Je eigen kind dumpen! het is helaas de realiteit.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:43

x__Danielle schreef:
Sabbel schreef:
Ongelovelijk hoe makkelijk sommige mensen over anderen oordelen. Natuurlijk ben ik het er niet mee eens dat een kind zomaar op straat gezet kan/mag worden, maar je maakt mij niet wijs dat een ouder een kind 'zomaar' zonder gegronde reden de deur wijst (uitzonderingen daar gelaten), daar gaat heel veel aan vooraf. OUders zijn ook maar mensen die handelen naar wat hun het beste lijkt en in hun macht ligt.

De link die sommige maken naar kinderen naar de oppas als dat zo uitkomt snap ik al helemaal niet. 8)7

het beste om je kind op straat te zetten. sorry hoor volgens mij kan dat niet het beste voor een kind zijn. regel dan hulp of opvang als je het als ouder zijnde niet meer aankan.

Dat weet jij niet of dat wel of niet het beste is voor dat kind. Het punt is dat ouders hier worden afschilderd als simpele incompetente types die hun kinderen op straat dumpen bij het minste of geringste. Oordelen kunnen we allemaal wel, maar wacht maar tot jij in die situatie terecht komt dat je het allemaal niet meer weet met je kind, dan wil ik je nog wel is spreken. Het is heel makkelijk om te zeggen wat een ouders volgens jou wel of niet zouden moeten doen, en met verwijten op de proppen te komen.
Ouders willen altijd het beste voor hun kind en hebben ook altijd het beste met hun kinderen voor (nogmaals uitzonderingen buiten beschouwing gelaten).

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:46

Daar ben ik het niet mee een Sabbel, wat de situatie ook is, het levert altijd een flinke deuk op om door je ouders uit huis te worden gezet, en dat is dus nooit het beste voor een kind

(excl. uitzonderingen)
Laatst bijgewerkt door x__Danielle op 19-11-10 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:49

Ouders willen echt niet altijd het beste voor hun kind hoor, en nee dat zijn geen uitzonderingen.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:52

gohya schreef:
Ragdollcat schreef:
Wat dacht je van de ouders die te pas en te onpas kun kindjes heel makkelijk en snel "dumpen" bij een oppas en dan nog boos worden ook als die een keertje niet kan.

Kom nou zeg: je wilt toch een kindje? zorg er dan ook zelf voor anders moet je niet aan kinderen beginnen.

Ja dat vind ik ook zoiets onbegrijpelijks.Als je aan kinderen begint,zorg dan dat je er zélf voor kan zorgen.
Ga geen kind nemen als je er geen tijd voor hebt,of je wil cariërre maken.
Mensen vinden kinderen leuk totdat er problemen komen,dan is het niet meer leuk.
En dan worden ze zomaar gedumpt,want dat is wel de makkelijkste manier toch?
En ach er is toch jeugdzorg en meerdere instantie's,die zorgen wel voor dat kind.
Als alle ouders nou eens zélf voor hun kind zorgen scheelt dat weer heel veel geld in de maatschappij waar de belasting betaler voor opdraait.
Er word niet meer gepraat of naar een juiste oplossing gezocht.Nee gewoon dumpen is toch veel makkelijker.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Er is ook nog een tussenweg, als ouders niet elke dag zelf voor hun kind zorgen hoeft dat niet te betekenen dat ze gelijk naar jeugdzorg oid kunnen ;) Zo ken ik een gezin (heel goed) die een au pair hebben die 3 a 4 dagen voor de kinderen zorgt. Hier in Nederland kijken mensen daar nogal eens raar tegenaan, maar in het buitenland gebeurt het echt veel!
Beide ouders uit dit gezin werken keihard en hebben een goede baan, hierdoor groeien de kinderen op in een mooi huis met veel grond waar ze heerlijk kunnen spelen en gaan bijvoorbeeld vaak op vakantie. Nou bedoel ik natuurlijk niet dat veel geld de factor is voor een happy, maar het helpt zeer zeker wel!
Die kinderen hoor je ook echt niet klagen dat de au pair er weer is ofzo hoor :n (ze spreekt zelf nog engels ook!)
Ben benieuwd of je dit dan ook onbegrijpelijk vind?

Sabbel

Re: Je eigen kind dumpen! het is helaas de realiteit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:12

Barbalala, weet je wel waar je het over hebt? Ouders hebben altijd het beste voor met hun kind, punt. Misschien zijn de beslingen die ouders nemen niet altijd de beste, dat kan. (ook hier weer uitzonderingen daar gelaten)

x_Danielle, denk je dat ouders staan te springen om de situatie? Je moet het niet te zwart wit bekijken en ook de andere kant van het verhaal in je op nemen. Overigens zeg ik nergens dat je kind uit huis zetten de beste optie is.

