x__Danielle schreef:Sabbel schreef:Ongelovelijk hoe makkelijk sommige mensen over anderen oordelen. Natuurlijk ben ik het er niet mee eens dat een kind zomaar op straat gezet kan/mag worden, maar je maakt mij niet wijs dat een ouder een kind 'zomaar' zonder gegronde reden de deur wijst (uitzonderingen daar gelaten), daar gaat heel veel aan vooraf. OUders zijn ook maar mensen die handelen naar wat hun het beste lijkt en in hun macht ligt.
De link die sommige maken naar kinderen naar de oppas als dat zo uitkomt snap ik al helemaal niet.
het beste om je kind op straat te zetten. sorry hoor volgens mij kan dat niet het beste voor een kind zijn. regel dan hulp of opvang als je het als ouder zijnde niet meer aankan.
Dat weet jij niet of dat wel of niet het beste is voor dat kind. Het punt is dat ouders hier worden afschilderd als simpele incompetente types die hun kinderen op straat dumpen bij het minste of geringste. Oordelen kunnen we allemaal wel, maar wacht maar tot jij in die situatie terecht komt dat je het allemaal niet meer weet met je kind, dan wil ik je nog wel is spreken. Het is heel makkelijk om te zeggen wat een ouders volgens jou wel of niet zouden moeten doen, en met verwijten op de proppen te komen.
Ouders willen altijd het beste voor hun kind en hebben ook altijd het beste met hun kinderen voor (nogmaals uitzonderingen buiten beschouwing gelaten).

Zo ken ik een gezin (heel goed) die een au pair hebben die 3 a 4 dagen voor de kinderen zorgt. Hier in Nederland kijken mensen daar nogal eens raar tegenaan, maar in het buitenland gebeurt het echt veel!
(ze spreekt zelf nog engels ook!)