Problemen met slapen en wakker worden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anonieempiee

Re: Problemen met slapen en wakker worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:05

dit komt me zooo bekend voor!
ik maak soms ook nachten van max. 1 uurtje!
ook melatonine geprobeerd hielp me niks dus dit ga ik echt even volgen!

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 00:05

Die hoorboeken moeten nog even wachten. Daar hier de buikgriep in huis heerst is er de afgelopen nachten voornamelijk op de bank en de w.c. geleefd.........Ach het is weer eens wat anders.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 12:09

Heb dat ook een tijdje gehad rond die leeftijd die TS nu heeft...echt heel irritant.
Ging bij mij vanzelf weer over uiteindelijk.

Heb nu alleen wel dat ik nooit te lang moet slapen..want dan word ik amper nog wakker. Was laatst wel zo erg dat ik er gewoon ziek uit zag door te lang slapen...terwijl ze me er fit uit vonden zien toen ik een nacht van vier uur gehad had :? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:30

lovehaffie schreef:
Joenalie1 schreef:
Posttraumatisch stress syndroom(ptss) is een verschijnsel dat voorkomt bij idd millitairen die uitgezonden geweest zijn naar oorlosgebieden of conflictgebieden,
het komt echter ook voor bij mensen die een traumatisch ervaring hebben opgedaan vlakbij hun eigen vertrouwde omgeving, denk aan een geweldadige overval, openlijke geweldpleging, verkrachting, geweld op het werk of bijvoorbeeld pesten op school of op het werk....... let wel niet iedereen die het zelfde heeft meegemaakt krijgt er ook last van het is maar net hoe sterk je psyche is en of je wel of geen prater bent.

Ik heb PTSS door mijn verleden. Ik ben toch echt een prater maar kom er niet vanaf, dus of het nou echt uitmaakt of je wel of geen prater bent betwijfel ik ;)

(sorry offtopic maar moest het even zeggen O:) )

Ha,ha,ha,ff offtopic het is toch juist erg ontopic, maar goed niet iedereen is het zelfde en het duurt jaren voordat je ervan af bent, volg je ook iets van therapie op het creatieve vlak bijv.!? zomaar een vraagje, je uiten hoeft niet altijd met woorden, dat kan ook dmv schilderen, muziek etc. en daarbij komt loslaten, en dat loslaten is een proces en dat duurt een tijd en hoeveel tijd tsja dat verschilt per persoon!

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:29

Een echte slaapstoornis is erg vervelend en bepaald je hele leven, humeur en zelfs je sociale leven.
Het is idd niet eenvoudig om er vanaf te komen, als je dat al kan.
Bij mij is het chronisch, niets meer aan te doen, klaar.
Dan is de enige optie om ermee te leren leven en er mee om te gaan.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 02:30

Ja ik ken het. Nu ben ik ook nog wakker, en om half 7 gaat de wekker. Ik lees ook van te voren, eerst hielp het altijd maar de laatste weken niet meer. Maar ik ben ook niet moe, ik zit hier bijna nog te stuiteren van de energie :=

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 02:47

haha.... Ik dacht al, waar blijft onze night owl.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 03:11

Hier nog een... komt oa door RLS maar ook omdat ik de laatste tijd mijn slaapritme kwijt ben. Klaarwakker tot een uur of 3. %)

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 03:22

Welkom bij de club :)

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 03:28

Ik meld me. Heb ook regelmatig dat ik tot een uur of 3/half 4 wakker lig. Als ik dan in slaap val is het heel onrustig en licht en rust ik ook niet echt uit. Bijzonder irritant als je om 6 uur op moet. Een half uur voordat mn wekker gaat word ik eigenlijk standaard wakker, en voel me dan, op gigantische hoofdpijn na, aardig wakker. Wanneer ik echter nog blijf liggen val ik toch nog in een soort van "slaap", waardoor ik, wanneer mn wekker om 6 uur gaat absoluut gebroken wakker word, met een bonkend hoofd. Geen pretje.

Ook alle tips al geprobeerd, zelfs t verplaatsen van mn bed (werkt soms), maar het meeste werkt gewoon niet. De slapeloosheid komt bij mij in periodes. Duurt meestal een maand of 3, daarna is t van de ene op de andere dag weer weg. Heel vreemd.

