Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:57

Ik had mezelf voorgenomen om de halve marathon van rotterdam te gaan lopen maar die is helemaal niet in april :o
Zit nu een klein beetje te twijfelen voor de hele... Kan ook voor de 10km gaan maar als je 21 getraint hebt is dat geen uitdaging... Maar 42 km is wel veeul :+

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:22

Goedenavond hier.....nog de beste wensen voor 2011 en dat het maar een goed jaar mag worden.

Leuk Fanneke zo`n lijstje met datum dat zal vast motiveren om te blijven lopen.
Heeft de zandvoort run ook een 5 km afstand?

Zo wenk dat is wel erg netjes zeg ...kan dat goed voelen dan he :D

Klinkt als een fijne vakantie bommetje.....je kan er weer even tegen dus.
En tja goede voornemens...trouw blijven aan mijzelf...vergeet dat nog wel eens.

Is er geen andere loop in die tijd kimmie het dubbele ineens lijkt me wat veel.
Maar ik voel me wel erg beginner zo zeg als ik jullie snelheden hoor en afstanden...
Hoop ook ooit nog eens te zeggen dat ik 10 km in een uur gelopen heb hahaha misschien einde van dit jaar :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:24

xkimmie schreef:
Ik had mezelf voorgenomen om de halve marathon van rotterdam te gaan lopen maar die is helemaal niet in april :o
Zit nu een klein beetje te twijfelen voor de hele... Kan ook voor de 10km gaan maar als je 21 getraint hebt is dat geen uitdaging... Maar 42 km is wel veeul :+

Ik weet niet waar je woont maar 27 maart ofzo is de Venloop, een erg leuke loop om een eerste halve marathon te lopen. De hele trekt mij totaal niet, is mij net iets te veel van het goede. Zou het fysiek wel trekken, maar psychisch???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:25

scooby09 schreef:
Goedenavond hier.....nog de beste wensen voor 2011 en dat het maar een goed jaar mag worden.

Leuk Fanneke zo`n lijstje met datum dat zal vast motiveren om te blijven lopen.
Heeft de zandvoort run ook een 5 km afstand?

Zo wenk dat is wel erg netjes zeg ...kan dat goed voelen dan he :D

Klinkt als een fijne vakantie bommetje.....je kan er weer even tegen dus.
En tja goede voornemens...trouw blijven aan mijzelf...vergeet dat nog wel eens.

Is er geen andere loop in die tijd kimmie het dubbele ineens lijkt me wat veel.
Maar ik voel me wel erg beginner zo zeg als ik jullie snelheden hoor en afstanden...
Hoop ook ooit nog eens te zeggen dat ik 10 km in een uur gelopen heb hahaha misschien einde van dit jaar :P

Hoe lang loop je al? Snelheid komt vanzelf, mijn eerste 5 km wedstrijd liep ik in 47 minuten dus er is nog hoop!

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:48

Goedemorgen allen :)
Zo iedereen alweer druk aan het plannen, leuk hoor :)
Ik ga waarschijnlijk in April mijn eerste run lopen, 5 km voor het goede doel wordt vanuit mijn stage georganiseerd.
Had gisteren willen lopen, niet van gekomen dus straks maar even denk ik, maar eerst even kijken hoe glad het is ;)

Arabesk

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:19

meld zich weer met schaamrood op de kaken, ben weer opnieuw begonnen met start to run les 1 _O-

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:22

Goedzo :D
Welkom terug!!! Ik ben ook 3 of 4 keer opnieuw begonnen maar nu toch echt bijna bij de 5 km :j

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:38

Hallo!

Wat is iedereen al weer goed bezig in het nieuwe jaar!

F_K, welkom, wat goed de 4mijl in 34min!

Rosa, ik woon zelf in Diever, maar kom uit Emmen. Jij omgeving Hardenberg? Is idd niet ver bij elkaar vandaan! Heb een aantal collega's die uit Hardenberg komen.

