Ik kom er niet meer uit (PND)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

keshia

Re: Ik kom er niet meer uit (PND)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 00:30

Beste Urielle...
wat een vreselijke situatie voor je!

ten eerste wil ik je zeggen: PND of niet...
HET IS JOUW HUIS...
JOUW KIND....
JOUW LEVEN!!!!!!!!!

Ik vind het knap dat je voor jezelf opkomt, en voor je kids.....
heel belangrijk....
PND haalt mogelijk iets in je naar boven, dat het net allemaal wat serieuzer maakt..
maar ooohh mijn god, als iemand zich toch zo tegen mij ging aanbemoeien...
en dan ook nog lekker doordrammen over kleine dingen, daar zou ik ook helemaal gestoord van worden hoor... dan sta ik ook niet voor mijzelf in...

Wat ik je mee wil geven... zoek rust.... je kunt momenteel niet alles in de hand hebben...
wees eerlijk naar jezelf toe.. blijf je grenzen aangeven...
en haal je eigen karakter naar boven...
ik ken je verder niet, maar je gaf zelf aan dat je normaal gezien erg oplossings-en toekomstgericht bent..
probeer daar je controle te zoeken...
praat met elkaar...
zodra de rust eventueel weer is wedergekeerd, ga met je paarden aan de gang... kom tot rust... en bel je schoonmoeder op, en zet vriend aan het werk met de kids...
ik zou in een aparte ruimte gaan zitten... en vertellen hoe of wat er gaande is, en hoe JIJ graag de oplossing ziet...
geef vooral je schoonmoeder mee, dat je begrijpt dat ze graag wil helpen, en graag jou wil ontlasten... maar dat je je op de huid gezeten voelt.
dat je graag tot een oplossing wilt komen, en zelf ook graag beter word, maar dat de situatie het momenteel niet echt makkelijker maakt...
zeg dat je het beste voor hebt met iedereen, benoem vooral haar nog een keer extra... geef haar het gevoel dat ze gewaardeerd is, en ook vooral heel belangrijk!
daardoor zal ze eerder rustig worden, zodra jij over de flos gaat...
zeg dat je niet voor jezelf instond de vorige keer... en dat dat ook in jouw ogen echt veeeeeel te ver was...
geef vooral nog eens duidelijk aan, dat het jouw ruimte is, en dat jij momenteel geen plek hebt om tot jezelf te komen, terwijl je zelf ook inziet dat dat hetgeen is wat je nodig hebt....

lieve urielle... het enige wat jij nodig hebt momenteel is rust....
zie dat te bereiken, "zomaar" de handdoek in de ring gooien zou erg zonde zijn...
jaag jezelf niet in de stress, zorg dat je er sterker uitkomt, je bent het waard....
zorg dat je een goede moeder bent voor je kids, en het word vanzelf beter...
de relatie met je schoonmoeder, dat lijkt je nu niet te kunnen bommen, maar bekijk het van haar kant...
dan zie je dat ze wellicht te snel oordeelt... maar zoals zij jou momenteel ziet, ziet ze een vrouw die ten alle tijden over haar flos is... ze zal je proberen te ontlasten, oplossingen aan te dragen (wat jij normaal doet), en alles voor je te regelen...
vervolgens gooien ze elke actie die jij onderneemt om het goed te praten, op hormonen ed. omdat je dan al in de rode zone zit...

daarom is het extra belangrijk, te praten nadat je een tijdje alleen bent geweest, eruit... ontspannen rustig... zodat ze zien dat je ook op dit moment in staat bent "menselijk" te beredeneren...
en nadenkt over acties die je ondernomen hebt...

ik wens je heel veel sterkte... en meid... geef de moed niet op.... zoek de rust... maar zorg er ten alle tijden voor dat je kids niet de dupe worden!

mocht je behoefte hebben aan een peptalk, een bemoedigend woordje, of hulp op wat voor wijze dan ook... mijn pb box staat open!

veel liefs, en een virtuele knuffel,....

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 01:17

Wat er ook allemaal speelt, ik denk dat als jij je echt gesteund zou voelen door je vriend dat je er dan heel anders in had gestaan.
Ik weet niet hoe de afgelopen jaren zijn verlopen met je schoonmoeder en je vriend, maar ik heb het gevoel dat het grootste euvel buiten alle problemen om is dat jij niet weet of jouw vriend wel achter jou staat. En vandaaruit gezien kan ik jouw reacties van het (nu letterlijk) om je heen slaan heel goed begrijpen.

Ik denk dat jij je vriend gewoon mee moet nemen in therapie. Jij kan hier niet alleen uitkomen want het ligt simpelweg niet alleen aan jou. De oorzaak ligt ook bij hem.
Wanneer je het gevoel van "samen" hebt, dan kun je ook veel meer aan, En ik lees alleen maar " ik en mijn vriend". Ik lees nergens "wij". En dat is nou juist Zo verschrikkelijk belangrijk in dit soort situaties. Het "wij-gevoel".