Op het moment zit ik ook weer in zo'n periode, maar dan andersom. Ik val prima in slaap, om mn normale bedtijd (rond 23.00), maar tussen 2 en 3 word ik wakker en blijf dat ook. Als ik blijf liggen kom ik gewoon niet meer in slaap, blijf draaien en onrustig en raak flink geirriteerd. Heb nu vandaag de laptop er maar bij gepakt, maar dat is ook niet ideaal want de klok in de rechter onderhoek herinnert me er aan dat ik er alweer bijna uit moet :P

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 03:41

Ook niet echt relaxed. Wat is een goede slaap toch heerlijk!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 03:47

Ik heb ook periodes dat slapen prima lukt hoor, dan kan ik zelfs overdag goed slapen. Maar nu... :n
Heel erg onrustig 'savonds..

Vervelend Sjaap!

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 03:54

Bah, heel irritant dus, maar ik zie dat er genoeg lotgenoten zijn ;).

Echt vreemd, ik ben nu ook niet een beetje wakker, maar echt klaarwakker, kraakhelder en voel me 10x scherper en alerter dan dat ik me overdag vaak voel. Heb gek genoeg een heel leeg hoofd, niet malen, geen zorgen. Je zou toch zeggen dat je dan juist goed slaapt :P

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 04:04

Helaas ook met perioden last van. En nu ook weer zo'n periode.
Dacht rond 1-en; ik ga eens lezen, men zegt altijd dat dat helpt.
Nou inmiddels is mijn boek uit en ik ben nogsteeds klaarwakker!

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 04:07

Ik herken je probleem. In een "goeie" periode val ik regelmatig al lezend in slaap, maar in een periode als deze kan ik zo lang doorlezen zonder in slaap te vallen dat het me regelmatig gaat vervelen.

Spannend boek? ;)

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 04:21

Vaak ga ik maar gewoon TV-kijken. Timer op 60 min en 9 vd 10 keer slaap ik binnen die tijd wel.
Lezen doe ik normaal vrij weinig voor het slapen gaan, mede om de reden van het doorlezen ;)
Zeker een goed boek dit keer. :j

Moeite met in slaap komen en vervolgens met moeite mn bed uit. Ben al sinds het begin van het weekend op tijd wakker (zo rond 10 uur) maar ik wordt niet "echt wakker."
Ik zet de wekker af, kijk hoe laat het is, en dan opeens slaap ik weer en kan pas tegen 12 of 1 uur 's middags m'n bed uit!!
Dan gaat natuurlijk sowieso je ritme door de war.. Dus morgen maar eens om 10 uur gelijk naast mn bed, en ook eens proberen op tijd 's avonds naar bed te gaan :)

En wat het stomste is!! Ik heb dan nu vakantie, maar tijdens 'normale' weken wanneer ik naar school ga, en ik heb echt een kort rooster, dan kom ik smiddags thuis, zo rond 1 uur half 2, en dan kan ik gewoon echt mijn ogen niet meer openhouden... Ik heb de afgelopen maand(en) echt heeeeel vaak een middagdutje gedaan! En dan 'savonds ook nog redelijk op tijd gaan slapen..
Vandaag ook, vroeg in de avond al een uur of 2 geslapen, en ik heb al tot bijna 1 uur vanmiddag liggen maffen!! (en tegen half 4 gaan slapen, maar dan nog, dat is 7,5 uur slaap!)

En dan opeens, ja.. ik weet niet wat het is. Wanneer ik wil slapen lukt het gewoon niet en wanneer ik vecht om wakker te blijven plakken mn ogen dicht.
Misschien moet ik zo eens in bed gaan liggen en heel hard denken: ik wil wakker blijven, ik wil wakker blijven, ik wil ... :D

Melatoline heb ik trouwens ook een poos geslikt. Hielp voor geen donder bij mij :n

Edit:
Oh, deze 'slechte periode' kan trouwens wel goed in samenhang zijn met de situtatie waarin ik momenteel slaap: Mijn slaapkamer heeft 4 kale muren, mijn bed is verkocht en ik slaap op een matrasje op de grond. Verder is het een enorme piepzooi, zit de rest van mn kamer in dozen en komt mijn "nieuwe" slaapkamer pas eind jan/begin feb. :))

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 04:51

Dat vaak 's middags slapen klinkt bekend, ik heb hele perioden dat ik smiddags gewoon echt doodop ben. En perioden zoals nu dat ik voor geen meter kan slapen.
TV helpt bij mij niet, m'n lief doet dat wel altijd en dan met het geluid kneiterhard.. hij slaapt er prima van maar ik niet.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:03

