Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.amsterdam_30 schreef:Nu houd ik er over op want dit is TS dr topic.
..
tinkermina schreef:amsterdam_30 schreef:Nu houd ik er over op want dit is TS dr topic.
..
ja dat is waar....het is TS haar topic......
@ ponyparadijs: Wens je verder veel sterkte met alles.....
rocymax schreef:Ik had hetzelf kunnen schrijven, buiten het verdriet van het overlijden van mijn moeder (op 21 januari 10 jaar geleden) heb ik nog veel meer laadjes in mijn ladenkast die allemaal met dikke spijkers dichtgespijkerd zijn, maar af en toe schieten ze open en vraag ik me af waar heeft het leven allemaal nog zin voor?? Zelf als ik naar een psych, ga weet hij me niet te doorgronden want ik ben voor de buitenkant altijd de vrolijke pias waar niets mis mee is.
. Sjolvir schreef:Denk dat 1 ding zeker is, we missen allemaal iemand, die ons na aan het hart lag, sommigen missen zelfs meerderen....
En iedereen heeft zijn eigen manier om er mee om te gaan.
De vraag is wat is goed en wat is fout?
Maar hier is duidelijk te lezen, dat het verliezen van een bijzonder iemand, niemand koud laat...
En dat we dus niet gek zijn, als we na jaren nog steeds moeite hebben met het verlies.
Pluizebolpum schreef:[
Kom op, het is geen pak melk!
Nu bijna elf jaar na het overlijden van mijn vader hebben we er nog steeds wel verdriet om. Niet meer zo letterlijk, maar vooral rond zijn sterfdag en nu, met zijn verjaardag en straks kerst blijven het rare dagen waar de sjeu wat van af is. Ik vind er iig niets raars aan als iemand na 10 jaar nog verdriet kan hebben. Al helemaal als het om een naaste gaat zoals bv een ouder, partner of kind. Dat is een deel van je leven wat je kwijt raakt en nooit meer terug krijgt. Daar mag je verdorie toch wel verdriet om hebben?
Eigenlijk zou je die ladekast vol verdriet een mooi plaatsje moeten geven. Zet er van die versierde slotjes op, hang het sleuteltje om je nek en zet de kast op een mooi plekje in de zon. Het is wel donker, schrapend, schrijnend verdriet, maar wel verdriet om mensen, dieren en/of zaken die belangrijk zijn geweest, waar je van gehouden hebt, die je leven gedeeld hebben. Ergens is het verdriet een laatste eer aan hen...de laatste manier om te zeggen dat je er trots op bent dat je van hen hebt mogen houden...
*pakt zandzakken, hamers en spijkers en knalt ladenkast dicht voor naderende overstroming - het blijft toch makkelijker gezegd dan gedaan*
Zo herkenbaar wat jullie allemaal schrijven. Mijn vader is 23 dec 2007 overleden op 61 jarige leeftijd en nog steeds bij vlagen komt het verdriet naar boven. Ik was toen 33 en zat in een hectische periode, dochter van nog geen 2, zoon die net 1 was geworden, we waren een week ervoor naar ons nieuwe huis verhuisd en dachten onze eerste kerst te vieren met mijn ouders in ons nieuwe huisje maar helaas, met kerst druk bezig een krans uit te zoeken en de tekst van de kaart op te stellen etc.
En
staat open, soms is het fijn om even je verhaal kwijt te kunnen of erlkaar te steunen. tinkermina schreef:"Afscheid nemen is met zachte vingers, wat voorbij is, dichtdoen en verpakken in de goede gedachten der herinnering."