Ben aldoor zo moe! Lang leve de winter...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:03

Ik heb hier ook last van! Ben zo moe, haha. Het beste bij mij werkt, om rond half 10/10 uur naar bed te gaan en dan nog een half uurtje te lezen en dan gelijk slapen. Om kwart over 7 gaat mijn wekker dus dat ik echt genoeg slaap. Verder moet ik echt in m'n ritme blijven, dus niet training skippen omdat ik moe ben, of niet met vrienden afspreken omdat ik moe ben oid. Gaat vanzelf wel weer over, op het moment dat het echt hartje winter is en het altijd koud is, bruis ik weer van de energie.. alleen die overgang naar de kou, brrrr. Heb het alleen maar koud & ben enorm moe, haha.

Janine1990

Re: Ben aldoor zo moe! Lang leve de winter...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 16:07

Ohja, dat koud zijn is ook ongelooflijk herkenbaar! Vooral in de eerste overgang, m'n ouders snappen niet dat ik het altijd koud heb... :+

En inderdaad, hartje winter wordt het iets beter!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:06

Dat hartje winter en beter gaan herken ik echt!
En dat koud hebben, ik dacht dat ik er overheen was omdat ik tot vanmiddag nog gewoon mijn blazer en een truitje aan had als ik naar buiten ging. Maar vanmiddag verging ik van de kou en heb het niet meer warm gekregen.

Ik zit nu te denken om pilletjes te gaan slikken, maar ik ben zó anti pilletjes enzo.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 20:08

Oooh dat koud hebben heb ik verholpen met thee drinken!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:25

Drink je dan de hele dag door thee of? Want ik drink 's morgens wel 2 kopjes thee en tussen de middag heel soms.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 20:29

Nou, ik drink thee als ik zin heb. Dat begint 's middags om een uur of 1/2 als ik thuis ben, kopje of 2/3 en later als de rest van de familie thuis komt nog eentje. En 's avonds vanaf een uurtje of 7 weer. Indien ik thuis zit.
Anders is het na schooltijd, en na het paardrijden.

Maar met name als ik het koud heb! Dan werkt het helemaal geweldig! En dan maar doordrinken ;)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:32

Haha, ik dacht al. Daar heb ik geen tijd voor, want van thee moet ik altijd zo vaak naar het toilet. :')

Ik ga eens proberen om thee te drinken wanneer ik het koud heb, kijken of het werkt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 20:34

Haha, ja je moet inderdaad vaak naar het toilet, maar daar zit dan ook weer een voordeel aan. Zeker als je de juiste thee gebruikt! Je spoelt je lichaam namelijk, alle onzuivere stoffen, verkeerde stoffen, worden sneller uit je lichaam gedreven. Dat is wel weer fijn dan :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:39

Dat is helemaal waar! Ik drink ook veel te weinig.. Denk nog geen halve liter op een dag, en ik weet dat het slecht is.
Ik ga vanaf morgen gewoon proberen, kan geen kwaad.

Nu nog opzoek naar de oplossing waardoor wij minder moe zijn in de winter. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:43

Ik drink altijd cup a soup om het warm te krijgen. :))

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 20:45

Rebeccaa schreef:
Ik drink altijd cup a soup om het warm te krijgen. :))

Kan inderdaad ook, maar soep zit veel zout in waardoor je meer en meer nodig hebt, en vocht vast gaat houden... En das niet zo handig :P Ja, misschien om je nog warmer te houden, maar volgens mij werkt dat ook niet zo :P

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:51

Ik wil het wel graag een beetje gezond houden. :P Dus de hele dag door cup a soup te drinken lijkt me niet verstandig. :P

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 07:33

Thee is ook niet geweldig voor je hoor, tenzij je kruiden- of groene thee drinkt.

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 07:47

Janine1990 schreef:
MoonChloe schreef:
Ehh, sorry hoor als je vindt dat ik bestempel als een vet varken. Ik ken je niet, ik weet niet wat je precies doet. Ik doe alleen suggesties.

Ik weet niet hoe lang je je hond uitlaat en hoe intensief je paardrijdt. Maar tegen depressie/dipjes helpt sporten vaak wel.

Flesje water meenemen helpt waarschijnlijk wel, flesje water in klas, naast je computer e.d.

Dat begrijp ik ook wel :) Maar dat gevoel krijg ik een beetje, het is ook erg onbegrepen dat mensen in het najaar last van moeheid krijgen ook al zetten ze hun leven op dezelfde wijze voort als in de zomer :) Je suggesties zijn echt goed bedoeld, maar helpen vaak niet tegen deze moeheid.
Het is ook niet zo dat ik jou er van wil beschuldigen, ik kan niet in jouw gedachten kijken.

