Altijd bang om zwanger te zijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaartje23

Re: Altijd bang om zwanger te zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:57

Maak je niet zo druk. Ik ben al 10 jaar aan de pil/nuvaring (maar werkt ongeveer hetzelfde) en heb ik ook seks maar nog nooit zwanger! Ook een keer een week de pil vergeten (persoonlijke omstandigheden, maar even goed STOM!) en wel seks gehad, maar niet zwanger (ook geen morning after ofzo).

Harde randjes enzo in je buik kunnen ook lucht / ontlasting zijn. Als je je zo druk maakt zou ik toch laten testen. En dus niet in rondjes blijven draaien door steeds naar mogelijkheden te blijven zoeken waarom je wel zwanger zou kunnen zijn! Nu zit je je zelf steeds wijs te maken en zelfs bewust op te zoeken dat je wel zwanger kan zijn. Dat schiet toch niet op? Daarmee krijg je toch geen zekerheid?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:00

CleovG schreef:
Hoi,

bedankt allemaal voor deze heldere antwoorden! Ik zoek alleen nog een antwoord op de vraag hoe lang sperma dan blijft leven want als een man een potje moet brengen moet het toch ook levend zijn anders is testen op vruchtbaarheid onlogisch... Iemand hier een antwoord op?

http://google.h4ck.nl/?q=levensduur+spermacellen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 19:08

Google had ik ook al gebruikt maar daar staat de ene keer dat het meteen dood is en de andere keer 5 minuten en de andere keer weer meer dan een uur dus misschien is er hier iemand die het echt zeker weet :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:12

CleovG schreef:
Google had ik ook al gebruikt maar daar staat de ene keer dat het meteen dood is en de andere keer 5 minuten en de andere keer weer meer dan een uur dus misschien is er hier iemand die het echt zeker weet :)

Er is niemand die het zeker kan weten omdat ze geen standaard levensduur hebben heel simpel. Buiten de vagina overleven ze zowiezo niet lang, en in de vagina worden ze aangevallen door het eerder zure ph. Dan ligt het ook nog eens aan de gezondheid van de man (alcohol, drugs, roken, of natuurlijk niets) en de daarvan afhangende kwaliteit van de sperma. Dus je zou kunnen zeggen van de 1 - 2 dagen in het meest standaard geval. (als ze er in blijven zitten en niet worden uitgewassen ofzo met een vaginale douche) en 3 - 5 dagen, wat uitzonderlijker. Hopelijk heb je nu een beter antwoord maar het is helaas niet iets waar exact een getal op geplakt kan worden.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 19:15

Bedankt voor je antwoord. Is het dan ook zo dat het als het bij elkaar zit, dus in een klodder ( :+ ) langer leeft dan wanneer het verspreid is?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:20

CleovG schreef:
Bedankt voor je antwoord. Is het dan ook zo dat het als het bij elkaar zit, dus in een klodder ( :+ ) langer leeft dan wanneer het verspreid is?

Daar kan ik je eerlijk gezegd geen antwoord op geven. Intuïtief zou ik zeggen ja. Maar aangezien één normale ejaculatie 20 tot 50 miljoen spermacellen bevat lijkt het me niet dat zelfs bij een (optisch) kleiner kwakje er opeens nog maar heel weinig cellen overblijven.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:24

Ik hoop niet dat ik je voor je schenen schop nu, maar ik denk echt serieus dat een gesprekje met een psychiater je niet slecht zal staan.... :\ :(:)

Je maakt jezelf zo ontzettend gek met scenarios die eigenlijk bij jou helemaal niet van toepassing horen te zijn.

Op deze manier KUN je volgens mij ook echt niet van sex genieten...:n
Ja of je erna ontzettend schuldig/angstig over voelen...?

Praat alsjeblieft met je huisarts en vraag om een verwijsbrief naar een psychiater die je kan helpen met je issues want als ik het zo lees zullen ze alleen maar groter worden en dan zit je zometeen echt met de gebakken peren....

