Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zooist schreef:Nee, ik ben benieuwd naar het antwoord van degene die er stellig van is dat papa die zelfmoord pleegt naar de hemel gaat. Ik vraag me af waar dat op gebaseerd is.
Zooist schreef:[Nee, ik ben benieuwd naar het antwoord van degene die er stellig van is dat papa die zelfmoord pleegt naar de hemel gaat. Ik vraag me af waar dat op gebaseerd is.
manie schreef:Kelpla schreef:Lees net het vreselijke bericht dat Antonie Kamerling zelfmoord heeft gepleegd.
Op de een of andere manier kan ik dit gewoon niet begrijpen en vindt het bijna zelfs egoistisch. Hij laat een vrouw en kinderen achter..
Hoe zijn jullie meningen hierover?
Verdiep je in wat een depressie inhoudt en durf daarna NOOIT meer te zeggen dat het egoistisch is.......
detour schreef:Ik vind het nogal egoístisch dat men er op geilt om de mening rond te spuien net nadat iemand die dieper dan diep heeft gezeten het niet meer trok, heeft gevochten, ook voor de omgeving, en intens verdrietige mensen om zich heen heeft, achter laat...![]()
Vind dat beetje getikt..
Maar ga er maar vanuit dat de mensen die het hardste oordelen kennelijk en gelukkig géén idee hebben wat iemand doormaakt die opgeeft.
siskeh schreef:Dan zadel je ze op met het verdriet blauw00gje, maar niet met jouw problemen toch?
Want dat wordt meerdere malen gezegt, maar niemand kan het onderbouwen..
En als jij flink depri bent doe je, je "nabestaanden" ook al veel verdriet.
En het is neit zo dat als jij depressief bent en zelfmoord pleegt je kinderen en vrouw die depressie "overnemen"
Verder kan ik het wel met je eens zijn hoor blauw00gje!
ikdoemaarwat schreef:Zooist schreef:[Nee, ik ben benieuwd naar het antwoord van degene die er stellig van is dat papa die zelfmoord pleegt naar de hemel gaat. Ik vraag me af waar dat op gebaseerd is.
op een uitspraak gebasseerd naar eigen inlevingsvermogen , en als ik het goed gelezen heb zelfs niet meer dan een voorbeeld.....
jetla schreef:nee vind ik niet.
Je moet je voostellen hoe hopeloos jij je voelt en dat dit je laatste uitweg is.
Wat moeten deze mensen hebben geleden.
SAKKIA schreef:Ik vind het wel "interessant" om te kijken hoe andere mensen hier tegen over staan, geeft mij misschien ook weer nieuwe inzichten
Ja maar misschien doen ze het in hun ogen juist wel omdat ze heel veel van hun naasten houden, om ze te ontlasten.
Lara_Silver schreef:Een stelling die in mijn ogen alleen maar duid op tunnelvisie....
Sinds wanneer mogen mensen niet meer beslissen wat ze willen met hun leven? Iedereen mag toch beslissen of hij kiest verder te leven of te sterven? Of kan iemand mij even uitleggen waarom iemand dat niet meer zelf zou mogen beslissen? Ik vind het juist vreselijk egoistisch van iemand te zeggen: 'jaaa maar jij moet maar fijn blijven leven, want ik wil niet dat je doodgaat!' Raar hoor. Volgens mij heeft het grootste deel van de mensen in dit topic nog niet eens door wat een potentiele zelfmoordenaar doormaakt.
Lisann__ schreef:Zooist schreef:Nee, ik ben benieuwd naar het antwoord van degene die er stellig van is dat papa die zelfmoord pleegt naar de hemel gaat. Ik vraag me af waar dat op gebaseerd is.
Zoals ik net al zei, ik geloof niet. (ben er ook een beetje tegen) Ik gebruikte het woord hemel omdat het minder kil klinkt. Ik vind het egoistisch als je iemand bij je wil houden die dat zelf niet wil. Als mijn papa hier niet meer met mij wil zijn, prima, dan mag hij gaan, ik zal hem missen en van hem blijven houden. Maar als hij bij mij (hier) ongelukkig is hoeft hij van mij niet te blijven.
Lara_Silver schreef:Een stelling die in mijn ogen alleen maar duid op tunnelvisie....
Sinds wanneer mogen mensen niet meer beslissen wat ze willen met hun leven? Iedereen mag toch beslissen of hij kiest verder te leven of te sterven? Of kan iemand mij even uitleggen waarom iemand dat niet meer zelf zou mogen beslissen? Ik vind het juist vreselijk egoistisch van iemand te zeggen: 'jaaa maar jij moet maar fijn blijven leven, want ik wil niet dat je doodgaat!' Raar hoor. Volgens mij heeft het grootste deel van de mensen in dit topic nog niet eens door wat een potentiele zelfmoordenaar doormaakt.
sporter schreef:detour schreef:Ik vind het nogal egoístisch dat men er op geilt om de mening rond te spuien net nadat iemand die dieper dan diep heeft gezeten het niet meer trok, heeft gevochten, ook voor de omgeving, en intens verdrietige mensen om zich heen heeft, achter laat...![]()
Vind dat beetje getikt..
Maar ga er maar vanuit dat de mensen die het hardste oordelen kennelijk en gelukkig géén idee hebben wat iemand doormaakt die opgeeft.
Zou ik ook doen lekker makkelijk.