Paardrijden doe ik naar mijn idee zeer intensief, ik rij eigenlijk altijd wel een dik uur, en paard en ik zweten beide flink. Het is ook niet zo zeer een dip waar ik last van heb, maar pure moeheid.
Afgelopen woensdagavond ging ik rijden, maar na het losrijden dacht ik: "Ja, en nu? Wat zal ik nu eens doen?" Ik ben maar uit gaan stappen, omdat ik de puf niet had voor meer.

Heb het topic half om half even doorgelezen, niet helemaal.
Wat mooncloe zei, ga sporten of iets komt over alsof iemand tegen je zegt, je moet wat gaan doen.

Vorig jaar rond deze tijd was ik ook verschrikkelijk moe. IK kon echt niks anders meer als naar school gaan en thuis slapen.
Ben hiermee in een medische molen gekomen, omdat ze wouden gaan kijken of ze de oorsprong hiervan konden vinden.
Ziektes en dergelijke uitgesteld, dus dat het van de overgang van zomer richting winter kwam was wel zeker.

Wat ik mee kreeg als tips?
Sporten en meer bewegen!
Ik reed destijds elke dag paarden, maar moest hier regelmaat in krijgen.
Net zoals de rest dat ik deed.
Overdags naar school, dan naar huis om even bij te komen en te leren of wat en dan na het eten richting de paarden.
Nou zeiden ze tegen mij dat ik een sport moest zoeken die lichamelijk meer belastender was dan paardrijden, kortom de sportschool in.
Heb het een paar dagen gedaan, en het helpt echt!

Ook natuurlijk in de gaten houden of je voldoende vitamines binnenkrijgt.
Een grote boost vitaminen elke dag innemen helpt ook niet altijd, als je al voldoende krijgt neemt je lichaam de meeste extra vitamines niet op.

En overdags niet gaan slapen.
Hoe graag je ook wilt, hoe moe je ook bent. Doorgaan!
Zorgen dat je ritme houdt, dus snachts slapen.

Ik wil je veel succes wensen!
De meesten zullen het wel niet met me eens zijn, maar ik heb het vorig jaar zelf meegemaakt en beweging en de intensiviteit van beweging zijn wel zeer belangrijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 09:50

Kiwipitje schreef:
Thee is ook niet geweldig voor je hoor, tenzij je kruiden- of groene thee drinkt.

Drink ook veel kruidenthee, vooral sterrenmix doet het erg goed!
Heb nu ook pure thee voor in een ei, ook erg lekker!

Mirrrriii: Zo te lezen heb jij er wel een stukje meer last van dan ik en de meesten met mij in het topic als ik zo vrij mag zijn dat te zeggen. Heel erg vervelend zeg!
Wat betreft dat sporten, ik ben zelf ook op de hoogte van dat sporten je fitter doet voelen. Ik doe naast paardrijden ook aan spinning zoals je hebt kunnen lezen, maar meer dan één keer per week heb ik daar geen tijd voor, omdat dit 's avonds is en niet elke avond in de week. Daarbij wil ik dat ook eerst rustig aan opbouwen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:57

Ik heb niet het hele topic gelezen :o maar wel een paar tips. Misschien zijn ze al genoemd, dan vergeet mijn post maar. Het viel me op dat TS nogal een luxe, redelijk lui leventje heeft, m.i. ben je niet moe maar 'lamlendig'.

- Energie verbruiken geeft energie: dus ga lekker wandelen of fietsen in de frisse lucht bijvoorbeeld. Kom in ieder geval de bank af en het huis uit! M.n. daglicht doet veel goed en sorry, het is nog niet eens wintertijd dus een winterdip kun je niet hebben met jouw dagrooster.
- Let op je voedingspatroon: veel suikers en koolhydraten geven steeds weer een suikerdip. Eet gezond, drink voldoende.
- Lachen is gezond: maak plezier en plan leuke dingen als je toch genoeg tijd ervoor hebt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 10:13

Chubby schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen :o maar wel een paar tips. Misschien zijn ze al genoemd, dan vergeet mijn post maar. Het viel me op dat TS nogal een luxe, redelijk lui leventje heeft, m.i. ben je niet moe maar 'lamlendig'.

