Je haar iedere dag wassen is slecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:51

Lekker belangrijk dat het niet goed voor m'n haar is. Ik douche en was m'n haar toch echt elke dag. Als ik 's avonds mijn paard heb gedaan, dan stink ik gewoon een beetje naar paard, en m'n haar ook. Mijn collega's hoeven echt de volgende dag niet mee te genieten van mijn hobby.

En met slecht zal het allemaal wel meevallen. Ik neem altijd gewoon de shampoo uit de supermarkt (anderlon ofzo), ik was het dus iedere dag en ik heb een prima bos met gezond haar. Volume, glanzen, eigenlijk nooit vet.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:52

Precies, Gelatine is volgens mij altijd van rund.... En het is bijna in alle toetjes verwerkt. en zoals al gezegd in winegums, drop (?) etc. Dus stel je niet aan, je wil niet weten wat er nog meer in eten verwerkt wordt ;-)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:54

muc schreef:
Precies, Gelatine is volgens mij altijd van rund.... En het is bijna in alle toetjes verwerkt. en zoals al gezegd in winegums, drop (?) etc. Dus stel je niet aan, je wil niet weten wat er nog meer in eten verwerkt wordt ;-)

Ik dacht: zoek dat eens uit, en wat ik nu toch vind:
Citaat:
De gelatine wordt gewonnen door huiden en beenderen van vooral biggen en koeien na hydrolyse langdurig te laten trekken in heet water. Net zoals bij het trekken van een bouillon lossen de oplosbare bestanddelen op. Vervolgens wordt het resultaat ingedikt en gedroogd. (zie osseïne)

De meeste gelatine in voeding is afkomstig van huiden van varkens. Soms kalveren, (soms gevogelte of vis) en van capsules van runderbotten.

gossie.

nou, mijn boeit het verder niet, ik lust nog steeds alles!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:54

_O- Haren stinken naar de paarden?
Hoezo? Sleep je ermee door de poep? Heb mijn haar altijd vast en dan lekker in de buitenlucht, nooit iemand gehad die mijn haar vond stinken naar paard! :')

Abeltje77

Re: Je haar iedere dag wassen is slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:56

nou, mijn haren stinken ook altijd naar paarden. Komt op de een of andere manier door de cap. Als ik jou zo hoor heb je die niet op?

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:57

Toen ik vroeger kort haar had moest ik het elke ochtend uitspoelen, want anders zat t nergens naar.. Toen had ik t idee dat als t toch nat was ik het net zo goed kon wassen..

Zo begonnen en nooit meer afgeleerd.. Heb nu lang(er) haar en was het nog steeds dagelijks. Als ik n keer n luie dag heb en tot halverwege de dag in mn pyjama zit (is niet heel vaak hoor), wil ik rond n uur of 12 echt niet meer met mn handen door mn haar hoor, bahbah!!
Daarbij ben ik echt verslaafd aan douchen en kan ik dus écht de deur niet uit zónder gedoucht te zijn..

Verder föhn ik mn haar ook dagelijks, anders ziet t dr niet uit :+ !
Heb mn hele leven al dun, stijl en pluizend haar gehad en dit het stijle en pluizende is veel minder geworden sinds ik het verzorg zoals ik nu doe. Heb wel nog steeds dun haar, maar gelukkig wel veel.. Dus nu lekker vol en glanzend haar.

Van cremespoeling ben ik afgestapt nadat mn kapper had gezegd dat je daar haaruitval van krijgt..
Nu dus dagelijks wassen (met herbal essences Hello Hydration), andrelon laagjes mouse, 1x per week andrelon care en repair masker en dagelijks föhnen..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:58

Ik weet dat dagelijks wassen slecht is. Maar het zal toch echt wel moeten. Van het paardrijden met die cap op enz. Gatsie.

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:02

eigeijk zowiezo elke dag anders kan ik echt helemaal niks met me haar en is het een pluisebos.
als ik sávonds me haar heb gewassen moet ik het die volgende dag weer doen niet dat het dan vies is maar dan gaat me haar pluisen en alle kanten opstaan en dat kan ik dan niet oplossen met schuim ofzo.

moet altijd eerst me haar nat hebben voordat ik er iets in klaai.

was ook altijd met shampoo en cremespoeling en me haar is totaal niet vettig, eerder dus droog en pluisig

idd vind ook altijd dat er zo'n meurlucht van je haar komt als je je cap op hebt gehad.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:06

