Eetstoornis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Re: Eetstoornis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:41

Succes meid!

Je bent enorm de goeie kant aan het opgaan, ook al lijkt het helemaal niet zo. Je zal een heftige tweestrijd kunnen voelen, en enorm veel verdriet voelen...
Maar het komt echt allemaal goed! Dit is een grote stap, maar ik geloof in je!

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 12:58

EngeltjeS schreef:
Succes meid!

Je bent enorm de goeie kant aan het opgaan, ook al lijkt het helemaal niet zo. Je zal een heftige tweestrijd kunnen voelen, en enorm veel verdriet voelen...
Maar het komt echt allemaal goed! Dit is een grote stap, maar ik geloof in je!

ja i know
maar wil nu niet meer naar de dokter.
ik moet onverwachts alleen omdat me moeder met hoge koorts is thuis gekomen.
pff nu durf ik helemaal niet meer. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:11

Even doorbijten meid, over een paar uur ben je er al vanaf, sta je lekker bij je paardje. :) En dan heb je wel de stap gezet naar hulp en een fijnere toekomst. Succes, je kunt het!

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 13:12

RedPassion schreef:
Even doorbijten meid, over een paar uur ben je er al vanaf, sta je lekker bij je paardje. :) En dan heb je wel de stap gezet naar hulp en een fijnere toekomst. Succes, je kunt het!

ja ik weet het ik moet doorbijten.
pff, weet gewoon totaal niet wat ik moet zeggen/hoe ik moet beginnen.
ben zo bang dat ze me raar vind ;(
dankje!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:14

Je arts mag geen oordeel geven of je raar bent of niet.
Het is een ziekte, en daar is de dokter voor, om jou te helpen.

Ze helpt je ook wel, waar je moet beginnen.
:(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:15

Weet ze al dat je naar een psych gaat? Dan kan je daar eventueel mee beginnen, zeggen dat je psych je heeft aangeraden om met haar te praten omdat je een probleem hebt waar je meer hulp voor nodig hebt. Dan vraagt ze heus wel verder en hoef jij het gesprek niet alleen te dragen. En ze zal het al helemaal niet raar vinden, je bent (helaas) niet de enige met dit probleem.
Ik moet nu offline, maar ik zal aan je denken en wil je heel veel succes en sterkte wensen. Kop op meid! :(:)

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 13:15

EngeltjeS schreef:

ja dat is zo, naja ik ben weer zo dat ik ga invullen wat ze op dat moment van me kan denken.
heb ook totaal geen zin om me op te maken maar wil niet zo over straat zie er anders niet uit ( dikke wallen )

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 13:17

RedPassion schreef:
Weet ze al dat je naar een psych gaat? Dan kan je daar eventueel mee beginnen, zeggen dat je psych je heeft aangeraden om met haar te praten omdat je een probleem hebt waar je meer hulp voor nodig hebt. Dan vraagt ze heus wel verder en hoef jij het gesprek niet alleen te dragen. En ze zal het al helemaal niet raar vinden, je bent (helaas) niet de enige met dit probleem.
Ik moet nu offline, maar ik zal aan je denken en wil je heel veel succes en sterkte wensen. Kop op meid! :(:)

ja ze weet dat ik daar heen ga, oke dankje voor de tip!
moet me zelf nu eerst maar is daarheen zien te krijgen zonder te gaan janken op de fiets en iedereen me nog meer aan gaat staren.
dankje! zal wel laten weten hoe het ging!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:20

soepstengell schreef:
EngeltjeS schreef:

ja dat is zo, naja ik ben weer zo dat ik ga invullen wat ze op dat moment van me kan denken.
heb ook totaal geen zin om me op te maken maar wil niet zo over straat zie er anders niet uit ( dikke wallen )

herkenbaar...

Maar: Jij kan niet denken wat anderen denken. Dat is jou gedachten, en niemand anders denkt er precies zo over. Je bent zelf onzeker over jezelf, denkt negatief, en mensen zien jou nooit zo negatief, als jij jezelf ziet.

Geef jezelf een schop onder je kont, ga er heen, en doe je verhaal. Je wilt geholpen worden toch? Dan moet je beginnen bij deze moeilijke en grote stap... Je kan het!

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 13:24

nee dat klopt/weet ik.. maar toch vul ik het in voor mezelf.
ja ik denk dat ze zo over me denken omdat ik ook zo over mezelf denk.
~ doe me best, ga me even opmaken / me wallen weg werken en dan moet ik maar is gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:08

En, hoe is het gegaan? :)

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:40

Hoop dat het een beetje is gegaan meis !
Ik vul het ookaltijd in maar ergens weet je dat het niet helemaal klopt :)

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 17:00

nestle schreef:
Hoop dat het een beetje is gegaan meis !
Ik vul het ookaltijd in maar ergens weet je dat het niet helemaal klopt :)

ja klopt ik doe dat ook..
t ging wel.

