Dochter (bijna 6) wil oorbellen: te jong? En waar (Utrecht)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:14

samantha21 schreef:
vanLotje schreef:
ordinair vind ik het niet, maar geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om gaatjes in babies te gaan prikken zonder hun eigen wens hiervoor.
Cultuur of niet. In sommige culturen krijgen kinderen stam-tatoeages, vindik ook belachelijk.
En nogmaals, dit is niet als aanval bedoeld maar slechts mijn mening.

Tuurlijk, ieder voorzich natuurlijk. En als iemand het echt ordinair vind, ook prima, maar zelf vind ik dat Amber die oorbelletjes heel lief staan. Dus was eens benieuwd, hoe of wat ;)

Nou ik vind haar een heel lief meisje met oorbelletjes :) Niks ordinairs aan! Als ik foto's van mijzelf zie als baby vind ik het ook niet ordinair. Ligt er ook aan hoe je je kind kleed bijvoorbeeld.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:14

Ik was 6 en mijn zusje een jaar of 4. Beide wilden we het ontzettend graag en ik kan me nu nog herinneren hoe blij ik er mee was :)
Redelijk jonge kinderen kunnen denk ik al prima bepalen wat ze graag willen hebben, en als het niets is kunnen ze er na een paar jaar gewoon weer uit, het is niets waar je voor eeuwig aan vast zit!

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:16

Ik was 2 toen ik gaatjes kreeg. T was 1 van de eerst dingen die k zei :D En wat is er mis mee? Tis alleen maar mooi, een paar blingers aan je oren! Tis idd leuk om het als cadeautje te geven als ze haar A diploma heeft :)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:19

kim_bjorn schreef:
Nou ik vind haar een heel lief meisje met oorbelletjes :) Niks ordinairs aan! Als ik foto's van mijzelf zie als baby vind ik het ook niet ordinair. Ligt er ook aan hoe je je kind kleed bijvoorbeeld.

Klopt :j
Ik had altijd de liefste jurkjes aan e.d.
Niets ordinairs aan :P

Sonja_vR

als ze er zelf om vragen en ze het concept " het kan een beetje zeer doen" snappen , dan zou ik het prima vinden , eerder zou ik het persoonlijk gewoon niet doen ...

ik vind gaatjes prima, heb er zelf 5 in het ene en 3 in het andere oor en 1 in mijn lip en had een tongpiercing. :+

maar ik vind het wel een niet noodzakelijk iets , een versiering waarbij je in dit geval een kind, een bepaalde mate van pijn moet doen ...ik vind dus dat het kind daar zelf voor moet mogen en kunnen kiezen ipv het maar gewoon te doen
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 15-10-10 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris89

Ik was nog een baby, en de gaatjes heb ik nog steeds hoor! Toch niks mis mee? Wie heeft er nou geen gaatjes in de oren tegenwoordig als meisje zijnde. Bijna niemand volgens mij.

Natasja__

Re: Dochter (bijna 6) wil oorbellen: te jong? En waar (Utrecht)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:21

Te jong????? Ik mocht ze pas als ik 18 zou worden.. Maar heb me moeder inmiddels zover gekregen dat het mag als ik 16 ben (ben inmiddels 16 maar laat ze pas schieten in de winter :) ).. vind het erg jammer dat ik het niet eerder mocht.. Maargoed.

Ik vind gaatjes niet zo bijzonder.. als zij het graag wil lekker laten doen. Ze kan ze altijd nog dicht laten groeien. ;)

Tanald

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:23

Hoi,
Mijn dochter heeft oorbellen voor haar A-diploma gekregen, toen was ze net 6 jaar. Ze was/is er superblij mee. :D
Alleen durft ze ze niet meer uit te doen :o . Bang dat het pijn doet. Zijn nu aan het oefenen, want ze wil graag zilveren paardenhoofdjes in. Maar ja, dan moeten die knopjes er wel eerst uit -:(-
Ze mocht er overigens wel mee blijven zwemmen. Tip die wij kregen was om bij het haren wassen, ook de oorlelletjes even mee te zepen zodat eventueel opgehoopt vuil achter de sluitinkjes weer weg gesproeld word. Dit kan irritatie voorkomen.

