Hoe een standaard onderzoek ons leven alweer op z'n kop zet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

Re: Hoe een standaard onderzoek ons leven alweer op z'n kop zet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:13

Heel veel sterkte de komende tijd, ik hoop dat de ctg goed uitvalt en het allemaal relatief meevalt (hoe kan het meevallen als ze al iets hebben gevonden en de kleine meid sowieso geopereerd moet worden).

Dikke knuf voor je familie en voor jezelf, fijn dat je in ieder geval ook nog de positieve dingen kan zien :))

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:19

Jullie gaan een zware tijd tegemoed, maar blijf positief hoor, geniet van de kleine in je buik.Heb je je dochter al wat meer verteld?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 00:45

gelukkig dat ze het zelf nog niet zo goed beseft dat maakt het voor haar minder zwaar hopelijk, ik zag je reactie staan in het andere topic en ging hier kijken, meid heel veel sterkte en hopen op goed nieuws na de scan. ik lees mee.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 09:14

Nikita is inmiddels op de hoogte gesteld wat haar volgende week staat te wachten.
We hebben haar verteld dat iedereen een beestje in de buik heeft zitten, bij iedereen kriebeld dat beestje, maar Nikita haar beestje is boos en die begint te bijten, dokter moet nu even naar het beestje kijken maar als Nikita wakker is is het beestje ook wakker, daarom moet ze even slapen bij de dokter en dan gaat die naar het beestje kijken.

Ze lijkt het te begrijpen waarom ze volgende week in het ziekenhuis moet slapen daar zijn we gelukkig blij om, mijn vriend gaat mee om haar onder narcose te krijgen, ze krijgt een infuus en daardoor moet ze in slaap vallen, voor mij is dat infuus niet schadelijk, maar als het infuus niet lukt dan moet ze een kapje op en aangezien dat daar dampen uit komen kan het schadelijk zijn voor de baby, vandaar dat we hebben besloten dat mijn vriend het gaat doen.

Verder woensdag een gesprek gehad met de annestesist, dit was absoluut geen fijn gesprek, mevr wist niet eens waarom we er waren en vroeg aan ons waarom ze onder narcose moest, lijkt mij dat zij dit hoort te weten ivm de lengte van de narcose, ook heeft ze Nikita niet eens gemeten en gewogen wat wel van belang is.
Ze had het tevens ook over een punctie wat bij ons helemaal niet bekend is.
Vragen kon ze niet beantwoorden want ze liepen al een uur uit, al met al we zijn 3 uur onderweg geweest (heen en terug) een uur zitten wachten en dan maar 5 minuten met iemand gepraat, waar we dus echt een rot gevoel over hebben.
Ik ga zo met haar behandelend kinderarts bellen omdat ik gewoon wil weten wat er nu precies gaat gebeuren.
Ook had de annestesist het over dat ze moesten zien of het goed of kwaadaardig was, terwijl de arts ons al heeft gemeld dat het kwaadaardig was.
Pfff zo kom je steeds meer in onzekerheid, wij willen gewoon weten wat er gaat gebeuren tijdens de CT, maar dat zal nog wel eens moeilijk zijn wanneer de een van de ander niet weet wat die gezegd heeft.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:26

Wat raar dat ze er helemaal niets van wist! Kan me voorstellen dat dat tot onzekerheid wekt.. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid!

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 10:56

Vandaag word ik terug gebeld door de behandelend arts als het goed is, dus hopen dat die me wel duidelijk kunnen geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:59

Jeetje wat een rommeltje bij de anesthesioloog! Dat kan je er nou net niet bij hebben :(:)

In welk ziekenhuis wordt ze geopereerd?

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 11:01

Groningen UMCG, groot ziekenhuis dus je zou zeggen dat de een van de ander wel moet weten wat er gezegd word, maar zelf bij grote ziekenhuizen kan dat welleens mis gaan blijkbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:07

Pfff ja inderdaad... Ik moet zeggen, wij zijn zelf met het AMC tot nu toe heel tevreden. Mijn dochter wordt eind deze maand geopereerd. Gelukkig niks ernstigs, haar ogen worden rechtgezet...

Het is zo belangrijk als het om je kind gaat dat je het gevoel hebt serieus genomen te worden. Helemáál als het om zo'n heftige ingreep gaat als bij jullie :(:)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:08

Heel veel sterkte!! Wat rot allemaal met zo'n klein ding... dan voel je je zo machteloos!

Gewoon met de kinderarts bellen en om opheldering vragen! Toen m'n moeder jaren geleden voor haar borstkanker werd behandeld hadden ze het ook ineens over dat chemo dan een paar weken na de operatie zou worden gestart en m'n moeder wist nog niks van chemo, dat kwam dus ook een beetje rauw op het dak... Beetje slechte communicatie soms denk ik! Gewoon bellen en om opheldering vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:13

Jeetje... Wat zullen jullie je machteloos voelen! Héél veel sterkte...

