Eczeem, welke bokker nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

e_horse

Re: Eczeem, welke bokker nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:09

Hieronder krijgen we nog allemaal tips van Google ;-)

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:19

Ja precies :')

Huidinfectie? PadyCare voor atopisch eczeem en andere chronische huidaandoeningen www.bap-medical.com/
exzeem Zechsal puur magnesium 100%zuiver & heilzaam voor uw huid! www.zechsal.eu
Last van een droge huid? Direct herstel van de zeer droge huid: SOS herstellende bodylotion! www.NIVEA.nl

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:20

yep, heb altijd een potje vasaline in mijn tas :D
e_horse schreef:
Moeten jullie ook na elke keer handen wassen je handen weer opnieuw insmeren? Omdat het anders gewoon te droog aanvoelt?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:22

Ik heb daar zo een speciale crème voor, heeft de dokter voorgeschreven :j .

CTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:24

e_horse schreef:
Moeten jullie ook na elke keer handen wassen je handen weer opnieuw insmeren? Omdat het anders gewoon te droog aanvoelt?

Ik moet ook elke keer mijn handen insmeren na het handen wassen. Anders word ik gek van de jeuk.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:29

... en dan wil je eigenlijk gaan bokken, maar dan wordt je hele toetsenbord vet...

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:31

ik wordt niet gek van de jeuk aan mn handen... smeer ze alleen in omdat ze droog zijn...

voor de rest wel overal echt jeuk... smeer dan ook zo goed als elk plekje van mn lijf wel in :P

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:34

CTJ schreef:
e_horse schreef:

Ik moet ook elke keer mijn handen insmeren na het handen wassen. Anders word ik gek van de jeuk.

Pff hou op, ik werkte 2 jaar lang op een vleeswaren/kaas afdeling en moest dus ongeveer om het kwartier al zo niet vaker mijn handen wassen, en de machines e.d. schoonmaken met schoonmaakmiddel met een chloortablet ;( kon dus de hele dag ook geen zalf gebruiken omdat dat anders op de producten zou komen :+

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:42

knabbelgirl schreef:
superlotje schreef:
*Klaagmodus aan*
Warm, koud, vocht, weinig slaap of stress en het is weer raak. Armen en benen onder het eczeem.
Jeuken is zo oncharmant, maar ik kan soms echt niet laten. Grrr...
En ik baal er ook van dat ik enkel katoenen kleding zonder al te veel naden e.d. Al dat wol wat nu in de mode is is erg leuk, maar niet voor mij.
*Klaagmodus uit* ;)

Whahaha in welk topic kom ik jou niet tegen :')

Ik ben een plaag :Y)

e_horse schreef:

Ik was/desinfecteer als ik werk echt 1000x mijn handen, eerst werden ze daar enorm droog van (en blijven smeren was niet echt een optie). Nu is de huid op mijn handen er gelukkig aan gewend. Alleen dat koude weer helpt niet mee.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:15

Ik meldt mij ook :wave: Ga morgen even alles doorlezen misschien staan er nog tips in voor mijzelf :o

Heb mn eczeem nu redelijk onder controle maar eigenlijk elke winter heb ik een andere plek waar ik krab :+ Nu zijn het vooral mn handen, hals en de wreef van mn voet. Ik heb van de huisarts Cutivate-zalf en dat helpt bij mij best goed. Verder eet ik geen varkens-vlees en douche ik niet meer douchegel maar met ouderwetse zeep, daar droogt je huid minder van uit dan van van douchegel. Tevens wordt ik streng afgestraft door mn vriend als ik de jeuk probeer weg te werken :D (dat krabben gaat eigenlijk ook gewoon onbewust als je jeuk hebt, bij jullie ook?)

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:25

Ja! Ik heb het heel vaak niet eens door, en dan vooral als ik wat lees ofzo. :=

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 19:19

Als douchegel is kokos van Inecto of The Bodyshop ook een aanrader, droogt helemaal niet uit, verzorgt het en desinfecteert.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:33

Ik gebruik zeep op basis van olijfolie, zonder chemische zooi er in. Puur natuur. Shampo van herbal essentes (of zo) Ik heb van mij zelf een vette huid, is voordeel met veel douchen.

Dit is een adres van ezelinnenmelk producten, ook goed voor eczeem.

http://www.asineriedupaysdescollines.be ... melk-/3/16

Ik heb hier zelf nog niks van geprobeerd, maar lijkt me de moeite waard. (alleen die :$ )

Al die hormoon zalven mogen artsen houden. Wat littekens betreft, die verdwijnen. Ik heb mijn gezicht zo vaak open gehad dat ik geen blauwe plekken meer kan krijgen, maar word wel elke zomer erg bruin.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:48

Hormoonzalf gebruik ik ook liever niet maar mn handen zagen er echt niet uit, helemaal open zag er echt niet uit en de jeuk bleef dus dan maar ff tijdelijk zo'n hormoonzalfje...

Producten van ezelinnenmelk heb ik vaker van gehoord dat het heel goed spul is maar idd :$ dus heb me er nog niet aan gewaagd.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:54

die hormoonzalf gebruik ik soms, eigenlijk alleen als er een eczeem'aanval' aan zit te komen, dus als het zeg maar nog nattig is met van die blaasjes. :D volgensmij heeft het daarna al geen zin meer, smeer dan vasaline intensive rescue (oid). maar de hormoonzalf heb ik echt al zo lang en ben nog steeds niet van mijn eczeem af.
maar als ik het zo lees ben ik wel blij dat ik het alleen op mijn hand heb. echt rot lijkt me als je ook je hele benen eronder hebt. :(:) ik had laatst trouwens tussen mijn teen eczeem. :=
heb ook op een meisje gepast van 6 jaar en die had haar hele lichaam eronder. haar hele benen, voeten, armen, gezichtje. maar dan had ze gelukkig niet van dat rode eczeem met blaasjes, maar gewoon heel droog.

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:09

Ben nu 3 dagen aan het smeren met kneipp probleemhuid kuur teunisbloem.

En ik heb gewoon het idee dat dat werkt! Heb bijna geen jeuk, krab dus ook niet en de plekjes beginnen zelfs al wat te verdwijnen! Huid wordt er een stuk rustiger van :) Dus tot nu toe ben ik blij...

Maar heb meestal dat het na een tijdje niet meer werkt. Heb ook een poos paardenmelkzalf gesmeerd, dat werkte... maar na een poosje dus niet meer.... ben daar ook beetje bang voor met dit spul...

hormoonzalf heb ik ook wel gebruikt, maar eigenlijk alleen toen het zo belachelijk erg was.... maarja dat hielp toen niet... het enige wat toen hielp was een behoorlijk zware antibiotica kuur... maarja toen die op was kwam alles weer terug :P

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:17

Hoi, ik meld me ook even. Ik heb psoriasis en eczeem en beide spelen nu weer op. Mijn eczeem plekken zijn altijd een verassing waar die s winters tevoorschijn komen. Dit keer op mijn schouders en heupen. Vroeger altijd op de normale plekken: Ellebogen, knieholtes maar dat is al 4 jaar niet meer voorgekomen.
Ik zorg er voor dat ik zoveel mogelijk stress uit de weg ga (maar dat bezorgd soms ook stress ja ;) ).
Ook ik heb van die lelijke pigmentvlekken in mn gezicht, maar die trekken s zomers meestal wel weg als ik genoeg zon heb gehad.

Ik probeer toch wel vaak onder de zonnenbank te gaan, smeer elke dag met de zalfjes van mn huidarts (hormoon) (diprosone en pro-topic) en probeer mijn huid een beetje vettig te houden, niet teveel douchen en niet te warm (Wat wel erg verleidelijk is met deze kou) en wat bij mij ook erg helpt is met de Nivea douche Olie te wassen.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:21

Dat spul van kneipp dat trekt mijn huid niet in, blijft er op liggen. Dat gebruik ik dus niet meer. Nivea crème en zalf ben ik ook allergisch voor.

En tot mijn grote zeer ontevreden schrik ben ik ook allergisch voor de kilo zak drop van de lidl. En die vind ik zo lekker. -:(-

Het wel of niet eten van bepaald vlees is een fabeltje ik mocht geen varkensvlees, geen ei dooier. Moest kippensoep eten en slakken :r %) Ik ben 3 jaar vegetariër geweest en heb nog nooit zo'n last van eczeem gehad. Dus weer aan de kadavers ~~}> Kip en vis blijk ik ook niet te verdragen, net als fruit van de citrus familie.

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:31

ik ben ook allergisch voor aantal soorten fruit, kan o.a. niet goed over appel, kiwi, ananas, mango, grape fruit en sinaasappel... kan ook niet goed over noten. Eet dat soms wel gewoon omdat ik het zo lekker vind... maar is misschien toch niet helemaal handig...

Bleek ook niet over de massageolie van de fysiotherapeut te kunnen... is ook prettig, want ga de komende tijd toch regelmatig naar de fysio toe moeten...

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:10

ik eet gewoon alles, heb nergens last van. Alleen varkensvlees wil soms voor extra jeuk zorgen.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:28

Loose schreef:
heb ook op een meisje gepast van 6 jaar en die had haar hele lichaam eronder. haar hele benen, voeten, armen, gezichtje. maar dan had ze gelukkig niet van dat rode eczeem met blaasjes, maar gewoon heel droog.

Ik heb ook droge eczeem, weet eigenlijk niet eens of dat qua gevoel/jeuk veel verschilt?
Ik was trouwens gister lasagne aan het maken en had een deel van mijn vinger de dag ervoor opengekrabt,
dat sap van de tomaten, paprika enz is er allemaal op gekomen en nu is mn vinger onwijs dik :')

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:31

Hier nog iemand met eczeem.. mijn hele leven heb ik het al.. soms in mijn gezicht en hals maar het is altijd aanwezig op mijn armen en handen.. ik heb ook een extreem droge huid en moet me 2x per dag helemaal insmeren met een vette zalf anders sneeuw ik (schilfers).. ik heb nu weer een sterke hormoon creme gehad voor de eczeem op mijn armen omdat mijn armen aardig open liggen

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 12:31

Ik lees hier veel over allergieen, hoe zijn jullie daar achter gekomen? Bloed laten testen of ervaring?

Auw, dressagelady, dat zal flink prikken!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:34

Haha ja nogal, ik had het tussendoor al steeds gespoeld maar blijkbaar niet voldoende.
Heb er nu niet echt last van eigenlijk behalve de gebruikelijke jeuk :))

Ik heb als klein kind heel vaak bloed moeten laten prikken, kwam nooit iets uit.. Maar weet alleen uit ervaring dat ik niet goed reageer op kiwi, melk en parfum.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:54

Juangi schreef:
Ik lees hier veel over allergieen, hoe zijn jullie daar achter gekomen? Bloed laten testen of ervaring?

Ik ben getest maar ook omdat ik astma had. Volgens mij gaat eczeem, astma en allergieen snel samen... Verder ben ik vroegahh veel bij een electro acupuncturist geweest die mij kon vertellen dat ik bepaalde dingen niet mocht eten (vaak maar tijdelijk) omdat dat mn eczeem/astma verergerde. Nu heb ik geen astma meer maar mn eczeem is nog wel iets wat ik in de gaten moet houden.