Emetofobie vraag..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Re: Emetofobie vraag..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 14:10

en als iemand zegt.. ja ik voel me niet zo goed.. ben ziek.. dan altijd uithoren wat ze dan hebben... :o

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:15

ik weet uit ervaring dat ik na een week nadat iemand buikgriep heeft gehad, het zelfde had, dus mijn week is ook echt 7 volle dagen....

als iemand griep heeft, dan boeit het me niet, maar buikgriep!!
en aangezien ik nogal vervelende darmen heb, en snel misselijk ben,
heb ik het volgende uitgevonden :D

Reistabletten, daar zit namelijk een braak-onderdrukkende stof in,
die neem ik overigens alleen in nood gevallen!

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:18

Ik heb precies hetzelfde :+
ik heb ook standaard domperidon in huis :Y)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:19

ja maar das tegen misselijkheid, maar niet tegen braken :P

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:33

Zo dit is echt bizar hoor, heb dit ook allemaal! Als ik op vakantie ga met het vliegtuig heb ik altijd 2 doosjes reispillen in mijn tas zitten :+, ik ondervraag altijd de mensen die bij mij zitten ( zelfde rij en de rij achter en voor me) of ze ziek worden anders krijgen ze een tablet! Ik heb zware, geen primatour, die vind ik te licht. Ik heb er voor 18 jaar en ouder omdat ze zo zwaar zijn.
Als iemand inderdaad ook zegt dat ie niet lekker is vraag ik wat die precies heeft en of ze niet gaan spugen! Enne, ik ben ook altijd bezig met spuug! Als ik iemand heb gehoord of gezien of weet dat iemand het heeft gedaan ben ik daar dágen of wéken mee bezig.. Dan maak ik mezelf helemaal gek en niemand in mijn omgeving snapt het :?. Dat is soms echt frustrerend en vind het ook frustrerend dat de mensen in mijn omgeving gewoon rustig kunnen blijven en de boel kunnen opruimen en helpen! Ik ren dus weg en laat het diegene uitzoeken ( ook als is het een kind van 2 -3 jaar en ouder!)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:34

dat heb ik ook!!
toen vriendlief ziek was, kon ik echt niet naar beneden komen, om te vragen hoe het ging, of bij hem blijven staan.....

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 15:40

ivy_power89 schreef:
dat heb ik ook!!
toen vriendlief ziek was, kon ik echt niet naar beneden komen, om te vragen hoe het ging, of bij hem blijven staan.....

dat heb ikdus ook.. en het ergste van al ws ook nog.. dat ik toen MIDDEN in de nacht mn tasje gepakt heb.. en ben weggegaan :oo ik kon echt niet meer in huis zitten.. en met heeeeeeeeeel veel zeuren ben ik uiteindelijk de volgende dag in de avond naar huis gegaan toen hij al beter was.. maar uiteraard heb ik de wc heeeeeeeel goed schoongemaakt met dettol, en ook de deurklinken, lampen, trapleuning, slaapkamer deur.. alles wat hij aangeraakt zou kunnenhebben...

en toen ging bij mij de knop om en heb ik besloten om in therapie te gaan.. omdat dit echt TE extreem is...

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:41

nee in therapie zou ik nooit kunnen hiervoor,

mijn schoonzus heeft precies het zelfde gedaan als jij, die is toen naar de buren gegaan....

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 15:43

is toch erg? ik voel me dan zo schuldig! echt verschrikkelijk.. maar ik kan écht niet blijven..

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:43

Aaah Naamloos1 herkenbaar!! Ik heb mijn vriend eens naar huis gestuurd toen hij ziek werd! Hij was ineens ongelofelijk geel en hij zei dat hij echt heel misselijk was.. Toen heb ik hem even in slaap gefriemeld en toen ben ik naar beneden gegaan.. Na een half uur hoorde ik hem naar de wc gaan en toen moest hij bijna spugen. Ik heb hem toen naar huis gestuurd om 11 uur 's avonds terwijl hij nog amper kon staan! Hij moest met de auto nog 20 minuutjes naar huis rijden en toen hij thuis kwam vloog alles eruit. Menn wat was ik blij dat hij verdwenen was, maar wát erg was dat voor hem zeg!! Toen wilde ik ook in therapie gaan maar heb de stap nooit durven zetten :?.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:43

ooh erg he..... zo herkenbaar!
alleen zou ik dan mijn vriend niet naar huis sturen, die heb ik naar de bank gestuurd!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:12

ik kan je niet helpen al weet ik dat ik meen jackass (of zoon zelfde soort) regelmatig loopt te kotsen.. zou zeggen huur je de films :P

maar uhm zo zou ik je verder niet ergens naar kunnen verwijzen

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:50

Ja vraag ook altijd door bij diegene die niet lekker is, een beetje misselijk of heel erg.. Als k vind dat mijn vriend teveel heeft gedronken, ban k hem naar de logeerkamer en zet altijd een emmer neer, stel dat het echt mis gaat, dattie niet het hele huis door hoeft te rennen.. Maar is nog nooit gebeurd, maar stel dat.. Deze zomer had hij een vrijgezellenfeestje in amsterdam tijdens de WK NL-Brazilie en het was echt heel warm die dag en ik hoorde van al die vriendjes dat ze lekker gingen zuipen. Heb hem gezegt dat als hij midden in nacht thuis komt in de tuin mocht slapen, maar hij zei dat het wel mee zal vallen.. Hij belde om 3 uur s`nachts op of ik de deur open wilde doen want hij had maar 2 biertjes op en de rest cola, hij had de rest dronken gevoerd, dat vond ik dan weer erg lief..

