Bevallen en overgeven..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Love_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:26

Ik heb nog nooit een bevalling meegemaakt o.i.d.

Maar om sommige opmerkingen moet ik togh wel even smakelijk om lachen hoor :=

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:35

Ik moest ook overgeven vlak voor de volledige ontsluiting. Ik ben gewoon thuis bevallen en was op dat moment nog alleen samen met mijn man. Dus gewoon snel naar het toilet gerend. Vlak erna kwam de verloskundige en volgens haar was het wel normaal dat je misselijk wordt. Een uurtje later is onze zoon geboren (o:

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:43

het enige waar ik niet tegen kan heb een bevalling bij schapen gezien als ze de nageboorte opeten en dat schoonlikken begin ik iets aan te wennen maar ik denk dat jeje gewoon moet instellen dat het best goor kan zijn om te zien maar ook heeeeel erg mooi en dat maakt voor mij veel goed. ik ben ook hooggevoelig vooral voor geur

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:44

zo dan das best
heftig zolang alleen zonder hulp getver

kirstentje schreef:
Ik moest ook overgeven vlak voor de volledige ontsluiting. Ik ben gewoon thuis bevallen en was op dat moment nog alleen samen met mijn man. Dus gewoon snel naar het toilet gerend. Vlak erna kwam de verloskundige en volgens haar was het wel normaal dat je misselijk wordt. Een uurtje later is onze zoon geboren (o:

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:19

Naamloos1 schreef:
phormicola schreef:
TS, wat houdt die therapie in? Moet je dan foto's kijken? :=

nou ik heb net 1 sessie gehad.. maar bij mij doen we een stappenplan..

van 1 tot 8.. beginnen met klein stapje tot een groooote stap (iemand zien kotsen of het bij mezelf uitlokken) en daar naar toe werken..

dus idd beginnen met foto'tje kijken.. en dan keer in een achtbaan gaan,zodat ik misselijk word, keer ronddraaien op stoel... over ziekenhuis afdelingen gaan lopen waar ze ziek zijn.. etc etc..

verheug me er erg op ;)

}:0 Dat ga ik dus ECHT nooit en te nimmer doen! Jij bent echt superstoer dat je dat durft! :7

Neff

Re: Bevallen en overgeven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:37

Hier nog een kotsertje, bij beide :D bij 2e bevalling was het een teken dat ik weer bijkwam, want ik viel flauw (ook niet handig) door lage bloeddruk. Kan zelf er ook niet goed tegen, ga zelf meestal ook over mn nek als ik het zie.....

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:41

Ben ook een braakster geweest. Bij mijn eerste
tijdens de eerste perswee moest ik binnen now time
k.....sen. Gelukkig maar 1 keer en notabene op een dienblad
(was niets anders wat ik zo snel kon bemachtigen)de 2e bevalling
nergens geen last van

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:45

Ik heb gelukkig niks gepoept of gekotst
Toen de weeen begonnen wel goed naar wc gegaan :D

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 20:59

phormicola schreef:
phormicola schreef:
TS, wat houdt die therapie in? Moet je dan foto's kijken? :=

nou ik heb net 1 sessie gehad.. maar bij mij doen we een stappenplan..

van 1 tot 8.. beginnen met klein stapje tot een groooote stap (iemand zien kotsen of het bij mezelf uitlokken) en daar naar toe werken..

dus idd beginnen met foto'tje kijken.. en dan keer in een achtbaan gaan,zodat ik misselijk word, keer ronddraaien op stoel... over ziekenhuis afdelingen gaan lopen waar ze ziek zijn.. etc etc..

verheug me er erg op ;)

}:0 Dat ga ik dus ECHT nooit en te nimmer doen! Jij bent echt superstoer dat je dat durft! :7[/quote]

hahah ik weet niet of alle therapien zo zijn hoor! :P

en geloof me.. ik ben zelf ook scheitbang als het op een stap aan komt.. afgelopen week alleen maar gepraat :P

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:22

Cayenne poepertjes heb je er inderdaad bij zitten, maar op Aruba geven ze je standaard "iets" om je te laxeren voor de bevalling. Toen ik in Nederland woonde wist ik niet zeker of ze dat ook deden, dus heb ik zelf zo'n ding gekocht en gebruikt voor ik naar het ziekenhuis ging. Ach in het ziekenhuis zijn die dingen niet raar, kijk er zelf niet van op, maar wilde het zelf per se niet meemaken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 08:24

