in de lucht.

Ben je bekend met het bruggetje?

Ga met je rug op de grond liggen en leg je handen aan de binnenkant van je bekken. Voel of dit hard of zacht is. Wanneer het hard is span je je diepere buik spieren aan. Is dit niet doen dan kun je een "ssst" geluid maken en als het goed is hoor je dan de spieren te voelen aanspannen.

Breng nu je bekken van de grond af ( of je billen) en maak van je knie tot aan je borst een rechte lijn. Je kunt je handen naast je bekken houden om te controleren of je nog steeds je diepe buikspieren aanspant..

Je kunt deze oefening nog uitbreiden door een been in de lucht te houden.. alleen kun je dat beter onder begeleiding doen omdat het daar bij veel mensen fout gaat. ( je krijgt er geen problemen mee, je traint dan alleen de verkeerde spieren... of bijna geen spieren eigenlijk )

heb je hier nog meer oefeningen voor toevallig? :D

Phylos

Re: Hoe krijg je die killer body?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:26

Leuk topic!
Voor de aankomende zomer wil ik ook weer lekker strak zijn. Nou mag ik absoluut niet klagen, maar mijn benen en billen mogen toch wel iets strakker, en buik kan natuurlijk altijd mooier.
Binnenkort woon ik in Groningen op kamers en wil ik daar waarschijnlijk ook lid gaan worden van de Aclo en gaan fitnessen. Bodypumpen wat hier veel wordt genoemd lijkt mij ook wel erg leuk.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 13:52

Hebben jullie eigenlijk allemaal al een abbo bij de sportschool?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:09

ja maar ga er nooit heen :+ had een hele tijd geen fiets (is 20 minuten fietsen) en nu is jhet weer poedersuiker :')

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:01

Ja :j Onbeperkt fitness (met evt persoonlijke begeleiding), lessen, sportdrank, thee en koffie, sauna en zonnebank voor 32,50 per maand..Normaal kost het 50 in de maand, maar ik krijg korting via mijn werk

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:07

Ik werk op een sportschool dus sport gratis.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:11

Ik heb zelf een beetje zitten googlen, maar niet echt iets goeds gevonden, maar weten jullie toevallig
een echt goede site met oefeningen voor thuis op een matje? Met duidelijke afbeeldingen en een goed
schema? :)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:14

Ik zou zeker een sportschool gaan bezoeken ;)
Ik merk echt dat sinds ik aan fitness doe dat ik lekkerder in mijn vel zit. De oefeningetjes die je thuis kan doen zijn toch net iets minder zwaar (en goed) en als je eenmaal op de sportschool bent blijf je er ook wel even ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:02

Voor een strak lijf zul je toch echt moeten gaan sporten. En minimaal 2 keer in de week. Ik ben 1.72 en weeg 57 kilo, mijn bmi is te licht. Maar ik ga nu naar de sportschool. Ik ga 3 maal per week 2 uur trainen en hoop in de zomer iets strakker in het vel te zitten. Ik hoef geen vet te verbranden, want dat heb ik amper, maar het mag allemaal wel wat vaster zitten. Doordat ik niet veel vet te verbranden heb, krijg ik eerder resultaat, omdat mijn spieren sneller opvallen.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 08:37

ninajojo schreef:
Ik zou zeker een sportschool gaan bezoeken ;)
Ik merk echt dat sinds ik aan fitness doe dat ik lekkerder in mijn vel zit. De oefeningetjes die je thuis kan doen zijn toch net iets minder zwaar (en goed) en als je eenmaal op de sportschool bent blijf je er ook wel even ;)

Ik ben zo iemand met echt een grondige hekel aan fitnessen :+. Vind er echt geen hol aan.... in een afgesloten ruimte op een machientje je oefeningetjes doen, het ene oefeningetje na het andere, gezellig altijd diezelfde volgorde... nee, kan je mij niet blij mee maken, en dat zou ik dan ook niet volhouden.
Geef mij maar buitensporten. Hardlopen (of hardlopen met kleine gewichtjes), fit-o-meter (maar dat is geloof ik iets Vlaams. Elke gemeente heeft hier een fit-o-meter, een soort 'parcours' in de bos met verschillende oefeningen die op borden staan uitgelegd. Een soort conditieloop waarbij verschillende spiergroepen aan bod komen. Aje dan in een fitness binnen traint met gewichtjes, is dat bij de fit-o-meter buiten met blokken hout :+ ), ...

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 09:41

Jodieee schreef:
Je kunt ook die diepere buikspieren trainen, Dit trekt de buik vaak strakker.. Dit doe je niet door normale sit ups enz.. te doen. Dan train je veel meer de opliggende spieren.
Om de diepe buikspieren te trainen kun je veel oefeningen doen met je benen in de lucht.

Ben je bekend met het bruggetje?

Ga met je rug op de grond liggen en leg je handen aan de binnenkant van je bekken. Voel of dit hard of zacht is. Wanneer het hard is span je je diepere buik spieren aan. Is dit niet doen dan kun je een "ssst" geluid maken en als het goed is hoor je dan de spieren te voelen aanspannen.

Breng nu je bekken van de grond af ( of je billen) en maak van je knie tot aan je borst een rechte lijn. Je kunt je handen naast je bekken houden om te controleren of je nog steeds je diepe buikspieren aanspant..

