Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hilde_q schreef:Hallo bokkers,
Nou volgens mij heb ik ook last van een schimmelinfectie.
Het is down under vuurrood, is schraal, jeukt en ik voel het constant. Pijn met plassen heb ik en het is anders dan de pijn van de blaasontsteking.
Ik ben inmiddels al 14 dagen aan de antibiotica voor mijn blaasontsteking en ben net ook nog eens ongesteld geworden. Twee factoren die het kunnen veroorzaken.
Ik weet dus zo goed als zeker dat ik het heb dus ik ga morgen maar even de huisarts bellen! Maar nu ik ongi ben ga ik niet met mijn benen wijd daar liggen he.. Twijfel twijfel.
Bellen of niet ?
)

) Zwitsal schreef:volgens mij kun je door AB wel een verhoogde kans op een schimmelinfectie hebben. tel daar je menstruatie bij op..
voor zover ik weet is het niet echt besmettelijk voor de rest van je lichaam maar kun je het (Als het een schimmelinfectie is) wel doorgeven aan bijv je vriend (als je die hebt). hij zal er dan niet zoveel van merken (meestal, kan zijn dat ie wel symptomen krijgt) maar zo kan ie jou wel elke keer blijven besmetten.
(maar dit weet ik niet 100% zeker hoor)
ook hij had hele erge jeuk!
) maar ik en mijn vriend hebben het ook gehad... zijn in totaal denk ik een jaar aan het k.lootviolen geweest ermee, en met ons de huisarts.Zwitsal schreef:volgens mij kun je door AB wel een verhoogde kans op een schimmelinfectie hebben. tel daar je menstruatie bij op..
voor zover ik weet is het niet echt besmettelijk voor de rest van je lichaam maar kun je het (Als het een schimmelinfectie is) wel doorgeven aan bijv je vriend (als je die hebt). hij zal er dan niet zoveel van merken (meestal, kan zijn dat ie wel symptomen krijgt) maar zo kan ie jou wel elke keer blijven besmetten.
(maar dit weet ik niet 100% zeker hoor)
Ragebol1977 schreef:Hilde, misschien ben je allergisch voor de AB. Ik herken het wel, heb het op mijn 16 e ook eens gehad. Dit was van de amoxicilline (geloof ik).
Ik had vaginaal veel jeuk en alles was kapot daar. Verder in mijn mond ook alles kapot en blaren.
Hier hebben ze een notitie van genaakt. Ik krijg deze AB gewoon niet weer.
!

Zwitsal schreef:het ziekenhuis heeft mij net gebeld met de uitslag van het bioptje van 3 weken terug.
Dat was afgenomen omdat ze 99% zeker dachten te weten dat ik lichen sclerose heb..
Belt de gyn net.. geen huidaandoening, wel een schimmelinfectie.
Is er mij het afgelopen jaar door 3 artsen verteld dat het geen schimmelinfectie is , uitstrijkje genomen, nope inderdaad geen schimmelinfectie.
en nu toch opeens wel?
ik heb er een beetje mn twijfels bij.
maarja, morgen medicijnen ophalen.
van die vaginale pillen (getverdemme) en een zalfje..
hoe is het hier met degenen die ook last hadden?
het maakt niet uit wat ik neem maar het is standaard naar een week weer terug, niet heel erg vergeleken met eerst nu een 2/3 waar het eerst een 9 was ofzo maar het is gewoon niet fijn. LaurenZ schreef:Hee Bokkers!
Misschien een beetje een genant onderwerp, maar ik moet jullie toch maar eens wat gaan vragen!
De laaste tijd heb ik echt heel veel jeuk rondom mijn vagina (...). Het is eigenlijk vooral savonds.
Ik heb witte afscheiding, gewoon normaal voor mij dan (Nog nooit ongesteld gewweest...).
Maar, ik vroeg me af of dit een schimmelinfectie is? Ik zie mezelf eigenlijk niet aankloppen bij de huisarts en het daar te laten zien x'D
Maar, weten jullie ook wat ik aan de jeuk kan doen? Het is niet schraal ofzo :S.
Nou, laat je horen want ik wil er eigenlijk wel snel vanaf...
Ragebol1977 schreef:Hilde, misschien ben je allergisch voor de AB. Ik herken het wel, heb het op mijn 16 e ook eens gehad. Dit was van de amoxicilline (geloof ik).
Ik had vaginaal veel jeuk en alles was kapot daar. Verder in mijn mond ook alles kapot en blaren.
genja schreef:Ragebol1977 schreef:Hilde, misschien ben je allergisch voor de AB. Ik herken het wel, heb het op mijn 16 e ook eens gehad. Dit was van de amoxicilline (geloof ik).
Die schimmelinfectie heeft niets met een allergie te maken door de antibiotica die je slikt gaat je weerstand omlaag en gaan ook de goeie bacterieen die je hebt in je lichaam doodt hierdoor ben je op dat moment meer bevattelijk voor schimmels etc.
Groetjes genja
Zwitsal schreef:het ziekenhuis heeft mij net gebeld met de uitslag van het bioptje van 3 weken terug.
Dat was afgenomen omdat ze 99% zeker dachten te weten dat ik lichen sclerose heb..
Belt de gyn net.. geen huidaandoening, wel een schimmelinfectie.
Is er mij het afgelopen jaar door 3 artsen verteld dat het geen schimmelinfectie is , uitstrijkje genomen, nope inderdaad geen schimmelinfectie.
en nu toch opeens wel?
ik heb er een beetje mn twijfels bij.
maarja, morgen medicijnen ophalen.
van die vaginale pillen (getverdemme) en een zalfje..
hoe is het hier met degenen die ook last hadden?