Stemmingswisselingen wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:39

Menino schreef:
ik ben een maand aan de pil geweest, en toen weer gestopt. Heel vervelend. Weet ook niet zo goed wat ik daar mee aan moet. Soms denk ik, ik laat mezelf gewoon steriliseren dan ben ik van het hele gezeik met hormonen af .... :') Maaaar, ik ben 18 en hoewel ik ab-so-luut geen kinderwens heb.... Weet je nooit hoe de toekomst loopt enzo, dus dat lijkt me wel weer een beetje drastisch meteen. Maargoed.

Ja idd wat je zegt, je bent 18 dus er kan nog zoveel veranderen...
Al zou het wel heerlijk zijn om er vanaf te zijn ja :')

MaritB

Re: Stemmingswisselingen wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 18:06

Uhm, ik had op een gegeven moment altijd pijn in mijn buik.
veel onderzoeken gehad en ze weten nog steeds niets :P

ben ondertussen gestopt met de pil en nu gaat het een stuk beter! behalve de 1e dag dan.

maar nu ben ik maar 4 dagen ongesteld, en toen was ik 2 weken ongesteld en de hele tijd pijn. heb van alles geprobeerd doorslikken, eens in de 3 maanden ongesteld niets hielp.

nu ben ik op zoek naar iets anders, want vind wel fijn als ik het zelf kan regelen.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:14

Red_Savage schreef:
Hm, hier heb ik een tijd geleden eens een topic over geopend, Ik heb er last van ja, de ene periode meer dan de andere. Erg vervelend. Het ene moment kan je dag niet meer stuk, 10 seconden later sta je de boel bij elkaar te krijsen.
Ik weet nog steeds niet wat ik er aan kan doen.

Ik denk niet teveel frustraties en emoties opkroppen (daar ben ik dus niet zo goed in :+)

Ook erg lastig als er van die flinke woede aanvallen bij komen kijken. Helaas lijdt de hele buurt daar onder (de buren kunnen oordoppen aanschaffen) en een tijd geleden waren 2 kastdeuren de klos. :=

Die woedeaanvallen heb ik ook. Op zo'n moment schaam ik mij niet maar daarna :o

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:17

Ik heb de woede aanvallen ook, maar op een andere manier.. Moet zeggen dat ik ze tegen woordig 'aan voel komen' en ik dit tegen mijn vriend meld en hij mij dan nauwlettend in de gaten houdt.. Soms ga ik ook douchen of heel erg ijsberen om van het gevoel af te komen, vorige keer ben ik gaan hardlopen.. Krijg dan namelijk de neiging om mij zelf wat aan te doen, door opgekropte frustratie... :) Krijg dan een soort blinde vlek..

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:37

@ hestejente: wat jij zegt klinkt heel logisch, zo probeer ik ook als ik even in de put zit de leuke dingen niet te laten verpesten, en echt op het moment zelf te leven en niet te veel na te denken en te piekeren. Maar dat kost me zo ontzettend veel energie, dat ik het soms echt niet de moeite waard vind. Wat natuurlijk onzin is, want die leuke momenten heb je nodig om er weer een beetje bovenop te komen.... Tja die circel doorbreken is moeilijk.

Maar wat ik nog wel het stomste vind eigenlijk, is dat er nooit een duidelijk begin of einde is van zo'n periode. Had het er laatst met mn vriend over en die vroeg ook van wanneer begint het dan, als er iets tegenzit of tijdens je maandelijkse periode ofzo. Ik heb juist het idee dat er in zo'n slechte periode juist alles tegen zit, maar of het daarmee begint? Ook dacht mijn vriend dat het wel over zou gaan als ik maar genoeg leuke dingen probeerde te doen... maar dat is ook niet echt de oplossing volgensmij...

En @ tante_trien, die eetbuien ken ik ook, als er bij mij niks in de kast ligt kan ik zo een pak vlokken naar binnen gieten :o Heb dus ook absoluut nooit iets zoets in huis, uit zelfbescherming :P

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:58

Met de pil heb ik gelukkig nog geen problemen gehad dus hoef ook niet te stoppen. Gelukkig maar want voordat ik deze pil had had ik ongelofelijk veel krampen, pijn en alles.. Geen pretje. := Kon elke keer amper uit bed komen door de pijn.

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:04

Zo jullie hebben al veel gekletst! Het wordt bijna een HK voor ons ;)

Heb vandaag eindelijk eens een zorgeloos dagje gehad, alleen nu ben ik zo uitgeput..blijkbaar vermoeid het me om een leuke dag te hebben ofzo..Heel vreemd!