Wen, ook ik had een verantwoorde jaarwisseling. 1 Glaasje champagne om 12.00u verder heb ik lekker appelcider gedronken! :) Lag er om half 3 in, en om 7.00u ging mijn wekker weer. 7.45u stond ik weer paraat op m'n werk! En wat heb je knap gelopen zeg, de 9,5km onder de 60min!

Fan, een beetje aan 't bijkomen van al je logés? Leuke planning heb je in t vooruitzicht!

Bom, wat een goede voornemens! Hopelijk wordt het voor iedereen een gezond en sportief 2011! Fijn dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad in 't altijd mooie Drenthe! :D

Angela, netjes gelopen hoor als je al zo'n tijd niet had gelopen! Hopelijk ga je je doelen in 't nieuwe jaar behalen!

Scooby, je moet toch altijd ergens beginnen. Je bouwt 't vanzelf wel op hoor!

Kimmie, de hele marathon is wel ineens heel veel, als je net voor de halve hebt getraind. Kan je niet ergens anders een halve lopen? Idd bv de Venloop?

Arabesk, welkom terug, succes met je nieuwe begin!

Ik heb vandaag nog een rustdagje, moet vanavond weer aan 't werk tot 24.00u vannacht. Dus ik ga morgen weer lopen. Denk dat ik in de sportschool ga trainen. Kan daar dan ook nog ff buikspieroefeningen doen. Mijn training van 2x12min met 2 min tussendoor wandelen staat op 't programma. Moet goed te doen zijn, lijkt me!

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:53

ik ben zinnens zodadelijk toch weer les 1 van start to run te lopen... gheghe... kijken of ik hem nog altijd mee kan praten (ze zouden er een cursus spaans onder moeten zetten, serieus ik ken les 1 uit mijn hoofd! gat in de markt!)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:59

Welkom back allemaal :D

Vanmiddag gelopen tussen de natte sneeuw buien door. Maar 20 minuutjes, rustig aan op en uitbouwen. Heb de laatste tijd wat minder gelopen en wat meer gedronken en gegeten dus ik merkte heel duidelijk dat ik wat zwaarder was geworden. Nu gaan we er weer wat aan doen, even de vetjes wegwerken ;)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:49

Zo iedereen weer goed bezig zo net in het nieuwe jaar...
Nou heb vandaag niet gelopen morgen weer een dagje sportschool en dus even op de loopband.
als de gladheid hier weh is ga ik weer eens buiten lopen ....dat zal best even anders voelen.
Angela_ schreef:
Hoe lang loop je al? Snelheid komt vanzelf, mijn eerste 5 km wedstrijd liep ik in 47 minuten dus er is nog hoop!

Bijna 2 jaar nu...maar steeds gestopt vanwege blessure van loop maatje of geen energie omdat we toch niet verder
kwamen...vandaar de sportschool aanmelding.
haha gelukkig is er voor mij nog hoop dan...

Hoe zijn jullie hier begonnen?...alles zelf uitgevogeld of ook les gehad of iets dergelijks

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:21

Scooby ik ben 1,5 jaar geleden begonnen met start to run. En een paar maanden later weer opnieuw en begin 2010 weer opnieuw :o kwam door een galblaasontsteking gevolgd door operatie en daarna complicaties. Maar verder geen les gehad oid.

Later ben ik overgestapt op dutchrunners met Renate Wennemars. Hiervan het schema van 10 km afgerond en nu lekker met radio in de oortjes aan het lopen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:45

hetbommeke schreef:
Scooby ik ben 1,5 jaar geleden begonnen met start to run. En een paar maanden later weer opnieuw en begin 2010 weer opnieuw :o kwam door een galblaasontsteking gevolgd door operatie en daarna complicaties. Maar verder geen les gehad oid.

Later ben ik overgestapt op dutchrunners met Renate Wennemars. Hiervan het schema van 10 km afgerond en nu lekker met radio in de oortjes aan het lopen.

Waar is dat te krijgen?

Ben een beetje uitgekeken op Evy :+

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:47

Aha...en hoe loop jij in een week interval...of een duurloop.
En wordt je door training vanzelf sneller?
Geen last meer van je galblaas ?