MamboBeach schreef:
Hoezo? Sleep je ermee door de poep? Heb mijn haar altijd vast en dan lekker in de buitenlucht, nooit iemand gehad die mijn haar vond stinken naar paard! :')

Ik zal wel een miep zijn, maar ik vind dat haar altijd heel erg luchtje opneemt. Als ik in een rokerige kamer gezeten heb, dan ruikt m'n haar naar rook :r . En als ik bij paarden ben geweest (en een cap op heb gehad) dan ruik je dat gewoon aan mijn haar.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:10

Anoeska schreef:
MamboBeach schreef:

Ik zal wel een miep zijn, maar ik vind dat haar altijd heel erg luchtje opneemt. Als ik in een rokerige kamer gezeten heb, dan ruikt m'n haar naar rook :r . En als ik bij paarden ben geweest (en een cap op heb gehad) dan ruik je dat gewoon aan mijn haar.

Heb ik ook hoor Anoeska. (heb niet eens een cap op en met rook precies hetzelfde)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:12

Sushilla88 schreef:
Ja, het is niet erg goed voor je haar. Mijn kapster zei het laatst nog. Als je je haar iedere dag wast wordt het gewoon heel snel vet.

Mijn kapster zei dat het hielp wanneer je (om bv. de paardenlucht eruit wil hebben) gewoon met cremespoeling te wassen. Je moet de shampoo sowieso niet inmasseren, want dat is dus funest voor je hoofdhuid. En wordt je haar dus vet.

Dan begrijp ik niet waarom de kapper die shampoo wel altijd zo inmasseert als ik daar m'n haar laat wassen.
Nja zelf gebruik ik shampoo van Yes to Carrots, geen SLS, parabenen of andere troep erin. M'n haar wassen doe ik wel gewoon iedere dag.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:12

Elke dag je haar wassen is behoorlijk slecht ...

Kleine uitleg
Citaat:
Elke dag - of eigenlijk vaker dan 2x in de week - wassen is slecht voor je haar en je hoofdhuid.
Je zal het op korte termijn niet snel merken, maar op de lange termijn vaak wel.

Huidvet, oftewel talg of "sebum", houdt de hoofdhuid soepel en beschermt het haar en de hoofdhuid tegen UV-stralen, uitdroging, hitte en infecties van schimmels of bacterien.

Door het te vaak weg te wassen kun je op korte termijn last krijgen van droge hoofdhuid (geeft jeuk en roos), droog haar (wat zich vaak past uit als je het haar laat uitgroeien en je dus droge en snel-splijtende punten krijgt) en beschadigt haar (door hitte en UV straling). Ook zal je haar sneller typisch gaan "ruiken" naar talg of zelfs vies ruiken (naar bijvoorbeeld zweet). Dit komt omdat het menselijke talg (dat van zichzelf geurloos is) bacteriegroei tegenhoudt. Is dit talg weg, dan zullen bacteriën de tijd van hun leven hebben in jouw haar, hierdoor zal je haar sneller "typisch" ruiken en zal je zweet sneller gaan stinken door de bacteriewoekering.

Op de lange termijn kan je te maken krijgen met zo'n zwakke weerstand van huid en haar dat je schimmel- en bacteriele infecties kan gaan krijgen van de hoofdhuid.

Omdat het lichaam dit zelf wil voorkomen zal het steeds sneller talg gaan proberen aan te maken. Dit kan je merken door uit je ritme van wassen te gaan. Was je het bijvoorbeeld steeds 1x per dag, en doe je het dan eens 1x in de 3 dagen, dan zal je na 3 dagen een "sla-olie" hoofd hebben.
Deze talgproductie kan ontzettend snel versnellen, maar ontzettend langzaam vertragen. Je haar zal dus steeds sneller vet worden, maar terug gaan naar een "normale" productie kost veel tijd.

Ik waste het eerst 4x in de week, maar ben nu teruggegaan naar 2x. (In de zomervakantie, dit hele proces nam dus 8 weken in beslag). Als ik geen school of belangrijke afspraken heb dan was ik het 1 x in de week.
Deed ik dit vroeger, dan liep ik geheid rond met haar waar je soep van kon trekken, doe ik dat nu dan zien de meeste mensen niet eens dat het al een week ongewassen is.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:14

Van welke site komt dat?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:15

Je krijgt ook snel vet, slap en futloos haar van het gebruik van siliconen in je shampoo. Alles wat in de ingredientenlijst staat met -cone erachter is er sowieso een, maar bijv. Dimethiconol is er ook een.

