misschien kunnen jullie afsrpeken elkaar eventjes niet meer te zien. Dan kunnen jullie allebei tot rust komen en nadenken over jezelf. Misschien gaat het daarna beter tussen jullie
Hebben we al geprobeerd, maar als we elkaar niet zien een lange tijd dan missen we elkaar heel erg en gaat het daarna ook beter.
Ik weet gewoon niet hoe ik hem nog boven water moet houden nu ik zelf al zowat kopje onder ben ..
MMares
Geplaatst: 15-11-10 23:17
Persoonlijk vind ik het raar dat de personen die je gezien hebt zeggen dat je er niet over moet praten. Praten over alles en zeker over problemen is enorm belangrijk in een relatie...dit heb ik zelf al ondervonden. Als het even wat moeilijker gaat tussen mijn vriend en mij, laten we elkaar enkele minuutjes gerust en proberen we er nadien over te praten...anders kan de situatie escaleren. Ik vin het spijtig voor je dat je het zo moeilijker hebt...ik wou dat ik je kon helpen. Is er nie t nog een gemeenschappelijke vriend waar jullie beiden mee kunnen praten? Individueel bedoel ik dan.Een vriend kent jullie goed en kan jullie misschien net iets beter helpen in jullie relatie. Het kan zijn (en dat vermoed ik) is dat jullie beiden volledig op zijn door de problemen...ik heb dat pas ook nog meegemaakt door de situatie met mijn ouders... Ik heb gemerkt dat er rustig over praten heeft geholpen bij mij... Ik denklook dat jullie beiden de andere wil ,steunen met zijn/ haar problemen en daardoor het alleen moeilijker krijgt met je eigen problemen. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen...
Die personen hebben niet gezegd dat praten in het algemeen niet helpt, maar praten over ons heeft volgens hun geen nut... We zijn inderdaad volledig op.
Krijg geen orde op mijn hoofd en ben moe heel erg moe.
MMares
Geplaatst: 16-11-10 09:56
Mijn mening is dat praten over je relatie en eventuele problemen wel helpt. Mijn vriend en ik zaten op een gegeven moment beiden op een andere golflengte. We hebben daar rustig over gepraat, een oplossing voor gezorgd en nu zitten we weer op dezelfde golflengte. Dat heeft wel een tijdje geduurd, want het was vooral gebasseerd op een misverstand en omdat we elkaar even teveel zagen en er nog niet klaar voor waren. We hebben eerst het misverstand uitgepraat en we zagen elkaar nog dagelijks, maar veel minder lang en hij bleef niet meer elke dag slapen. Qua slapen bouwen we dat stillaan op... Ik weet niet hoe jouw situatie juist is, maar misschien is elkaart wat minder zien een oplossing. Je gaf zelf al aan dat als jullie elkaar even niet zien, daarna de liefde weer erg groot is en dat jullie elkaar enorm gemist hebben. Soms weten we niet wat voor waardevols we bezitten, totdat er even afstand van wordt gedaan.
Mis_Anoniem
Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-10 21:52
Het gaat niet.... Zie geen uitweg..... ben in paniek en wordt maar niet rustig.... help !! Ik moet weer rustig worden !!!
MMares
Geplaatst: 16-11-10 23:22
Heb je niemand waar je bij terrecht kan? Iemand die je goed kent en die je kan kalmeren. Anders als je niet meteen bij iemand terrecht kunt in geval van paniek...doe enkele ademhalingsoefeningen... Adem diep in en uit en probeer aan andere dingen te denken, ik weet dat dat niet makkelijk is... Ik hoop de rust vlug terugkeert...
Mis_Anoniem
Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-10 23:53
heb iemand nu op msn , maar paniek zit er goed in... Ik wil dit gewoon niet meer....
Heb medicijnen voor dit soort gevallen gehad (inslapertjes) Heb er voor t eerst sind tijden 1 gepakt.. dus ik kruip me bed in... hopen dat t morgen beter gaat
MMares
Geplaatst: 17-11-10 09:45
Hey Mis_Anoniem, hoe gaat het vandaag? Gaat het al wat beter? Ik hoop van wel. Bij mij gaat het weer wat minder, heb gisteren ruzie gehad met mijn moeder over de situatie thuis...ik krijg er alleen maar meer stress door en dat kan ik nu missen. Ook heb ik morgen al 2 van mijn 4 toelatingsproeven. En ik heb maar een kleine week gehad om mij voor te bereiden. Dus ook daar heb ik nog eens stress door. Ik hoop dat alles goed gaat gaan en ik hoop dat je wat hebt kunnen slapen en dat rust al wat is weergekeert.