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:25

DeadxStar schreef:
kim_bjorn schreef:

Klopt :j
Ik had altijd de liefste jurkjes aan e.d.
Niets ordinairs aan :P

ja ik ook :) Van die nette schattige jurkjes en lieve schoentjes met een bandje over je wreef ;)

Soms zie ik nu kleine meisjes die eruit als volwassenen, hakschoentjes en korte rokjes, tja... da's weer een ander verhaal dan, maar het hele plaatje zegmaar ;)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:26

Ik werk bij een juwelier en heb ervaring met gaatjes schieten.
6 jaar is een mooie leeftijd voor gaatjes vind ik hoor, mits het kind het idd uit zichzelf graag wil. De nieuwe regels bij ons zijn dat we gaatjes schieten vanaf 3 maanden. Ik vind dat persoonlijk veel te jong. Kinderen moeten er zelf voor kunnen kiezen vind ik.
Hoewel het wel lekker makkelijk is. Ik heb het 1 keer gedaan en de baby huilde 10 seconden en leek het daarna alweer vergeten. Toch lijkt dit me niet de manier voor mijn eigen kinderen later.
Ik zou haar alleen wel voorbereiden op dat het heus wel even pijn doet. Wij hebben zo vaak gillende boze kindjes in de winkel gehad, omdat mama had beloofd dat je er niets van voelt. Vaak zijn het in deze gevallen ook de moeders die het willen en niet de kinderen. Als ze dat weten en het echt willen geven zelfs hele jonge kinderen vaak geen kik, terwijl veel oudere kinderen die min of meer gepushed worden de hele tent bij elkaar gillen.
Bij jonge kinderen kan het idd fijn zijn om 2 gaatjes tegelijk te laten schieten, maar houd er rekening mee dat de kans op ongelijke gaatjes hierdoor wel wat groter wordt. Om deze reden mogen wij dit ook niet doen.
Na het gaatjes schieten wordt aangeraden om de schietknopjes 6 tot 8 weken te laten zitten en deze minstens 2 maal daags te ontsmetten en te draaien. Zwemmen mag, maar het is wel verstandig om daarna een extra keertje te ontsmetten voor de zekerheid.
Ook willen kinderen vaak de hele tijd aan hun nieuwe oorbelletjes zitten. Je kunt haar er van tevoren vast op wijzen dat dat niet handig is.

Owja nog een tip: je kunt ook eerste keer oorbelletjes verwisselen bij de juwelier laten doen. Veel kinderen zijn ineens veel stoerder bij ons als bij de ouders, en merken meteen dat het allemaal reuze meevalt.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 15-10-10 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:29

Ik zou het gewoon doen. Ik heb ze ook gekregen voor m'n A diploma. Jammergenoeg werd ik daarna verschrikkelijk bang voor de pijn als ik er nieuwe indeed, dus heb er toen denk 5 jaar niks in gehad. Paar maanden geleden er weer is oorbellen ingedaan, maar dat gaat natuurlijk verschrikkelijk ontsteken. Ben alleen te lui om er even goede knopjes in te doen en deze een tijdje te laten zitten :P Mijn gaatjes zijn trouwens wel ongelijk.. Waar ik ook nog altijd een beetje van baal.

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:34

wat is de juiste leeftijd??
ligt ook helemaal aan het kind zelf .
Mijn dochter kreeg al gaatjes toen ze een half jaar oud was , maar dat was wel in een andere cultuur( kon dus niet zelf aangeven of ze het wilde) , het voordeel hiervan vond ik dat ze niet beter wist en er dus ook nooit aan heeft gezeten.
ik vindt het wel echt iets voor meisjes hoor, zeker met paardjes.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:38

Cerilene_ schreef:
Owja nog een tip: je kunt ook eerste keer oorbelletjes verwisselen bij de juwelier laten doen. Veel kinderen zijn ineens veel stoerder bij ons als bij de ouders, en merken meteen dat het allemaal reuze meevalt.

