hoe gevaarlijk is een joint?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:58

Alchohol is erger dan Joints ;)

Alcohol (of hoe je het ook schrijft! :') ) vernietigt hersencellen en ach een paar wijntjes , dronken worden maakt niet uit.
Maar stoned zijn is dan weer een ramp.

Terwijl stoned minder erg is dan je zelf helemaal plat zuipen.

Vergis je niet in de gevaarlijkheid van Alchohol!

O god... Ik kan dat echt niet schrijven :')

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:59

Anthea: Ik VOLG je redenatie.
Jouw redenatie: Geniet toch van je leven, door dingen uit te proberen (o.a. teveel drinken, joint etc.).
Dat doe ik niet dus ik geniet niet van mijn leven.
1+1 = 2?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:00

Ayasha schreef:
QualityHorse schreef:
Het is zeker gevaarlijk, misschien dat ik het ooit 1x wil proberen,
maar dan pas als ik zekerder ben van mezelf en ook puur uit nieuwschierigheid.
Joints zijn wiet, wiet is drugs, en drugs is gevaarlijk of zelfs dodelijk.

1x kan (MEESTAL!) geen kwaad, maar bij meer gebruik is het absoluut slecht voor je,
en uitermate verslavend!

Alcohol is ook drugs en uitermate verslavend. Toch hoor je daar niemand over. :) Wiet is de minst verslavende drugs die er is denk ik. Enkel mentaal.

Ja, dat is waar. Alleen mentaal. Je vriendin kan dus gaan denken dat er aan feestjes niks meer aan is, omdat ze niet heeft geblowd.
Het is inderdaad waar dat je lichaam er niet afhankelijk van kan worden.
Maarja, het hangt dus heel erg af met welke mensen je het doet. Ik persoonlijk heb bijna alleen maar positieve ervaringen ermee, maarja. ALS ik het doe, is het ook met mensen die er verstand van hebben.

_Anouck

Ayasha schreef:
QualityHorse schreef:
Het is zeker gevaarlijk, misschien dat ik het ooit 1x wil proberen,
maar dan pas als ik zekerder ben van mezelf en ook puur uit nieuwschierigheid.
Joints zijn wiet, wiet is drugs, en drugs is gevaarlijk of zelfs dodelijk.

1x kan (MEESTAL!) geen kwaad, maar bij meer gebruik is het absoluut slecht voor je,
en uitermate verslavend!

Alcohol is ook drugs en uitermate verslavend. Toch hoor je daar niemand over. :) Wiet is de minst verslavende drugs die er is denk ik. Enkel mentaal.

Alcohol is idd net zo goed drugs, daar denken veel mensen toch heel anders over, beetje jammer!
Maar wiet is toch ook wel verslavend hoor. Je moet een mentale verslaving niet onderschatten ;)
Het is ook maar net hoe verslavingsgevoelig je bent als persoon.

Ik denk ook dat anthea niet bedoelt dat je niet kunt genieten zonder drugs, maar meer zo van als je het wilt en er benieuwd naar bent, waarom niet, je leeft maar 1x!

Yucome

Anthea schreef:
Jeetje, nu ga ik hier vast heel veel commentaar op krijgen maar... Geniet toch van je leven. :o Hiermee bedoel ik niet dat je maar naar allerlei drugs moet grijpen :+ , maar een keer proberen.. Who cares? Ik heb ook al zo vaak kotsend boven de wc gehangen (en de nodige huisarrest gehad :D ) en van alles gedaan waar God vast niet zo blij mee is :') Als je een keer teveel drinkt, of een joint probeert, je bent echt niet ineens verslaafd. Het word wat anders als je niet meer plezier kan hebben zonder drank. :=

Hier krijg je je eerste commentaar haha.
Eerst dacht ik ook zo, maar nu toch niet meer.