Sinds ik de pil heb kan ik er wel beter mee overweg maar de migraine en krampen blijven helaas! Tsja het nadeel van vrouw zijn he!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:36

Ik snap wel wat je bedoelt flip. Het is nou eenmaal zo dat je jezelf met je eigen gedachten steeds somberder maakt. Zonder dat je daar vat op hebt. Een beeld dat ik erg mooi vind is dat je gedachten voorbijdrijvende wolken zijn, die vanzelf ook weer weggaan. Ze zijn er, en als je er geen aandacht aan besteedt (en dat is dus het moeilijke gedeelte want het gaat automatisch en daar sta je dan zo ineens bij stil terwijl je jezelf ongelukkig aan het denken bent. Althans dat heb ik) drijven ze ook weer voorbij. En achter de wolken schijnt.... juist ja ;) Het helpt mij om naar de lucht te kijken wanneer ik zo somber denk, dus als je mij omhoog zie kijken ben ik mijzelf aan het losmaken van mijn gedachten :P

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:49

Ik heb het zelf niet, maar mijn vriend wel.
Erg vervelend, hij kan gewoon van het 1 op het andere moment omslaan, en dan niet zo'n beetje ook. Veel woede aanvallen, hij zegt dan dingen die hij niet meent etc. Erg vervelend, achteraf weet hij ook vaak niet wat hij heeft gezegd en gedaan allemaal. En zelf vind ik het vaak erg moeilijk om er mee om te gaan, ik weet niet hoe ik moet reageren etc.

Misschien hebben jullie tips voor me hoe ik moet reageren? Of wat ik moet doen?

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:03

hestejente schreef:
Ik snap wel wat je bedoelt flip. Het is nou eenmaal zo dat je jezelf met je eigen gedachten steeds somberder maakt. Zonder dat je daar vat op hebt. Een beeld dat ik erg mooi vind is dat je gedachten voorbijdrijvende wolken zijn, die vanzelf ook weer weggaan. Ze zijn er, en als je er geen aandacht aan besteedt (en dat is dus het moeilijke gedeelte want het gaat automatisch en daar sta je dan zo ineens bij stil terwijl je jezelf ongelukkig aan het denken bent. Althans dat heb ik) drijven ze ook weer voorbij. En achter de wolken schijnt.... juist ja ;) Het helpt mij om naar de lucht te kijken wanneer ik zo somber denk, dus als je mij omhoog zie kijken ben ik mijzelf aan het losmaken van mijn gedachten :P

Ja dat klint wel heel logisch, en is mss wel een goede manier om even niet te denken en te piekeren. Ga ik zeker onthouden. Alleen met dit sombere weer is het mss beter om niet naar de lucht te kijken :P

@ xRoosss: Wat ik vooral heel erg vervelend is is als iemand op zo'n moment met me wil praten over mn gevoelens en het waarom enzo. Laat me maar ff mn gang gaan en geef me gewoon gelijk denk ik op zo'n moment. Maar het beste is mss om het gewoon aan hem te vragen als hij een goede bui heeft ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:12

Vanochtend was het best helder :D En het wordt ook al een klein beetje vroeger licht :)

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:13

@ Flip, dankjewel :) Mijn vriend heeft nu weer zo'n bui sinds gisteren avond. Heb hem eigenlijk de hele dag genegeerd, ik wacht wel tot hij weer contact met mij opneemt dan.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:22

Even complimenten aan Hestejente hoor, je geeft goede en duidelijke informatie. 't Is inderdaad niet zo makkelijk om die knop te vinden maar de kennis ervan is al het halve werk natuurlijk, je hebt 't mooi uitgelegd met die wolken :) Mensen onderschatten vaak hun eigen ''gedachtenkracht'', benut 'm zo goed mogelijk want je kan er zoveel mee, 't kan je maken of breken.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:24

komt me (helaas) allemaal zo bekend voor

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:43

Dank je wel Mischa. Het komt allemaal uit een kerstgeschenk (boek) hoor :P Ik lees graag eerst voordat ik wat ga doen. Het is een heel mooi en waardevol iets dat wij mensen een geest hebben waar we mee kunnen denken. Het is alleen jammer dat we niet altijd controle hebben over die gedachten, soms gaan onze emoties ermee op de loop. En het is aan ons mensen om ons te realiseren niet alleen wanneer we denken (en dat denken ons neerslachtiger maakt) maar ook dat het maar gedachten zijn. En niet de realiteit.