Ik ken er zo een die denkt dat ze zwanger kan worden van een wc bril in een openbaar toilet en zover wil je echt niet komen.... :+

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 19:43

Robynn schreef:
Ik hoop niet dat ik je voor je schenen schop nu, maar ik denk echt serieus dat een gesprekje met een psychiater je niet slecht zal staan.... :\ :(:)

Je maakt jezelf zo ontzettend gek met scenarios die eigenlijk bij jou helemaal niet van toepassing horen te zijn.

Praat alsjeblieft met je huisarts en vraag om een verwijsbrief naar een psychiater die je kan helpen met je issues want als ik het zo lees zullen ze alleen maar groter worden en dan zit je zometeen echt met de gebakken peren....

Ik ken er zo een die denkt dat ze zwanger kan worden van een wc bril in een openbaar toilet en zover wil je echt niet komen.... :+

Volgens mij kan dat in theorie dus ook. Het zit dan bijvoorbeeld aan de wc bril en dan komt het aan je bovenbeen ofzo en dan papier langs je been en dan op die manier dus weer in je terecht kan komen. Al vind ik dit wel een heel stuk onwaarschijnlijker dan de manier waarop ik steeds bang ben.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:46

Ooh dat had ik ook toen ik nog de normale pil nam,
had natuurlijk verhaaltjes gehoord dat meiden dwars door de pil zwanger werden bla bla bla.

Ik ben aantal weken geleden aan de prikpil gegaan omdat mijn menstruatie erg heftig zijn.
Sindsiden heb ik ook geen angsten meer over zwanger zijn..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 12:09

Net of de kans op zwangerschap zoveel kleiner is als je de prikpil neemt... je hoort het alleen minder vaak omdat er meer mensen aan de reguliere pil zijn... sorry nu verpest ik wrs je gemoedsrust :=

Je hebt mensen die een beetje panisch zijn over zwanger worden, maar echt als het je zo bezig houdt, zou ik even met de huisarts gaan praten of hij je niet kan doorverwijzen...

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 18:49

Yessy schreef:
Net of de kans op zwangerschap zoveel kleiner is als je de prikpil neemt... je hoort het alleen minder vaak omdat er meer mensen aan de reguliere pil zijn... sorry nu verpest ik wrs je gemoedsrust :=

Je hebt mensen die een beetje panisch zijn over zwanger worden, maar echt als het je zo bezig houdt, zou ik even met de huisarts gaan praten of hij je niet kan doorverwijzen...

Ik wilde eerst ook overwegen om iets te nemen wat altijd in je zit dus wat er niet uitgaat door overgeven of zoiets, maar dat vertrouw ik net zo goed niet...

Weten jullie trouwens hoelang het duurt voordat de hormonen van je pil uit je lichaam zijn dus dat je er niks meer van merkt? Ik heb dit al in het anti conceptie topic gevraagd maar kreeg er geen antwoord op...

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:55

Ik ben zo blij dat ik dit topic tegen ben gekomen..
Heb namelijk precies hetzelfde :o

Ga nu het topic helemaal doorlezen en hopen dat ik dan gerust kan zijn :)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:56

@Yessy; Daar ga ik ook niet vanuit, maar ik voel me toevallig veiliger. Ik nam aan dat de topic daarover ging?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:01

Daarom zeg ik ook ga liever naar de huisarts dan is deze onzin over, want dan weet je wat er is.

Op bokt zetten en dan wordt je weer langzaamaan gek, doordat je teveel denkt en zoekt naar wat je hebt, daar heb je toch niets aan.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:32

Volgens mijn gyn kan het tussen de 3 en 6 maanden duren voor je lichaam weer goed zelf de hormoonhuishouding onder controle heeft nadat je stopt met de pil.
Andersom duurt het ook 3 tot 6 maanden voor je lichaam écht helemaal gewend is aan een pil.
Vaak van pil wisselen is dus niet goed voor je. Maar goed, daar gaat dit topic niet over.