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:14

Sjonge, lekkere communicatie in het ziekenhuis...
Hopelijk geeft je gesprek met de kinderarts meer duidelijkheid!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:47

pff jeetje dat is niet leuk om te horen. en ziekenhuizen zijn heel heel vaag.
maar hopen dat t allemaal goedkomt.!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:30

heb je al wat meer gehoord vandaag? Rare situatie van de anesthesist, ik zou daar zeker opheldering over vragen en desnoods een klacht over indienen :(

Fijn dat je dochter in ieder geval het een beetje begrijpt. Nu hopen dat de rest ook meevalt, vergeet het toverzalfje niet die je aan moet brengen voordat het infuus wordt ingebracht ;)

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:53

Jemig, wat een rotnieuws hebben jullie te horen gekregen!
Zo klein nog, zo jong, en dan al zo ziek.. Krijg er gewoon tranen in mijn ogen van!
Ik wens jullie veel goeds en geluk toe voor haar en ook voor jullie met elkaar..

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 09:07

Fijn dat je het je dochter zo uit hebt kunnen leggen.

Heeft de kinderarts inmiddels wat onzekerheid weg kunnen nemen weer? :(:)

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 09:12

Grietje, mag ik straks een adres van je waar ik een kaartje naar toe kan sturen ?

Verder onwijs veel sterkte voor jullie allemaal !

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 09:22

jeetje wat verschrikkelijk dasje groootste nachtmerrie als zoiets bij je kindje gebeurt.
Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je ondanks dit toch nog wel een beetje kan genieten van je laatste weken zwangerschap.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 09:34

wat een nachtmerrie zeg,vreselijk,heel veel sterkte met alles en probeer nog wel te genieten van je zwangerschap.Dikke knuffel

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 09:59

Ik heb gisteren een goed gesprek gehad met de kinderarts, hij zou er metteen werk van maken dat deze annestesist het zo heeft gedaan, als zij nog vragen zou hebben (omdat het dossier niet duidelijk mocht zijn ofzo) dan had zij hem moeten bellen en ons niet gaan zitten lastig vallen met vragen.

Wat staat er te gebeuren as. woensdag:

Half 8 s'ochtends moeten we ons melden op de afdeling, daar krijgt ze gelijk een infuus met slaapmiddel, hopelijk is ze 8 uur van de kaart en gaat ze metteen de CT in, door haar infuus (gebeurt in het zelfde infuus als de narcose) word een vloeistof in gespoten die in haar bloedbanen terecht komen, deze verkleuren door de scan en zo kan worden gezien waar het allemaal zit.
Dezelfde dag (als ze helemaal 100% bij is en niet steeds terug valt in slaap) mag ze mee naar huis, wanneer ze eind van de dag niet helemaal bij is moeten we een nacht blijven ter observatie.
De donderdag word ze meteen met alle artsen besproken, er komen ook speciale artsen bij die meer in de kankervormen werken maar niet met kinderen werken, en vanuit daar krijgen we een behandelplan.
Het draait zowiezo nog steeds uit op een operatie alleen is de operatie minder gecompliceerd wanneer het alleen in de bijnier zit.

Ik las trouwens net de BBB van deze maand, daarin hebben wij het virituele bloemetje gekregen, wij zijn erg blij allemaal met de steun die we hier krijgen, ook krijg ik via PB berichtjes binnen, aangezien ik het op dit moment te druk heb om op alles te reageren heb ik besloten het hier alleen in het topic neer te zetten, ik hoop dat iedereen daar begrip voor heeft.

@flo: Wat lief dat je een kaartje wil sturen, ik zal ons adres even per PB versturen, mijn vriend zit in de autotuning en vanaf die forums krijgen we ook heel veel kaartjes binnen.

Jeetje ben nog steeds blij dat ik het van me af kan schrijven en ben ook erg blij voor jullie bemoedigende woorden, dat kan een mens zoveel goed doen.

@Bianca: het alarm van mijn telefoon staat voor 7 uur die ochtend, want dan moet idd de toverpleister aan worden gebracht, maar ja sinds mijn zwangerschap (en de laatste week nog veel meer) ben ik net zo'n vergiet, ik vergeet werkelijk alles, bedankt voor de herrindering!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 10:05

ik wil jullie nogmaals veel sterkte wensen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 10:06

Spannend, maar wel fijn dat jullie duidelijkheid hebben over wat er gaat gebeuren.

Ben blij dat het virtuele bloemetje naar jullie is gegaan :)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 10:22

Wat is dit heftig zeg!! Ik wens jullie superveel sterkte toe. Hou vol!!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 10:37

Jeetje wat een heftig verhaal.. Heel erg veel sterkte de komende tijd. Zon klein frummelke nog..
Ik zal aan jullie allemaal denken de komende tijd..

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 11:07

Met verbijstering heb ik jouw topic gelezen, jouw dochtertje, zo jong en dan al diagnose kanker. Zwaar, dat is de weg die jullie zullen afleggen maar wat ik nu al van je lees, zul je het aankunnen. Probeer ondanks je angst, positief te blijven en ervan uit te gaan dat ze geneest.

Bij mij is in 2006 nierkanker geconstateerd, prognose was niet best, nier verwijderd, behandeld. Ik ben er nog en van plan te blijven.

Wij hier aan de andere kant van het scherm zullen uiteraard met je meeduimen, je oppeppen als je aangeeft het even niet meer te zien zitten of anderzins steunen.

De beste tip die ik voorbij zag komen: Zorg vooral goed voor jezelf, neem ook tijd voor jezelf. Pak daarbij elke hulp aan die jij nodig vind en sla de rest af.

*Vanaf nu in duimstand*

Een dikke knuf van ons
Laatst bijgewerkt door pri_lady op 16-10-10 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt