Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
muc schreef:Precies, Gelatine is volgens mij altijd van rund.... En het is bijna in alle toetjes verwerkt. en zoals al gezegd in winegums, drop (?) etc. Dus stel je niet aan, je wil niet weten wat er nog meer in eten verwerkt wordt
Citaat:De gelatine wordt gewonnen door huiden en beenderen van vooral biggen en koeien na hydrolyse langdurig te laten trekken in heet water. Net zoals bij het trekken van een bouillon lossen de oplosbare bestanddelen op. Vervolgens wordt het resultaat ingedikt en gedroogd. (zie osseïne)
De meeste gelatine in voeding is afkomstig van huiden van varkens. Soms kalveren, (soms gevogelte of vis) en van capsules van runderbotten.
!MamboBeach schreef:Haren stinken naar de paarden?
Hoezo? Sleep je ermee door de poep? Heb mijn haar altijd vast en dan lekker in de buitenlucht, nooit iemand gehad die mijn haar vond stinken naar paard!
. En als ik bij paarden ben geweest (en een cap op heb gehad) dan ruik je dat gewoon aan mijn haar. Anoeska schreef:MamboBeach schreef:Haren stinken naar de paarden?
Hoezo? Sleep je ermee door de poep? Heb mijn haar altijd vast en dan lekker in de buitenlucht, nooit iemand gehad die mijn haar vond stinken naar paard!
Ik zal wel een miep zijn, maar ik vind dat haar altijd heel erg luchtje opneemt. Als ik in een rokerige kamer gezeten heb, dan ruikt m'n haar naar rook. En als ik bij paarden ben geweest (en een cap op heb gehad) dan ruik je dat gewoon aan mijn haar.
Sushilla88 schreef:Ja, het is niet erg goed voor je haar. Mijn kapster zei het laatst nog. Als je je haar iedere dag wast wordt het gewoon heel snel vet.
Mijn kapster zei dat het hielp wanneer je (om bv. de paardenlucht eruit wil hebben) gewoon met cremespoeling te wassen. Je moet de shampoo sowieso niet inmasseren, want dat is dus funest voor je hoofdhuid. En wordt je haar dus vet.
Citaat:Elke dag - of eigenlijk vaker dan 2x in de week - wassen is slecht voor je haar en je hoofdhuid.
Je zal het op korte termijn niet snel merken, maar op de lange termijn vaak wel.
Huidvet, oftewel talg of "sebum", houdt de hoofdhuid soepel en beschermt het haar en de hoofdhuid tegen UV-stralen, uitdroging, hitte en infecties van schimmels of bacterien.
Door het te vaak weg te wassen kun je op korte termijn last krijgen van droge hoofdhuid (geeft jeuk en roos), droog haar (wat zich vaak past uit als je het haar laat uitgroeien en je dus droge en snel-splijtende punten krijgt) en beschadigt haar (door hitte en UV straling). Ook zal je haar sneller typisch gaan "ruiken" naar talg of zelfs vies ruiken (naar bijvoorbeeld zweet). Dit komt omdat het menselijke talg (dat van zichzelf geurloos is) bacteriegroei tegenhoudt. Is dit talg weg, dan zullen bacteriën de tijd van hun leven hebben in jouw haar, hierdoor zal je haar sneller "typisch" ruiken en zal je zweet sneller gaan stinken door de bacteriewoekering.
Op de lange termijn kan je te maken krijgen met zo'n zwakke weerstand van huid en haar dat je schimmel- en bacteriele infecties kan gaan krijgen van de hoofdhuid.
Omdat het lichaam dit zelf wil voorkomen zal het steeds sneller talg gaan proberen aan te maken. Dit kan je merken door uit je ritme van wassen te gaan. Was je het bijvoorbeeld steeds 1x per dag, en doe je het dan eens 1x in de 3 dagen, dan zal je na 3 dagen een "sla-olie" hoofd hebben.
Deze talgproductie kan ontzettend snel versnellen, maar ontzettend langzaam vertragen. Je haar zal dus steeds sneller vet worden, maar terug gaan naar een "normale" productie kost veel tijd.
Ik waste het eerst 4x in de week, maar ben nu teruggegaan naar 2x. (In de zomervakantie, dit hele proces nam dus 8 weken in beslag). Als ik geen school of belangrijke afspraken heb dan was ik het 1 x in de week.
Deed ik dit vroeger, dan liep ik geheid rond met haar waar je soep van kon trekken, doe ik dat nu dan zien de meeste mensen niet eens dat het al een week ongewassen is.
Ik vertrouw dat nooit zo. Anoeska schreef:MamboBeach schreef:Haren stinken naar de paarden?
Ik zal wel een miep zijn, maar ik vind dat haar altijd heel erg luchtje opneemt. Als ik in een rokerige kamer gezeten heb, dan ruikt m'n haar naar rook. En als ik bij paarden ben geweest (en een cap op heb gehad) dan ruik je dat gewoon aan mijn haar.

Daarnaast ben ik gewoon geen fan van douchen. Kllinkt heel goor, maar ik krijg het er altijd zo enorm koud van (en ja de verwarming staat aan en het water is goed warm). Vooral in de winter vind ik het vreselijk om te douchen. _Tara_ schreef:L'Oreal die met zo'n lijn komt?Ik vertrouw dat nooit zo.
. MamboBeach schreef:Abeltje77 schreef:nou, mijn haren stinken ook altijd naar paarden. Komt op de een of andere manier door de cap. Als ik jou zo hoor heb je die niet op?
Hoe kan dat nou door de cap komen?
Ik draag geen cap nee.