Als je je anticonceptie niet wilt kunnen vergeten/uitbraken/wat dan ook, raad ik je een hormoonhoudend spiraaltje aan, TS. Dit geeft hormonen af (net als de pil) en omdat het in je baarmoeder zit, kan een bevrucht eitje zich ook niet innestelen (niet dat er überhaupt sprake van een eitje of bevruchting zou kunnen zijn, maar goed, alles dat je enigszins kalmeren kan is mooi meegenomen). Als je er dan óók nog eens condooms bij gebruikt, ben je driedubbel beschermd :)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 20:24

Konstantine schreef:
Volgens mijn gyn kan het tussen de 3 en 6 maanden duren voor je lichaam weer goed zelf de hormoonhuishouding onder controle heeft nadat je stopt met de pil.
Andersom duurt het ook 3 tot 6 maanden voor je lichaam écht helemaal gewend is aan een pil.
Vaak van pil wisselen is dus niet goed voor je. Maar goed, daar gaat dit topic niet over.

Als je je anticonceptie niet wilt kunnen vergeten/uitbraken/wat dan ook, raad ik je een hormoonhoudend spiraaltje aan, TS. Dit geeft hormonen af (net als de pil) en omdat het in je baarmoeder zit, kan een bevrucht eitje zich ook niet innestelen (niet dat er überhaupt sprake van een eitje of bevruchting zou kunnen zijn, maar goed, alles dat je enigszins kalmeren kan is mooi meegenomen). Als je er dan óók nog eens condooms bij gebruikt, ben je driedubbel beschermd :)

Oh dan duurt het nog wel even voordat al die hormonen uit mijn lijf zijn, geduld hebben dan maar... Maar een spiraaltje geeft ook hormonen af, met de pil ben ik juist gestopt door de bijwerkingen dus dan ben ik bang dat ik die van een spiraaltje ook krijg.

Bedankt voor je duidelijke antwoord! :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:36

Je hebt ook hormoonvrije spiraaltjes, maar die schijnen minder makkelijk in te brengen te zijn, dus geven ze die niet zo snel aan jongere meisjes :)
Misschien dat het in jouw geval wel gedaan wordt, dat hangt af van je huisarts en van de gyn waarnaar je doorverwezen wordt.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:10

meid, ben je nou nog steeds dit soort vragen aan het stellen?

Het lijkt mij veel nuttiger dat je gaat werken aan het oplossen van jouw probleem!

sterkte en succes gewenst!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:16

ik had hier ook altijd last van,

ik kwam er door onderzoeken achter dat ik last had van spastische darmen,

het leek bij mijn ook hoe jij het beschrijft,
zelf opgezwollen buik waarvan je dacht jeetje zwanger,

maak je niet druk zou ik zeggen en ga naar de HA ik denk dat je last hebt van je darmen

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:21

Ik gis even omdat je waarschijnlijk zelf wel weet dat de kans om zwanger te zijn nihil is.

Gevoelsmatig denk ik dat je probleem "dieper zit" en dat het ook te maken heeft met controle-angst die je over je leven wil houden.

Mocht ik inderdaad in de goede richting zitten mag je me altijd pb-en ;)

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:23

CleovG schreef:
Robynn schreef:

Volgens mij kan dat in theorie dus ook. Het zit dan bijvoorbeeld aan de wc bril en dan komt het aan je bovenbeen ofzo en dan papier langs je been en dan op die manier dus weer in je terecht kan komen. Al vind ik dit wel een heel stuk onwaarschijnlijker dan de manier waarop ik steeds bang ben.

dit ga je toch niet menen he ? }:0
Pff hoe neurotisch ga je worden als je een vaste vriend krijgt :oo ? Maak je niet zo druk en anders huur een boek in de bieb over de bevruchting. Dan weet je dat daar veel meer bij komt kijken dan een klodder sperma ;)!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 19:02

@ Rakni. Ik wil eigenlijk (nog) geen hulp zoeken omdat ik denk dat het vanzelf over gaat na een aantal maanden. Dit is misschien alleen maar het uitstellen van het probleem, maar toch.

