Schimmelinfectie?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blackflag

Re: Schimmelinfectie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:09

Ik denk dat het door de antibiotica komt Hilde, ik heb dat ook ooit gehad is echt verschrikkelijk vervelend! :(:)

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:11

Ik kan niet zitten, liggen, staan zonder dat ik aan mijn broek moet trekken. Wat een vervelend irritant gevoel zeg.

Huisartsenpost wilde geen recept klaarleggen want ik mocht hiervoor niet eens bellen na kantoortijden.

Is het eigenlijk besmettelijk ? Niet dat ik het dadelijk over heel mijn lichaam heb ?

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:13

Hilde_q schreef:
Hallo bokkers,

Nou volgens mij heb ik ook last van een schimmelinfectie.
Het is down under vuurrood, is schraal, jeukt en ik voel het constant. Pijn met plassen heb ik en het is anders dan de pijn van de blaasontsteking.
Ik ben inmiddels al 14 dagen aan de antibiotica voor mijn blaasontsteking en ben net ook nog eens ongesteld geworden. Twee factoren die het kunnen veroorzaken.
Ik weet dus zo goed als zeker dat ik het heb dus ik ga morgen maar even de huisarts bellen! Maar nu ik ongi ben ga ik niet met mijn benen wijd daar liggen he.. Twijfel twijfel.
Bellen of niet ?

Ik was ook ongesteld! Maakt niks uit... en als ze het willen checken hoef je je er niet voor te schamen. ongesteld zijn is een normale zaak! (wees juist trots dat je het bent joh hihih :D )

Ik heb gehoord dat iedere vrouw wel eens schimmelinfectie krijgt... heb het zelf ook vaak gehad
allereerste keer moest ik ff laten checken maar nu kan ik bellen en dan krijg ik een middeltje ertegen.
Heb al soort zalf gehad (hielp niet echt) en 2 capsules zeg maar.. ohja en 1 dikke pil ..
Het is echt verrot om te hebben maar als je het goede middeltje hebt is het makkelijk onder controle te houden ;)

Het is besmettelijk ja als je 'het' met je vriend bijvb gaat doen... Hij kan het dan ook krijgen..
HEbben wij ook gehad, me vriend vond het niet prettig :')
Edit: maar volgens mij niet zo besmettelijk dat je het overal kan krijgen...
Met goeie zeep wassen wat speciaal voor daaronder is! Niet met gewone zeep (weet niet of de tip al gegeven is, heb niet alles gelezen :P )
Laatst bijgewerkt door MirandaNH op 18-01-11 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:14

volgens mij kun je door AB wel een verhoogde kans op een schimmelinfectie hebben. tel daar je menstruatie bij op..
voor zover ik weet is het niet echt besmettelijk voor de rest van je lichaam maar kun je het (Als het een schimmelinfectie is) wel doorgeven aan bijv je vriend (als je die hebt). hij zal er dan niet zoveel van merken (meestal, kan zijn dat ie wel symptomen krijgt) maar zo kan ie jou wel elke keer blijven besmetten.
(maar dit weet ik niet 100% zeker hoor)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:15

Zwitsal schreef:
volgens mij kun je door AB wel een verhoogde kans op een schimmelinfectie hebben. tel daar je menstruatie bij op..
voor zover ik weet is het niet echt besmettelijk voor de rest van je lichaam maar kun je het (Als het een schimmelinfectie is) wel doorgeven aan bijv je vriend (als je die hebt). hij zal er dan niet zoveel van merken (meestal, kan zijn dat ie wel symptomen krijgt) maar zo kan ie jou wel elke keer blijven besmetten.