Door dat spul ben ik een half jaar niet naar school kunnen gaan, en heb er nu nog steeds last van. Weliswaar een stuk minder dan in het begin maar het zal altijd blijven.
Ik was ook 15 toen ik t gebruikte, en ik ga nu niet openbaar op internet zetten wat en hoe maar het gaat hier over iets in t psychisch gebied.

Ik zou zeggen begin er alsjeblief nooit aan, het is gewoon rotzooi!

Ayasha
Blogger

Elin_ schreef:
Alchohol is erger dan Joints ;)

Alcohol (of hoe je het ook schrijft! :') ) vernietigt hersencellen en ach een paar wijntjes , dronken worden maakt niet uit.
Maar stoned zijn is dan weer een ramp.

Terwijl stoned minder erg is dan je zelf helemaal plat zuipen.

Vergis je niet in de gevaarlijkheid van Alchohol!

O god... Ik kan dat echt niet schrijven :')

Wiet is anders ook niet bijster goed voort koppie hoor. :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:04

chocobroodje schreef:
Het is niet schadelijker dan een sigaret ;) Alleen mensen die gevoelig zijn voor psychoses kunnen er last van krijgen verder is het relatief onschuldig

Excuse me? :Y)

Cannabis is niet bepaald bevordelijk voor de ontwikkeling van je hersencellen, ze sterven er bij bosjes van af....Daarnaast kan het de concentratie negatief beïnvloeden, is het niet goed voor je tanden(glazuur,poreusheid,cariës), uiteraard is het niet goed voor je longen en dan niet alleen qua tabak maar veel hennep wordt tegenwoordig besproeit met gif tegen ziektes,luis en beestjes....dat is vaak geen biologisch gif ;)
Kortom, niet aan beginnen dus.
Alcohol is net zo min verstandig; tuurlijk een borrel af en toe is prima, maar regelmatig drinken op je 15e is echt not done....
T is maar goed dat het mijn dochter niet is :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:05

Zo heel af en toe kan geen kwaad. Maar het probleem dat sommige mensen hebben is dat wanneer je een jaar of 15 bent je niet echt denkt aan zo af en toe een keer. Dan wil je alleen maar meer en meer en kijken hoe ver je kunt gaan. Dat kun je al zien met de drank in de beginpost. Dan lijkt het me gewoon beter om het niet te doen, dan weet je ook niet wat je mist. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:05

_Anouck schreef:
(...)
Ik denk ook dat anthea niet bedoelt dat je niet kunt genieten zonder drugs, maar meer zo van als je het wilt en er benieuwd naar bent, waarom niet, je leeft maar 1x!

Precies.. Er staat ook nog bij, je hoeft niet gelijk naar allerlei drugs te grijpen. :+ Als je het WILT en nieuwsgierig bent, je bent echt niet verslaafd als je het een keertje probeert! En doe je dat niet, dan betekend dat nog niet dat je niet van je leven geniet. :+

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:07

secricible schreef:
wil ik toch niet helemaal zeggen.
Ik weet dat je van joints nare bijwerkingen kan krijgen, o.a. bloed braken...

Waar heb jij dat vandaan? :)
Ik heb een tijdje geblowt en nu nog af en toe en heb ook weleens lopen ''trippen'' (teveel gerookt oid), en heb dit nog nooit gehad :)

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:07

De gevaren van Wiet

Wiet is lichamelijk niet verslavend, dit is vastgesteld in diverse onderzoeken. Geestelijk kan het verslavend zijn net zoals gokken of chocolade. Mensen met problemen en/of aanleg voor verslaving hebben de kans moeilijk te kunnen stoppen met het roken van wiet. Echter hebben de meeste mensen geen probleem om te stoppen of te minderen met het gebruik van wiet.

Wiet wordt in nederland meestal gerookt in de vorm van een joint met tabak. Hierbij komt er teer en nicotine in de longen wat allerlei gevaren met zich mee brengt. Bij veelvuldig en regelmatig roken van joint is er een verhoogde kans op luchtwegaandoenigen, bronchitus en longkanker. Deze gevaren kunnen voorkomen worden door wiet op een ander wijze te gebruiken, bijvoorbeeld door het te eten of te verdampen.