MMares, succes met je toelatingsproeven! je kan het denk dat hoe moeilijk het ook is!
TS hoe gaat het met je vandaag? betern gister avond?
MMares
Geplaatst: 17-11-10 12:31
Bedankt susannex, voor de eerste proef ben ik niet bang, maar wel voor de tweede (fysieke) proef... Mijn conditie is niet echt top al is het al erger geweest. Ook zijn die fysieke proeven ook net enorm zwaarder geworden... (zie een kar van 200kg verplaatsen heen en weer over 10 meter in een halve minuut...en dat is maar één voorbeeld)
Ik hoop ook dat het beter gaat met de Ts, ik kan me inbeelden hoe ze haar voelt, enkele dagen terug (twee dagen voor mijn verjaardag) heb ik ook een paniekaanval gekregen...ik kalmeerde niet maar gelukkig is mijn vriend er na lang proberen toch in geslaagd mij te kalmeren.
Tussen mijn vriend en mij gaat het goed, maar er zijn ook enkele kleine 'strubbelingen'... We zijn beiden de stress die we door mijn ouders hun problemen krijgen beu, we krijgen beiden continu verwijten naar ons hoofd geslingerd van mijn ouders, ...noem maar op. (en dat werken we dan soms op elkaar uit... Maar het 'grootste' struikelblok is dat ik liefst uit huis wil (al enkele jaren hoor door de situatie met mijn ouders), maar mijn vriend wil dit niet. Hij zegt dat hij wel met mij wil samenwonen, maar dat we het financieel niet aankunnen. Dat begrijp ik maar al te goed, hij werkt maar heeft ook kosten (auto, verzekering, gsm, ...), ik werk maar tot eind deze maand en heb momenteel geen kosten (juist als ik iets voor mezelf koop of voor hem of paardrijden) mijn auto, verzekering en gsm betaald mijn moeder(in verband met dat mijn werk bijna gedaan is).
Maar hoe langer ik thuis blijf, hoe moeilijker ik het heb en hoe meer stress ik heb. Als ik vast werk zou hebben, zouden we samenwonen waarschijnlijk wel aankunnen (ik spaar al vanaf ik klein ben en heb een spaarrekening voor moest ik een huis kopen, niet voldoende om een huis in een keer af te betalen, maar wel al redelijk)
Maar zelfs dan wil hij dit niet...hij wil eerst kunnen sparen en wat meer verdienen (maar hij geeft zijn geld al uit aan al zijn hobbys dus kan ik nog jaren wachten...
Ik ben 20 en altijd al erg zelfstandig geweest, ik ben al jaren klaar om alleen te wonen...en mijn vriend en ik verkeren al bijna 3 jaar dus het is niet dat we nog maar pas samen zijn en ik dingen wil overhaasten.
alsjeblieft hoor MMares. pff die paniek aanval heb ik 1x heel erg gehad en toen nog een x een beetje thats it.
ik ben ook benieuwd hoe het met ts gaat idd en kan ook goed snappen hoe ze zich nu voelt. ~ succes iig met alles MMares, me pb box staat altijd voor je open!
met mij gaat het heel afwisselend de laatste anderhalve week. heb een ongeluk(je) gehad @ de fiets en heb nu wat aan me knie en moet nog een week tot donderdag en dan heb ik 3 weken gezeten en dan hopen dat ik weer kan gaan lopen/paardrijden.. maar heb nu weer pijn en dat is geen pretje. ):
MMares
Geplaatst: 17-11-10 19:22
Bedankt sussanex... Oei, dat je pijn hebt is wel minder natuurlijk.
Bedankt dat ik bij jullie terrecht kan met mijn verhaal...dat lucht op.
Sorry dat ik een tijdje niets meer heb laten horen, had echt even tijd voor mezelf nodig !! Moet zeggen dat het steeds beter gaat, heb alle berichten van iedereen een paar keer herbelezen en geprobeerd daar wat mee te doen. Hulp zoeken zelf is een stap die me nu nog te groot is, maar ik sta er iets minder negatief tegenover. Met mijn vriend heb ik ook veel gepraat over alles wat er gebeurd is en we hebben een korte pauze door zijn werk. Hopelijk is voor hem dan duidelijk wat hij wil. Ik zit daar nog wel wat van in de spanning, maar zal hem zn tijd geven.
Die paniekaanval was vreselijk maar achteraf was dat misschien wel even nodig. Even tot t randje en weer terug.
Hoe gaat het met jullie nu ?
