Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
take_one

Berichten: 3040
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:30

Haha zou wat zijn. :oo

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:30

ER is al een aantal jaren achter elkaar een test door de consumentenbond gedaan voor shampoo's en tot nu toe komt elk jaar de shampoo van Aldi hun huismerk shampoo zeg maar als beste uit de test. Ze testen dan het haar op schoon worden dus wassen en verzorging. HEt blijkt dat dat merk super goed uit de testen komt al een aantal jaren. Ook goedkoopste

Hetzelfde hebben ze eens gedaan met dag en nachtcreme en antirimpelcreme en wat blijkt ook de cremes die Aldi verkoopt doen hun werk het beste en die waren ook nog eens goedkoopste.

Dus het blijkbaar maar weer dat reclames van producten de verkoop maken voor bekende merknamen van Shampoo;s en ook jou kapper heeft niet de beste shampoo in huis. Hetzelfde geldt voor schoonheidssalons..ze hebben echt niet allemaal goede spullen. Maar we geloven het maar wat graag zodat ze daardoor veel geld extra vangen voor iets wat weinig doet.

DreamUp

Berichten: 1616
Geregistreerd: 14-06-09

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:33

Het ligt ook heel erg aan je haar wat voor shampoo goed werkt.
Zo kan mijn haar echt niet tegen de shampoo van de kapper, jawel maar dan geen 2 keer achterelkaar. Als is dat doe is me haar super slap en breekt af. Tot nu toe gaat het goed met l'oreal milde shampoo :) en dan af en toe afwisseling met garnier of andrelon.

Kelly_Taco

Berichten: 6727
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:36

Ik gebruik altijd de shampoo en conditioner van Palmolive..

Heb erg lang en dik haar en het blijft echt in prima conditie.

Floortje88
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: Midden van het land

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:37

ik gebruik van sebastiaan, super spul!! wil niks anders meer :j

Wamhorse

Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:37

Ja die testen wijzen inderdaad vaak uit dat Aldi spul best goed is. En dat is zeker leuk om te horen voor een krent als ik ik haha. Ik ben veel te gierig om noem maar wat €60,- voor haarverzorgings producten neer te tellen. Denk er wel vaak over na om het wel te doen onder het mom van wat als het nou echt werkt...

Kimbers

Berichten: 5129
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:43

Welke shampoo voor wie geschikt is verschilt echt zo erg! Ik gebruik altijd de shampoo en cremespoeling van nivea. Daarnaast gebruik ik om mijn haar in model te brengen spul van got2b en dure olie van de kapper. Mijn haar is superzacht en glanzend.

Van garnier fructis kreeg ik erg droog haar, zelfde geldt voor andrelon. De kruidvat fruity botonicals zijn trouwens ook wel ok en ruiken erg lekker.

Wamhorse

Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:47

mistery schreef:
De kruidvat fruity botonicals zijn trouwens ook wel ok en ruiken erg lekker.


Die heb ik dus een hele tijd gebruikt, resultaat nul. Zo zie je inderdaad maar weer dat het heel erg verschilt per persoon.

Ik vraag me dan ook af hoe ze dat dan met zo'n testpanel doen. Zouden ze dan allemaal mensen uit verschillende leeftijden kiezen of met verschillende haartypes want als dat laatste het geval is, lijkt me dat je een hele vreemde testuitslag krijgt.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:19

Ik heb nu shampoo van Bed Head en dat doet wat het beloofd, echt heerlijk, is me nog niet eerder overkomen. Bij de kapper goed aan de prijs, maar als je gaat zoeken op internet kom je zat adressen tegen waar het soms wel de helft goedkoper is.

Tess__

Berichten: 1067
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: 's-Gravenzande

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:41

Ik heb enorm veel en dik haar, daarnaast verf ik het roodbruin... Geweldige combinatie want eigenlijk moet ik cremespoeling/conditioner gebruiken om het normaal doorkambaar te maken...

Tegenwoordig gebruik ik elvive colorvive, dit is vrij zachte shampoo waar mijn haar dus vrij zacht van blijft in combinatie met de shampoo voor rood haar van de HEMA. Anders is mijn kleurtje er vrij snel uit, aangezien rood haar vrij snel vervaagd. Verder gebruik ik altijd wel Biosilk olie van de kapper voor als ik het ga stijlen of als het echt mooi zacht moet worden en als de glans eruit gaat....