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 01:20

Ik heb er allemaal geen verstand van, en ik kan niets zeggen waardoor het beter wordt, of een goed advies geven. Maar ik vind je een heel fijn mens, en ik ben er van overtuigd dat je het gaat redden, hoe dan ook. Echt waar. Voor wat het je waard is, je kunt me altijd PBen. :(:)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 05:11

Het is nu 5 uur in de ochtend, om 8 uur staat de verhuiswagen hier voor de deur (we zouden vandaag naar het nieuwe huis gaan). Ik ga nu mijn spullen inpakken, ik weet niet of dat zal zijn om mee te gaan of om te vertrekken naar godweetwaar. Ik ben nog steeds moe en de tranen lopen op dit moment over mijn wangen. Ik weet niet of ik straks nog internet heb en ik heb geen telefoon, dus ik wil na de vele reacties hier en ook per PB iedereen even ontzettend bedanken voor alle advies, hulp, steun en wijze woorden vanuit ieders invalhoek. Vele mensen hebben hun mailbox, PMbox en/of telefoonnummer aangeboden voor een luisterend oor en dat alleen al doet me ontzettend goed. Ik weet alleen dus niet of ik er gebruik van kan maken nu direct, dus hier even een algemeen bedankje. BEDANKT !!!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 05:42

pas je goed op jezelf meis? Ik heb net je topic doorgelezen en echt, dit ligt veel minder aan jou en de pnd dan aan de hele situatie denk ik, ik heb hartstikke veel respect voor je dat je voor jezelf en JOUW huis en leven opkomt, ook is het natuurlijk vreselijk dat het zo moet escaleren. Ik denk idd dat het grootste probleem is dat je vriend niet achter je staat, je zou dit gevecht niet zo alleen moeten hoeven voeren. Een hele dikke knuffel, en ik denk hier aan je :(:) :(:)

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 07:12

succes vandaag meid!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 08:49

jeetje meis, ik heb het bijgelezen, ik had me niet beseft dat het zo uit de hand was gelopen... zelfs zonder PND zou je met zo'n schoonmoeder toch gillend gek worden. Je vriend zou je daar meer in moeten steunen. Vergeet alsjeblieft niet hoe geweldig je dochters zijn!! Heel veel sterkte en een dikke knuffel :(:)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 09:18

Lieve Rivka,

Ik ken je slechts van naam, maar wil je even een hart onder de riem steken.
Take care, meid. En een dikke, virtuele knuffel! :*

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:18

Heel veel succes vandaag. Ik hoop dat je ons af en toe op de hoogte kunt houden.

Hou je taai!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 11:59

Heel veel sterkte vandaag, het zal wel een slopende dag worden maar ik hoop dat je er het beste van weet te maken. Succes! :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:47

Wat een heftige ontwikkelingen zeg... Met zo'n schoonloeder is het al zwaar genoeg als je niet ook niet eens een PND hebt, ik kan me alleen maar voorstellen hoe ellendig je je moet voelen. En toch hoop ik dat alles een beetje op zijn pootjes terecht komt. Zorg aub goed voor jezelf!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:39

Beste Urielle,

Nogmaals heel, veel sterkte bij het maken van een heel moeilijke beslissing. Ik hoop dat je ons nog kan laten weten hoe en waar je terechtkomt, ook van mij ookal ken ik je helemaal niet, als er iets is je mag altijd je hart luchten hoor!

Ik vind het bijna onvoorstelbaar dat je zo gedwongen bent eigenlijk om op deze manier je leven te verdedigen. Want zo zie ik het echt, het gevecht kan niet anders dan voortgekomen zijn uit jouw ongelooflijke wanhoop en dat vind ik zo erg voor je...Dat je zo verschrikkelijk wanhopig en radeloos moet zijn nu, voor een heel klein deel herken ik dat gevoel en weet ik uit ervaring dat er een einde aan komt alleen daar schiet jij nu even niets mee op...

Ook ik denk dat je eerste prioriteit nu bij je vriend ligt. De steun van één persoon kan genoeg zijn om hier doorheen te komen, het idee dat er één persoon op de wereld is die volledig en onvoorwaardelijk aan jouw kant staat en je accepteert en beschermd. Helaas kan bokt dat niet voor je zijn. Ik hoop dat je voor jezelf een goede beslissing kan maken, bedenk je wel dat wat je nu ook gaat doen niet persé voor altijd hoeft te zijn he, als je de kans ziet om jezelf een soort 'time-out' te geven wil dat niet zeggen dat je daarna niet meer terug kan!

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:11

jeetje riv wist niet dat het zo erg was :o

maar wat de anderen ook zeggen , kijk naar je 2 prachtige kids en probeer ervan te genieten ,, ik weet het lost de problemen niet op en zou zeker met je vriend en schoonmoeder om de tafel gaan zitten, het is jouw leven , jouw beslissing , laat je horen meid, krop het niet op dat sloopt je van binnen , gooi het eruit en heb je dan boze gezichten :( so what , kom voor jezelf op

hoop zo dat het vandaag allemaal is meegevallen , een dikke knuffel :(:)

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:55

Sterkte Riv!

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:56

Urielle ik heb een stukje gekopieerd voor je van een ander forum.