RedPassion schreef:
En, hoe is het gegaan? :)

uhm even denken hoe ik alles het beste kan verwoorden hoor.
~
ik was heel zenuwachtig/bang heb anderhalfuur in de wachtkamer moeten wachten tot ik aan de beurt was.
en toen ik daar zat klapte ik compleet dicht.
ik zei dat ik niet wist waar ik moest beginnen en het dood eng vond en toen zei ik dus dat ik slecht at enz
en toen ging ze vragen stellen enz
en daar uit concludeerde ze idd dat ik een eetstoornis heb.. ( of nog ontwikkel, al denkt ze van niet)
ik moest me emoties heel erg in bedwang houden, uiteindelijk hield ik het niet meer en schoot ik helemaal vol. Ze zei je hebt een verstoord zelfbeeld, je vind je zelf niet mooi en je vind je zelf dik terwijl je ontzettend mooie meid bent, maar dat geloof je niet als ik dat nu zeg. ze zei ik zie nu ook vooral een meisje die zich enorm klote voelt.
je hebt het 1 nog niet afgesloten of het volgende komt op je bord. Ja daar had ze wel gelijk in.. Uiteindelijk kwamen we uit bij wat voor eetstoornis het zou kunnen zijn en toen vertelde ze dat alles wat ik vertelde / wat ze hoorde de beelden/sympthomen van Boulimia zijn.
en kortom zei ze dus dat ik boulimia heb (het aan het ontwikkelen ben) maar eerder denkt dat ik er al inzit door de dingen die ik haar verteld heb, ze vond heel knap/moedig van me dat ik dit durfde te vertellen.
ergens vind ik het wel fijn dat ik nu weet wat het is (es/boulimia) maar ik vind heel moeilijk te geloven.. dat zei ze ook dat het nog wel even kan duren voor ik echt geloof dat het zo is, maar dat ik wel door heb dat ik verkeerd bezig ben.
ik moet zelf bellen naar de afdeling voor eetstoornissen dat wil die afdeling altijd vertelde ze, ik moet dat binnen nu en 2 weken doen en over 2 weken neemt ze contact met mij op. Ook gaat ze nog met mijn therapeute contact op nemen & met mijn moeder dat ze me wat ruimte moet geven omdat ik nu moet in gaan zien dat ik toch wel degelijk een eetstoornis heb.
ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb verteld, ben zelf nog een beetje in de war dus kan zijn dat niet allemaal heel duidelijk is.
Laatst bijgewerkt door soepstengell op 29-12-10 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:25

Dikke respect meis!

Heel wijs wat de dokter heeft gezegd :)

Denk dat ik je voorbeeld maar moet volgen! :(

echt heel knap van je!

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 17:29

Maritje1991 schreef:
Dikke respect meis!

Heel wijs wat de dokter heeft gezegd :)

Denk dat ik je voorbeeld maar moet volgen! :(

echt heel knap van je!

welk voorbeeld?
dankje!
ze heeft net me moeder gebeld, ze zei ik ben bang dat ze er al in zit en het wel lastig wordt voor d'r om te stoppen
maar ze weet wat ze wil en als ze zelf in gaat zien dat ze een eetstoornis heeft dan komt het helemaal goed.
ik was een bijdehande dame volgens haar :P
ben nu momenteel in de war.. weet niet wat ik moet geloven en wat ik wil.

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:34

Sterkte verder!! Had al eerder je verhaal gehoort! Hopen dat het goed komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:36

Goed gedaan! :)
Je verhaal is ook helemaal helder hoor. :j Waarschijnlijk willen ze dat je zelf belt zodat ze weten dat je echt gemotiveerd bent. Een beetje een achterhaald concept in mijn ogen, maar doe het dan maar gewoon. ;) Voordeel is wel dat je dan kan vragen wat je wil, ook als er ter plekke iets in je opkomt. Dat is beter dan via-via communicatie.

En voor nu... probeer je hoofd een beetje leeg te maken. Dit is een heftige dag geweest, gun jezelf vanavond wat rust met bv. een leuk filmpje.

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 17:43

thaampjee schreef:
Sterkte verder!! Had al eerder je verhaal gehoort! Hopen dat het goed komt!

dankje! ja dat hoop ik ook.

RedPassion schreef:
Goed gedaan! :)
Je verhaal is ook helemaal helder hoor. :j Waarschijnlijk willen ze dat je zelf belt zodat ze weten dat je echt gemotiveerd bent. Een beetje een achterhaald concept in mijn ogen, maar doe het dan maar gewoon. ;) Voordeel is wel dat je dan kan vragen wat je wil, ook als er ter plekke iets in je opkomt. Dat is beter dan via-via communicatie.

En voor nu... probeer je hoofd een beetje leeg te maken. Dit is een heftige dag geweest, gun jezelf vanavond wat rust met bv. een leuk filmpje.

oke dat is fijn dat ik het duidelijk heb verteld! ~ ja klopt zodat ze weten dat ik het zelf echt wil.
ik moet het tussen nu en 2 weken doen, dan belt ze of ik het heb gedaan.
moet ook me therapeute nog mailen, moest ik al gedaan hebben maar had er even de kracht niet voor.

ja kijk lekker beetje tv en beetje @ pc ~ ja was een moeilijke/heftig dag dus ga lekker op tijd richting me bed ( wss slaap ik wel weer laat in maar goed en dan uitslapen )

iig bedankt voor jullie steun, lucht me op dat ik hier van me af kan schrijven.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:03

Moet ook naar de dokter toe!