Je vriend kan het idd krijgen! Vaak hebben ze idd minder klachten maar mijn vriend had pech :+ ook hij had hele erge jeuk!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:19

dat lijkt me naar... hij kan helemaal niet krabben haha..
mijn vriend is al blij dat dat van mij niet besmettelijk is..
alhoewel, eigenlijk zou t wel chill zijn als hij ook even kennismaakt met die helse jeuk.. dan weet ie tenminste wat ik doormaak.
nu zegt ie elke keer "maar als je jeuk hebt kun je toch gewoon niet krabben?"
nee schatje, je snapt t niet.. je hebt die jeuk nooit gevoelt!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:12

Ik heb niet alles doorgelezen (ben vanaf pagina 2 naar pagina 4 geskipd ;) ) maar ik en mijn vriend hebben het ook gehad... zijn in totaal denk ik een jaar aan het k.lootviolen geweest ermee, en met ons de huisarts.
De ene keer was het een schimmel, hup.. cremetje (o.a. Miconazolnitraat) en weg. Dan kwam het opeens weer terug, weer een creme, een andere creme, nog een andere creme. Met tussenpozen bleef het dan weg. Mijn vriend en ik hadden sowieso dan geen s.e.x. meer, op een gegeven moment meer dan een maand niet meer, soms hadden we het 1 x gedaan en dan gingen we weer, volgende ochtend: ohnee... heb jij ook al weer last? Nou dat is echt geen pretje hoor, ik dacht op gegeven moment.. ik zal toch niet allergisch zijn voor 'm ofzo?! Ik weet namelijk dat dat heeeeel zeldzaam wel eens voorkomt, maarja inmiddels al 4 jaar een relatie en een dochtertje erbij dusja dat kon toch niet.
Dan was het weer alleen een schimmel, dan een schimmel in combinatie met bacterie; anti-schimmelcreme werkt dus wel tegen schimmels maar niet tegen bactieren, dan was het weer alleen een bacterie.

Toen op een goede dag heb ik kwaad naar de assistente gebeld en gezegt luister...we hebben het weer, we zijn nu al zoveel maanden aan het modderen hiermee, dan is het weg dan is het weer terug, dan weer een maand of 2 weg en nu weer terug, ik ben het spuugzat en wil dat er zwaarder geschut in wordt gezet.

Na overleg met de huisarts die het nu ook wel welletjes vond hebben we een pillenkuur gekregen en inmiddels zijn we er al een aantal maanden nog steeds vanaf. Hopelijk blijft het zo.

Dit heeft verder ook niks met onze persoonlijke hygiene te maken voordat er gedacht wordt dat we een stel viezerikken zijn haha.. er wordt gewoon iedere dag gedouched en ik was me daar onder ook nooit met zeep enzo, alleen met water en alle andere tips en adviezen. Het kwam gewoon opeens een keer tevoorschijn en is gewoon de hele tijd niet helemaal goed weggeweest.

Dus het hoeft niet altijd alleen maar een schimmel te zijn.
Bij mij werd er overigens wel bijna iedere keer een kweek genomen, maar goed ook.. want een bacterie kan dus ook zulke klachten geven.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 10:43

Hilde, misschien ben je allergisch voor de AB. Ik herken het wel, heb het op mijn 16 e ook eens gehad. Dit was van de amoxicilline (geloof ik).
Ik had vaginaal veel jeuk en alles was kapot daar. Verder in mijn mond ook alles kapot en blaren.
Hier hebben ze een notitie van genaakt. Ik krijg deze AB gewoon niet weer.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 10:31

Zwitsal schreef:

Ik heb gisterenmorgen de assistente gebeld en ik hoefte niet eens langs te komen. Tel inderdaad de symptomen op met de AB en mijn menstruatie en ze wist het al zo goed als zeker. Ik heb mijn vriend al op de hoogte gesteld maar hij had nergens last van. Nu hebben we het de afgelopen weken ook veilig gedaan ivm AB ;)

Ragebol1977 schreef:
Hilde, misschien ben je allergisch voor de AB. Ik herken het wel, heb het op mijn 16 e ook eens gehad. Dit was van de amoxicilline (geloof ik).
Ik had vaginaal veel jeuk en alles was kapot daar. Verder in mijn mond ook alles kapot en blaren.

Ik heb inderdaad ook amoxicilline op het moment. Ofja ik heb vanmorgen de laatste ingenomen.
Nu hopen dat die vervelende blaasontsteking (eindelijk!!) weg is. Dat zal al een hoop schelen :)!

Ik heb de afgelopen drie dagen wel een hele vieze gore smaak in mijn mond gehad maar ik had daar verder geen aandacht aangeschonken. Het is inmiddels ook weg !

