Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
CleovG schreef:Hoi,
bedankt allemaal voor deze heldere antwoorden! Ik zoek alleen nog een antwoord op de vraag hoe lang sperma dan blijft leven want als een man een potje moet brengen moet het toch ook levend zijn anders is testen op vruchtbaarheid onlogisch... Iemand hier een antwoord op?
CleovG schreef:Google had ik ook al gebruikt maar daar staat de ene keer dat het meteen dood is en de andere keer 5 minuten en de andere keer weer meer dan een uur dus misschien is er hier iemand die het echt zeker weet
CleovG schreef:Bedankt voor je antwoord. Is het dan ook zo dat het als het bij elkaar zit, dus in een klodder () langer leeft dan wanneer het verspreid is?

Robynn schreef:Ik hoop niet dat ik je voor je schenen schop nu, maar ik denk echt serieus dat een gesprekje met een psychiater je niet slecht zal staan....![]()
![]()
Je maakt jezelf zo ontzettend gek met scenarios die eigenlijk bij jou helemaal niet van toepassing horen te zijn.
Op deze manier KUN je volgens mij ook echt niet van sex genieten...
Ja of je erna ontzettend schuldig/angstig over voelen...?
Praat alsjeblieft met je huisarts en vraag om een verwijsbrief naar een psychiater die je kan helpen met je issues want als ik het zo lees zullen ze alleen maar groter worden en dan zit je zometeen echt met de gebakken peren....
Ik ken er zo een die denkt dat ze zwanger kan worden van een wc bril in een openbaar toilet en zover wil je echt niet komen....

Yessy schreef:Net of de kans op zwangerschap zoveel kleiner is als je de prikpil neemt... je hoort het alleen minder vaak omdat er meer mensen aan de reguliere pil zijn... sorry nu verpest ik wrs je gemoedsrust
Je hebt mensen die een beetje panisch zijn over zwanger worden, maar echt als het je zo bezig houdt, zou ik even met de huisarts gaan praten of hij je niet kan doorverwijzen...
Konstantine schreef:Volgens mijn gyn kan het tussen de 3 en 6 maanden duren voor je lichaam weer goed zelf de hormoonhuishouding onder controle heeft nadat je stopt met de pil.
Andersom duurt het ook 3 tot 6 maanden voor je lichaam écht helemaal gewend is aan een pil.
Vaak van pil wisselen is dus niet goed voor je. Maar goed, daar gaat dit topic niet over.
Als je je anticonceptie niet wilt kunnen vergeten/uitbraken/wat dan ook, raad ik je een hormoonhoudend spiraaltje aan, TS. Dit geeft hormonen af (net als de pil) en omdat het in je baarmoeder zit, kan een bevrucht eitje zich ook niet innestelen (niet dat er überhaupt sprake van een eitje of bevruchting zou kunnen zijn, maar goed, alles dat je enigszins kalmeren kan is mooi meegenomen). Als je er dan óók nog eens condooms bij gebruikt, ben je driedubbel beschermd
CleovG schreef:Robynn schreef:Ik hoop niet dat ik je voor je schenen schop nu, maar ik denk echt serieus dat een gesprekje met een psychiater je niet slecht zal staan....![]()
![]()
Je maakt jezelf zo ontzettend gek met scenarios die eigenlijk bij jou helemaal niet van toepassing horen te zijn.
Op deze manier KUN je volgens mij ook echt niet van sex genieten...
Ja of je erna ontzettend schuldig/angstig over voelen...?
Praat alsjeblieft met je huisarts en vraag om een verwijsbrief naar een psychiater die je kan helpen met je issues want als ik het zo lees zullen ze alleen maar groter worden en dan zit je zometeen echt met de gebakken peren....
Ik ken er zo een die denkt dat ze zwanger kan worden van een wc bril in een openbaar toilet en zover wil je echt niet komen....
Volgens mij kan dat in theorie dus ook. Het zit dan bijvoorbeeld aan de wc bril en dan komt het aan je bovenbeen ofzo en dan papier langs je been en dan op die manier dus weer in je terecht kan komen. Al vind ik dit wel een heel stuk onwaarschijnlijker dan de manier waarop ik steeds bang ben.
? Maak je niet zo druk en anders huur een boek in de bieb over de bevruchting. Dan weet je dat daar veel meer bij komt kijken dan een klodder sperma
! CleovG schreef:En als zwanger worden meer dan een klodder sperma is, waarom raken er dan zoveel mensen zo makkelijk zwanger, ongeacht voorbehoedsmiddel of niet. Want als het niet zo makkelijk gaat als ik bedenk, waarom kunnen dan zoveel mensen zwanger zijn. Het klinkt heel dom zo, maar ik kan het echt even niet slimmer formuleren.

ikdoemaarwat schreef:CleovG schreef:En als zwanger worden meer dan een klodder sperma is, waarom raken er dan zoveel mensen zo makkelijk zwanger, ongeacht voorbehoedsmiddel of niet. Want als het niet zo makkelijk gaat als ik bedenk, waarom kunnen dan zoveel mensen zwanger zijn. Het klinkt heel dom zo, maar ik kan het echt even niet slimmer formuleren.
Dan raad ik je bij deze aan om eens je aan te melden op een zwangerschaps/babyforum
en dan zal je lezen dat het allemaal niet zo makkelijk gaat
duizenden vrouwen hopen elke maand weer dat het raak is, met metingen en spuiten en weet ik veel wat allemaal meer
dat die mensen er hier op zo een paardenforum niet voor naar buiten komen is logisch
en hier hoor je nou eenmaal wel de ongelukkige (enkele) gevallen die wel zwanger zijn geraakt terwijl ze het niet wouden....
en dan heb je nog de dames die zeggen dat ze zwanger zijn geraakt dwars door de pil,maar die er niet bij vermelden dat ze bijv een dag vergeten zijn, of ziek zijn geweest, of diarree...of.....
als je nou eens echt naar concrete cijfers gaat kijken,dan zal je zien dat het niet zo makkelijk gaat als je denkt