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 18:06

Maritje1991 schreef:
Moet ook naar de dokter toe!

ik ga je even pben!

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 11:37

Heel goed dat je naar de dokter bent gegaan!
Ben trots op je :)
Ga gewoon nu veel leuke dingen doen.. Bel een vriendin en ga een dagje naar een pretpark ofzo..
Iets waarbij je je gedachten daarop moet richten en niet over hoe je voelt en alles.
het beste is dat je alles nu van je laat afglijden.. Eventjes rust.
Je hebt nu een paar grote stappen gezet die heel goed zijn, dus je moet jezelf even belonen!
Met je moeder komt het ook echt wel goed... Ze begrijpt het gewoon niet en dat is natuurlijk ook wel een beetje logisch. Haar dochter die vroeger gewoon gezond was is nu ziek.
Is heftig hoor!
Ik heb nog steeds bijna elke dag ruzie met mijn moeder..Ook omdat ze het niet kan begrijpen dat ik ziek ben.
Maar het gaat al wel een stuk beter dan 3 maanden geleden.. Toen konden we elkaar echt slachten.. :roll:
Nou meis! Sterkte he en pas bellen als je er klaar voor bent... Met druk heeft het namelijk geen zin...Weet ik uit ervaring... Eerst een goede week rust.. En als je er klaar voor bent bel je naar die afdeling!

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 12:00

ja ik ga vandaag een dagje naar een vriendin en dan naar haar paarden dus daar heb ik wel even zin in.
ja, k hoop dat het goed komt pff, want ben al die ruzie's om niks helemaal zat.
ik heb ook nog elke dag ruzie, net weer dus ben maar naar boven gegaan.
nee mijn moeder kan het ook niet begrijpen, ik zelf ook nog niet.. moet allemaal nog echt binnen komen/bezinken.
ja me moeder en ik kunnen elkaar nu wel om het even netjes te zegge hihi achter het behang plakken.
ja ik bel pas als ik zelf besef dat ik een es kan nog wel even duren en anders ja dan moet ik maar gewoon bellen.
moet me therapeute ook nog steeds mailen ( moet voor zaterdag pff) maar weet niet of ik daar nu behoefte/kracht voor heb.
ja ik neem zeker eerst rust en als ik er klaar voor ben bel ik pas!
dankje voor je lieve berichtje! :)

XmissdaphX schreef:
Heel goed dat je naar de dokter bent gegaan!
Ben trots op je :)
Ga gewoon nu veel leuke dingen doen.. Bel een vriendin en ga een dagje naar een pretpark ofzo..
Iets waarbij je je gedachten daarop moet richten en niet over hoe je voelt en alles.
het beste is dat je alles nu van je laat afglijden.. Eventjes rust.
Je hebt nu een paar grote stappen gezet die heel goed zijn, dus je moet jezelf even belonen!
Met je moeder komt het ook echt wel goed... Ze begrijpt het gewoon niet en dat is natuurlijk ook wel een beetje logisch. Haar dochter die vroeger gewoon gezond was is nu ziek.
Is heftig hoor!
Ik heb nog steeds bijna elke dag ruzie met mijn moeder..Ook omdat ze het niet kan begrijpen dat ik ziek ben.
Maar het gaat al wel een stuk beter dan 3 maanden geleden.. Toen konden we elkaar echt slachten.. :roll:
Nou meis! Sterkte he en pas bellen als je er klaar voor bent... Met druk heeft het namelijk geen zin...Weet ik uit ervaring... Eerst een goede week rust.. En als je er klaar voor bent bel je naar die afdeling!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:53

zet m op meid!

dat is nu een eitje bij wat je al hebt gedaan! :)

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 13:44

Maritje1991 schreef:
zet m op meid!

dat is nu een eitje bij wat je al hebt gedaan! :)

wat is een eitje? daarnaar bellen? zoja, nou dat vind ik geen eitje vind dood eng.
en dan het idee dat ik dus zeg maar nergens met eten/mezelf geen grip meer op heb omdat zij er echt helemaal wat aan gaan doen ( is goed hoor daar niet van ) ja je moet snappen wat ik bedoel.
maargoed, dat maakt me echt bang.

pff vandaag weer, ging naar me paardje ik fiets terug loopt er een man of vrouw kon het niet zo goed zien en die staarde me helemaal aan werd er helemaal zenuwachtig van.
had weer het gevoel dat iedereen me aan keek en het over me had.
hoorde ook iemand lachen dacht dat over mij ging pff.
wordt gek van alles/mezelf. ;(

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:46

Dat gevoel van nergens meer grip op hebben is in het begin heel erg maar na een tijdje kan je dat gevoel om zetten naar iets positiefs !