Re: Bokkers die positief opvallen

Berichtdoor breezy302 » 17 dec 2010 19:50
Dit is voor urielle, ik weet niet of ze hier meeleest maarja...

Urielle ik lees net je topic op bokt en wat zit jij in de knoop en al zie je het nu echt niet zo na regen komt zonneschijn. Wat je ook beslist of je wel met je man meegaat naar het nieuwe huis of niet ik wil je iig heel veel sterkte wensen. Ik vind je een hele sterke vrouw en je bent in mijn gedachten.

breezy302

Weet niet of je het anders onder ogen had gekregen en alle steun is welkom lijkt mij.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:03

Zo, ik zat je verhaal met open mond te lezen.
Dit is wel heel erg, ik snap heel goed dat je nu helemaal niet meer weet hoe en wat.
De verhoudingen zijn nu in ieder geval duidelijk. Je schoonmoeder mag jou net zo min als dat jij haar mag.
Ik begrijp in dit hele verhaal je relatie met je vriend niet.
Jullie klinken zo meer als toevallige huisgenoten dan geliefden.
Je kunt je aan ons prima duidelijk maken, we snappen het allemaal.
Dat je na zo'n gevecht hier niet eens met je vriend over kunt praten is voor mij echt onbegrijpelijk.
Ik wens je veel wijsheid toe en een boel :(:) :(:) :(:) :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:28

jeetje mina meid wat heb jij het zwaar momenteel.... :(:)
ik snap helemaal dat je knettergek word van zo'n schoonmoeder...
Ik wil je heel erg veel sterkte wensen, je komt er echt wel uit, je hebt nog een heel leven voor je waar van alles in kan veranderen! Ga je geluk achterna..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:31

Jeetje, van zo'n schoonmoeder zou ik ook helemaal doodziek worden. Ik vind het al irritant als die van mij loopt te miauwen dat ze ons veel te weinig ziet, en dat mijn ouders ons veel vaker zien...

Heel veel sterkte meid, met wat je ook beslist!!

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:32

jeetje heftig joh :(:)!
Heel veel sterkte!!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 00:31

Ik wil je ook even een hart onder de riem steken, je zit echt in een hele moeilijke situatie en ik gun het je echt om hier sterker uit te komen en het leven weer mooi te maken.
Heel veel sterkte!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 10:54

Even weer een korte update. Ik denk dat vriend niet wist wat hij aanmoest met de situatie. Ik ben 's ochtends opgestaan en er werd behalve door de kinderen verder niet veel gezegd. Toen heb ik op mijn huidige rambammethode die niet erg lief of tactvol is maar wel effectief gezegd dat ik niet besmettelijk was, niet gek, niet gevaarlijk en niet radioactief, zodat er gewoon tegen me gepraat kon worden, dat ik aangeraakt kon worden en dat het niet nodig was om een afstand van min. 10 m diameter te houden. Dat brak de gespannen sfeer. We zijn 'gewoon' verhuisd en ik zit nu ten midden van de onuitgepakte dozen en geniet vooral even van de rust dat er even geen spanning of ruzie of ellende is. Ik kijk vanuit het raam uit op de paardjes en vriend is dochter naar turnen brengen en voor mij sokken halen want er ligt nog van alles in het oude huis, waaronder heel praktisch ook al mijn sokken :+
Even een momentje rust dus in de hele situatie. Vanmiddag gaan we naar een etentje van mijn familie en die moeten ook niet gaan zagen erover, maar goed, die weten dat ik het meen als ik zeg dat ik het er niet over wil hebben en respecteren dat ook. Zondag verder uitpakken en schoonmaken en dan kan ik maandag gaan beginnen aan mijn 'nieuwe leven'. En dat is een leven waarin ik iig niemand meer laat zeggen wat ik moet doen. (en nee, ik heb echt geen autoriteitsissue normaal gesproken :+ )
This is my life!

En ik ben zo blij dat Bokt er is en dat jullie allemaal de moeite hebben genomen om wat voor me te posten, want jullie hebben denk ik zelf geen flauwe notie wat dat voor me gedaan heeft. Mensen kunnen zeggen 'het is maar internet' maar als je even het gevoel hebt alleen op de wereld te staan kan een woordje van een onbekende een wereld van verschil maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 11:01

jaaaa goedzo!!
Heel erg veel succes en hou vast aan je eigen regels he! Dus idd niemand jou wat op laten leggen het is JOUW leven!
Komt vast helemaal goed met je!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 11:17

Ik heb de hele tijd mee gelezen. Blij om te horen dat het nu goed gaat!
Veel succes met het nieuwe huis, en je nieuwe leven. Dat komt helemaal goed!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 12:58

Kijk, een lichtje!
Goed aangepakt Urielle, en nu zit je in je droomhuisje.
Ik zou ook iets in die trant hebben gezegd 'Ik ben niet besmettelijk of zo'.
Hoop dat de spanning een beetje doorbroken is en dat jullie op goede voet verder kunnen.

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 13:57

goed zo riv :D even rust, zeker genieten met het uitzicht op je paardjes en lekker aan jezelf denken ;)