Ik vind dat het handig is om dat te weten. Nou nog toepassen :P

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:02

Ik haal ook een groot deel van kennis uit boeken hoor, en eigen inzicht natuurlijk O:) voordeel van die boeken is dat je meteen beseft dat je lang de enige niet bent die ergens last van heb en dat er ook mee om te gaan is, maar daarvoor moet je wel 't een en ander leren en dus doen. Dus ja, nu nog toepassen inderdaad, ook daarvoor moet je weer nadenken... nee 't leven is ook niet makkelijk :P

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 23:40

Het moeilijkste is inderdaad je gedachten op iets positiefs brengen.

Mij helpt de tijd en energie die ik mijn paard kan steken heel erg, soms ga ik dr heen terwijl ik eigenlijk helemaal geen zin heb, dan loop ik de stal binnen, roep haar naam en hoor ik gehinnik! daar wordt ik al blij van.
en ze voelt me als geen ander aan, ze doet lief en soms juist niet, dan zegt ze: he baas let is even op je bent nu bij mij.
dan moet ik lachen en gaat t over!

ik heb geleerd, als je je mond laat lachen, moet je automatisch ook lachen omdat je, je hersenen prikkelt.

het kan helpen. maar moet ook wel wat betreft mijn paard leef ik op een roze wolk, maar zodra ik dan neerdaal op aarde, kan het ook ineens om slaan!

ben mezelf ook aan het leren, niet zo met anderen 'bezig' te zijn. ik leef voor mezelf en wat anderen van mij denken is jammer dan.
lukt niet altijd hoor, op t moment dat ik dit topic openende zat ik al even in de welbekende dip maar dat is dan zomaar ineens over, meestal krijg ik dat weer als ik van alles 'moet'
doe ook veel dingen wat me te veel is, maar t moet! maakt het wel zwaar trouwens, een opleiding waar ik niet 100% achter sta, stage die heel anders te werk dan ik doe, daarnaast paard, werken en een relatie die veel energie vergt omdat we niet vaak op 1 lijn sta, ik ben een controlfreak en heb de laatste tijd niet echt de controle meer over 'ons' dat heb ik moeten los laten, en moet zeggen het lukt me beter als ik had gedacht.

maar omdat ik met 'problemen' kamp behalve stemmingswisselingen gaat het me soms moeilijk af en ben ik regelmatig zeer depressief! maar andere moment leef ik op een roze wolk, niets kan fout gaan ed!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 10:19

Flip schreef:
En @ tante_trien, die eetbuien ken ik ook, als er bij mij niks in de kast ligt kan ik zo een pak vlokken naar binnen gieten :o Heb dus ook absoluut nooit iets zoets in huis, uit zelfbescherming :P

Nou, ik kan eten wat ik wil, dus dat zelfbescherming hoeft (gelukkig) niet. Maar mijn Ma doet de boodschaps, en er ligt bijna altijd wel wat. En als er dan op het verkeerde moment niks ligt, raak ik gewoon helemaal over stuur.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:35

Ik had juist problemen met mijn stemmingen bij de paarden. Paard is spiegel van jezelf en dat is best lastig dan. Als het meezit wil ik van het voorjaar weer een paard aanschaffen maar ditmaal echt een cool type die zich hopelijk niet veel zal aantrekken van mijn buien. Jullie tips?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:08

Een evenwichtig, vergevingsgezind paard met een stabiel verleden. Eentje die zich niet gek laat maken :)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:12

Mijn verzorgpaard is daar echt ideaal voor, maar die gaat niet weg! :D :D

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:21

Ik heb er ook last van hoor!!
Zo op het 1 op andere moment kan ik ineens sjaggie zijn! Baal daar enorm van!
Als ik dan wegga met me vriend waar ik al tijdje zin in heb kan het zomaar zijn dat ik die dag gewoon echt sjaggie ben en ik kan daar echt niks aan doen!

Ik moet ook altijd op tijd eten anders ben ik helemaal niet meer te genieten! Moet echt 6 x per dag wat eten.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 15:14

Heb ik ook. Als ik een dag slecht eet of niet op tijd eet nou pas dan maar op ha ha.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 15:15

Ik voel me in eens niet zo heel vreemd meer! O:)

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:06

Haha nee wel fijn om te lezen dat we niet de enige zijn!
Er staan wel meteen allemaal van die fijne Ads onder dit topic =P