Urn uitzoeken en andere ellende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

Re: Urn uitzoeken en andere ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 17:54

Sterkte zeg!! Ben er stil van...

Inmiddels is het alweer 6 jaar geleden, het heeft een plekje, maar vergeten doe ik het nooit.
Mijn oma, die mijn leven lang 3 huizen verderop gewoond heeft en waar ik dus dagelijks was..
Mijn ouders op vakantie naar Spanje, ik zou voor oma zorgen, geen probleem. Nog lekker saampjes naar de markt geweest, zij in de rolstoel, ik erachter.
's avonds wilde ik nog even bellen, maar kreeg d'r niet te pakken.. nou ja, heeft vast haar gehoordapparaat al uit. Volgende ochtend wat vroeger opgestaan om langs te gaan en toen vond ik haar dus, overleden..
Op zich had ze de leeftijd, maar dit heeft zo'n ontzettende impact gemaakt, dat gaat nooit meer uit je gedachten.

Merk wel dat nu het langer geleden is, ik de afgelopen jaren het steeds meer een plekje heb kunnen geven, maar nog steeds zou ik af en toe even willen bellen of kletsen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 19:07

Sterkte Juut....

Ik ben in augustus mijn boktdinnetje verloren aan zelfmoord. De laatste 2 weken heb ik 1 keer vertraging gehad door een zelfmoordpoging, en van de week zat ik in de trein waar iemand voor sprong. Zeer confronterend...

Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 19:56

Oei, dat is inderdaad dan wel ernstig slikken!

Ook jullie sterkte! :(:)
@ rosita; lijkt me heel erg heftig, dat je je oma moest vinden met je ouders in Spanje...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 20:13

Zaterdag de eerste verjaardag van mn zusje, zonder mn zusje... Hoe gingen/ gaan jullie om met zo'n eerste verjaardag?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 20:16

Jee TS, lijkt mij heel moeilijk...

Mijn moeder heeft het ieder jaar nog moeilijk met overlijdensdatum en verjaardag van mijn broertje...

Sterkte voor jullie toegewenst!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 20:18

Ik stond er wel bij stil en heb ook even met mijn paps en andere familie leden gebeld.

Een blogje getypt om het van me af te schrijven
Kaarsje gebrand.

Maar het is wel een moeilijke dag ...

Alvast sterkte ermee meid!!

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 20:31

ik ben 8 jaar geleden mn broer verloren met een autoongeluk. Na een tijdje kan je haar vast herinneren met een lach maar dit moet je echt de nodige tijd geven. Wij herdenken nog elk jaar mn broer op zn sterfdag en verjaardag. Hier zaten maar 2 dagen tussen. dit jaar hadden we een grote herdenking met al zn vrienden , kenissen en familie. Met veel foto's en herinneringen aan mn broertje. Het was erg pijnlijk maar tegelijk ook een erg warm gevoel. Vooral door de steun van zijn vrienden waar we nog steeds een heel fijn contact mee hebben. Ieder verwerkt zoiets op zn eigen manier. Het valt in het begin niet mee om die manier te zoeken. Ik was in het begin net zo boos als jij. En dit heeft toch wel een aantal jaren geduurd.
Ik wil je nog veel sterkte wensen met je verdriet, want het is vreselijk als je een zus of broer verliest. Je wilt je ouders steunen en hebt amper tijd voor je eigen verdriet. :(:)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:22

Juut schreef:
Zaterdag de eerste verjaardag van mn zusje, zonder mn zusje... Hoe gingen/ gaan jullie om met zo'n eerste verjaardag?

Moeilijk is dat. Ik zou persoonlijk een felicitatie kaartje bij haar urn neerzetten o.i.d. Klinkt heel raar, maar dat werkt voor mij. Mijn vader overleed 3 weken voor mijn 11e verjaardag. Mijn moeder heeft toen in haar verjaardagskaart naar mij toe, ook zijn naam gezet. Dat voelde goed. Zo klopte het. :)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 18:32

Niet lachen, maar ik heb inderdaad vorige week haar verjaardagskado gekocht :P
En ook voor sinterklaas heb ik een kado op het oog; een pakket voor haar 2 katten (die beesten waren heilig voor haar)

Erg mooi dat je moeder toch je vader er bij zette op de kaart!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:37

Nou, ik lach inderdaad niet. Ik vind zoiets vrij logisch. Ik bedoel...de verloren persoon is niet helemaal weg in zekere zin. :)
En wat een goed idee van die katten! Wel leuk, want dan heb je echt iets persoonlijks van haar.

En ik vond dat ook wel erg mooi ja! Eigenlijk vond ik het ook heel logisch dat mijn moeder dat deed. :D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 05:13

Samen met haar vrienden en collega's vannacht een knalfuif gegeven! Was erg mooi :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 05:50

:(:)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 09:49

Nog gecondoleerd Juut , en heel veel sterkte met de verwerking . :(:)

Ik zelf heb begin van het jaar binnen twee maanden beide ouders verloren .Ze hadden beide een respectabele
leeftijd , maar missen wil je ze toch niet .
Ze zijn beide gecremeerd , en moeder zei altijd strooi me maar ergens uit .

