Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
EngeltjeS schreef:Succes meid!
Je bent enorm de goeie kant aan het opgaan, ook al lijkt het helemaal niet zo. Je zal een heftige tweestrijd kunnen voelen, en enorm veel verdriet voelen...
Maar het komt echt allemaal goed! Dit is een grote stap, maar ik geloof in je!
RedPassion schreef:Even doorbijten meid, over een paar uur ben je er al vanaf, sta je lekker bij je paardje.En dan heb je wel de stap gezet naar hulp en een fijnere toekomst. Succes, je kunt het!

EngeltjeS schreef:Je arts mag geen oordeel geven of je raar bent of niet.
Het is een ziekte, en daar is de dokter voor, om jou te helpen.
Ze helpt je ook wel, waar je moet beginnen.
RedPassion schreef:Weet ze al dat je naar een psych gaat? Dan kan je daar eventueel mee beginnen, zeggen dat je psych je heeft aangeraden om met haar te praten omdat je een probleem hebt waar je meer hulp voor nodig hebt. Dan vraagt ze heus wel verder en hoef jij het gesprek niet alleen te dragen. En ze zal het al helemaal niet raar vinden, je bent (helaas) niet de enige met dit probleem.
Ik moet nu offline, maar ik zal aan je denken en wil je heel veel succes en sterkte wensen. Kop op meid!
soepstengell schreef:EngeltjeS schreef:Je arts mag geen oordeel geven of je raar bent of niet.
Het is een ziekte, en daar is de dokter voor, om jou te helpen.
Ze helpt je ook wel, waar je moet beginnen.
ja dat is zo, naja ik ben weer zo dat ik ga invullen wat ze op dat moment van me kan denken.
heb ook totaal geen zin om me op te maken maar wil niet zo over straat zie er anders niet uit ( dikke wallen )
nestle schreef:Hoop dat het een beetje is gegaan meis !
Ik vul het ookaltijd in maar ergens weet je dat het niet helemaal klopt
RedPassion schreef:En, hoe is het gegaan?

Maritje1991 schreef:Dikke respect meis!
Heel wijs wat de dokter heeft gezegd
Denk dat ik je voorbeeld maar moet volgen!
echt heel knap van je!

Waarschijnlijk willen ze dat je zelf belt zodat ze weten dat je echt gemotiveerd bent. Een beetje een achterhaald concept in mijn ogen, maar doe het dan maar gewoon.
Voordeel is wel dat je dan kan vragen wat je wil, ook als er ter plekke iets in je opkomt. Dat is beter dan via-via communicatie.thaampjee schreef:Sterkte verder!! Had al eerder je verhaal gehoort! Hopen dat het goed komt!
RedPassion schreef:Goed gedaan!
Je verhaal is ook helemaal helder hoor.Waarschijnlijk willen ze dat je zelf belt zodat ze weten dat je echt gemotiveerd bent. Een beetje een achterhaald concept in mijn ogen, maar doe het dan maar gewoon.
Voordeel is wel dat je dan kan vragen wat je wil, ook als er ter plekke iets in je opkomt. Dat is beter dan via-via communicatie.
En voor nu... probeer je hoofd een beetje leeg te maken. Dit is een heftige dag geweest, gun jezelf vanavond wat rust met bv. een leuk filmpje.

XmissdaphX schreef:Heel goed dat je naar de dokter bent gegaan!
Ben trots op je
Ga gewoon nu veel leuke dingen doen.. Bel een vriendin en ga een dagje naar een pretpark ofzo..
Iets waarbij je je gedachten daarop moet richten en niet over hoe je voelt en alles.
het beste is dat je alles nu van je laat afglijden.. Eventjes rust.
Je hebt nu een paar grote stappen gezet die heel goed zijn, dus je moet jezelf even belonen!
Met je moeder komt het ook echt wel goed... Ze begrijpt het gewoon niet en dat is natuurlijk ook wel een beetje logisch. Haar dochter die vroeger gewoon gezond was is nu ziek.
Is heftig hoor!
Ik heb nog steeds bijna elke dag ruzie met mijn moeder..Ook omdat ze het niet kan begrijpen dat ik ziek ben.
Maar het gaat al wel een stuk beter dan 3 maanden geleden.. Toen konden we elkaar echt slachten..
Nou meis! Sterkte he en pas bellen als je er klaar voor bent... Met druk heeft het namelijk geen zin...Weet ik uit ervaring... Eerst een goede week rust.. En als je er klaar voor bent bel je naar die afdeling!
Maritje1991 schreef:zet m op meid!
dat is nu een eitje bij wat je al hebt gedaan!