Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Circel schreef:gaat ibuprofen écht op recept per 1 januari??
Damn, dan moet ik nog even flink gaan inslaan! Met mijn soort hoofdpijn kom je er niet met zo'n banketstaaf paracetamolletje....
Joceline schreef:Ibruprofen is verschrikkelijk slecht, krijg je enorme maagbloedingen van. Ken mensen die ze slikken tegen hoofdpijnen enzo, echt heel dom. Een paar van die mensen die ze vaak slikken hebben al flinke maagbloedingen gehad en ondanks dat de dokter de oorzaak ibru heeft genoemd willen ze het niet geloven..domdom. Alleen slikken dus via recept/huisarts voor ontstekingen en erge pijnen en niet tegen hoofdpijn. Zelfs niet met erge hoofdpijn, dan is er namelijk een ander probleem als paracetamol niet helpt. Dan zul je echt terug naar de dokter moeten. Ibruprofen is daar niet voor bedoeld.
Joceline schreef:Ibruprofen is verschrikkelijk slecht, krijg je enorme maagbloedingen van. Ken mensen die ze slikken tegen hoofdpijnen enzo, echt heel dom. Een paar van die mensen die ze vaak slikken hebben al flinke maagbloedingen gehad en ondanks dat de dokter de oorzaak ibru heeft genoemd willen ze het niet geloven..domdom. Alleen slikken dus via recept/huisarts voor ontstekingen en erge pijnen en niet tegen hoofdpijn. Zelfs niet met erge hoofdpijn, dan is er namelijk een ander probleem als paracetamol niet helpt. Dan zul je echt terug naar de dokter moeten. Ibruprofen is daar niet voor bedoeld.
Circel schreef:Maar ik heb het nergens over dagelijks gebruik, dus om dan gelijk over domdomdom en maagbloedingen te beginnen....![]()
Daarbij vraag ik me dus af of het volledig op recept gaat.
Brainless schreef:Dat snap ik; maar van alle medicijnen (zowel vrij verkrijgbaar als op recept) is bekend dat er risico's / bijwerken aan zitten.
Dat is dan aan de mensen zelf te bepalen of ze dat risico willen nemen en gelukkig krijgen de meeste mensen geen / amper last van bijwerkingen.
Hetzelfde geld ook voor alcohol. Een glaasje per dag is geen probleem, maar een fles per dag en dan weken lang wel.
Brainless schreef:realmagic schreef:ik gebruik ook ibu voor mijn hoofdpijnen.
Nooit geen last gehad van mijn maag of andere bijwerkingen
ook als ik ongesteld ben gebruikt ik ibu, en voor de pijn en als bijwerking van de ibu heb je minder bloedverlies.
Ik ga nog maar ff een groot doosje halen van de week.
Ibuprofen is bloedverdunnend en theoretisch zou je dus erger bloedverlies moeten hebben.
Ik slik tegen mijn rugpijn diclofenac (dis is tegenwoordig ook vrij verkrijgbaar in 12 1/2 en 25 mg).
DaniBanani schreef:Ik heb ook even gezocht, geloof dat het straks alleen nog verkocht mag worden:
In supermarkten per 12 van 200mg
In drogisterijen per 24 van 400mg, of 48 van 200mg
In apotheken per alles wat meer is dan bovenstaande hoeveelheden, maar zonder recept, volgens mij heb je dat -net als nu- pas nodig vanaf 600mg.
Dus dan is het nog steeds prima te verkrijgen..

Joceline schreef:Circel schreef:Maar ik heb het nergens over dagelijks gebruik, dus om dan gelijk over domdomdom en maagbloedingen te beginnen....![]()
Daarbij vraag ik me dus af of het volledig op recept gaat.
Het was ook helemaal niet op jou gericht! Meer op die mensen die ik ken en ze als snoepjes slikken. Ik hoor er gewoon zovaak (van een arts) en dan wil je mensen waarschuwen maar blijven ze wekenlang dagelijks slikken.

verootjoo schreef:paracetamol is geen ontstekingsremmer... alleen NSAID's zijn ontstekingsremmers en paracetamol hoort daar niet bij