MMares
Geplaatst: 30-11-10 10:38
Blij te horen dat het wat beter gaat. Wel sneu van de pauze met je vriend, maar misschien wel het beste... Je weet pas wat je aan elkaar hebt als je elkaar mist.
Met mij gaat het redelijk goed, afgezien dat het vandaag mijn laatste werkdag is, ik door een allergische reactie vol uitslag sta, ik niet geslaagd ben voor mijn eerste proeven van de politie (volgende keer beter he) en dat ik enorm moe ben en angst heb...angst dat ik zwanger ben
Ik ben nu al 4 dagen te laat, anders ben ik nooit te laat... Begrijp me niet verkeerd, ik ben wel klaar voor een kind (ondanks dat ik 20 ben) en zou het wel willen, wat mij betrefd is het gewenst, maar had het liever enkele jaren later gehad, als mijn vriend en ik even samen hebben kunnen wonen en het financieel beter aankunnen.
Dit 'probleem' als ik het zo mag noemen, zorgt de laatste tijd voor wat stress...stress die ik kan missen...ik heb al genoeg stress door de situatie met mijn ouders.
pff wat vervelend allemaal miss annoniem. en wat vervelend dat het nu even uit is.. maar ik hoop voor je dat het goed komt! blijf sterk, hoe moeilijk het ook is!
MMares, pff t zit niet mee.. heel veel sterkte iig de komende tijd.
rry ik weet even niet zo goed wat ik moet zeggen. zit er beetje doorheen. er komt alleen maar meer gezeik bij.. een jongen die ik een nou dik 7 maanden niet heb gesproken die leerde ik in 1 maand zo goed kennen en hij mij en we mochten geen contact meer van zijn vriendin, wss was ze jaloers en voelde ze dat we een klik hadden maar we hebben niks gedaan. het is nu uit na 9 maanden en het gaat met hem gaat het niet goed ook door dat het met zn gezondheid niet lekker is, ik heb nu eindelijk weer contact met hem, daar heb ik al die tijd zo naar verlangd, geen idee waarom ( ja oke de goevelens zijn nog steeds aanwezig voor hem ) en ik weet dat die gevoelens wederzijds zijn.. maar iig zijn ex kan hem nu niet met rust laten en is boos dat hij weer contact met mij heeft en dus nu het uit is zit hij nog aan haar vast. hij was gister bij me omdat het met ons allebei gewoon niet lekker gaat.. was echt fijn om hem zo bij me te hebben, voelde echt goed. en ik denk dat dat ook van zijn kant zo voelde.. er is iig niks gebeurt.. ookal wilde we dat allebei wel.. maar het is nog gewoon even beter voor hem van niet, ik wacht wel. hij weet niet meer wat hij moet.. zij wil dat hij kiest tussen hem en mij. en dat kan hij nog niet.. als hij haar kiest zijn we elkaar weer kwijt omdat hij dan dus weer geen contact met me mag en dat wil hij zo graag, ik weet het allemaal even niet meer.. ik hou me sterk maar het zit allemaal even niet mee.. gister helemaal in tranen uitgebarst toen ik in me bed lag.. pff.
sorry voor het lange verhaal.
MMares
Geplaatst: 30-11-10 11:09
Bedankt sussanex...ik weet echt niet wat doen
wat sneu voorje sussanex.... En wat erg voor die jongen... Ik snap wel dat hij nog niet kan kiezen, het is allemaal nog niet lang geleden uit met zijn vriendin en hij heeft (zo te horen) ook gevoelns voor jou... Een tweestrijd dus. Ik vind het super van je dat je hem de tijd geeft er eerst zelf uit te komen... Wel erg van zijn ex dat zij hem dwingt te kiezen ttussen jou en haar. Als ex zou ze dat niet mogen.... Echt veel raad kan ik je niet geven buiten...laat hem de tijd voor een eigen keuze te maken, wees een goede vriednin voor hem, steun hem, luister naar hem, maar verlies ook je eigen geluk niet uit het oog... Je kan hem altijd zeggen dat je graag contact met hem wil hopuden, eender wat zijn keuze is..
ik hoop dat je hier wata an hebt, en we zijn er om naar je te luisteren
alsjeblieft, nee dat snap ik ): echt zo vervelend!