Ik heb dus gisteren meteen een recept gekregen en heb 1 pil moeten innemen gisteren voor het slapen( oraal) --> flucanazol en ik heb zalf: Miconazolcreme. Zalf heb ik nu drie keer gesmeerd sinds gisteren en het helpt echt! :)

Maar de hamvraag: Hoe weet ik zeker of het weg is ? Bedoel er is weinig te zien daarbeneden op wat rood na

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:54

het ziekenhuis heeft mij net gebeld met de uitslag van het bioptje van 3 weken terug.
Dat was afgenomen omdat ze 99% zeker dachten te weten dat ik lichen sclerose heb..
Belt de gyn net.. geen huidaandoening, wel een schimmelinfectie.
Is er mij het afgelopen jaar door 3 artsen verteld dat het geen schimmelinfectie is , uitstrijkje genomen, nope inderdaad geen schimmelinfectie.
en nu toch opeens wel?
ik heb er een beetje mn twijfels bij.

maarja, morgen medicijnen ophalen.
van die vaginale pillen (getverdemme) en een zalfje..

hoe is het hier met degenen die ook last hadden?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:12

Da's wel vreemd ja, nu ineens wel een schimmelinfectie terwijl ze zo zeker waren over die aandoening... Nog een beetje van het kastje naar de muur dus :\

Ik ben inmiddels ook doorgestuurd naar het ziekenhuis, kijken of ze daar iets voor me kunnen betekenen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:25

Zwitsal schreef:
het ziekenhuis heeft mij net gebeld met de uitslag van het bioptje van 3 weken terug.
Dat was afgenomen omdat ze 99% zeker dachten te weten dat ik lichen sclerose heb..
Is er mij het afgelopen jaar door 3 artsen verteld dat het geen schimmelinfectie is , uitstrijkje genomen, nope inderdaad geen schimmelinfectie.
en nu toch opeens wel?

second opinion aanvragen?

of miss beiden omdat schimmels gewoon heel vaak voor komen?

het is iig wel apart!

Ik vrees dat ik ook weer de dokter moet bellen ;( het maakt niet uit wat ik neem maar het is standaard naar een week weer terug, niet heel erg vergeleken met eerst nu een 2/3 waar het eerst een 9 was ofzo maar het is gewoon niet fijn.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 00:57

hmm ja nou ik wacht die pillen/zalfje wel even af.
als dat echt mega goed aanslaat en ik er over 10 dagen vanaf ben (En dat het niet gelijk weer terug komt als ik stop met zalf smeren) dan is het blijkbaar toch inderdaad een schimmelinfectie.
zo niet.. tja..
maar ik kan nu ook nog niet echt 'opgelucht' zijn dat het geen LS is..
ik bedoel..straks was die test op een schimmelinfectie fout positief.. of de test op LS fout negatief..
kan altijd gebeuren

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 01:14

LaurenZ schreef:
Hee Bokkers!
Misschien een beetje een genant onderwerp, maar ik moet jullie toch maar eens wat gaan vragen!
De laaste tijd heb ik echt heel veel jeuk rondom mijn vagina (...). Het is eigenlijk vooral savonds.
Ik heb witte afscheiding, gewoon normaal voor mij dan (Nog nooit ongesteld gewweest...).
Maar, ik vroeg me af of dit een schimmelinfectie is? Ik zie mezelf eigenlijk niet aankloppen bij de huisarts en het daar te laten zien x'D
Maar, weten jullie ook wat ik aan de jeuk kan doen? Het is niet schraal ofzo :S.

Nou, laat je horen want ik wil er eigenlijk wel snel vanaf...

Witte vloed noemen ze dat.
Het wordt vaak veroorzaakt door synthetisch ondergoed en/of wassen met zeep (nooit doen)
De zuurgraad van de slijmvliezen is te lag, waardoor schimmels gaan gedijen.
Je kunt beste even naar de huisarts gaan, of yoghurt gebruiken.
Maar huisarts is beter, die kan je een zalf geven om er weer snel vanaf te komen.
Pfft... en ik ben niet eens vrouw.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:45

witte vloed is heel normaal hoor, dat wordt niet veroorzaakt door synthetisch ondergoed of wassen met zeep.
Witte vloed houdt de zuurgraad van je vagina goed, ''maakt dus schoon''
jeuk rond om de vagina wijst echter wel op een schimmelinfectie, gewoon even huisarts bellen, yoghurt is ook niet goed ;)

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 00:52

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 01:10

Stoppen met het innemen van suikers en zoete dingen kan al een heel groot verschil maken. Schimmels kunnen alleen gedijen in vochtige warmere plekjes ja, maar ze hebben 'voeding' nodig. Zodra je geen suikers meer neemt, dus ook geen zoete frisdrank, koekjes etc., knap je meestal ook erg op als je last hebt van schimmelinfecties.