Dit vind ik een heel goede tip idd. Heb al eens gedacht hoe dat straks gaat, als ze idd andere oorbelletjes zou willen. ( Ze heeft nu namelijk heel lief, lichtroze bloemetjes met een donker roze hartje ).

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:40

Ik zie er geen probleem in, als ik een kind zou hebben van die leeftijd en die wil echt heel graag oorbellen, dan mag dat van mij, zolang ze het zelf maar aangeven

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:42

Als ze het zelf echt heel graag willen dan zou ik het wel doen.
Mijn dochters ook 6 willen gelukkig nog niet, want ben er niet zo gek van kinderen met oorbellen.
Maar als ze er zelf echt zeker van zijn zal ik ze wel meenemen om ze te laten schieten.

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:42

Ik dacht eigenlijk dat 6 jaar wel de gemiddelde leeftijd was dat meisjes aan oorbellen begonnen...
En als cadeautje voor haar diploma is het natuurlijk harstikke leuk, ook omdat ze het zelf heel graag wil.

Die tip die hierboven staat van het verwisselen van de oorbelletjes de eerste keer, supertip!!

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:43

Neehoor, dat kan makkelijk.
Ik was een jaar of 2/3 . Toen ze zeiden dat ik te jong was begon in de huilen. haha.. toen mocht het ineens wel :')

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:43

Ik was geloof ik 2 of 3 jaar toen ik mijn eerste gaatjes kreeg :D
Heb er toen ik een jaar of 15 was nog een paar extra laten schieten; véél traumatischer op latere leeftijd dan toen ik zo jong was _O-
Ik vind er dus helemaal niets mis mee om kleine kinderen gaatjes te laten schieten, zolang er maar geen overdreven oorbellen in komen te zitten :Z

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:46

ik was ook jaar of 6/7 heb ze ook gehad toen ik mijn zwemdiploma haalde en nooit problemen gehad eingelijk dus ik zeg waarom niet ik zou het wel doen omdat ze het ook graag zelf wil en is een mooi kadootje toch?

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:46

Ik was volgensmij 4 en liet ze tegelijk zetten met mijn oma.

Ik moest eerst want oma durfde niet :Y).
Vond de prik wel meevallen, mijn oma trouwens niet die is gelijk weer overgegaan op ''klik''oorbellen.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:47

Oja en een tip, als je de oorbellen wil veranderen of schoonmaken kun je ze het beste bij haar in/uit doen als ze in bad is geweest. Dan is het iets weker en doet het minder pijn.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:48

Oei, ik was wel heel erg jong, was nog lang geen jaar en ik had al oorbellen. :')

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:48

Ik was denk ik ook een jaar of 6 toen ik gaatjes kreeg. Wilde ook perse oorbellen. Ben achteraf blij dat ik het toen heb gedaan want had het nu doodeng gevonden. Ik vind tot 16-18 jaar laten wachten met gaatjes echt onzin. Vrijwel iedere vrouw draagt oorbellen en heeft gaatjes in haar oren. Kan zo geen vriendin opnoemen die het niet heeft.
Ordinair vind ik het ook niet, ligt eraan hoe je het draagt. Ik had alleen maar kleine zilveren oorbellen en droeg er idd de schattigste jurkjes bij.

leo03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:49

Ik wilde op mijn 6e ook graag oorbellen. Maar dat mocht van mij ouders pas als ik 9 jaar was. Toen had ik eigenlijk geen behoefte meer aan. Was 12 ongeveer toen ik uiteindleijk mijn gaatjes kreeg.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:51

oh vreselijk baby's met oorbellen, als het idee je toch niet ligt zou ik nog even wachten. Het is niet dat het een echt gemis is in de jeugd.