Syoss shampoo en conditioner

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:00

Ik heb alle producten van Syoss Shine: shampoo, conditioner en instant shine-treatment (voor het uitkammen). En van de Syoss Repair lijn heb ik 2 Minutes intensive mask.. Ben over alle producten zeer te spreken. M'n haar was voorheen altijd vrij droog en moeilijk doorkambaar, maar nu is het zacht en ziet het er gezond uit. :)

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:27

Ik gebruik sinds kort de Syoss shampoo en (nog?) geen last van vet haar, ik was het elke dag.
Ik heb mijn haar gekleurd met de Syoss kleuring van blond naar bruin en dat is ook goed uitgepakt.
En dan had ik zelfs 1 pakje terwijl ik er eigenlijk 2 nodig zou hebben kwa haar lengte
Het is wel een goedkoop merk (8,99) voor de verf

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:05

Urielle schreef:
Welke ketens hebben het?

hier in midden België heeft Kruidvat John Frieda...
als het er bij jou in de Kruidvat niet is, kijk dan eens in een grotere...
in andere winkels ben ik ze nog niet tegen gekomen :n

Odysseus

Re: Syoss shampoo en conditioner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:59

Het is niet zo heel verwonderlijk dat je van Syoss vettig en slap (futloos) haar krijgt... Het is namelijk een shampoo die echt stijf, maar dan ook echt STIJF staat van de siliconen!
Switchen naar een shampoo met in water oplosbare siliconen of zonder siliconen is de tip!
Mijn haar kan ik nu zelfs wassen 1x in de 4 dagen en blijft zijn volume behouden. En ziet er absoluut níet vet uit.

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:08

Ik heb de conditioner, en geen last van vet haar! Maar ik spoel het ook echt goed uit... dat wel. Maar het zit idd wel echt vol met siliconen! Dus dat is de boosdoener voor mensen die van zichzelf ook al snel vet haar krijgen..

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:11

Ik vind de shampoo + conditioner 3 keer niks. Ik kom na het wassen moeilijk door mijn haar heen en mijn haar is ook zeer snel vet. De spray van Syoss vind ik dan wel weer heel fijn. Ik hoe maar weinig te gebruiken voor mijn krullen, vooral na het wassen, dat spul erin en het zit de hele dag super!

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:17

Ik gebruik het al heeeeel lang. De shampoo en masker ipv de conditioner.
Ben opzich tevreden maar heb sinds kort ook dat het snel vetter word maar ook dat mijn hoofdhuid gaat jeuken.
De stylingsproducten had ik ook gekocht maat daar vind ik veel te veel alcohol in zitten. Het plakt verschrikkelijn, BAH!!!

ps hoe weet je dat er siliconen in de shampoo zit???

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:18

CinTwiZo schreef:
Ik gebruik het al heeeeel lang. De shampoo en masker ipv de conditioner.
Ben opzich tevreden maar heb sinds kort ook dat het snel vetter word maar ook dat mijn hoofdhuid gaat jeuken.
De stylingsproducten had ik ook gekocht maat daar vind ik veel te veel alcohol in zitten. Het plakt verschrikkelijn, BAH!!!

ps hoe weet je dat er siliconen in de shampoo zit???

Even blik werpen op de ingredientenlijst. Alles wat op -cone eindigt is er een. Dimethiconol is er ook een.
Dimethicone en Dimethiconol zijn de ergste en het moeilijkst weer uit je haar te krijgen.

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:19

oke... zal ik eens op letten. Wist dit niet.... Maar dat zorgt voor vet haar?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:21

CinTwiZo schreef:
oke... zal ik eens op letten. Wist dit niet.... Maar dat zorgt voor vet haar?

Wat het precies is, is siliconenolie, en zoals je al begrijpt doet olie nu niet iets heel goeds voor je haar.
Daarnaast is het een kunstof en sluit het haar in, waardoor het er glad en glanzend uitziet, maar eronder juist nog erger uitdroogt.

