Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lovehaffie schreef:Joenalie1 schreef:Posttraumatisch stress syndroom(ptss) is een verschijnsel dat voorkomt bij idd millitairen die uitgezonden geweest zijn naar oorlosgebieden of conflictgebieden,
het komt echter ook voor bij mensen die een traumatisch ervaring hebben opgedaan vlakbij hun eigen vertrouwde omgeving, denk aan een geweldadige overval, openlijke geweldpleging, verkrachting, geweld op het werk of bijvoorbeeld pesten op school of op het werk....... let wel niet iedereen die het zelfde heeft meegemaakt krijgt er ook last van het is maar net hoe sterk je psyche is en of je wel of geen prater bent.
Ik heb PTSS door mijn verleden. Ik ben toch echt een prater maar kom er niet vanaf, dus of het nou echt uitmaakt of je wel of geen prater bent betwijfel ik![]()
(sorry offtopic maar moest het even zeggen)
.

terwijl mijn lijf dan juist hunkert naar meer!
. Ik ben er wel al achter dat ik eigenlijk een wake-up light nodig heb want in de zomer (vroeg licht) dan kan ik 'makkelijker' opstaan dan in de winter. Helaas wil mn vriend in het weekend vaak uitslapen en dan doet ie de gordijnen dicht en omdat het dan donker is in de slaapkamer, ben ik echt niet wakker te krijgen dus wordt ik om 11 uur wakker ofzo en dan heb ik mn slaap alweer meteen verlegt. Op zondagavond kan ik dan ook steenvast niet slapen

Durante schreef:Ik was net bij de gezondheidswinkel, wou even wat lekkere thee halen, en citroen -melisse thee leek me wel lekker,zoek ik het op internet op en jawel, wat lees ik; citroen-melisse thee; helpt goed tegen slapeloosheid , haha, nu weet ik wat ik s'avonds voor het slapen ga ga drinken