TS, spannende dag voor jou vandaag! Kan natuurlijk ook morgen of overmorgen geboren worden maar ze gaan vandaag inleiden, toch?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:01

franka75 schreef:
het enige waar ik niet tegen kan heb een bevalling bij schapen gezien als ze de nageboorte opeten

Scheelt, dan doen mensen dan weer niet :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:03

Quellian schreef:
franka75 schreef:
het enige waar ik niet tegen kan heb een bevalling bij schapen gezien als ze de nageboorte opeten

Scheelt, dan doen mensen dan weer niet :D

Dat valt me dan wel weer van je tegen :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:06

Cayenne schreef:

Misschien dat anderen het wel gedaan hebben hoor, maar ik had niet zo'n trek na de bevalling :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:58

Pff..... ik wil eigenlijk best graag kinderen, maar hetgene wat me als eerste zal weerhouden is: de bevalling. Dat lijkt me echt een hel! En als ik dit zo lees wordt ik al helemaal niet blij.

Van dat p**pen vroeg ik me al af, maar dat kan dus ook echt zo zijn :)) Ik zou me doodschamen op zo'n moment, ook al zal het vast 'normaal' zijn.

@ TS: ik ben benieuw hoe je het vandaag gaat ervaren!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:09

Quellian schreef:
Cayenne schreef:

Misschien dat anderen het wel gedaan hebben hoor, maar ik had niet zo'n trek na de bevalling :D

Nou, dat vind ik nu raar! :+

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:10

aangezien het vandaag zover is... heel veel sterkte & plezier vandaag TS! Ben benieuwd hoe het gegaan is!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:18

Plezier! _O- Ik ben zo benieuwd of ze er plezier aan gaat beleven! :D

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:38

als de zwangere niet hoeft over te geven komt het vast helemaal goed ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:42

rowo schreef:
Pff..... ik wil eigenlijk best graag kinderen, maar hetgene wat me als eerste zal weerhouden is: de bevalling. Dat lijkt me echt een hel! En als ik dit zo lees wordt ik al helemaal niet blij.

Van dat p**pen vroeg ik me al af, maar dat kan dus ook echt zo zijn :)) Ik zou me doodschamen op zo'n moment, ook al zal het vast 'normaal' zijn.

Ah welnee joh, valt allemaal goed mee :j Anders zouden mensen niet meer voor een 2e (of meer) gaan. Ik vond het niet vreselijk om te doen hoor, ik doe liever een bevalling dan dat ik kiespijn heb.

En doodschamen? Ach :D Ik zei voor de vorm: 'ik schaam me dood', maar eigenlijk interesseerde het me geen hol :D

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:52

MamboBeach schreef:
Toen zei ik ook echt: Lig ik hier nou een partij te schijten?! :oo Gyn en zuster: "Ah joh, gebeurt zo vaak" :D

Oh mijn god ik lach me helemaal kapot hier, ik wens de TS veel succes vandaag ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:57

Ik wilde al geen kinderen, maar na deze 4 pagina's helemaal niet meer...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:59

Ik ben ook echt anti-overgeven. Kan het niet aanzien als iemand het doet en zelf overgeven is echt vreselijk, vind ik.

Ik was dan ook bang dat ik tijdens de bevalling van onze zoon moest overgeven. Heb nauwelijks wat gegeten, alleen wat Dextro Energy en muizenhapjes van een Friese koekreep. Daarnaast dronk ik dan mini-slonkjes van thee met suiker en een beetje jus d'orange. Gelukkig heb ik niet hoeven spugen! Was niet eens misselijk :D Het kan dus meevallen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:59

_Jessica schreef:
MamboBeach schreef:
Toen zei ik ook echt: Lig ik hier nou een partij te schijten?! :oo Gyn en zuster: "Ah joh, gebeurt zo vaak" :D

Oh mijn god ik lach me helemaal kapot hier, ik wens de TS veel succes vandaag ;)

Mijn vriendin was bij de bevalling en die moet er nog vaak om lachen dat ik dat zo zei. ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:03

Quellian schreef:
rowo schreef:

Ah welnee joh, valt allemaal goed mee :j Anders zouden mensen niet meer voor een 2e (of meer) gaan. Ik vond het niet vreselijk om te doen hoor, ik doe liever een bevalling dan dat ik kiespijn heb.

En doodschamen? Ach :D Ik zei voor de vorm: 'ik schaam me dood', maar eigenlijk interesseerde het me geen hol :D

Je bedoelt vast: maar eigenlijk interesseerde het me geen drol :D

Maar even goed zal die bevalling me voorlopig nog heel lang tegen houden om zwanger te worden. Tot nu toe is het mijn ergste nachtmerrie :o