pff en dan lig je ineens in het ziekenhuis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:58

Ik wil toch even kwijt dat ik het echt heel attent van je vindt, dat al zit je zelf zo in de lappenmand, je toch even de moeite neemt om iemand anders een kaartje te sturen!!! +:)+

Hoe gaat het nu eigenlijk met je??

Talsha

Re: pff en dan lig je ineens in het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 20:05

bedankt :o

vandaag gaat het wel aardig goed :) Zaterdag ben ik wel weer behoorlijk ziek geweest. Heb toen ook weer veel pijn gehad.

16 november heb ik het darmonderzoek
en 25 november heb ik weer een afspraak bij de maag-lever-darm arts. Aangzien mijn arts pas 1 december vertrekt heb ik dus nog wel een gesprek bij hem en moet zeggen dat ik dat opzich helemaal niet zo erg vind, omdat hij mij wel serieus neemt! :)

Ik loop wel weer meer met mijn hond en dat houd dus ook in dat ik weer een beetje energie heb :) Daar ben ik ook wel heel blij mee! :)
Ik hoop vandaag of morgen dan ook weer terug te kunnen naar mijn eigen huis :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:10

Ik loop ook al een poos in het ziekenhuis met een verdenking van Crohn, en heb van de zomer ook een zware 'gastro-enteritis' gehad. In normale taal: maagdarm-infectie. Heb ondertussen 2 colonscopiën gehad, een MRI, tig keer bloed- en ontlastingonderzoek, gesprekken, enzovoort. Darmen zijn blijkbaar erg lastig te beoordelen, dus we doen er maar mee door.

Ik heb 2 keer daags Metamucil (vezels) en daarnaast buscopan zetpillen voor de ergste krampen.. gewoon een dagboekje bijhouden wat je voorn bijzondere dingen hebt gegeten en wat je buik heeft gedaan.

Beterschap & succes!

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 20:42

Jij ook veel succes Petulan!

Ik weet ondertussen eindelijk iets meer. Ik blijk een bijmilt te hebben. Dat houd in dat ik naast de oorsprokelijke milt ook nog een stuk andere milt bevat. De 'gewone' milt zit vast, maar de bijmilt is los en zit alleen aan een bloedvat vast. Deze is nou waarschijnlijk gedraait, waardoor ik nog steeds klachten heb. Als het goed is word ik morgen gebeld door de arts en krijg ik te horen hoe ze het verder gaan doen. Waarschijnlijk zal dit een operatie worden. Ik hoop dat hiermee eindelijk de pijn klachten verdwijnen en ik weer de dingen kan doen die ik wil doen.

Ik heb in de tussen tijd ook nog een darmonderzoek gehad. Deze hebben ze voor ongeveer 2/3 kunnen voltooien. Toen zijn ze ermee gestopt, omdat het te veel pijn deed. Ik blijk 2 scherpe bochten te hebben in mijn darmen en bij de 2de scherpe bocht zijn ze gestopt.

Ik hoop zo dat ze eindelijk de oorzaak van de pijnklachten hebben gevonden!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:51

Petulan schreef:
Ik loop ook al een poos in het ziekenhuis met een verdenking van Crohn, en heb van de zomer ook een zware 'gastro-enteritis' gehad. In normale taal: maagdarm-infectie. Heb ondertussen 2 colonscopiën gehad, een MRI, tig keer bloed- en ontlastingonderzoek, gesprekken, enzovoort. Darmen zijn blijkbaar erg lastig te beoordelen, dus we doen er maar mee door.

Ik heb 2 keer daags Metamucil (vezels) en daarnaast buscopan zetpillen voor de ergste krampen.. gewoon een dagboekje bijhouden wat je voorn bijzondere dingen hebt gegeten en wat je buik heeft gedaan.

Beterschap & succes!

Als je darmen niet ontstoken zijn, kunnen ze Crohn of Colitis erg moeilijk ontdekken. Ik had het "geluk" dat ik aan een abces was geopereerd en ze daarna onderzoeken zijn gaan doen. Mijn hele dikke darm was dus ontstoken. Bij mij had de huisarts nooit iets in mijn bloed gezien van ontstekingen ofzo, terwijl in het ziekenhuis mijn ontstekingswaarde boven de 200 was. Ik vind het wel een geluk dat ik nu weet wat het is, want ik ben echt al 3 of 4 jaar aan het tobben met weinig weerstand, veel ziek zijn enz.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:16

De biopten zeiden Crohn, maar de dokter vond van niet.. Dat was t ;)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:50

Oke bij mij kwam er dan juist weer niets uit de biopten, maar vonden ze me wel een typische darmpatient