Heb overal in de auto, tas, portomonee, huis domperidon tabl liggen, reistabletten en buscopan om je darmen rustig te houden..

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:49

Sjee, ik heb lot genoten :D

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 21:27

fijn he? :D

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:54

Ja nooit geweten dat er zoveel mensen zijn met precies dezelfde gedachtes!!

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 06:58

ivy_power89 schreef:
Espoir_ schreef:
Aah wat goed van je dat je therapie bent gaan volgen!!
Ik heb dit ook héél erg maar ik durf de stap niet te zetten om therapie te gaan volgen puur om het feit wat jij nu moet doen! Ik kan die filmpjes en foto's echt niet bekijken.
Ik heb er zó veel last van, van dit fobie en het houdt me in alles tegen. Ik wil dus ook geen kinderen om deze reden. Dat is toch van de zotte! Ik moet bijna op studiereis en we slapen in een jeugdhostel. ( Met meerdere op een kamer) Ik wil en durf echt niet met andere op een kamer te slapen want de rest houdt nogal van een glaasje alcohol maar ik niet! Ik durf dat niet!

Hoe heb jij de stap kunnen zetten om therapie te gaan nemen?

oooo wat herken ik dit zeg!!! voor mij ook geen kinderen, het idee dat ze gaan kotsen!
Ik heb het ook zo erg, dat als iemand in mijn nabije omgeving buikgriep heeft, ik onwijs bang ben dat ik het ook krijg...

Dat verlangen overwint echt absoluut je fobie.
Ik heb ook altijd geroepen dat ik geen kinderen wilde, alleen al niet omdat je misselijk kan zijn van zwanger zijn. (nog maar niet gepraat over overgeven!!!!)
Maar tot noch toe heb ik het goed doorstaan, nu de bevalling nog waarbij je blijkbaar dus ook over kan moeten geven (had ik dat maar niet geweten).
En dat kinderen overgeven ..... daar wil ik nog niet over na denken!!!

Bij het woord buikgriep staan mijn haren ook recht overeind ... brrrrr

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 20:15

nou morgen weer naar therapie.. ben benieuwd hoe het gaat!

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 21:40

Succes morgen!

Heb net de foto`s gezien tot en met 6, eerst de kleine en daarna de grotere versie. 7t/m 10 wacht ik nog even mee..

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:17

Echt goed! Ik kan die foto van categorie 4 al niet bekijken. En heb geprobeerd het filmpje met die dronken pop te kijken ( met het geluid uit nota bene!), maar ik kan het niet zien. Ik ga van de week eens kijken of ik verder kom van categorie 3!

Succes morgen met therapie!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 13:17

pff heel stom.. maar ik zie er tegen op... bah.. moet er kwart over 2 zijn.. maar alleen het praten erover krijg ik al de kriebels van..

nou jullie horen nog wel hoe het ging!

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 19:05

Hoe ging het?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 19:31

ja ging goed vandaag! goed gevoel erover :)

ze was tevreden over de filmpjes en foto's van mij.. ikmoet alleen deze week filmpje 5 kijken... helaas :P

en mn opdracht(en) verder is: melk pakken opdrinken en niet na de 3e dag weggooien. maar ook de 4e dag nog een glas daar van nemen, en deze week een keer wat eten wat van de datum zelf is.. (dichte verpakking) en als ik het kon ook iets wat 1 dag over datum was.. dit om mijn obsessief gecheck op datums wat meer normaal te krijgen, en ik moet op 'vreemde' toilleten gaan zitten ipv hangen....

volgende week donderdag weer..

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 19:39

Echt herkenbaar die verhalen hier.
Als mijn man ziek is , ontvlucht ik ook het huis, alleen het geluid al :r
Ik ben voor mijn reuma 26 keer geopereerd, en het ergste van de operatie vond ik altijd dat je een tijd op die uitslaapzaal moest blijven tot je goed wakker was.
Ondertussen kwamen er dan andere patienten uit de OK, en ik was dan als de dood dat die gingen overgeven als ze uit hun narcose kwamen, dus ik wilde daar altijd zo snel mogelijk weg.
Ik ging dan heel ADHD liggen doen in mijn bed, en dan mocht ik sneller terug naar de afdeling, waar ik dan op mijn gemak verder pitte :=

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 14:40

omg ik moest voor de therapie filmpje 5 kijken.. aangezien ik niet verder durfde dan 4... die gezien... ging goed! toen heb ik gelijk filmpje 6 gekeken! moesten 3 mensen overgeven.. (milk contest) dat vond ik wel goor.. maar ik raakte totaal niet in paniek ofzo! :oo