Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik was een gup van 11 jaar maar ik heb alles heel bewust meegemaakt. Ben ten alle tijdens eerlijk tegen haar 

Sissa schreef:mijn oma is donderdag ook overleden aan longkanker nadat ze te horen kreeg dat ze longkanker had heeft het 2 maanden geduurd voordat ze overleed helaas was er voor haar geen enkel middel wat haar nog kon helpen want vanwege een hersenbloeding vorig jaar was ze nu te zwak om chemokuren te krijgen
saskiakefie schreef:Mijn broer van 21 heeft lymfeklierkanker hoorde ik vorige week donderdag.. Hij moet a.s vrijdag beginnen aan chemo's..
Nikka schreef:Hoeveel chemo's gaan ze doen?
Hoeveel chemo's gaan ze doen?
car0linee schreef:Mijn opa heeft ook longkanker gehad, ze hebben toen een gezwel ter grote van een tennisbal bij hem weggehaald en is later helemaal genezen..
Wil jou en je vriendin heel veel sterkte wensen, het leven kan soms oneerlijk zijn..
Nikka schreef:Dat is de chemo. Die wordt het meest toegepast bij het niet-kleincelliglongcarcinoom. Ik kan me gezien haar leeftijd voorstellen, dat ze misschien er nog wat harder tegenaan gaan dan dit en misschien heeft ze wel een ander type kanker. De Cisplatin (of Carboplatin) is, wat ik heb gezien, redelijk te doen. Maar in de loop van de chemo's gaat het zwaarder vallen. De Gemcitabine is goed te doen, heb ik weinig ellende van gezien.
Ik weet zelf wel wat van medicijnen af en toen mijn vader behandeld werd kwam hij telkens met detzelfde groep voor de chemo op de longafdeling/poli en in de wachtruimte voor de controle. Tja en dan hoor je wel hoe het gaat.
Talonius schreef:Ja, je hoort idd een hoop in de wachtruimte. Ze was nu na de eerst chemo al behoorlijk lamlendig en dinsdag krijgt ze volgens mij maar 1 klein zakje. Dan bijna 2 weken niets en dan weer opnieuw, voor een totale periode van 6 weken en dan nieuwe scan.
Zal morgen eens navragen of ze weet wat ze nu precies toegediend krijgt. Je krijgt in korte tijd zoveel informatie te verwerken en daarbij is ze al van alles aan het regelen voor de begrafenis, voogdij etc. dat je echt met de dag leeft....Daarnaast gaat het gewone leven ook door en het is best lastig om steeds om te moeten schakelen.