Mijn ouders hadden drie soorten kinderen , mama zei altijd , mijn kinderen , jou kinderen , onze kinderen tegen paps , er was dan
ook een behoorlijk leeftijd verschil tussen ons .
Wij vonden het moeilijk beslissen , wat te gaan we met de as .De meningen waren erg verdeeld onder de kinderen .
Mijn broer en ik hebben iig een heel mooi aandenken laten maken , die in het dagelijks gebruik op tafel of op
het dressoir staat .

Afbeelding .

Hierin zit as van mijn ouders verwerkt , heel apart en bijzonder .

Beide urnen hebben we vorige week zondag uit gestrooid , op die dag zouden ze 53 jaar getrouwd zijn geweest .
Met familie die wilde zijn we op een veerboot geweest , en hebben op het water de as uit gestrooid , heel passend
omdat mijn vader een fanatieke binnen schipper was , en samen met mams gevaren heeft .
Daarna zijn we als afsluiting wezen brunchen .

Door verjaardagen en feestdagen zul je er altijd aan herinnerd worden dat ze er niet meer zijn , en je hebt toch nog
je moeilijke momenten , maar ik heb het wel een plekje gegeven .
De waxine lichtjes aansteken , is dan ook zo,n bijzonder moment

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 10:08

Ik heb niemand verloren,tenminste niet recent.....
Maar dit topic doet heel veel met me.
Ik lees de verhalen,en bedenk me dat het zo goed is dat Juut dit topic heeft gestart want er zijn er zovele op bokt die hierdoor hun verhaal opschrijven hier en het nu delen.....schrijven is bij mij altijd een stukje verwerking geweest en ik heb hier dan ook dagboeken vol van....ik hoop voor die gene dir hier hun verhaal neer zetten dat het door dat te doen ook een stukje verwerking is.
Ik wil jullie allen mijn oprechte deelneming mee geven en heel veel sterkte wensen voor de moeilijke dagen van nu en de vele die er nog komen gaan...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:53

Ditano wat een prachtige lichtjeshouders....
En dat zijn het waarschijnlijk ook, de houders van jouw lichtjes.....

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 13:08

Liezel1 schreef:
Ditano wat een prachtige lichtjeshouders....
En dat zijn het waarschijnlijk ook, de houders van jouw lichtjes.....

Klopt ...het is heel speciaal , prijzig ,maar erg mooi .
Ik ben er dan ook heel erg blij mee .

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 13:44

Ook jij sterkte, ouders gaan altijd te vroeg :(:)
Is inderdaad heel speciaal, zulke lichtjeshouders. Ze blijven er zo ook altijd bij bij speciale gelegenheden :)
Zelf vond ik het niet zo prettig dat de as zichtbaar is. Wij gaan mn zusje er bij houden door haar spullen op speciale gelegenheden te gaan gebruiken. Met sinterklaas komen haar borden op tafel, en gaan er kadootjes komen voor haar katten

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 13:46

Mijn vader is in Juli overleden op een vreselijke manier.
We zitten nu in november, maar nog steeds is het verdomd moeilijk en onrealistisch.

Sterkte ermee.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 13:54

:(:)
Dat gevoel van ontkenning is ook zoiets raars he? Gewoon iemands lichaam gezien heben, afscheidsdienst geweest, wéken later zitten, en dan nog het gevoel hebben degene binnenkort wel weer te spreken }:0

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:06

Het lichaam heb ik niet meer gezien. Maar wel de geur... Dat vergeet je ook nooit meer.
Het is een moeilijk, lang proces wat je de tijd moet geven.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 14:08

Dat lijkt me helemaal moeilijk en onrealistisch, als je hem niet meer hebt kunnen zien... Aangezien je het over geur hebt; is je vader (ook) door brand omgekomen?

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:10

Ik zal je even pb'en. Gooi dat liever niet op internet :=

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 15:30

Ik heb mijn opa en oma ook niet meer gezien. Dat was een bewuste keuze. Als ik ze had gezien, had je me ter plekke kunnen opvegen en was in maandenlang niet aanspreekbaar beweest... dan was bij mij echt het knopje omgegaan.....
Nu begin ik het er steeds moeilijker mee te krijgen. Omdat ik ze niet gezien heb is het zo onwerkelijk....

Ik heb een groot gedeelte van mijn kindertijd bij hen doorgebracht, ze woonden in het buitenland, maar ik was er zo'n 10 tot 12 weken per jaar. Belde ze een aantal keren in de week. In eerste instantie "mis" je ze niet zo, omdat je het gewend was ze een aantal weken achter elkaar niet te zien. Nu komt het besef dat ik ze nóóit meer zie, en dat doet pijn.....

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:20

Toen we de laatste dagen bij mijn moeder gewaakt hebben , was ik er bang voor dat ze zou overlijden als ik erbij was .
En ze overleed toen ik erbij was , en achteraf was ik blij dat ik er bij mocht zijn , om haar voor mijn
gevoel te mogen begeleiden bij deze laatste stap .Ook al was ze niet bij , het was toch heel speciaal .

Nog gecondoleerd Nicky ...

Ik heb beide ouders nog opgebaard gezien , moet zeggen dat de Dela heel professioneel te werk gaat .

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 09:17

Die waxinelichthouders zijn wel heel bijzonder zeg. :j

Ik ben ook tot het eind bij m'n moeder gebleven en er ben ik ook blij mee dat ik dat gedaan heb. Maar tegelijk is het is ook erg moeilijk, ik raak het beeld van haar laatste onregelmatige ademhalingen nooit meer kwijt. ;(