Arabesk....volgens mij als je googled op renate dan zou je het moeten vinden.
Zijn idd leuke trainingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:48

Ik ben begonnen met lopen omdat het moest.. Ik kampte met een zware depressie (en de bijbehorende overspannenheidsklachten, eetproblemen enz) en moest 3 dagen per week in therapie en daar zat ook de module runningtherapie bij, 2 x per week een half uur hardlopen om een voetbalveld. We kregen daar een schema op maat.

Nadat ik geen therapie meer had in vorm ben ik bij een loopgroepje hier in het dorp gegaan maar dat was niet echt uitdagend en werd erg saai. Nu ben ik lid geworden (inmiddels ook al weer een dik half jaar) van de atletiekvereniging in de stad hier in de buurt. Erg gaaf!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:35

:wave: Gelukkig 2011 *\o/*

De vakantie zit er helaas weer op, morgen moet ik weer aan het werk en wonder boven wonder voel ik me vanaf donderdagavond ook in eens heel erg goed. Mijn hart wil soms nog weleens op de hobbel gaan, maar ik heb toch het idee dat het ook samenhangt met voeding en dus ook vet eten en alcohol.
Ik heb een aantal goede voornemens en dat is stoppen met roken, dat doe ik als het pakje ook leeg is (vind het altijd zo zonde om dingen weg te gooien) maar goed in het tempo waarop ik nu rook komt dat ding nooit leeg want gisteren maar 1 gerookt en vandaag nog helemaal niet, denk er ook niet aan.

Dinsdag ga ik weer sporten en het is een beetje afwachten wat het weer doet (spekglad hier nu) of ik ga hardlopen of dat ik even naar de sportschool ga. Daarmee laat ik het schema dus ook maar even voor wat het is en pak ik dat wel weer op als het weer het ook toelaat.

En ik wil natuurlijk nog blijven afvallen, ik ben helemaal niet aangekomen deze vakantie en zelfs wat afgevallen, komt omdat ik werkelijk alles lopend heb gedaan de afgelopen twee weken, kon ook niet anders want de auto pakken voor de boodschappen in het dorp is tegen mijn principes en het was te glad om fatsoenlijk te fietsen :+

Ben niet helemaal bij gelezen, sorry :o

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:30

Arabesk, kijk even op pag 35 van het vorige topic, daar sttat het schema ( dacht ik : o )

Sak wat lekker dat t mat je rikketik beter gaat, hoop voor je dat t zo blijft :j

Scoob, ding is eruit dus nergens meer last van ;) kan weer alles eten en drinken :D

Vind trouwens Renate leuker dan Evy :j

En m'n laptop is overleden tijdens de vakantie ;') Ga m morgen wegbrengen, hoop dat iemand m nog kan reanimeren. Hij werd heul langzaam en ook heul warm. Mis m wel, tikken op een iPod is toch wat lastiger :=

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:56

Wow, ben ff een dagje niet geweest en ben gelijk afgestraft. Wat gaan jullie snel!! En wat veel nieuwe namen! Welkom allemaal! :wave:

@Sas, Fijn, dat het beter met je gaat, goede voornemens! :j
@Angela, gaat het nu goed met je ? Kende je achtergrond niet, wat heftig! Heeft het wel goed geholpen?
@Scooby, mijn verhaal is eigenlijk hetzelfde als Bom, ik gooi er wel af en toe wat extra variatie in, afhankelijk hoeveel tijd ik heb. Mijn doel is om één dag in het weekend een duurloop te doen.

xkimmie schreef:

Hij is wel in april hoor Kimmie, 10 april wel te verstaan. http://www.marathonrotterdam.nl/home Heb mij zojuist ingeschreven voor de 10 km *\o/*