En nogmaals ik snap echt niet wat het stukje oppas hier mee te maken heeft. Mijn kinderen zijn twee dagen in de week bij een oppas, so what? Ben ik nu een slechte moeder die haar kinderen dumpt? Ik dacht het niet!
Ieder kan voor zich uitmaken of zij/hij de volledige zorg voor de kinderen zelf wil doen, daar heeft niemand anders iets mee te maken.
Opmerkingen als "als je aan kinderen begint zorg dan dat je zelf voor ze zorgt" zijn echt totaal misplaatst en niet aan de orde. Bemoei je met je eigen zaken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 17:31

Mindim schreef:
Tuurlijk zijn er ouders die hun kind geen goed doen, dat wil ook helemaal niet zeggen. Maar waar tieners niet vrij. Het zijn tieners die op scholen mensen neerschieten. In een onderzoek van 2008 blijtk dat 1 op de 6 tieners hun ouders geestelijk of fysiek mishandeld.

Je kunt niet de schuld bij 1 partij leggen. Je moet per situatie bekijken hoe het in elkaar zit en wat er allemaal speelt. Je kunt niet zo maar roepen dat ouders hun kinderen maar gemakkelijk dumpen. Dat is alles onder 1 noemer schuiven.

Effe voor de duidelijkheid,er staat nergens dat ik álle ouders de schuld ervan geef!
Maar wat ik zelf om heen mee maak én wat ik hier in dit topic lees van mensen die dit ook hebben mee gemaakt,ligt de schuld dus bij de tieners/kinderen?
Er is ook een grote groep tieners die er zelf om vragen dat ze uit huis geschopt worden hoor,waarvan de ouders ze alles geven en goed voor ze zijn maar ze gewoon toch doen wat ze zelf willen.Tieners die hun ouders gewoon uitschelden voor rotte vis of ze zelfs slaan!ja dat ze die uit huis schoppen?terecht!
Dus ik veeg NIET alle ouders over 1 kam hoor,absoluut niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:09

Lees je posts even door, amper een positief geluid over ouders hoor ;) Ik zeg niet dat het altijd de schuld is van de tieners, ik zeg alleen dat die niet per definitie de vermoorde onschuld zijn. Dat je per zaak moet kijken wat er aan de hand is en niet moet gaan roepen dat kinderen tegenwoordig maar gedumpt worden. Dat komt nogal generaliserend over en ik vind dat je dat in dit soort zaken niet kan maken.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:15

ik zie het zo:

Wanneer ouders ten onrechte een kind "dumpen" in een inrichting, dan zijn ze daar beter af toch?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 18:15

Het geluid wat je hoort over de ouders,zijn de ouders van de kinderen waar ik het over heb.Ook lees je toch posts van andere die dit hebben mee gemaakt?Ik ken die ouders niet maar ik geloof deze mensen wel.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:18

Het gebeurd meer als iedereen denkt.
Helaas, maar waar.
Sommige kinderen drijven hun ouders tot waanzin, maar met hulp is er veel te bereiken zodat het wel goed komt.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:18

Mijn schoonmoeder vangt ook vele kinderen op, al 24 jaar en ook daar hoor ik soms ernstige verhalen.
Ik ben zo blij dat ik er voor een volle 100% ben voor mijn kindjes en bewust gekozen heb om "thuis" mama te zijn. Ik ben veel bekritiseerd dat ik niet werk, maar met de verhalen van tegenwoordig ben ik daar zooooo blij mee!

Maar goed... laten we niet alleen een vinger wijzen naar de ouders, maar ook naar ons kabinet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:33

annastasia schreef:
Helaas, maar waar.
Sommige kinderen drijven hun ouders tot waanzin, maar met hulp is er veel te bereiken zodat het wel goed komt.

Hulp daar schort het nog wel eens aan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:36

Ik geef een kook curses een kind die mee doet heeft veel begeleiding nodig, ik had al zo iets van die is autistisch of zo? Is wel handig voor mij om te weten,maar ma wil er niet aan, nee hoor niks aan de hand.Dan denk ik arm kind wat moet er van jou terecht komen later?

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:41

Dit is toch niet normaal!

als ik de plek had voor alle mensen mochten ze allemaal bij mij komen wonen!
ik vind het echt vreselijk dat ouders zo cru kunnen zijn :n

ouders moeten gewoon goed nadenken voordat ze een kind nemen het is niet zoiets als een mobiele telefoon..
een kind heeft ook zijn pieken en dalen om het even hard te zeggen..

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:42

De ouders van mijn ex-vriendje deden dat steeds bij hem, hij is nu bijna 18 en zit inmiddels definitief in een opvang huis omdat zijn ouders hem gewoon echt niet meer willen.

Kan me er echt niks bij voorstellen dat je dat je kind aan wil doen :(:)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:43

Mindim schreef:
annastasia schreef:
Helaas, maar waar.

Hulp daar schort het nog wel eens aan.

