Mijn keelamandelen zijn eruit gehaald wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sanne83

Re: Mijn keelamandelen zijn eruit gehaald wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:25

oja, was ik al weer bijna vergeten, die oorpijn is echt verschrikkelijk.

Sorry, ik dacht echt heel erg dat het zo zou zijn als een normale ziekte, dat je je een paar dagen k*t voelt en dan in een keer s'ochtends wakker wordt en je beter voelt, maar dat is niet zo. Het wordt gewoon elke dag ietsjepietsje beter en dan rond dag 7 weer iets erger door die korsten.
Lekker veel diclofenac zetpillen en dan gewoon aanvullen met paracetamol zetpillen.
Bij mij werkte die wel goed. Als ik die ongeveer een half uur/drie kwartier voor het eten nam, kon ik redelijk eten.
ben uiteindelijk maar een paar kilo afgevallen.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 19:01

Ik doe het op 4 zetpillen van 1000mg per dag. Me ma wil noet dat ik diclofenac neem omdat zijn iets met haar maag heeft gekregen daarvan. En als iets gevoelig is bij mij is het me maag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:29

Ik ben vandaag naar de huisarts geweest omdat ik flink pijn had. M'n wond blijkt ontstoken te zijn dus nu heb ik keelontsteking :+

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 20:56

oooo beterschap!!

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:58

@Rock, oooh das minder. Nu aan de antibiotica???

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:50

Rock schreef:
Ik ben vandaag naar de huisarts geweest omdat ik flink pijn had. M'n wond blijkt ontstoken te zijn dus nu heb ik keelontsteking :+

:') En daar wilde je nou net vanaf met deze operatie :P :')

Mensen valt er ook nog moed in te spreken? :P

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:24

Ik heb toen ik 20/21 was mijn keelamandelen laten verwijderen.
Ik heb nooit pijnstillers gebruikt en even door de pijn heen gebeten met drinken en toen was ik er vrij snel vanaf, veel vloeibaar gegeten en na een week was ik weer aan het werk.
Nog goed voor de lijn ook :D

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:40

ik ben maandag geopereerd .. en begin nu pas weer tot leven te komen..

jemig wat een naar iets,... ik was na de operatie vet misselijk en s'nachts super ziek, overgeven en al..
koorts.. echt heel naar.
inmiddels vandaag zoon honger, dus maar iets gegeten.. maar nu weer super veel oorpijn (ook men neus amandelen zijn ook weg gehaald )
gebruik zetpillen van 1000mg 4 op een dag,, en heb uiteraard s'morgens het meeste last.

gezellig, als die korsten dus gaan loslaten doet het nog veel pijn ?

ik ben er nu eigenlijk wel klaar mee.. .. Damn wat voelt dit K*T..

hadden jullie ook veel last van speeksel ? ik heb echt heel veel last van overtollig speeksel...

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 19:52

Allemaal heel normaal, speeksel spuugde ik gewoon uit omdat ik er misselijk van werd. Ik ben nu na 2 weken van de rechterkant af. Na 12 dagen heb ik nog een nabloeding gekregen, dus met spoed weer na het ziekenhuis, onder narcose en dichtgebrand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:57

Ik ben weer helemaal op de been :)

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 20:33

ik nog niet :(

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:47

Iney ik last je verhaal idd. Wat balen zeg! Hopelijk gaat het nu snel voor kerst de goede kant op!

basii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:42

Mijn amandelen zijn er nu 4 maanden uit en wat ben ik daar blij mee zeg!
Heb onderhand een half jaar met alleen maar keelonsteking gelopen, dan kreeg ik weer een antibiotica kuurtje mee en zodra ik daar 2 dagen mee stopte begon het weer.
Toch maar een afspraak gemaakt gemaakt voor een operatie maar vanwege geen tijd werd dat pas 2 maanden daarna.
Heb toen een vaste antibiotica kuur gehad voor 2 maanden zodat het niet terug zou komen.
Operatie ging goed tot dat ik 2 dagen thuis was, alles ging onsteken.
Twee keer snacht naar de eerste hulp geweest omdat ik gewoon geen raad meer wist met de pijn, steed weer zwaardere antibiotica pillen.
Heb me nog nooit zo slecht gevoeld, 2 weken niet kunnen eten en kon nauwelijks meer op me benen staan, ben blij dat ik het gedaan heb maar het is me zwaar tegen gevallen.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 12:34

Voor mij is het nu iets meer dan twee geleden en ik ben sindsdien welgeteld 1 dag pijnvrij geweest. Die ene dag was eergisteren. Gisternacht heb ik opnieuw ontzettend pijn in m'n oren en kaak gekregen en als aanvulling daarop zijn de klieren in m'n keel weer enorm opgezet. Ik herken deze symptomen van voorgaande keelontstekingen, alleen ditmaal zijn mijn klieren zo groot en pijnlijk dat je aan de buitenkant zelfs een knobbel ziet zitten en als ik er naar wijs dan doet het al pijn. Slikken en eten is opnieuw een hele uitdaging. Zou de wond ontstoken zijn of iets dergelijks?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 12:39

Dat zou heel goed kunnen, heb ik ook gehad. Toch maar even voor antibiotica de huisartsenpost bellen. Ik ben er nu helemaal vanaf. Ben nu snip verkouden maar geen oorpijn, keelpijn of aanverwante zaken, kan zelfs m'n neus snuiten en gewoon ademen!