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 07:47

Focussed schreef:
Het is niet zo heel verwonderlijk dat je van Syoss vettig en slap (futloos) haar krijgt... Het is namelijk een shampoo die echt stijf, maar dan ook echt STIJF staat van de siliconen!
Switchen naar een shampoo met in water oplosbare siliconen of zonder siliconen is de tip!
Mijn haar kan ik nu zelfs wassen 1x in de 4 dagen en blijft zijn volume behouden. En ziet er absoluut níet vet uit.

En welke shampoo gebruik je nu dan als ik vragen mag? Ik ben nl. zelf op zoek naar shampoo zonder siliconen maar na een uitgebreid bezoekje aan de schoonheidsafdeling merkte ik dat dit niet zo makkelijk te vinden is...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 08:55

De Naturelijn van L´Oreal, alleen bij kapperszaken te kopen (vrij van sulfaten, parabenen en siliconen) of Yes 2 Carrots bij de Tuinen!

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 09:08

Laat ik nou net 2 bussen syoss gekocht hebben om te proberen. :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 09:39

Ik heb er gisteren een heleboel cremespoeling van palmolive in gedaan en het begint weer een beetje op haar te lijken. M'n hoofdhuid is droog, net als m'n haar en het jeukte als de p*st :X Ook heb ik nog wat last van haar uitval.

Ik wil al een tijdje Yes to.... ga vandaag maar weer eens kijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 09:50

Postte ik hier nog vrolijk dat ik het zulk fijn spul vond, krijg ik er nu ook spontaan last van! :+ Over op Garnier Fructis.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 09:55

Haha, de eerste twee weken ofzo is het geweldig spul...maar daarna..... :x

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:13

Ik heb al een tijdje last van haaruitval... Blijkbaar door Syoss dus!
De eerste weken was ik heel tevreden over Syoss, maar nu wordt het idd snel vet en ik kan mn haar moeilijk borstelen na het wassen.

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:46

ik ben nu definitief gestopt met de syoss produkten ik ben dat vette haar nu echt zat en sinds gister ook last van jeuk dus helaas het was te proberen maar ik ga weer terug naar mijn oude vertrouwde l'oreall produkten

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:57

Ik vond syoss ook niet super, kreeg er ook vettig dun maar ook weer pluizig haar van, en dat allemaal tegelijk..... Dove heeft ook een nieuwe, daar ben ik ook wel benieuwd naar... iemand daar ervaring mee???

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 15:38

Ik ga mijn syoss shampoo morgen doneren aan m'n schoonzus. :=
Heb toch maar yes to tomatoes gekocht, had al een keer de carrots.. maar wil nu deze eens voor meer volume. :)
M'n haren zijn echt een stuk zachter alweer.. en dat na 3 dagen wassen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 15:39

Ik ben nu bezig met Herbal Essences, m'n haar is weer aan het herstellen. Nu mag m'n dunne bosje wel weer wat dikker worden ;(

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 15:40

Vind herbal ook niet zo geweldig.. heb ook bussen van herbal staan maar die gebruik ik voor de sauna of voor als ik ga zwemmen. :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 15:45

Zal je vertellen, dat volume e.d. is ook allemaal zo´n mooie goedkope truuk!
Ze stoppen dan vit. E, B5 en soms nog wat anders erin, en die hebben als eigenschap dat ze vocht vast houden. Dan lijkt je haar veel voller en meer volume te hebben. Na een dag verdwijnt dat vocht en loop je weer met je slappe coupe.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 15:52

Merk ook eigenlijk nooit zoveel van volume shampoo, maar keer proberen waard toch haha. :D
Was mijn haren wel elke dag.
M'n haren zijn wel echt enorm zacht gelukkig dat was het belangrijkste vooor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:36

Ik vind het echt verschrikkelijke shampoo, de eerste paar keren werkte die best oké ja maar toen kreeg ik er enorm vet en futloos haar van bah bah. en ik vind 'm ook stinken eigenlijk :')

Ik ga binnenkort maar eens bij de shampoo's van de tuinen kijken denk ik.