Heb gister om half 10 6 mg melatonine gepakt. Meer dan ik normaal doe, man dat kwam aan als een mokerslag.... Om 10 uur waren mijn ogen zo zwaar dat ik in bed ben gaan liggen en weg was.. heerlijk :D

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:10

Jullie ook problemen met doorslapen? Of alleen met inslapen?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:20

Meestal alleen met inslapen, soms met doorslapen. Dan word ik 's nachts wakker en kan ik nog een uur liggen draaien voor ik weer in slaap ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:51

@Sjaap, ik heb vooral problemen met doorslapen, ik wordt steevast wakker om 03.00 mijn lijf heeft meer herstel tijd nodig na de nachtdienst,...eigenlijk,....maar ja dat krijg ik niet :?

het duurt ff een paar dagen maar ja zoals nu heb ik al drie nachten slecht geslapen nadat ik afgelopen zaterdag uit de nacht ben gekomen en vandaag weer in de dag en nu ben ik echt gaar, denk dat ik vannacht wel goed zal slapen maar dan gaat morgenochtend die wekker weer zo vroeg :? terwijl mijn lijf dan juist hunkert naar meer!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:25

Hier nog een nachtbraker :+

Ik probeer een vast ritme aan te houden maar ik kan het rustig 3 uur zien worden en de wekker gaat al weer om 7 uur en dan kan ik er echt met geen mogelijkheid uit komen wat logisch is natuurlijk met 4 uur slaap :Z . Ik ben er wel al achter dat ik eigenlijk een wake-up light nodig heb want in de zomer (vroeg licht) dan kan ik 'makkelijker' opstaan dan in de winter. Helaas wil mn vriend in het weekend vaak uitslapen en dan doet ie de gordijnen dicht en omdat het dan donker is in de slaapkamer, ben ik echt niet wakker te krijgen dus wordt ik om 11 uur wakker ofzo en dan heb ik mn slaap alweer meteen verlegt. Op zondagavond kan ik dan ook steenvast niet slapen _-:(

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 10:01

Hoi,ik wil me ook even melden ;)
Ik heb vaak van die perioden, dan slaap ik weer een paar weken goed, en dan ineens een week lang dat ik maar 1 tot 2 uurtjes per nacht slaap.
Maar ik ben aan het afbouwen met antidepr., dus daar kan 't ook aan liggen(per dag nu 3 ml)dat ik erg onrustig ben in mijn hoofd, en vooral last van hartkloppingen, en ook als ik s'avonds in bed lig, echt irrie...
Ik probeer wel elke dag hard te lopen en fiets elke dag wel een stuk.
Maar als er s'avonds een leuke film op komt,lig ik halverwege de film al op de bank te pitten, en wil dan naar bed gaan, maak me klaar,wc, beetje water voor de nacht, ga dan naar bed bed, ben ik weer klaarwakker....
Ik ga sinds kort naar de haptonoom, ben er nu 2x geweest, 1x intakegesprek en 1x een behandeling gehad, was wel een beetje vreemd dat iemand je zo aanraakt enzo,maar dat gaat wel wennen zeggen ze..dus even kijken of dit helpt en me kan leren ontspannen, want dat is juist 't moeilijkste bij mij, dat ontspannen,ik maak me zorgen dat ik toch niet kan slapen, en dat ga je dat ook niet doen,ik ga dan hyperventileren, dus hartkloppingen krijg ik, en zo gaat 't cirkeltje rond, en dat moet je juist doorbreken...
Maar bij iedereen is dat natuurlijk verschillend ;)

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:28

Ik was net bij de gezondheidswinkel, wou even wat lekkere thee halen, en citroen -melisse thee leek me wel lekker,zoek ik het op internet op en jawel, wat lees ik; citroen-melisse thee; helpt goed tegen slapeloosheid , haha, nu weet ik wat ik s'avonds voor het slapen ga ga drinken :D

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 18:35

Durante schreef:
Ik was net bij de gezondheidswinkel, wou even wat lekkere thee halen, en citroen -melisse thee leek me wel lekker,zoek ik het op internet op en jawel, wat lees ik; citroen-melisse thee; helpt goed tegen slapeloosheid , haha, nu weet ik wat ik s'avonds voor het slapen ga ga drinken :D

Wil je laten weten of het werkt ?