Je kunt deze oefening nog uitbreiden door een been in de lucht te houden.. alleen kun je dat beter onder begeleiding doen omdat het daar bij veel mensen fout gaat. ( je krijgt er geen problemen mee, je traint dan alleen de verkeerde spieren... of bijna geen spieren eigenlijk )

kun je niet even een you tube filmpje ervan maken :D

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 10:04

Ik heb niet alles gelezen maar heb je al eens aan de Wii of Xbox gedacht? Met een fitness-programma erop? (Of dans) Ik ken een aantal enthousiaste mensen die op zo op een speelse manier, thuis, wat meer beweging krijgen.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 10:07

Amalarab, ik denk dat dit wel een manier van extra beweging is (ipv fietsen door de wijk ofzo) maar dit zal niet echt helpen om een strakker lichaam te krijgen. De beweging die je maakt is echt minimaal vind ik..
Ik vind dat je gewoon het beste lekker aan de slag kunt gaan in de sportschool, hier zul je vast ook gemotiveerder zijn.

Ik moet zeggen, krachttraining is de beste manier! hier wordt je lichaam echt strak van :) en het is een heeeele kleine kans dat je echt spierballen oid krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 10:37

Volgens mij krijg je met krachttraining uiteindelijk gewoon spierballen hoor. Ligt er maar aan hoe vaak je het doet.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 10:42

Ligt er ook aan hoe je het doet.
Weinig herhalingen met relatief veel gewicht zorgt voor spieropbouw, veel herhalingen met relatief weinig gewicht zorgt voor spierversteviging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 10:47

Kit_for_ever schreef:
Ligt er ook aan hoe je het doet.
Weinig herhalingen met relatief veel gewicht zorgt voor spieropbouw, veel herhalingen met relatief weinig gewicht zorgt voor spierversteviging.

Jep, daarom zeg ik ook "het ligt er maar aan hoe vaak je het doet".
Mijn man doet krachttraining en die doet met zware gewichten 3 x 8 herhalingen. Ik wil strak in het pak en doe 2 maal 15 herhaling met een weinig gewicht.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:41

Ik doe ook mee! Ik dieet sowieso veel, maar ik verlies echt heeeel moeilijk gewicht. Ik wil me dus binnenkort ook inschrijven bij de sportschool. Mijn doel is om 2/3 keer per week anderhalf uur naar de sportschool te gaan. Daarnaast rijd ik sowieso 1x per week paard, en doe ik 1-2 x per week aan paaldansen. :)

Ik wil graag gespierder worden, en strakker. (geconcentreerd op gespierde armen, buik, benen) Mijn buik wil ik strak en plat hebben, met het liefst een flink wasbordje erop. :D

Als het lukt wil ik daarnaast ongeveer 10 kilo afvallen. :)

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:57

Wat ook echt goede oefeningen zijn, zijn op een bal (goed voor balans-coördinatie en spieren), ik train er met name mijn core stability mee.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:03

Wat ik heb begrepen is dat je vooral cardio moet doet on een strakke buik te krijgen en af te vallen?
Ik dacht juist dat je ook veel krachttraining moest doen.

Ik wil plat worden, afvallen, EN gespierd. Ik het dan goed om het half cardio half kracht te doen? En hoe vaak per week is verstandig?

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:35

Mindim, het is gewoon zo dat vrouwen haast geen spiergroei hebben, in elk geval niet zo als mannen. Je kan zo hard trainen als je wilt, en na een paar jaar krijg je natuurlijk wel resultaat, maar om spierballen te krijgen zul je haast aan de drugs moeten :) Natuurlijk krijg je door het trainen een strakker lichaam en zullen je spieren zichtbaar worden, maar geen hele spierballen ;)

Red_Savage Je kan je het beste eerst eens inlezen in krachttraining, het ligt er aan waar je 'gespierd' wilt worden . Krachttraining is niet iets wat je zo even doet, je kan het beste via een persoonlijk trainingsschema werken. Ook zal je goed op je voeding moeten letten.
Oh en voor een wasbordje kan je gauw 2 jaar bezig zijn, buikspieren zijn namelijk de minst snel groeiende spieren! het belangrijkste is dat je vet percentage naar beneden gaat, dan zullen je buikspieren beter uitkomen

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:45

Ik heb er de tijd en de moeite graag voor over! :D

Sowieso let ik heel erg streng op mijn eten, dus dat houd ik dan natuurlijk graag zo. :)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:48

Oke dat is al een stap in de goede richting! ik zie namelijk vaak mensen beginnen met KT, maar omdat ze verkeerd trainen, en dus het geen vooruitgang boeken, houden ze er weer mee op. dat is zo jammer! want KT is gewoon super goed voor je lichaam.

Als je daar mee bezig gaat is het sowieso belangrijk om veel eiwitten te eten.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:52

Eiwitten zal ik zeker in de gaten houden. Ik eet verder zeer calorie beperkt, weinig tot geen suiker, en weinig koolhydraten.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:59

Het beste is eigenlijk om eerst aan te komen (meer koolhydraten) zodat je meer massa hebt en dus meer spieren zal kweken, en daarna dus cutten (minder koolhydraten) maar wel evenveel eiwitten(spieronderhoud) en dan gaat je vet% naar beneden zodat je spieren mooi uitkomen :D

Kijk anders eens op http://forum.dutchbodybuilding.com/
Hier is ook een vrouwentopic en staan erg bruikbare tips op!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:00

Ha, super! Dankje voor de link. Die kan ik goed gebruiken! :D