@ Hilde. Dat meen ik wel, want die kans ik bijna even (oke de manier waar dit topic over gaat is iets groter) groot lijkt mij. Dat ik geen vaste vriend heb heeft hier ook mee te maken, maar met zo'n "probleem" heb je ook echt geen behoefte aan een vriend hoor, haha. En als zwanger worden meer dan een klodder sperma is, waarom raken er dan zoveel mensen zo makkelijk zwanger, ongeacht voorbehoedsmiddel of niet. Want als het niet zo makkelijk gaat als ik bedenk, waarom kunnen dan zoveel mensen zwanger zijn. Het klinkt heel dom zo, maar ik kan het echt even niet slimmer formuleren.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:15

CleovG schreef:
En als zwanger worden meer dan een klodder sperma is, waarom raken er dan zoveel mensen zo makkelijk zwanger, ongeacht voorbehoedsmiddel of niet. Want als het niet zo makkelijk gaat als ik bedenk, waarom kunnen dan zoveel mensen zwanger zijn. Het klinkt heel dom zo, maar ik kan het echt even niet slimmer formuleren.

Dan raad ik je bij deze aan om eens je aan te melden op een zwangerschaps/babyforum
en dan zal je lezen dat het allemaal niet zo makkelijk gaat :n

duizenden vrouwen hopen elke maand weer dat het raak is, met metingen en spuiten en weet ik veel wat allemaal meer
dat die mensen er hier op zo een paardenforum niet voor naar buiten komen is logisch
en hier hoor je nou eenmaal wel de ongelukkige (enkele) gevallen die wel zwanger zijn geraakt terwijl ze het niet wouden....

en dan heb je nog de dames die zeggen dat ze zwanger zijn geraakt dwars door de pil,maar die er niet bij vermelden dat ze bijv een dag vergeten zijn, of ziek zijn geweest, of diarree...of.....

als je nou eens echt naar concrete cijfers gaat kijken,dan zal je zien dat het niet zo makkelijk gaat als je denkt

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 16:08

nou, je "veegt" jezelf echt niet zwanger hoor!!!

Ik ben biologiejuf en ik zeg van niet!

ik hoop dat je dit probleem niet eindeloos voor je uit blijft schuiven want het staat jou in de weg. wellicht kun je nog eens wat posts teruglezen en inzien dat jouw gevoelens echt nogal onrealistisch zijn.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 16:20

ikdoemaarwat schreef:
CleovG schreef:
En als zwanger worden meer dan een klodder sperma is, waarom raken er dan zoveel mensen zo makkelijk zwanger, ongeacht voorbehoedsmiddel of niet. Want als het niet zo makkelijk gaat als ik bedenk, waarom kunnen dan zoveel mensen zwanger zijn. Het klinkt heel dom zo, maar ik kan het echt even niet slimmer formuleren.

Dan raad ik je bij deze aan om eens je aan te melden op een zwangerschaps/babyforum
en dan zal je lezen dat het allemaal niet zo makkelijk gaat :n

duizenden vrouwen hopen elke maand weer dat het raak is, met metingen en spuiten en weet ik veel wat allemaal meer
dat die mensen er hier op zo een paardenforum niet voor naar buiten komen is logisch
en hier hoor je nou eenmaal wel de ongelukkige (enkele) gevallen die wel zwanger zijn geraakt terwijl ze het niet wouden....

en dan heb je nog de dames die zeggen dat ze zwanger zijn geraakt dwars door de pil,maar die er niet bij vermelden dat ze bijv een dag vergeten zijn, of ziek zijn geweest, of diarree...of.....

als je nou eens echt naar concrete cijfers gaat kijken,dan zal je zien dat het niet zo makkelijk gaat als je denkt

Ja, dit inderdaad en daarbij hebben deze mensen seks met penetratie.