Als je wiet combineert met het gebruik van alcohol kan je misselijk worden, gebruik dus geen of weinig alcohol bij het roken van wiet.

Bij mensen die gevoelig zijn voor een psychose of deze eerder gehad hebben kan wiet een pschychose oproepen.

Heb het net even opgezocht op internet voor je.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:11

Zera schreef:
De gevaren van Wiet

Wiet is lichamelijk niet verslavend, dit is vastgesteld in diverse onderzoeken. Geestelijk kan het verslavend zijn net zoals gokken of chocolade. Mensen met problemen en/of aanleg voor verslaving hebben de kans moeilijk te kunnen stoppen met het roken van wiet. Echter hebben de meeste mensen geen probleem om te stoppen of te minderen met het gebruik van wiet.

Wiet wordt in nederland meestal gerookt in de vorm van een joint met tabak. Hierbij komt er teer en nicotine in de longen wat allerlei gevaren met zich mee brengt. Bij veelvuldig en regelmatig roken van joint is er een verhoogde kans op luchtwegaandoenigen, bronchitus en longkanker. Deze gevaren kunnen voorkomen worden door wiet op een ander wijze te gebruiken, bijvoorbeeld door het te eten of te verdampen.

Als je wiet combineert met het gebruik van alcohol kan je misselijk worden, gebruik dus geen of weinig alcohol bij het roken van wiet.

Bij mensen die gevoelig zijn voor een psychose of deze eerder gehad hebben kan wiet een pschychose oproepen.

Heb het net even opgezocht op internet voor je.

Kort maar krachtig ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:13

Omdat de meesten gewoon geen goede rem hebben.
Daarom zou je het niet moeten doen.
Mijn moeder is lerares op een middelbare school, nou je moet ze eens de kost geven de blowers... Veranderen in een paar maanden van energieke dingen in slome futloze mensen die enkel nog naar het weekend uitkijken.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:14

Anouck ; Voor mij?
Dat soort bijwerkingen weet ik, de combinatie joint + drank = foute boel. Van een joint word je sloom (ik iig wel) en van drank word je juist hyper.
Dat het slecht voor je is, is ook bekend voor mij (dat zijn sigaretten ook).
Maar dat je er bloed van kan spugen heb ik nog nooit gehoord, gezien en ook nog nooit zelf gehad.
Spacecake (wiet met cake of cupcakejes), is niet te eten vind ik, heb het 1x geprobeert, maar vond het niet lekker en werd er ook een beetje misselijk van. Wel heb ik wiet thee geprobeerd, heel apart, maar niet vies ofzo.
Heb er genoeg ervaring mee.

Iris; Als ze al de moeite nemen voor het weekend, bij ons rookten ze ze ook wel in de pauze (ik word donderdag 19, en ik praat over 4 a 5 jaar geleden, dat dat gebeurde)..

_Anouck

Re: hoe gevaarlijk is een joint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:22

Sharoontje, ik snap even niet wat je bedoelt met: Anouck ; Voor mij?

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:25

Je post over de Gevaren van Wiet, was dat voor mij bedoelt? Dat bedoelde ik haha.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:26

ik lees een hoop onzin over cnnabis, van bloedbraken tot lichamelijke verslavingen ,
persoonlijk heb ik liever dat iemand een blow opsteekt dan gaat zuipen , heb nog nooit problemen gehad met een stoned iemand, ook niet in mijn werk in de horeca, maar beschonken mensen daarentegen :=

over het algemeen is er niets negatiefs aan een blowtje roken, doe het goed en rook het puur, heb je ook geen last van de schadelijke effecten van tabak

verslavingen voor zover die mogelijk zijn alleen geestelijk, niet lichamelijk.
schizofrenie etc komt alleen voor bij mensen die hier aanleg voor hebben
en psychoses , hetzelfde verhaal, meestal gebeurd dit ook pas bij de mensen die er aanleg voor hebben bij overmatig gebruik en vaak ook slaap tekort .