is logische dat hij niet kan kiezen en dat geeft niet ik geef hem de tijd, ja die gevoelens zijn er al 8 maanden en die dat wordt steeds meer.. ja eigenlijk wel ja een twee strijd, maar als hij voor haar gaat ( wat ik betwijvel dat heeft is zelf gezegt dat ie het niet meer ziet gebeuren) tuurlijk geef ik hem de tijd, dat heeft hij nodig. ik ben er voor hem, dat weet hij.. ik wil altijd naar hem naar luisteren en voor hem klaar staan maar ik kan het niet meer.. t wordt gewoon teveel allemaal.. maar ik doe me best, ik kan hem juist nu hij me nodig heeft niet laten vallen. ja idd, ze zegt ook elke x dat ze een overdossis pillen neemt, of zich voor de trein gooit. voor mijn gevoel wil ze alleen maar aandacht.. of zie ik dat verkeerd?
me eigen geluk, is ver te vinden. Op het moment dat ik bij hem ben zoals gister voel ik me even weer gelukkig maar daarna is het weer over. ik weet gewoon niet hoelang ik dit alles volhou en hij vindt zo erg omdat hij merkt dat ik er helemaal aan onder door ga en dat wil hij niet maar ik wil gewoon niet dat hij er alleen voor staat. ik geef om hem en ik doe hem dat gewoon niet aan, ik heb geprobeerd afstand even van hem te doen maar t gaat gewoon niet dat heb ik gezegt dan zet ik me gevoelens voor hem op zij maar zijn ex zegt dat als hij mij kiest ( voor mij gaat ) zij hem nooit meer wil zien of spreken. en als hij haar kiest mag hij mij niet meer zien en hij heeft gezegt dat hij me niet kwijt wil. tis gewoon zo moeilijk nu.. ik zie gewoon even door alle bomen het licht niet meer. gister reed er een auto over de weg en ik stak over, ik dacht ag als hij tegen me aan rijd ben ik lekker dood heeft niemand meer last van me.. tis gewoon niet de oplossing dat weet ik maar ik weet gewoon niet meer hoe ik dit nog lang vol ga houden, ik hou me kop boven water maar tis niet makkelijk.
MMares
Geplaatst: 30-11-10 11:34
Hey, de kop echt niet laten hangen.
Ik snap wel dat het moeilijk is voor je... Je geeft enorm veel om die persoon en wil die persqoon niet zien lijden...maar je mag jezelf ook niet vergeten (hoor wie het zegt, ik zet mezelf ook altijd opzij voor anderen) Is er iemand bij wie jij terrecht kan om je hart te luchten? een goede vriendin bijvoorbeeld? Volgens mij zoekt zijn ex ook gewoon aandacht hoor...en het beste is dat gewoon te negeren...dus je gevoel zit juist wat zijn ex betrefd.
Jullie hebben beiden al gemerkt dat elkaar niet zien helemaal niet helpt..Jullie kunnen niet zonder elkaar. En dat jullie dat beseffen is al veel waard. Geloof mij, dat is al een goed begin. Ook willen jullie elkaar allebei helpen en willen jullie de andere niet belasten met je eigen probleem. Heel nobel, maar soms moet alles eens gezegd wworden.
Hij zegt zelf dat hij je niet kwijtwil...en dat is heel wat. Volgens mij jheeft hij zijn keuze al gemaakt..maar moet hij het nog volledig beseffen...
PINK
Geplaatst: 30-11-10 14:17
nee weet ik maar ik zie het gewoon even niet meer zitten.. ik weet gewoon niet hoe ik dit allemaal moet aan pakken. ik kan niet paardrijden ( ongeluk gehad met fiets bijna 3/4 weken geleden) en ik moet gewoon weer me uit laat klep hebben.
nee ik wil hem gewoon niet zo zien, heb hem al 2 x eerder gezien deze week en de 2e x zag ik het vedriet in me ogen, dat brak echt iets in me om hem zo te zien .. schoot ook gewoon helemaal vol. ik kan niet bevatten hoe ik ookal is het pas 8 maanden dat ik hem ken dat ik zo op deze manier om hem geef. jawel ik kan het wel kwijt, maar iedereen zegt ja laat het van je af gaan.. laat hem even los enz maar dat kan ik gewoon niet. ja k heb dus ook het gevoel dat zijn ex aandacht wil, ze geloofde niet dat er gister niks gebeurt is.. er is niks gebeurt naja in de zin van zoenen en verder gaan maar we hebben gewoon tegen elkaar aan gelegen wat is daar vekeerd aan als je allbei weet dat je wat voor elkaar voelt.
ja ik weet niet hoe het voor hem voelde dat hij mij niet mocht zien, wil ik hem nog gaan vragen. maar me gevoel in die tijd dat hij me echt leuk vond heeft hij wel bevestigd en ik weet dat we dat gevoel nu allebei nog hebben voor elkaar. ik weet niet of hij zonder mij kan ... dat weet ik niet maar ik besef wel dat ik hem echt niet nog een keer kwijt wil de eerste x was ik er kapot van.. zonder iets te zeggen heeft ie me laten vallen ( ik weet gewoon dat dat door haar komt.) hij is gewoon totaal niet zo. nee ik wil hem daar niet mee belasten hij heeft al genoeg gezeik nu. en heb gewoon het gevoel dat het allemaal mijn schuld is.