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:51

ik ben jaloers rock...ik heb vandaag weer wat gegeten.. aangezien ik bijna van men stokje ging en al 3 kilo kwijt ben.. en dat ik 1 week. vandaag was wel de eerste dag dat ik me iets beter voelde.... vergeleken met de rest van de week ( toen was er gewoon geen verbetering.)

als ik het allemaal zo hoor word ik er niet vrolijker van .. klinkt naar winnie03 hopen dat je er snel van af bent !

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 12:20

Je kan nutridrink kopen bij de apotheek. Als je namelijk zo weingig eet wordt je zwak en herstel je minder snel. Van nutridrink krijg je weer wat energie. Het is wel best vies :P

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 13:52

Goed idee ! ga ik voor kijken !

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 14:00

Mijn amandelen zijn bij mij al als klein kind verwijderd. Ik vond het echt vreselijk! Mama was bij me, heeft me mooie verhaaltjes uit mijn Walt Disney-boeken voorgelezen...En toen was het zo ver!

Ik reageerde slecht op dat gas-spul, duurde lang voordat ik weg was en ik werd te vroeg wakker...En dat vergeet ik nooit weer! Ik zie allemaal mensen om me heen, wil wat zeggen, maar ipv geluid komt er alleen maar een hele lading bloed uit mijn keel.... :r

Ik heb het hele ziekenhuis bij elkaar geschreeuwd en werd later weer wakker in een aparte ruimte...Ik was zo boos op mijn moeder, voelde me enorm verraden :')

Ik praatte pas weer toen mijn paps met een hele lading raket-ijs kwam en mij een mooi glas van Sesamstraat gaf :D :))

Gelukkig hoef je zoiets maar een keer in je leven...! Hoewel onbeperkt ijs eten een leuke bijkomstigheid was :D :Y)

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 14:03

Ik heb het vorig jaar februari laten doen, wat een drama! Ben meerdere kilo's afgevallen in de weken na de operatie want wat deed die keel zeer! En een vieze smaak!

Gelukkig ging het na een kleine week al beter en zat ik na 1,5 week weer op het paard (wat eigenlijk pas na 3 weken mag). De enige tip die ik je kan geven is, veel lekkere dingen eten en zorgen dat je genoeg drinkt!

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 15:01

Afgelopen maandag zijn mijn keelamandelen eruit gegaan, Mocht gelukkig na 1 nachtje al naar huis. ze houden je liever 2 nachten hier in het ziekenhuis, Ik had opzich niet zoveel pijn maar het begon toen ik thuis kwam. Ik doe het op 4x 1000 paracetamol, en op 2x 500 naproxen en ook nog eens 1x daags een pantazol allemaal zetpillen behalve die pantazol. Verder gaat eten en drinken redelijk verschilt heel erg per dag. Ik ben nu in een week tijd al meer dan 5,5 kilo kwijt :D heeft het toch nog een voordeel haha. Ik Heb verder snachts alleen erg veel last van een suis in me oren. Verder gaat het allemaal goed.

Trouwens hebben jullie in het begin ook heel veel diaree gehad?

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 15:36

Bij mij ook afgelopen maandag en een nachtje blijven.
Op zich ging alles goed tot donderdagavond, heb toe een beste nabloeding gehad die weer dichtgebrand moest worden.
Kan nu nog steeds niet meer als vloeibaar eten (vanavond baby hapje proberen haha) nogal pijn, hoofdpijn, om de 2/3 uur wakker, amper praten :S
Dinsdag moet ik weer naar het ziekenhuis voor controle.

Oe die diaree ja, dies kl*te, wil wel maar komt niks meer :+

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 15:57

Balen Marcha had ik ook, hebben ze wel onder narcose dichtgebrand?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:01

Bij mij zijn mijn keelamandelen er vorige maandag uitgehaald. bijna een week geleden dus.. Operatie viel mee.. Maar de pijn er na is toch zoo pijnlijk.. ik heb nu nog steeds heel erg veel pijn. de eerste 2 dagen kon ik niet praten enzo. nu kan ik dat wel alleen slikken en drinken doet zon ongelovelijke pijn.. en praten soms ook nog een beetje. en ik heb ook vaak hele erge oorpijn.. word er wel een beetje zat van nu..

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:04

Ik zie dat er meerdere maandag zijn geholpen! Ik moest ook een nachtje blijven.. alleen ik heb geen diarree gehad :n