Vanmorgen weer een duurloopje gedaan van 5km. Duurde even voor ik mijn ritme zat, na 3km kwam ik eindelijk in mijn ritme. Net na 4km lag er nog flink ijs op de weg, dus moest helaas even wandelen. Nu ik mij heb ingeschreven voor de 10 km, heb ik een echte stok achter de deur om door te trainen, dus ga mij nu heel erg aan de lessen van Renate houden. :j
Nog steeds niet mijn Nike+ Sensor gekalibreerd, vind het wel een gedoe. Van de week ga ik dit echt doen. :j

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:57

Knap dat je dat nog lukt op zo`n ipod kleine priegel dingen.
hopenlijk kan iemand je laptop weer tot leven wekken.
Want wat zijn we toch verslaafd aan het forum en internet he... :D

Goed voornemen sakkia stoppen met roken je zal je daar echt beter bij voelen.(spreek uit ervaring)

Dus angela hardlopen was voor jou met recht therapie...
Helaas hebben wij in het dorp geen atletiekvereniging...wel een hardloop groepje.

Hmm vandaag te weinig gegeten dus heb honger.... :o

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 08:30

:wave: goodmorning!

Vanmorgen was de weegschaal mij goed gezind. Na al de vreterijen is er maar 4 ons bij. 3 Dagen achter kinderen aanrennen is goed geweest :')
Heb besloten oefeningen erbij te doen met de halters, dit schijnt goed te zijn.

Ik ga rijden naar Schiphol, tot straks!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 09:47

Goedemorgen!

Dank voor alle complimenten over mijn rondje van zaterdag... :D ben ook echt trots op mezelf.

Gister nog een klein rondje gedaan, maar dat ging niet zo lekker. Wilde weer eens wat 'natuur' opzoeken, maar dat lag er niet zo mooi bij; ijs, modder en mul zand wisselden elkaar af, dus het was heul zwaar. Kwam nog wel een kennis van vroegah tegen, vol bewondering over hoe ik was afgevallen en hoe knap ze het vond dat ik het hardlopen zo volhield... :D Daar groei je dan toch wel even van... :D

Fan, ik doe na het lopen altijd buik- en rugspieren, opdrukken en krachtoefeningen voor mijn benen.

Bom, heerlijke vakantie gehad dus...
Mooie voornemens ook.

Hier als voornemens:
Blijven lopen
Een beslissing nemen wanneer Lis uit de sport gaat
Projectje gaan starten
Slagen voor minimaal 2 cursussen (KNHS jury en een carriere-gerichte)
Een fantastische baan vinden en houden.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 10:07

Goeiemoggel allemaal!

Ook ik heb mijn werk weer gevonden, wel geglibber over de dijk in het donker vanochtend maar goed... we zijn er weer :P Helaas ook een hele volle Inbox, dus zo maar eens de delete-knop gaan gebruiken ;)

Fan, dat gaat je lukken hoor die 10 km, ben ik van overtuigd :j
Wen, mooie voornemens +:)+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 10:18

Ikheb helemaal geen volle inbox gelukkig. Moet wel wat dingen gaan doen, maar ik moet eerst even uitvinden hoe en wat allemaal :+ Vandaag doe ik het maar eens lekker rustig aan denk ik en dan gan ik er morgen wel weer vol tegen aan :j

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 10:24

Goedemorgen dames!
Ik wens iedereen natuurlijk een heel sportief en gezond 2011 met heel veel lekkere kilometers!

Ik ben nieuwjaarsdag goed begonnen met rondje 9 km in 45 minuten! Heerlijk!
Gister een heerlijke buitenrit gemaakt op mijn spekkie, wow, hij was zooooo braaf!!
Vanavond naar de binnenbak met hem. Ben de vorst nu wel ontzettend zat....
Morgen weer een rondje rennen!

Nog een paar daagjes werken en dan heb heb ik volgende week lekker vakantie, op naar de sneeuw in Oostenrijk!
Laatst bijgewerkt door klotshtiduj op 03-01-11 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 10:38

Zo, das lekker up tempo Judith!

Hier ook geen volle inbox, sowieso weinig te doen. Maar goed, toe maar weer... ;)

Vanavond les met Lis en morgen weer hardlopen.

Vandaag wel een dipje, kan wel janken echt...