ik weet niet of hij zijn keuze heeft gemaakt. en ik denk idd dat hij alles en die keuze nog volledige moet gaan beseffen. ik vind zo fijn dat ik hier gewoon met iemand over kan praten.. dat ik het hier gewoon even kwijt kan. ik zit al de hele tijd voor me uit te staren.. ben er met me hoofd gewoon niet bij. ~~ ik smste hem dat ik het allemaal even niet meer weet. toen zei hij: Je gaf me gister een gevoel wat ik niet wil missen.. dus ik zei: aaah liefiee jij mij ook. Ik weet niet wat je met me hebt gedaan maar het gewoon goed jel! en ik wil je gewoon niet nog meer vedriet bezorgen, ik geef om je en wil je gewoon zo niet zien. ik wil dat je gelukkig bent met of zonder mij!
MMares
Geplaatst: 30-11-10 15:08
wow..zelfs ik krijg tranen van je berichtje...
Wat de anderen ook zeggen, inclusief ikk...je moet niet alles geloven...we proberen je gewoon raad te geven vanuit ons standpunt... en die kan voor iedereen anders zijn...
Jouw omgeving zegt...laat hem gaan, ik zeg ga ervoor maar geef hem eerst wat tijd. Wie van ons is juist? Niemand kan zeggen wat je moet doen...of wat het beste is...iedereen ziet alles anders...jij bent de enige die weet hoe je je voelt en wat je gelukkig maakt Alleen jij kan beslissen wat volgens jou het beste is! Als je denkt dat de gevoelens wederzijds zijn zou ik zeggen ga er voor!!! En ik denk dat de gevoelens wederzijds zijn aangezien hetgeen je hier al neerzette en ook het berichtje...
Wat erg dat je net nu geen uitlaatklep hebt...ik voel me al lastig omdat ik al 2 weken niet heb kunnen paardrijden...
Ik hoop echt dat je/jullie hier uit komen... Jullie zijnh elkaars steun en toeverlaat...jullie zijn er voor elkaar en willen je eigen problemen even aan de kant zetten om naar de ander te luisteren. Hievoor heb ik enorm veel bewondering...
weet ik maar het is wel fijn dat iemand naar je luistert weetje. vanmiddag werd er gezegt ja je moet ook je in haar verplaatsen.. waarom? zij maakt hem kapot en zij heeft het uitgemaakt en nu wil ze hem ineens wel terug, spijt komt altijd te laat.
ik ga hem niet laten vallen, nu niet, nooit niet wat mensen ook zeggen. ~ heb nu a bijna 2/2e halve maand niet kunne rijden en wordt er echt gek van.
ik wil er ook voor gaan maar ik wil hem gewoon de tijd geven. hij heeft ook gezegt ik wil je gelukkig zijn/gelukkig maken en je liefde geven, dat verdien je! maar ik ben nu de komende maanden niet toe aan een relatie. dat vind ik echt niet erg, dat verwacht ik ook totaal niet van hem!
ik hoop het ook want hou het zo gewoon niet meer vol. ja ik kan niet anders dan alles van mezelf even weg te zetten en naar hem te luisteren en er voor hem te zijn, hoe moeilijk k het soms ook vind ik wil er gewoon voor hem zijn.
ik had sprak hem net even en hij zei dus dat hij bij mij echt zichzelf kon zijn, dus ik zij bij haar niet? hij zegt: weet 't niet. t was nooit goed.
vind gewoon zo rot voor hem, ik wil hem gewoon gelukkig zien. zoals gister, ik zag gewoon geluk in zijn ogen.
MMares
Geplaatst: 30-11-10 17:16
Dan denk ik dat het het beste is om er in eerste instantie een goede vriend te zijn voor hem en hem niet het gevoel te geven aan te dringen op een relatie. Laat hem merken dat je graag bij hem bent en je goed/gelukkig voelt als je bij hem bent... Geef hem de tijd om allés te verwerken...maar ik heb wel de indruk dat je dat gaat doen
Trek veel samen op,doe leuke dingen samen en luister naar elkaar... Wees elkaars steun en toeverlaat...maar vergeet jezelf niet...
Ik weet dat het leuk is als er iemand naar je luistert...daarom ben ik ook zo blij hier mijn verhaal kwijt te kunnen...