- Energie verbruiken geeft energie: dus ga lekker wandelen of fietsen in de frisse lucht bijvoorbeeld. Kom in ieder geval de bank af en het huis uit! M.n. daglicht doet veel goed en sorry, het is nog niet eens wintertijd dus een winterdip kun je niet hebben met jouw dagrooster.
- Let op je voedingspatroon: veel suikers en koolhydraten geven steeds weer een suikerdip. Eet gezond, drink voldoende.
- Lachen is gezond: maak plezier en plan leuke dingen als je toch genoeg tijd ervoor hebt.

Luxe leventje, ja, lui ben ik in sommige opzichten (opruimen en dergelijke) wel. Maar als het gaat om sporten, valt dat honderd procent mee. Maar ik mag niet meer naar schoool, dus dat is erg vervelend. Volgende periode hopelijk beter... :\
Zoals ik in mijn vorige post heb toegelicht, kan ik niet elke dag naar de sportschool, dus dat gaat in ieder geval niet lukken.

Ik weet heel goed wat lamlendigheid is, dat voel ik dan ook in mijn lichaam, lichaam wordt moe van het niet bewegen. Krijg ik vooral op mijn werk last van, van de hele dag achter het bureau zitten. Maar dat is absoluut niet wat ik nu voel. Op dit moment voel ik me superfit, en weet ik ook dat dit de hele dag aan zal houden.

Een dag als vandaag bestaat voor mij uit hond uitlaten, eten en leren. Vanavond ga ik naar spinning. Maar meer is er vandaag gewoon niet te doen.

Ik heb het overigens niet over een winterdip gehad hoor :P
Meerdere posters hier zijn het met me eens, zodra het echt koud wordt, komt onze energie weer terug.
Het is echt pure najaarsmoeheid .

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:25

Je allereerste zin van je openingspost deed mij anders vermoeden. Ik denk dat je moeheid niet met het seizoen of het daglicht te maken heeft.

Overigens, je kunt als je de mogelijkheid hebt beter buiten sporten en dan bij voorkeur natuurlijk overdag. Dat is wel echt veel verfrissender en gezonder dan binnen in een sportschool met kunstlicht.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 10:40

Chubby schreef:
Je allereerste zin van je openingspost deed mij anders vermoeden. Ik denk dat je moeheid niet met het seizoen of het daglicht te maken heeft.

Overigens, je kunt als je de mogelijkheid hebt beter buiten sporten en dan bij voorkeur natuurlijk overdag. Dat is wel echt veel verfrissender en gezonder dan binnen in een sportschool met kunstlicht.

Nah, in dat geval zou ik de hele zomer ook last hebben gehad van vermoeidheid. En dat is absoluut niet het geval, eigenlijk nooit echt geweest, ik heb elk jaar last van het najaar... Gewoon ontzettend vervelend.

Helaas is de enige buitensport mogelijkheid voor mij paardrijden, en dat doe ik zelfs in een binnenbak. Wel het liefst met de deuren open.
Ik heb vaak gedacht aan een racefiets, maar dat zie ik niet zitten met al het blad op de weg, plus dat ik nog enkele andere grote uitgaven heb staan.
Hardlopen en tennissen zou ik ook dolgraag willen, maar mijn knieën trekken dat niet. Hardlopen heb ik vaak geprobeerd, maar ik heb het nog nooit volgehouden, omdat m'n knieën dan in notime weer vol met vocht zitten.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:50

Ik heb alleen de eerste en de laatste pagina doorgelezen.

In de winter ben ik ook altijd zo moe en suf.. Dan heb ik nergens de kracht voor.. Of zin.

Ik heb ongeveer hetzelfde ritme als jij, ik sta 2 dagen vroeg op, de rest is uitslapen geblazen.. Meestal tot een uur of 9/half 10.

Van thee drinken word ik alleen maar meer moe :=
Heel gek, maar waar..
Alle dranken wat warm is, word ik moe van.

Ik ben zelf niet zo'n voorstander van de pilletjes en spulletjes om zoiets te verhelpen, maar ik snap je punt..
Je kunt niet anders gaan doen, dan wat je nu doet, dus je hebt niet zoveel anders om naar te grijpen.

Je laat je hond wel veel uit, dus je komt lekker buiten in de frisse lucht, dat is wel heel goed.
Ik las dat je een probleem hebt met je knieen, misschien is zwemmen dan iets?

Dat is wel binnen, maar ik word daar altijd heerlijk wakker van :)

Succes ermee, ik weet dat het heel lastig is.. ;(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 10:57

Zwemmen is inderdaad heerlijk! Mijn vriendinnen gaan twee keer per week zwemmen. En dat is op momenten dat ik op m'n paard zit.