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:58

Ik lees hier weleens iets over na het douchen het haar in een vlecht, knot of iets dergelijks, maar is dat niet superslecht voor je haar? Het droogt dan toch ook niet goed?
En ik heb dan als ik smorgens op kom dat het er niet uit ziet.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:22

Poeh wat is goed?
Ik gebruik Herbal essence die vind ik heerlijk en is niet heel duur.
Maar ook neem ik wel eens het goedkoopste van het goedkoopste als ik bij de ah ben bijvoorbeeld.

Wamhorse

Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:26

LiNdA1986 schreef:
Ik lees hier weleens iets over na het douchen het haar in een vlecht, knot of iets dergelijks, maar is dat niet superslecht voor je haar? Het droogt dan toch ook niet goed?
En ik heb dan als ik smorgens op kom dat het er niet uit ziet.


Geen idee of het slecht is, heb het al wel geprobeerd maar het was bij mij ook niet zo'n succes.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:28

Ik doe wel altijd mijn haar vast na het douchen en daar slaap ik dan ook mee.
Anders heb ik een ontplofte langharige cavia bovenop mijn hoofd staan! :D

Yavanna

Berichten: 2690
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:31

Ik heb van alles gebruikt, maar zit nu al sinds lange tijd op de herbal essences.. en dat bevalt heel goed. Ik let altijd op bij de Action of ze het hebben, of ik haal het bij de makro, in ieder geval, ik betaal er niet de prijs voor die bij de supermarkt gevraagd wordt
En mijn haar is in perfecte conditie.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:33

Yavanna en het ruikt altijd zo lekker lang vind je niet? :+:

Yavanna

Berichten: 2690
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:39

Oh heerlijk.. ik wil echt niets anders meer :) heb het gisteren gewassen, was het om de dag, maar het blijft zo lekker ruiken, heb nu de rooie, maar de soort maakt me niet uit, mijn haar doet het perfect op deze shampoo

Blacksmurf
Berichten: 503
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:47

ik gebruik al jaren guhl perzik en omdat helaas de balsem hiervan niet meer bestaat heb ik als balsem de guhl tarwe. ik heb behoorlijk lang haar en met deze shampoo altijd mooi glanzend haar zonder klitten.Na het haar wassen doe ik mijn haar altijd in een vlecht en slaap er dan ook mee. (doe altijd snachts mijn haar in een vlecht) Hier nooit last van gehad ook geen opmerking van de kapper e.d.

Anne.

Berichten: 5143
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:08

Ik gebruik Syoss Hair Repair. Werkt voor mij echt super! :D En het is goedkoop. €4,00 voor een halve liter

dorientjuh

Berichten: 7256
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:21

Ik gebruik nu al iets van 2 jaar uitsluitend kappersshampoo van Wella. Dit omdat ik een extreem gevoelige hoofdhuid heb en als ik er niks aan zou doen, zou mijn haar uit gaan vallen. :oo Deze kost 10 euro en ik doe ongeveer 3 maanden met een fles. Ik was mijn haar (kort) om de dag, maar dan twee keer achter elkaar.

Sabin_e

Berichten: 3216
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:00

Ik heb shampoo en conditioner van Matrix (+ €10,-) vergeleken met shampoo en conditioner van Herbal Essences (€2,50). Mijn haar ziet er bij beide super uit :D

Shampoo en conditioner van Syoss (ongeveer €5,-) vind ik niet fijn, ik krijg er vet haar van :\ Nja vet..mn haarlokken blijven zeg maar een beetje bij elkaar plakken en het ziet er dof uit. Hoe goed ik ook uitspoel..

Dus doe mij maar Herbal Essences shampoo en conditioner (Hello Hydratation) en Sleek Look protector spray van Matrix (beschermd tegen de invloeden van fohn en stijltang), and I'm happy :D

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:10

ik gebruik shampoo en conditioner die 6 euro de halve liter kost , zitten ook nog eens geen parabenen en znadere onzindingen in en is niet op dieren getest en mijn haar vind het geweldig , dus nee, shampoo(goede) hoeft niet duur te zijn

Wamhorse

Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:51

Sonja_vR schreef:
en is niet op dieren getest


Dit vind ik dus ook heel belangrijk. Weet iemand of Herbal Essences op dieren is getest? Ik hoop van niet want als dat wel het geval is koop ik het niet meer. Of misschien nog een betere vraag, weet iemand waar je kunt nachecken of je merk op dieren is getest ja of nee.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:00

Op de site van herbal staat van niet ;)

Wamhorse

Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-09

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:02

Ja daar had ik zelf ook op kunnen komen, om daar even te kijken. (kijkt alweer naar haarkleur en denkt bij zichzelf BLOND!!!!!!)