Vooral waterresistente zijn echt funest, omdat je deze er niet uitspoelt met alleen water. Dus dan zou je echt een silicoonvrije shampoo moeten gebruiken om de cones van andere shampoo's uit je haar te wassen.

Ik gebruik nu L'Oreal Nature lijn zonder siliconen, sulfaten (ook Laureth Sulfate niet!) en parabenen.

Tara: Dat heb ik zelf geschreven, even gekwoot!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:18

L'Oreal die met zo'n lijn komt? := Ik vertrouw dat nooit zo.

Abeltje77

Het ligt ook wel een beetje aan je haardracht denk ik. Toen ik nog erg lang haar had, had ik het vaak in een staart (niet strak, dat dan weer niet) en moest ik het wegens vetheid veel vaker wassen dan nu. Nu heb ik het tot boven mn schouders, en altijd los. Het vettige is nu een stuk minder.

Freedom1

ik was het ook elke dag. ik kan niet anders. ik heb kort haar en als ik het niet was staat het smorgens en die hele dag knal recht en helemaal niet meer mooi...

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:52

Anoeska schreef:
MamboBeach schreef:

Heb ik ook hoor Anoeska. (heb niet eens een cap op en met rook precies hetzelfde)[/quote]

Ik heb het ook, en ik denk dat wij het zelf nog het minste ruiken omdat we gewend zijn aan de paarden lucht.
Maar collega´s die geen paarden hebben ruiken dat echt wel. Daar hoef je niet voor met je haren door de mesthoop heen te gaan.

Waarschijnlijk zullen mensen niet zo snel zeggen, bah je stinkt naar paard. Misschien wat om over na te denken voor diegene die niet zo vaak wassen :D

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:56

Ik was mijn haar niet meer dan 3 X per week ;)
Hoe meer ik het was hoe vetter het wordt en met mijn dikke bos wil je het echt niet elke dag moeten wassen.
3 X per week is voor mijn haar voldoende, ik sport ook 3 keer per week dus dat komt goed uit, kan ik het daarna mooi wassen.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:08

Ik was mijn haar om de 2-3 dagen, vaker echt niet, want dan ziet het er niet meer uit en krijg ik roos. Bovendien kan ik dan enorme plukken haar uit het doucheputje vissen. Ik vind wel dat nu ik dat zo 'weinig' was, mijn haar minder snel vervelende geurtjes als rook of dierengeur opneemt en het er minder gebroken uitziet. :)) Daarnaast ben ik gewoon geen fan van douchen. Kllinkt heel goor, maar ik krijg het er altijd zo enorm koud van (en ja de verwarming staat aan en het water is goed warm). Vooral in de winter vind ik het vreselijk om te douchen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:44

Abeltje77 schreef:
nou, mijn haren stinken ook altijd naar paarden. Komt op de een of andere manier door de cap. Als ik jou zo hoor heb je die niet op?

Hoe kan dat nou door de cap komen? :?
Ik draag geen cap nee. :n

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:50

Nou muc, daar ben ik echt niet bang voor hoor, dat mijn haar zal stinken! :')
En zal zeer zeker mijn haar er niet vaker door gaan wassen. :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:51

_Tara_ schreef:
L'Oreal die met zo'n lijn komt? := Ik vertrouw dat nooit zo.

Was ook mijn eerste gedachte. Maar deze lijn is alleen te koop bij kapperszaken en kost ook de astronomische prijs van bijna €20,- voor 200 ml. Dus een flink verschil in vergelijking met de shampoo's alla €3,- voor een halve liter :') .

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:57

MamboBeach schreef:
Abeltje77 schreef:

Hoe kan dat nou door de cap komen? :?
Ik draag geen cap nee. :n

ALs je met cap rijdt, gaat het broeien en zweten vanbinnen. Door te toch al niet zo frisse geur in je cap gaat je haar er ook naar stinken. Bekend probleem, ik ken het ook..

Ik douche elke dag, en vaak was ik ook elke dag mijn haar. Probeer het om de dag te doen, maar vaak ben ik dan alweer vergeten of ik de dag ervoor nou wel of niet mijn haar gewassen had.. Schiet dus niet op ;)
Maar sowieso wil ik elke dag douchen. Wel zo fris en makkelijk.
ALs ik niet douche of mijn haren was, krijg ik het gevoel dat er zo'n paardenlucht om me heen hangt..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:02

Ik ga iedere dag in bad, maar was m'n haren maar 1 a 2 keer in de week. Dus dat betekent niet dat ik ook maar 1 a 2 keer per week me was hoor _O-