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 02:27

Een dieet kan helpen, maar al mijn vriendinnen hebben er wel eens last van gehad.
En allen zijn toch gewoon naar de huisarts gegaan.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:28

toch even naar de huisarts!

voor allen die te kampen hebben met veel schimmelinfecties: mijn ervaringen zijn positief wat betreft:
- geen hormonale anticonceptie (geen pil, nuvaring of spiraal)
- het natuurmiddel: candiflor van bloem (spray)
- weinig suiker eten
- bij vrijen geen sperma in de vagina (kan lastig zijn maar helpt zeker niet)
- katoenen ondergoed, naakt slapen
- bioclin heeft ook fijne producten (etos, da)

verder heb ik altijd van die schimmelspullen van de dokter op voorraad. Heb het al lang niet gehad maar ik weet hoe het is! Paardrijden helpt ook niet... maar doe ik lekker toch!

De huisarts kijkt er echt niet van op!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:42

Ragebol1977 schreef:

Die schimmelinfectie heeft niets met een allergie te maken door de antibiotica die je slikt gaat je weerstand omlaag en gaan ook de goeie bacterieen die je hebt in je lichaam doodt hierdoor ben je op dat moment meer bevattelijk voor schimmels etc.

Groetjes genja

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:33

Bij mijn weten helpt antibiotica idd. niet bij schimmelinfecties, alleen tegen bacteriologische infecties.
Sterker: Van antibiotica kun je zelfs schimmelinfecties krijgen.

Als je alles wilt weten over infecties van de vagina: http://www.huidinfo.nl/vaginalecandida.html

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 09:10

genja schreef:
Ragebol1977 schreef:

Die schimmelinfectie heeft niets met een allergie te maken door de antibiotica die je slikt gaat je weerstand omlaag en gaan ook de goeie bacterieen die je hebt in je lichaam doodt hierdoor ben je op dat moment meer bevattelijk voor schimmels etc.

Groetjes genja

ik denk dat zij zich gewoon afvraagt of de klachten komen door een ab-allergie ipv een schimmelinfectie.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 09:22

Zwitsal schreef:
en nu toch opeens wel?

Vraag of ze je fluconazol kunnen geven. Dit is 1 (AB)pil die heel goed werkt. Vraag of ze je nog een reserve pil willen voorschrijven. Is het na 5 dagen niet minder kun je deze ook nog innemen. In combi. met een zalfje voor de buitenkant.
Heb vroeger heel veel gekl**t met die vaginale pillen maar die werken niet zo goed als deze.

Ongeveer een jaar geleden ben ik het met nosodes gaan behandelen en heb het nu nog hooguit 1x per jaar, terwijl toen ik het regulier behandelde ik 5 of 6x per jaar voor een recept moest bellen.
En wat ook helpt...... minder geraffineerde suikers eten. Schimmels leven namelijk van suikers!!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 12:12

hm ik zit al aan die vaginale pillen nu.. wat een kanonskogels zijn dat haha, had ze kleiner verwacht ^^.
Maarja, geen idee of het werkt. ging sowieso de laatste tijd al ietsje beter (smeerde al niet elke dag meer de dermovate, vooral omdat ik het elke keer vergat eigenlijk, maar had echt veel minder klachten al).
Dus dag ik nu 2 dagen geen klachten heb, komt dat omdat die pillen werken, of is het gewoon toeval...
we zullen zien..

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 11:11

Kan je onvruchtbaar/niet meer ongesteld worden van een schimmelinfectie waaraan al een tijd niks gedaan wordt?
(overigens niet op mij van toepassing haha!)