bloedbraken en dergelijke onzin, negeren, is pertinent niet waar

mensen met bepaalde beperkingen, stoornissen en aandoeningen kunnen ook baat hebben bij cannabis gebruik, denk hierbij aan staar, adhd, clusterhoofdpijn, migraine, reuma, en nog veel meer dingen

valt me tegen dat de kennis over cannabis en het gebruik hiervan zo schokkend beperkt is, maar de hoeveelheid nonkennis zo groot en dat de drang om die nonkennis te verspreiden zo groot is, als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan niets
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 11-10-10 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:30

Schizofrenie komt niet alleen maar voor bij mensen die hier aanleg voor hebben... En dit geldt ook voor psychoses. Misschien eens met een expert praten?
Je doet alsof geestelijke verslaving niet erg is, maar dit is juist de ergste vorm van verslaafd zijn. Hier komt je het moeilijkst van af en de kans op terugval is het grootst.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:33

schizofrenie komt niet uit de lucht vallen, het is aanwezig, maar niet actief. het heft zoms een trigger nodig, psychoses, die gevoeligheid/aanleg moet ook hierbij weer aanwezig zijn , en die experts oef ik niet te raadplegen, daar heb ik al lang geleden contact mee gehad en nu nog steeds ivm iets in mijn directe omgeving

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:34

Sonja_vR schreef:
ik lees een hoop onzin over cnnabis, van bloedbraken tot lichamelijke verslavingen ,
persoonlijk heb ik liever dat iemand een blow opsteekt dan gaat zuipen , heb nog nooit problemen gehad met een stoned iemand, ook niet in mijn werk in de horeca, maar beschonken mensen daarentegen :=

over het algemeen is er niets negatiefs aan een blowtje roken, doe het goed en rook het puur, heb je ook geen last van de schadelijke effecten van tabak

verslavingen voor zover die mogelijk zijn alleen geestelijk, niet lichamelijk.
schizofrenie etc komt alleen voor bij mensen die hier aanleg voor hebben
en psychoses , hetzelfde verhaal, meestal gebeurd dit ook pas bij de mensen die er aanleg voor hebben bij overmatig gebruik en vaak ook slaap tekort .

bloedbraken en dergelijke onzin, negeren, is pertinent niet waar

mensen met bepaalde beperkingen, stoornissen en aandoeningen kunnen ook baat hebben bij cannabis gebruik, denk hierbij aan staar, adhd, clusterhoofdpijn, migraine, reuma, en nog veel meer dingen

valt me tegen dat de kennis over cannabis en het gebruik hiervan zo schokkend beperkt is, maar de hoeveelheid nonkennis zo groot en dat de drang om die nonkennis te verspreiden zo groot is, als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan niets

Dat je nog nooit irritante blowers ervaren hebt betekent niet dat ze er niet zijn :(:)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:35

Schizofrenie én psychoses kunnen weldegelijk uit de lucht vallen. Een aanleg vergroot inderdaad de kans erop, maar dit hoeft niet aanwezig te zijn voor het ontwikkelen van zo'n aandoening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:43

tja, het is ook niet zo dat je per definitie schizofrenie krijgt van een joint... Maar hetzelfde valt te zeggen over longkanker en roken, maakt dat roken een onschuldig iets?
in mijn ogen niet echt.... Ik ga het mn longen niet aandoen iig :+

de kans op schizofrenie is echt ontzettend veel groter als je wel blowt, dan wanneer je niet blowt aangezien je hersenen/hersencellen onwijs veranderen qua structuur door blowen... Het heeft niet zoveel met aanleg te maken, het is vrij willekeurig bij wie het slecht uitpakt op lange termijn en bij wie niet....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-10-10 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:43

Mag je eigenlijk links neerzetten hier?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:48

Ja hoor :j

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:43