Ben wel een keer mee geweest, was de dag er op helemaal kapot := Maar dat doet er niet toe.
Helaas is een standaard dag vinden om te zwemmen ontzettend lastig voor mij, toch vaak wel iets wat ik moet doen. Er zit ook niet echt een baantjestrekzwembad in de buurt, dichtste bij is 15 kilometer, dus overdag gaan is ook geen optie, dan heb ik geen auto.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:01

Zelf begin ik ook vermoeidheidverschijnselen te vertonen als de blaadjes gaan vallen. Ik heb voor mezelf een aantal dingen gevonden die helpen:

- iedere dag (overdag) een half uur wandelen (bij mij dan de honden uitlaten)
- 3x per week hardlopen (zie dat bij jou je knieen protesteren) maar fietsen zou goed kunnen, bij de Wehkamp hebben ze momenteel niet te dure fietsen in de aanbieding
- vanaf oktober minimaal 2x per dag 10 min achter een mijn winterdip-lamp
- gehele jaar door Vit C 1000 mg time released, omega 3 capsules, floradix tabletten slikken
- iedere dag 15 min mediteren

En verder focus ik me op februari/maart als de dagen weer langer worden :D

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:05

Wat mij de afgelopen winter heeft doorgeholpen tegen dat lamlendige gevoel van niks willen, kunnen, enz. is een daglichtlamp! Af en toe een kuurtje van een week en zodra de lamp aangaat wordt je al een stuk vrolijker. Klinkt achterlijk, maar helpt bij mij echt heel goed.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 11:05

hetbommeke schreef:
Zelf begin ik ook vermoeidheidverschijnselen te vertonen als de blaadjes gaan vallen. Ik heb voor mezelf een aantal dingen gevonden die helpen:

- iedere dag (overdag) een half uur wandelen (bij mij dan de honden uitlaten)
- 3x per week hardlopen (zie dat bij jou je knieen protesteren) maar fietsen zou goed kunnen, bij de Wehkamp hebben ze momenteel niet te dure fietsen in de aanbieding
- vanaf oktober minimaal 2x per dag 10 min achter een mijn winterdip-lamp
- gehele jaar door Vit C 1000 mg time released, omega 3 capsules, floradix tabletten slikken
- iedere dag 15 min mediteren

En verder focus ik me op februari/maart als de dagen weer langer worden :D

Fiets kopen gaat momenteel helaas echt niet. Heb een leuk salaris gekregen vorige week, maar een nieuw matras met het zicht op de komende winter is dan ook niet geheel onbelangrijk, goed uitgeslapen wakker worden heb ik dan meer aan dan aan een fiets bij een vieze winter :P Maar ik wil nog wel een keer een fiets. :j

Zo'n winterdiplamp schijnt inderdaad goed te helpen, moet toch eens kijken wat zo'n gezichtsbruiner moet kosten. We hebben er een gehad, en in de winter wordt mijn gezicht ontzettend rauw. Geen blos meer op de wangen zeg maar.

Maar vitamine C heb je toch niets aan als je vermoeid bent? Dat is toch voor je weerstand? Omega 3 is inderdaad wel iets, hebben we wel altijd in huis.

Mediteren, wat versta je daar onder?

Ohja, en dat focussen op de langer wordende dagen... Ik vind het altijd geweldig als de kortste dat is geweest. Ik kijk dan op http://www.weer.nl en zie wanneer de dagen langer worden, elke dag een halve minuut langer, nou dat is geweldig om te volgen :=

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:16

Ik zou, ipv elke dag om 9 uur opstaan, heerlijk de wekker eens een uurtje (of 2) vroeger zetten.. Dan heb je nog eens wat aan je dag en kan je voor je naar school gaat ook nog eens wat ondernemen.. Als je om 12.15 de bus moet hebben en je staat bijv. om 7 of 8 uur op kan je smorgens best nog een uurtje lekker buiten bezig zijn met sporten of extra blokje om met de hond... :)

Al die pillen legt niks af als je zo jong bent.. :n Als je echt wat wil slikken kan je ook echineaforce druppeltjes nemen, helpt idd voor je weerstand.. Maar als je weerstand goed is ga je je ook fit voelen... :)

Ik heb zelf ook last van die moeheid, als ik mijn wekker niet zet om half 8/8 uur lig ik er ook tot 10/11 uur in.. Dat kan ik me echt niet veroorloven, want ik heb wel een boerderij te runnen in mijn eentje (vriend werkt buitenshuis) ik ben dus mijn hele dagschema aan het omgooien en nog meer andere dingen tussendoor doen en de laatste dagen ben ik hardstikke fit en word ik zelfs voor de wekker wakker.. :)