Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Dus de hele dag door cup a soup te drinken lijkt me niet verstandig.
Janine1990 schreef:MoonChloe schreef:Ehh, sorry hoor als je vindt dat ik bestempel als een vet varken. Ik ken je niet, ik weet niet wat je precies doet. Ik doe alleen suggesties.
Ik weet niet hoe lang je je hond uitlaat en hoe intensief je paardrijdt. Maar tegen depressie/dipjes helpt sporten vaak wel.
Flesje water meenemen helpt waarschijnlijk wel, flesje water in klas, naast je computer e.d.
Dat begrijp ik ook welMaar dat gevoel krijg ik een beetje, het is ook erg onbegrepen dat mensen in het najaar last van moeheid krijgen ook al zetten ze hun leven op dezelfde wijze voort als in de zomer
Je suggesties zijn echt goed bedoeld, maar helpen vaak niet tegen deze moeheid.
Het is ook niet zo dat ik jou er van wil beschuldigen, ik kan niet in jouw gedachten kijken.
Paardrijden doe ik naar mijn idee zeer intensief, ik rij eigenlijk altijd wel een dik uur, en paard en ik zweten beide flink. Het is ook niet zo zeer een dip waar ik last van heb, maar pure moeheid.
Afgelopen woensdagavond ging ik rijden, maar na het losrijden dacht ik: "Ja, en nu? Wat zal ik nu eens doen?" Ik ben maar uit gaan stappen, omdat ik de puf niet had voor meer.
Kiwipitje schreef:Thee is ook niet geweldig voor je hoor, tenzij je kruiden- of groene thee drinkt.
maar wel een paar tips. Misschien zijn ze al genoemd, dan vergeet mijn post maar. Het viel me op dat TS nogal een luxe, redelijk lui leventje heeft, m.i. ben je niet moe maar 'lamlendig'. Chubby schreef:Ik heb niet het hele topic gelezenmaar wel een paar tips. Misschien zijn ze al genoemd, dan vergeet mijn post maar. Het viel me op dat TS nogal een luxe, redelijk lui leventje heeft, m.i. ben je niet moe maar 'lamlendig'.
- Energie verbruiken geeft energie: dus ga lekker wandelen of fietsen in de frisse lucht bijvoorbeeld. Kom in ieder geval de bank af en het huis uit! M.n. daglicht doet veel goed en sorry, het is nog niet eens wintertijd dus een winterdip kun je niet hebben met jouw dagrooster.
- Let op je voedingspatroon: veel suikers en koolhydraten geven steeds weer een suikerdip. Eet gezond, drink voldoende.
- Lachen is gezond: maak plezier en plan leuke dingen als je toch genoeg tijd ervoor hebt.
Chubby schreef:Je allereerste zin van je openingspost deed mij anders vermoeden. Ik denk dat je moeheid niet met het seizoen of het daglicht te maken heeft.
Overigens, je kunt als je de mogelijkheid hebt beter buiten sporten en dan bij voorkeur natuurlijk overdag. Dat is wel echt veel verfrissender en gezonder dan binnen in een sportschool met kunstlicht.

Maar dat doet er niet toe.
hetbommeke schreef:Zelf begin ik ook vermoeidheidverschijnselen te vertonen als de blaadjes gaan vallen. Ik heb voor mezelf een aantal dingen gevonden die helpen:
- iedere dag (overdag) een half uur wandelen (bij mij dan de honden uitlaten)
- 3x per week hardlopen (zie dat bij jou je knieen protesteren) maar fietsen zou goed kunnen, bij de Wehkamp hebben ze momenteel niet te dure fietsen in de aanbieding
- vanaf oktober minimaal 2x per dag 10 min achter een mijn winterdip-lamp
- gehele jaar door Vit C 1000 mg time released, omega 3 capsules, floradix tabletten slikken
- iedere dag 15 min mediteren
En verder focus ik me op februari/maart als de dagen weer langer worden
Maar ik wil nog wel een keer een fiets.

Als je echt wat wil slikken kan je ook echineaforce druppeltjes nemen, helpt idd voor je weerstand.. Maar als je weerstand goed is ga je je ook fit voelen...