Daar zeg je me wat!
soms lijkt het alleen maar alsof je verder weg zakt i.p.v dat je eruit klimt!
Laatst bijgewerkt door DDW1190 op 19-11-10 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:52

IloveMickey schreef:
De ouders van mijn ex-vriendje deden dat steeds bij hem, hij is nu bijna 18 en zit inmiddels definitief in een opvang huis omdat zijn ouders hem gewoon echt niet meer willen.

Waarom willen zijn ouders hem dan niet meer? Zomaar ineens?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:54

Meestal gaat er eerst veel aan voor af.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:57

tuurlijk maar als je dan een programma kijkt als Familie Matters, ligt het echt niet alleen aan de ouders.. maar dat is gewoon per gezin verschillend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:59

marleen_usar schreef:
Meestal gaat er eerst veel aan voor af.

Dat lijkt mij ook, vandaar ook mijn vraag :)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:00

Mindim schreef:
IloveMickey schreef:

Waarom willen zijn ouders hem dan niet meer? Zomaar ineens?

Zijn ouders hebben allebei nogal een verleden en zijn zelf ook al op jonge leeftijd het huis uitgezet. Zn moeder was ook al wat ouder en gigantisch overspannen en hij had ook een stoornis waardoor hij heel gesloten was en daar konden zijn ouders niet zo goed tegen. Dus bij het minste of het geringste was het voor zijn ouders teveel, kwam er gigantische ruzie en kon hij vertrekken, terwijl het in mijn ogen dus totaal zijn schuld niet was.

Ik heb daar ook dingen zien gebeuren die ik liever niet mee had willen maken, maar diep van binnen heb ik wel het idee dat hij beter af is nu hij daar niet meer woont :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:03

Maar dan is het toch wel meer dan "hem echt gewoon niet meer willen".

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:06

Toevallig ken ik 2 gezinnen waar de kinderen uit huis zijn gezet. Niet op straat, dat dan niet, maar wel uit huis. De ene terroriseerde het gezin op een dusdanige manier dat daar niet meer mee te leven viel en de ander, tja, andere problemen maar het kwam op hetzelfde neer.
Zo'n beslissing wordt door de ouders niet ff zomaar tijdens de koffie genomen hoor, daar gaan vaak jaren van ellende aan vooraf en hebben beide partijen een heleboel geprobeerd en moeten incasseren. Tuurlijk zijn die kinderen bij anderen anders, vaak gedragen ze zich alleen thuis bij hun eigen vertrouwde ouders zoals ze werkelijk zijn, omdat de liefde daar onvoorwaardelijk is.

Dit topic komt op mij over als een vraag om complimenten. Lekker makkelijk om ouders te beschuldigen van het dumpen van kinderen, terwijl je vaak niet weet wat voor oliebol eraan vooraf is gegaan, of krijg je dat van zowel de ouders als het gedumpte kind te horen?

Ik las hier iets over dat ouders een kind "nemen" en het vervolgens "dumpen" bij de opvang. Dat heeft imo totaal niks met deze problematiek te maken. Genoeg kinderen die prima functioneren terwijl allebei de ouders fulltime werken.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:06

Weetje wat ook leuk is,
als de jeugdzorg tegen je verzorgers zegt dat ze je zo gauw je 18 bent op straat mogen zetten.
. :)

Jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik snel wat voor mezelf gezocht heb :P

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:09

Betteke schreef:
Toevallig ken ik 2 gezinnen waar de kinderen uit huis zijn gezet. Niet op straat, dat dan niet, maar wel uit huis. De ene terroriseerde het gezin op een dusdanige manier dat daar niet meer mee te leven viel en de ander, tja, andere problemen maar het kwam op hetzelfde neer.
Zo'n beslissing wordt door de ouders niet ff zomaar tijdens de koffie genomen hoor, daar gaan vaak jaren van ellende aan vooraf en hebben beide partijen een heleboel geprobeerd en moeten incasseren. Tuurlijk zijn die kinderen bij anderen anders, vaak gedragen ze zich alleen thuis bij hun eigen vertrouwde ouders zoals ze werkelijk zijn, omdat de liefde daar onvoorwaardelijk is.

Dit topic komt op mij over als een vraag om complimenten. Lekker makkelijk om ouders te beschuldigen van het dumpen van kinderen, terwijl je vaak niet weet wat voor oliebol eraan vooraf is gegaan, of krijg je dat van zowel de ouders als het gedumpte kind te horen?

Ik las hier iets over dat ouders een kind "nemen" en het vervolgens "dumpen" bij de opvang. Dat heeft imo totaal niks met deze problematiek te maken. Genoeg kinderen die prima functioneren terwijl allebei de ouders fulltime werken.

hier heb je best een punt, maar ik durf niet helemaal hierin mee te gaan, want je weet niet wat er afspeelt..
wel heeft ieder huisje zijn kruisje!